Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"Aijaa": tuo teksti on ollut ennenkin plussalla. Ei niin että epäilisin tuota asiasisältöä mutta ihmettelen että kuka lääkäri voi olla jonkun terveyskeskuksen päätoiminen pukamanpoistaja? Ei semmoista löydy ainakaan meidän kunnan tk:sta.
Ja sori, kunhan yritän edes jonkinlaista lähdekritiikkiä harrastaa...:cool:
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27976455]Kukaan mitään rehellisyyttä epäile. Nuori kundi, ehdottomuus ja isot asiat. Seksuaalisuus ei nyt kuitenkaan ole niin yksioikoinen asia. Kuten itsekin sanot.

Ja mistään "parantumisista" ei alettais hei ollenkaan.

Jos jumala on luonut sinuun lesbotaipumuksia, niin ihan hyvällä ne varmaan on jumala sinulle antanut.[/QUOTE]

Mä jos päästäisin kaikki mun puolet ja taipumukset valloilleen niin juoksis kaikki karkuun...no ei ehkä sentäs mut melkein. :kieh:
 
[QUOTE="vieras";27976507]Kerro ihmeessä lisää? Onko tuo pelottavaa?[/QUOTE]

No niin, tietysti alkoi joku kiinnostua, kun uskovainen vihjaa noista. Saiskohan jonkun otsikonkin revittyä, kuten "Echon vaietut vietit" tai "Echon pimeä, salattu puoli". Sanotaan että kaikenlaista on päässä liikkunut, mutta eipä ne jaksa kiinnostaa kun ei niitä ruoki.
Miks me nyt tämmöselle alueelle eksyttiin...
 
"vieras"
No niin, tietysti alkoi joku kiinnostua, kun uskovainen vihjaa noista. Saiskohan jonkun otsikonkin revittyä, kuten "Echon vaietut vietit" tai "Echon pimeä, salattu puoli". Sanotaan että kaikenlaista on päässä liikkunut, mutta eipä ne jaksa kiinnostaa kun ei niitä ruoki.
Miks me nyt tämmöselle alueelle eksyttiin...
Siis sinulla on ajatuksia ja mielitekoja, jotka ovat muista pelottavia = vaarallisia muille?
 
[QUOTE="vieras";27976557]Siis sinulla on ajatuksia ja mielitekoja, jotka ovat muista pelottavia = vaarallisia muille?[/QUOTE]

No tähän tekee mieli sanoa: kai sitä tähän ikään mennessä on ajatusmaailmassa vilissyt vaikka mitä. Muistan joskus lukeneeni Demi.fi:stä (jonka ketju linkitettiin palstalle) nuorten paljastuksia omista, sairaista ajatuksista. Ei mun ajatusmaailma nyt kauheasti poikennu niiden nuorten ajatuksista. Ja väittäisin mutulla että hyvin monella taviksella pyörii mielessä ties mitä.

Mutta ennen kuin riemuitset siellä niin pitää sanoa että pitää huomioida mittasuhteet: suurin osa mun ajatusmaailmasta on tervettä ja ihan uskovaisenkin ajattelua. Vaikka häröilyajatukset on osa minua, niin ne voi olla vain pieni osa ihmistä. Se mihin pyrin ja joita asioita kannatan suurimmaksi osaksi, määrittää mua enemmän. Eli, vaikka mussa on joskus pervoja ja sairaita ajatuksia, niin en ole pervo vaan aika tavis uskova.
Jos mun tekee joskus mieli vaikka raiskata seuraava lyhtypylväs niin en ole silti lyhtypylväsfetissin omaava ihminen. Ei jokainen ajatus määritä meidän identiteettiämme.
En kiellä vääriä ajatuksia enkä hätäänny niistä, ne menevät ohi, ja suurimmaksi osaksi ajatusmaailmani on aika tavallista.
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt voin kertoa yhden esimerkin, joillakin on hirveä tarve puhua pahaa toisista selän takana ja arvostella toisten tekemisiä... Myös minä olen ollut tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja itsekin syyllistynyt ihan samaan asiaan.
Mutta kun tulin uskoon, tuli tuosta asiasta kauhean huono omatunto, huomasin ettei siinä ole mitään järkeä. Tuo vaan turruttaa, siinähän pitää vähän kuin itseään muka täydellisenä, kun on vara arvostella toisia, tunsin itseni tyhmäksi kun olin pitänyt itseäni (tiedostamattani) parempana kuin muut.
Ja sekin valaisi mun ajatusmaailmaa, että minä en ole yhtään sen rakkaampi Jumalalle, kuin joku muu ihminen, oli tuo ihminen minkälainen tahansa.
Tuo oli mm. Pyhän Hengen vaikutusta, ennen en tuntenut tuosta pahan puhumisesta huonoa omaa tuntoa, mutta sitten huomasinkin että jotka sitä tekee on täynnä sellaista "kieroutta", enkä halunnut enää kuulua sellaiseen joukkoon..
Luulisin että suurin osa tajuaa tuollaiset asiat ilman taivaallisia väliintuloja.
 
