Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

[QUOTE="vieras";27971529]Ja koska kaikki ovat syntisiä, eli kukaan ei ole onnistunut kääntymään pois kaikista synniksi laskettavista asioista, voidaan todeta, että pyhä henki ei ole päässyt tekemään työtä kenenkään sisimpään. Hurjaa.[/QUOTE]

ei... ei se Pyhä Henkikään synnittömäksi tee, mutta se antaa voiman...
 
Pyhästä Hengestä ja sen vaikutuksesta hyviä kohtia:

Joh. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

1 Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
(Puolustaja=PH)

Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Ap. t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Viis 1:5 Sillä kurituksen pyhä henki pakenee vilppiä ja pysyy erillänsä tyhmistä ajatuksista; se väistyy pois, kun vääryys lähestyy.

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.

1 Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Sanooko raamattu , etta Jeesus koki samat viettelykset kuin mekin, mutta oli kuitenkin synniton?
Ja myoskin sanooko raamattu , etta joka katsoo naista himoiten on jo tehnyt synnin hanen kanssaan?
Kuinka sitten Jeesus? Himoitsiko han naista ja teki synnin vai oliko tuo poikkeus niista Hanen kokemista viettelyksista?
 
Tomu
Olen monesti miettinyt, kun sanotaan, että Jeesus herättää kaikki uskovat viimeisenä päivänä tai he nousevat haudoista, niin miten ihmeessä on laita niiden ihmisten, jotka on polttohaudattu?
 
,,,,,,,,
Tarkoittaako tuo sita, etta Hanella ei ollut tuota viettelysta?
Eroottinen rakkaus on myos ihan puhdasta rakkautta myoskin.
Vai eiko?
Jeesuksen "eteen" tuli kiusauksia, esim. saatana kiusasi häntä erämaassa jne, mutta Jeesuksella oli puhdas sydän ja mieli, eli vaikka joku nainen olisi tullut häntä viettelemään niin Jeesus ei olisi himoinnut häntä. Jeesus olisi nähnyt sen naisen sydämeen ja sen mitä se nainen eniten tarvitsee (Jumalan rakkautta) ja neuvonut häntä oikeaan suuntaan.
En tiedä osasinko oikein selittää....
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
Jeesuksen "eteen" tuli kiusauksia, esim. saatana kiusasi häntä erämaassa jne, mutta Jeesuksella oli puhdas sydän ja mieli, eli vaikka joku nainen olisi tullut häntä viettelemään niin Jeesus ei olisi himoinnut häntä. Jeesus olisi nähnyt sen naisen sydämeen ja sen mitä se nainen eniten tarvitsee (Jumalan rakkautta) ja neuvonut häntä oikeaan suuntaan.
En tiedä osasinko oikein selittää....
Raamattu myoskin sanoo etta , kirottu se mies , joka ei auta kiimaista naista.
Nyt sitten Jeesuksen tapauksessa: olisko Han kirottu , ellei auttais sita naista, joka halusi Jeesusta?
 
[QUOTE="vieras";27971647]Voiman mihin? Kun kaikki ovat kuitenkin syntisiä, eli synneistä ei ole kukaan päässyt vapaaksi.[/QUOTE]

voiman "uudestisyntyä", esimerkiksi joku vapautuu alkoholinhimosta, tupakasta ja huumeista. Esimerkiksi ei uskova saattaa olla ihan synnin sokaisema, ettei edes tiedosta tekevänsä syntiä. Mutta tuo PH avaa ihmisen silmät näkemään ihan uudella tavalla asiat ja näkemään sen synninkin. Uskoon tullut uudistuu sisäisesti...

Mä nyt voin kertoa yhden esimerkin, joillakin on hirveä tarve puhua pahaa toisista selän takana ja arvostella toisten tekemisiä... Myös minä olen ollut tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja itsekin syyllistynyt ihan samaan asiaan.
Mutta kun tulin uskoon, tuli tuosta asiasta kauhean huono omatunto, huomasin ettei siinä ole mitään järkeä. Tuo vaan turruttaa, siinähän pitää vähän kuin itseään muka täydellisenä, kun on vara arvostella toisia, tunsin itseni tyhmäksi kun olin pitänyt itseäni (tiedostamattani) parempana kuin muut.
Ja sekin valaisi mun ajatusmaailmaa, että minä en ole yhtään sen rakkaampi Jumalalle, kuin joku muu ihminen, oli tuo ihminen minkälainen tahansa.
Tuo oli mm. Pyhän Hengen vaikutusta, ennen en tuntenut tuosta pahan puhumisesta huonoa omaa tuntoa, mutta sitten huomasinkin että jotka sitä tekee on täynnä sellaista "kieroutta", enkä halunnut enää kuulua sellaiseen joukkoon...