Luulisin että suurin osa tajuaa tuollaiset asiat ilman taivaallisia väliintuloja.
aijaa, musta tuntuu ettei muuta puhumista "ei-uskovilla" olekaan, kuin puhua toisistaan seläntakana ja arvostella toisiaan... Ja sama täällä 2plussalla...
On ihan oikeastikin pieniäkin syntejä, joista on vaikeaa päästä eroon... Vaikka luulisi että helppoahan se on.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
aijaa, musta tuntuu ettei muuta puhumista ei uskovilla olekaan, kuin puhua toisistaan seläntakana ja arvostella toisiaan... Ja sama täällä 2plussalla...
On ihan oikeastikin pieniäkin syntejä, joista on vaikeaa päästä eroon... Vaikka luulisi että helppoahan se on.
No ettekö voi puhua seurakunnan asioista tai ihan vaikka päivän uutisista? Miksi uskovilla ei ole muuta puhuttavaa kuin pahaa toisista? Aika hölmöä.

Henki ei toimi sinussa?
 
Profetia-asiaa - Mary K.Baxterin näky Helvetistä

Tämä on Jumalallinen ilmestys helvetistä, joka Herra antoi Mary K. Baxterille. Herra otti hänet ulos ruumiistaan ja vei hänet vierailulle helvettiin. Tämä tapahtui öisin, kaikkiaan 40 kertaa. hän sai nähdä ja tuntea helvetin kauhun ja ahdistukset. Tässä seuraa hänen kertomuksensa helvetistä.

kannattaa lukea!
Ma luultavasti luin tuon kirjan muutama vuosi sitten ,mutta mun oli vahan vaikea ottaa se todesta.
oikeastaa jokainen hiukan raamattua lukenut vois kirjoittaa nuo samat jutut olettaen ,etta puhumme samasta kirjasta
 
Ma luultavasti luin tuon kirjan muutama vuosi sitten ,mutta mun oli vahan vaikea ottaa se todesta.
oikeastaa jokainen hiukan raamattua lukenut vois kirjoittaa nuo samat jutut olettaen ,etta puhumme samasta kirjasta
vai olisiko ollut 23minuuttia helvetissä se kirja minkä olet lukenut? tuosta mun laittamasta julkaisusta ei muistaakseni ole tehty kirjaa...
Mutta aika monen olen kuullut kuvailleen helvettiä samallalailla, ja yks kirja minkä olen lukenut, oli miehen kirjoittama ja hänkin kertoi aika samantyylisiä kuvauksia helvetistä kuin tuo nainen kertoo tuossa omassaan.
Se mies muistaakseni kertoi, että helvetti on vähän kuin ihmisen ruumiin muotoinen, siellä on erillaisia käytäviä, kerroksia ja paikkoja.
Mä en oikeasti halua kuoleman jälkeen tuollaiseen paikkaan... Ja miten pienestä se onkaan kiinni kumpaan paikkaan menee! Mä en ymmärrä miten se voi olla ihmisille niin hankalaa... Kun uskossa oleminen ei vahingoita ketään ja sillä on pelkkä hyvä tarkoitus, ei se ole teeskentelyä tai mitään sellaista...

Tämä kohta jäi minun mieleen erityisesti, koska se on niin totta, että maailmassa on paljon "uskonnollisuutta". Vaikka tekisi kuinka paljon hyviä tekoja ja kävisi seurakunnan talkoissa, ei se vie meitä taivaaseen... Pitää tehdä se henkilökohtainen ratkaisu, ennen kuin portit aukeaa taivaaseen. Moni kun voi ajatella "minä olen tehnyt niin paljon hyvää, en minä voi joutua minnekään pahaan paikkaan." Mutta toisin on asia, jos ei ole uudestisyntynyt ja halua seurata Jeesusta...

Tulimme seuraavalle kuopalle. Jeesus puhui naisen kanssa joka seisoi tulessa.

Elämäsi aikana kutsuin sinua seuraamaan minua, jotta saisit oikean Jumalasuhteen sydämeesi. Antaisit toisille anteeksi, olisit kiltti ja ystävällinen, rakastaisit totuutta ja eläisit oikeudenmukaisesti. Tulin luoksesi monesti öisin kertoakseni sinulle rakkaudestani, yrittäen saada sinut Minun rakkauteeni pyhän Henkeni kautta. Sanoit seuraavasi Minua. Sinun suusi sanoi rakastavan Minua, vaan et tehnyt sitä sydämestäsi. Lähetin myöskin muita luoksesi saadakseni sinut kääntymään ja tekemään parannusta synneistäsi. Halusin käyttää sinua tuomaan monia elävän Kristuksen luokse. Sinä halusit maailman minun sijastani.

Herra jatkoi keskustelua hänen kanssaan, kertoi miten Hän oli antanut aikaa hänelle, kutsunut häntä, miten Hän oli lähettänyt henkilöitä jotka olivat profetoineet hänelle. Mutta hän oli kovettanut sydämensä Herralle.

Nainen puhui Jeesuksen kanssa.

Jeesus vastasi; Nainen, sielusi on edelleen täynnä valhetta ja syntiä. Kyllä minä sinut kutsuin, vaan et kuunnellut. Kirkon jäsenyys ei vie sinua taivaaseen vaan sinun täytyy uudestisyntyä pyhän Hengen kautta. Et voi tulla taivaaseen jos sinulla on syntiä elämässäsi. Sinulla oli paljon syntiä mutta et tehnyt parannusta. Sait monet kompastumaan Minun Sanaani. Et antanut muille anteeksi mitä he olivat tehneet sinulle. Sinä teeskentelit uskovaisten ja seurakunnan edessä että rakastit ja palvelit Minua, mutta muualla olit hävytön, valehtelit ja varastit. Elit hedelmättömään elämän. Annoit tilaa harhademoneille ja nautit kaksoiselämästäsi.

Kun Kristus puhui hänen kanssaan, ymmärsin että hän oli elänyt kaksoiselämää maan päällä. Hän oli valehdellut ystäville. Hän ei koskaan ollut antanut sydäntään Jeesukselle.

Jeesus jatkoi keskustelua hänen kanssaan.

Et kuunnellut Minun säälivää Henkeäni. Monet ihmiset tulivat luoksesi, tuomitsit heidät ulkonäön mukaan. Mutta sinä olit kova heitä kohtaan. Tunsit Herran tiet ja ymmärsit, ja kuitenkin elit kaksoiselämää.
Näin Herra puhui tälle sielulle helvetin liekeissä. Ei näyttänyt siltä että Herralla olisi ollut kovin paljon sääliä tätä sielua kohtaan koska hän oli kerta toisensa jälkeen hyljännyt Herran Sanan. Lähdimme pois tämän sielun luota.

Jeesus sanoi; Viimeisinä päivinä monet luopuvat uskosta ja antautuvat vieraiden henkien kuljettaviksi ja palvelevat syntiä. Hän sanoi; Lähde heidän keskeltään ja erottaudu Herralle. Valitse tänään ketä haluat palvella.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä en oikeasti halua kuoleman jälkeen tuollaiseen paikkaan... Ja miten pienestä se onkaan kiinni kumpaan paikkaan menee! Mä en ymmärrä miten se voi olla ihmisille niin hankalaa... Kun uskossa oleminen ei vahingoita ketään ja sillä on pelkkä hyvä tarkoitus, ei se ole teeskentelyä tai mitään sellaista...
Usko ja helvetinpelko palvelee vain yhtä tarkoitusta ja se on kanssaihmisten hallinta tässä maanpäällisessä elämässä. Uskovaiset voi jakaa kahteen ryhmään; ne jotka kertovat pelottavia tarinoita ja ohjeistavat miten pitää elää, ja ne jotka tottelee.

Usko vahingoittaa toiseen ryhmään kuuluvia, täyttämällä heidän elämän ylimääräisllä säännöillä ja turhalla pelolla.
 