Jeesus Pyhän Hengen kautta uudistaa meitä :) Ja meidän sisäistä ajatusmaailmaa... Mutta synnittön kukaan ei ole, koska aina olisi jotain parantamisen varaa jossain, mutta onneksi on Jumalan ARMO ja se armo on valtava. Enää ei olla lain vaan armon alla, eli ei haittaa jos jostakin joskus vaikka ajatellaan jotain pahaa, mutta synneistä pitää kumminkin tehdä parannusta jos sellaista kokee Jumalan meille kehoittavan.
Että ei uskossa olo ole sellaista lakipykälien kanssa marssimista ja ankaraa noudattamista, jos erehtyy niin sitten vaan jatketaan matkaa, ei Jumala siitä meitä rankaise.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tästä elämästä: Homosta heteroksi | Radio | Areena | yle.fi

Homosta heteroksi. Oululainen Amadeus oli aina pitänyt itseään pesunkestävänä homona. Tullessaan yhtäkkiä uskoon, Amadeus kuitenkin huomasi, että naiset alkoivat kiinnostaa. Tapahtui Amadeuksen omien sanojen mukaan ihme: Tätä nykyä hän luonnehtii itsensä heteroksi. Hän on onnellisesti naimisissa naisen kanssa ja lapsikin on jo tulossa. Reilun vuoden aikana Amadeuksen muutos on kuitenkin herättänyt paljon epäilyjä kanssaihmisissä. Reetta Arvilalle Amadeus kertailee toissa syksyn tapahtumia näin
 
Tästä elämästä: Homosta heteroksi | Radio | Areena | yle.fi

Homosta heteroksi. Oululainen Amadeus oli aina pitänyt itseään pesunkestävänä homona. Tullessaan yhtäkkiä uskoon, Amadeus kuitenkin huomasi, että naiset alkoivat kiinnostaa. Tapahtui Amadeuksen omien sanojen mukaan ihme: Tätä nykyä hän luonnehtii itsensä heteroksi. Hän on onnellisesti naimisissa naisen kanssa ja lapsikin on jo tulossa. Reilun vuoden aikana Amadeuksen muutos on kuitenkin herättänyt paljon epäilyjä kanssaihmisissä. Reetta Arvilalle Amadeus kertailee toissa syksyn tapahtumia näin
Mä olen ihan väsy homoudesta vääntämiseen, mutta pakko sanoa tuohon linkkiin:

Mahtavaa, näin se menee.:) Vaikka täytyy sanoa, että kaikilla homoilla se ei ole noin helppoa.
Mutta jotenkin tuo on siitä kans kiva esimerkki että kyseessä on mies: homoudesta eroon haluavalle miehelle siihen perheen perustamiseen todella tarvitaan eroottisia tunteita naista kohtaan (kärjistettynä: tarvitaan erektio), joten tuo on isompi ihme kuin olisi jossain lesbotarinassa. (Jossei sitten tuo Amadeus haaveile miehistä vaimonsa kanssa puuhastellessaan...mutta silloin epäiltäisiin kertojan rehellisyyttä)
 
Ei se erektio niin mahdoton ole, ovathan homot olleet kulissiliitoissa maailman sivu. Voihan naisenkin saada väkipakolla laukeamaan, miksei siis miehenkin.
Jaa, et siis usko että Amadeus kiihottuu pelkästä eukkonsa näkemisestä, vaan että se heillä se homma sujuu vain käsipelillä tai Amadeuksen homofantasioilla?

*rustaa Amadeukselle kirjettä kysyäkseen asiasta*
 
"vieras"
voiman "uudestisyntyä", esimerkiksi joku vapautuu alkoholinhimosta, tupakasta ja huumeista. Esimerkiksi ei uskova saattaa olla ihan synnin sokaisema, ettei edes tiedosta tekevänsä syntiä. Mutta tuo PH avaa ihmisen silmät näkemään ihan uudella tavalla asiat ja näkemään sen synninkin. Uskoon tullut uudistuu sisäisesti...

Mä nyt voin kertoa yhden esimerkin, joillakin on hirveä tarve puhua pahaa toisista selän takana ja arvostella toisten tekemisiä... Myös minä olen ollut tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä ja itsekin syyllistynyt ihan samaan asiaan.
Mutta kun tulin uskoon, tuli tuosta asiasta kauhean huono omatunto, huomasin ettei siinä ole mitään järkeä. Tuo vaan turruttaa, siinähän pitää vähän kuin itseään muka täydellisenä, kun on vara arvostella toisia, tunsin itseni tyhmäksi kun olin pitänyt itseäni (tiedostamattani) parempana kuin muut.
Ja sekin valaisi mun ajatusmaailmaa, että minä en ole yhtään sen rakkaampi Jumalalle, kuin joku muu ihminen, oli tuo ihminen minkälainen tahansa.
Tuo oli mm. Pyhän Hengen vaikutusta, ennen en tuntenut tuosta pahan puhumisesta huonoa omaa tuntoa, mutta sitten huomasinkin että jotka sitä tekee on täynnä sellaista "kieroutta", enkä halunnut enää kuulua sellaiseen joukkoon...

Jeesus Pyhän Hengen kautta uudistaa meitä :) Ja meidän sisäistä ajatusmaailmaa... Mutta synnittön kukaan ei ole, koska aina olisi jotain parantamisen varaa jossain, mutta onneksi on Jumalan ARMO ja se armo on valtava. Enää ei olla lain vaan armon alla, eli ei haittaa jos jostakin joskus vaikka ajatellaan jotain pahaa, mutta synneistä pitää kumminkin tehdä parannusta jos sellaista kokee Jumalan meille kehoittavan.
Että ei uskossa olo ole sellaista lakipykälien kanssa marssimista ja ankaraa noudattamista, jos erehtyy niin sitten vaan jatketaan matkaa, ei Jumala siitä meitä rankaise.
Mitäs kaikkia syntejä sinulla vielä on mistä henki ei vielä ole vapauttanut?
 
"vieras"
Mä olen ihan väsy homoudesta vääntämiseen, mutta pakko sanoa tuohon linkkiin:

Mahtavaa, näin se menee.:) Vaikka täytyy sanoa, että kaikilla homoilla se ei ole noin helppoa.
Mutta jotenkin tuo on siitä kans kiva esimerkki että kyseessä on mies: homoudesta eroon haluavalle miehelle siihen perheen perustamiseen todella tarvitaan eroottisia tunteita naista kohtaan (kärjistettynä: tarvitaan erektio), joten tuo on isompi ihme kuin olisi jossain lesbotarinassa. (Jossei sitten tuo Amadeus haaveile miehistä vaimonsa kanssa puuhastellessaan...mutta silloin epäiltäisiin kertojan rehellisyyttä)
Tai sitten ko heppu on ihan bi, eikä ongelmaa ole ollutkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27975086]Mitäs kaikkia syntejä sinulla vielä on mistä henki ei vielä ole vapauttanut?[/QUOTE]

Poppy tekee syntiä joka päivä niin kuin me muutkin. Mutta se ei haittaa koska Jeesus.
 
[QUOTE="vieras";27975094]Tai sitten ko heppu on ihan bi, eikä ongelmaa ole ollutkaan.[/QUOTE]

Aina tämä selitys tarjotaan, ja epäillään ex-homon rehellisyyttä tai kykyä arvioida homoutensa luonnetta...jos tekstissä lukee että Amadeus ajatteli ennen olevansa pesunkestävä homo, niin kai se äijä itse tiesi parhaiten tuntemuksensa omaa ja toista sukupuolta kohtaan.

Vaikka jos tarkkoja ollaan, niin taipumus ei mielestäni parannu täysin koskaan. Mutta se on jo iso ihme että jos homous on ollut luokkaa "pesunkestävä" että siihen alkaa tulla heteroutta päällimmäiseksi suuntaukseksi.

Itse uskon että jokaisessa meissä on enemmän tai vähemmän homoutta, mutta eipä kaikkea itsestä löytyvää taipumusta tarvitse noudattaa. Meikäläinen eläisi ihan pellossa jos kaikkea itsestä löytyvää taipumusta tottelisi.
Mutta tämä homouksista mun osaltani...
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"aijaa"
Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti. Olen nähnyt rehellisesti sanottuna kymmeniä tuhansia peräpäitä. Syy, miksi kirjoitan nyt tänne, on se, että täällä ei tunnuta ymmärtävän sitä, mitä toistuva anaaliyhdyntä tekee sille ns. passiiviselle osapuolelle.

En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ehkä vielä muutama kymmenenkin menee ilman muutoksia. Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin.

Toivon, että uskotte minua, kun sanon, että pystyin kertomaan sekä miehistä että naisista ne tapaukset 100 % varmuudella, joita oli yhdytty peräaukkoon lukuisia kertoja. Sen sekä näki että tunsi peräpäästä. Arpeutunutta, löystynyttä kudosta, joka päästi ilman ulos itsestään.

Myös vaiva, jonka takia sain "asiakkaan", johtui usein tästä kyseisestä harrastuksesta. Peräpukamien poistossa, mikäli kyseessä on suolen sisäiset pukamat, jouduimme laittamaan peräsuoleen jonkin verran instrumentteja, itse poisto tapahtui ampumalla kiristävän kumilenkin pukaman ympärille, joka "kuristi" pukaman pois. Samaa tekniikkaa käytetään vielä tänäkin päivänä.

Olin melko hienotunteinen, eli en tuonut asiaa esille asiakkalle, mutta joskus keskustelimme hoitajan kanssa leikkimielisesti asiasta jälkeenpäin, että "olipas siinä taas isopaikkainen nainen" , tms.

Haluan vain sanoa, että suhtautukaa asiaan vakavasti, en halua puuttua kenenkään yksityisasioihin, mutta älkää hyvät ihmiset vaan kuvitelko, ettei anaaliseksi pitkään ja useasti harrastettuna aiheuttaisi mitään anuksellenne ja peräsuolellenne. Jos käytätte ns. seksileluja, olkaa tarkkana, että niiden koko pysyy kohtuullisena, ihan vakavasti puhuen, joku ruuvimeisselin pään kokoinen dildo on kyllä jo tarpeeksi iso, ja hyvin öljyttynä se ei vielä vaurioita pahasti kudoksia. Luopukaa ns. monstereista, niillä kyllä pilaatte paikkanne, nyrkkinainnista puhumattakaan!
 
"vieras"
Aina tämä selitys tarjotaan, ja epäillään ex-homon rehellisyyttä tai kykyä arvioida homoutensa luonnetta...jos tekstissä lukee että Amadeus ajatteli ennen olevansa pesunkestävä homo, niin kai se äijä itse tiesi parhaiten tuntemuksensa omaa ja toista sukupuolta kohtaan.

Vaikka jos tarkkoja ollaan, niin taipumus ei mielestäni parannu täysin koskaan. Mutta se on jo iso ihme että jos homous on ollut luokkaa "pesunkestävä" että siihen alkaa tulla heteroutta päällimmäiseksi suuntaukseksi.

Itse uskon että jokaisessa meissä on enemmän tai vähemmän homoutta, mutta eipä kaikkea itsestä löytyvää taipumusta tarvitse noudattaa. Meikäläinen eläisi ihan pellossa jos kaikkea itsestä löytyvää taipumusta tottelisi.
Mutta tämä homouksista mun osaltani...
Kukaan mitään rehellisyyttä epäile. Nuori kundi, ehdottomuus ja isot asiat. Seksuaalisuus ei nyt kuitenkaan ole niin yksioikoinen asia. Kuten itsekin sanot.

Ja mistään "parantumisista" ei alettais hei ollenkaan.

Jos jumala on luonut sinuun lesbotaipumuksia, niin ihan hyvällä ne varmaan on jumala sinulle antanut.
 

Yhteistyössä