"vieras"
aijaa, musta tuntuu ettei muuta puhumista "ei-uskovilla" olekaan, kuin puhua toisistaan seläntakana ja arvostella toisiaan... Ja sama täällä 2plussalla...
On ihan oikeastikin pieniäkin syntejä, joista on vaikeaa päästä eroon... Vaikka luulisi että helppoahan se on.
"Noin 140 000 suomalaista kokee kiusaamista työpaikoilla. Yleisintä kiusaaminen on kunnissa, seurakunnissa ja muissa hierarkkisissa organisaatioissa. "

Suomi ty
 
moskovilla
http://koti.phnet.fi/petripaavola/papistojokakumoaaJumalansanan.html

Tämän päivän kirkon "fariseusten" opetusten pääpaino on uskonnollisissa perinnäissäännöissä sekä osittain Jumalan sanassa. Tämän päivän kirkon "fariseukset" puolustavat kiivaasti myös katolisen kirkon monia opetuksia, jotka on puettu kristilliseen asuun, vaikka ne ovat itse asiassa pakanauskontojen opetuksia. Farisealainen tekopyhyys tarkoittaa sitä, että ihminen uskoo enemmän uskonnollisia perinteitä kuin Jumalan sanaa. Tekopyhyys on siten turhaa Jumalan palvelemista siinä kohden missä perinteet kumoavat Jumalan sanan. Tekopyhyys tarkoittaa myös tässä kohden sellaista, jossa ihminen voi oikeasti luulla palvelevansa Jumalaa, vaikka hän vastustaa Jumalaa ihmisten uskonnollisten perinteiden kautta. Tekopyhyys on Jumalan sanan vääristämistä.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="vieras";28002326]"Noin 140 000 suomalaista kokee kiusaamista työpaikoilla. Yleisintä kiusaaminen on kunnissa, seurakunnissa ja muissa hierarkkisissa organisaatioissa. "

Suomi ty[/QUOTE]

niin, työpaikoilla. Jumalan Sanan kuuleminen ei minusta ole työntekoa, eikä seurakuntaan kuuluminen ja vapaissa suunnissa on "määrätty" nämä työntekijät vähän erillä tavalla.
Luulen, että tässä tarkoitetaan kirkkoa ja sen työntekijöitä. Kirkko kun ei velvoita työntekijää olemaan uskossa, ainoat kriteerit on että kuuluu kirkkoon ja on rippikoulu käytynä. Moskovillan tekstin voisi hyvin liittää tähän, tai sen ytimen... Nämä rituaalit ovat siis tärkeämpiä mm. kirkolle.
Yleensä vapaiden suuntien seurakunnat ottaa jäsenikseen uudestisyntyneitä uskossa olevia ja ihanne olisi, että jokainen jäsen toimisi oman Jumalan antaman kutsunsa mukaan seurakunnassa. Jollekin annettu lahja laupeuteen, palvelemiseen, saarnaamiseen, jos toimitaan omien kutsumusten mukaan seurakunnassa siinä on "harmoninen" ilmapiiri. Jokainen saa tehdä sitä, mihin tuntee vetoa... Näin ollen vältetään myös ne tilanteet että joku on kyllästynyt työhönsä jo vuonna -50 ja siitä katkerana naputtaa muille.
Ja jos uskova noudattaa jo oman uskonsakin takia "rakasta lähimmäistäsi, niin kuin itseäsi." niin se koskee ihan kaikkia tilanteita, myös työnteossa. Mutta jos esim. kirkossa, ihminen jolla ei ole uskoa, eikä ole siis uudestisyntynyt, ainoa tieto uskosta on vaan 10käskyä rippikoulu ajoilta, joita ei edes yhdistä työpaikkaansa... Mikä on tämän "ei uskossa olevan" motivaatio mm. työnteossa muita työntekijöitä kohtaan? Se on oman edun tavoittelu, useimmiten ja oman navan katsominen. En ihmettele, vaikka kiusaamista syntyy myös seurakunnissa.
 
"vieras"
niin, työpaikoilla. Jumalan Sanan kuuleminen ei minusta ole työntekoa, eikä seurakuntaan kuuluminen ja vapaissa suunnissa on "määrätty" nämä työntekijät vähän erillä tavalla.
Luulen, että tässä tarkoitetaan kirkkoa ja sen työntekijöitä. Kirkko kun ei velvoita työntekijää olemaan uskossa, ainoat kriteerit on että kuuluu kirkkoon ja on rippikoulu käytynä. Moskovillan tekstin voisi hyvin liittää tähän, tai sen ytimen... Nämä rituaalit ovat siis tärkeämpiä mm. kirkolle.
Yleensä vapaiden suuntien seurakunnat ottaa jäsenikseen uudestisyntyneitä uskossa olevia ja ihanne olisi, että jokainen jäsen toimisi oman Jumalan antaman kutsunsa mukaan seurakunnassa. Jollekin annettu lahja laupeuteen, palvelemiseen, saarnaamiseen, jos toimitaan omien kutsumusten mukaan seurakunnassa siinä on "harmoninen" ilmapiiri. Jokainen saa tehdä sitä, mihin tuntee vetoa... Näin ollen vältetään myös ne tilanteet että joku on kyllästynyt työhönsä jo vuonna -50 ja siitä katkerana naputtaa muille.
Ja jos uskova noudattaa jo oman uskonsakin takia "rakasta lähimmäistäsi, niin kuin itseäsi." niin se koskee ihan kaikkia tilanteita, myös työnteossa. Mutta jos esim. kirkossa, ihminen jolla ei ole uskoa, eikä ole siis uudestisyntynyt, ainoa tieto uskosta on vaan 10käskyä rippikoulu ajoilta, joita ei edes yhdistä työpaikkaansa... Mikä on tämän "ei uskossa olevan" motivaatio mm. työnteossa muita työntekijöitä kohtaan? Se on oman edun tavoittelu, useimmiten ja oman navan katsominen. En ihmettele, vaikka kiusaamista syntyy myös seurakunnissa.
"muissa hierarkkisissa organisaatioissa. "
 
Eikös Jumalalla mene aika surkeasti, jos vain osa vapaisiin suuntiin kuuluvista tyypeistä on oikeasti hänen puolellaan? Jossain toisessa yhteydessä kysyttäessä sanoisit varmaan nimittäin, että lutkuissakin on hyviä tyyppejä.
no siihen on vaan nykyajan kirkot menossa, eihän Jumala sitä haluaisi, mutta ihmisethän sitä vie siihen suuntaan. Onhan niitä tervehenkisiäkin luterilaisia, mutta se miten kirkko vetää asioita eteenpäin...
Selkeä erohan siinä on, vedetäänkö näitä seurakuntia ihmisen sanan mukaan vai Jumalan Sanan mukaan.
Minusta on outoa, jos on vaikka pappi, joka ei usko edes siihen mitä opettaa, miten hän voi muka neuvoa muita seurakuntalaisia hengellisessä elämässä? Joka ei usko, ei voi opettaa niin niinkuin uskova..
Eikä se seurakuntajäsenyys vie ihmistä taivaaseen.

Tässä muuten ihan hyvää juttua:

Jari Jolkkonen: Terve karismaattisuus kirkkomme kasvuvoimana
 
Tässäpä oikein naseva kohta, mitä tuohon seurakuntaan kuulumiseen ja siellä palvelemiseen tulee :) Ja tässähän hieman siihenkin keskusteluun vastausta, kun joku kysyi miksi seurakunnan "kaitsijan" pitää olla mies jne...

Kirje Timoteukselle 3

1. Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3. ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4. vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5. sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6. Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8. Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9. vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10. Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
11. Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.
12. Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.
13. Sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa.
14. Vaikka toivon pian pääseväni sinun tykösi, kirjoitan sinulle tämän,
15. että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
16. Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
 
Äläs nyt, Unique. Jopa yksi luterilainen seurakunta edellyttää työntekijöiltään uskovaisuutta. :D Eräässä nimeltämainitsemattomassa hengellisessä viikkolehdessä (joka on ollut melkein joka mun kirjoituksessa esillä) luki just hiljattain näin:

"Tanskassa suurta huomiota herättänyt luterilaisen seurakunnan työpaikkailmoitus on tuottanut tulosta. "Uskovaista pappia" hakenut Mejdahlin seurakunta ei karkottanut ilmoituksellaan teologeja. Virkaan tuli 27 hakemusta, mikä on piispa Karsten Nissenin mukaan tavallista enemmän. "

Varmaan moni uskova pappi innoissaan tarttui tuohon ilmoitukseen, koska tuon seurakunnan työkaverit olisivat uskovia kanssa. Ei tarvitsisi peitellä tai pyytää anteeksi omaa uskovaisuuttaan vaan työpaikan palavereissa pystyttäisiin puhumaan asioista suoraan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä