Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

pp14 ja nega se edelleen on huoh... aattelin lopettaa tänää lugetki. Miten teillä muilla on passin aikana menkat alkanu? mulla alkoi viimeks tuoresiirrosta josta + pp10 niin vuoto kuitenkin pp12 ja muuttui sit negaks. Nyt on toi pp14 eikä menkoista tietoakaan..toimiiko kroppa vaan eritavalla tuore ja passin kanssa? täytynee soitella polille tässä kunhan ne hilloviikot taas alkanee..
 
Lutinus; miten sulla oli tuoresiirrossa menkkojen alku? Mulla oli niin menkka olot, oikeestaan pahemmat joskus pp8-11 et olin varma et ne alkais mut eii.. nyt ei oo sit mitään ollu muutamaan päivään. No kai ne tulee kun tullakseen. Aattelin vaan et ei näkään myöhästyis ku tuoresiirrossa tuli jo läpi ja nyt paljon vähemmän kaikee mömmöä ollu kierron aikana.
Mites Lutinus onko teilla vielä passeja tiedossa? Meillä oli vaan yks alkio pakkasessa, aloiteltava 2ivf.Onkohan siihen jotenki tiettyjä aikajaksoja koska tekevät niitä? lähinnä siis varmaan punktioita ?!


täällä on niin kovin hiljaista? just kun mä alan lämpeemään kirjoittelulle :)
 
Macy gray: kahden keskeytyneen keskenmenon jälkeen tehty kaavinnat, silti kaikesta huolimatta tulin vielä raskaaksi ja tyttöon jo pian 2 v..toivuin kaavinnoista fyysisesti nopeasti, ei tulehduksia tms.
Ekan km jälkeen yritettiin lääkkeellistä, vaan viikonkaan jälkeen ei ollut kohtu tyhjä, joten toisen km kohdalla pyysin suoraan kaavinnan.
Ja taustalla meillä oli siis 6 v lapsettomuutta, tuloksettomia hoitoja, endoa, huonot munasolut...

Kävin vyöhyketerapiassakin ja uskon että siitä on siinä mielessä apua, että se luo pohjaa raskautumiselle, auttaa limakalvojen kanssa ym. Myös ystävä sai vastaavaa apua vyöhiksestä..joten voin suositella. Ei kannata kuitenkaan odottaa apua siitä vielä ekan tai toisen kerran jälkeen vaan ottaa hoito "kuurina".
 
Lutinukselle halaukset :hug: Jotenkin niiiin pystyn samaistuun tuohon vitutukseen :mad:
Eskimopuikko: Mulla on aina passissa menkat tullu vasta kun oon luget lopettanut. Onnistuneessa tuoresiirrossa alkoi tihkuun läpi jo ennen testiä ja kunnon vuoto alkoi sitten myöhemmin.
Mie täällä taustailen ja käyn välillä kattelemassa mitä teille kuuluu. Ei olla omia hoitoja ajateltu oikein ollenkaan...Ehkä jos syksyllä olisi voimavaroja ottaa ne pakkasukot kyytiin. Tällä hetkellä vielä tuntuu kaikki niin epämiellyttävältä ja ahdistavalta että paras vaan keskittyä omaan ja parisuhteen hyvinvointiin. Tsemppejä ja tarrasukkia kaikille :)
 
Mulla oli sen verran hailakka haamu silloin pp14, että jatkossakin meinaan testata pp16 sen "virallinen" tuloksen. Luget on pitäneet ylensä vuodon pois. Tuoresiirrosta taisi tihkua läpi ja varmistustestin alkaan vuoto alkoi jo olla loppumaan päin. Aina olen odottanut sen pp16 testin ennen lugejen lopetusta, kun niin on kehoitettu tekemään.

Kkm:stä vielä sen verran, että lääkärithän siitä menetelmästä loppupelissä päättää. Itselle se tosiaan oli peikko, mutta uskon tuon lääkkeellisen olleen mulle ihan oikea ratkaisu ongelmista huolimatta. Tulehdusriski on molemmissa. Kohtu kun oli jo melko hyvin tyhjentynyt, niin kaapiminen olisi ollut ihan eri juttu kuin ollenkaan tyhjentymättömälle. Jos tulevaisuudessa tulee kkm ilman vuotoa, niin selvitän tarkkaan kaavinnan mahdollisuuden. Oli se lääkkeellinen sen verran kidutusta, että haluan mahdollisimman helpon tien toipumiseen.

Tulehdus vaikuttaisi menneen ohi ja nyt odotan kuukautisia malttamattomana. Haluan äkkiä suunnittelemaan ja toteuttamaan uutta hoitoa. Hcg-kontrolli on ihan pian, joten menkatkin ehkä tulevat jo parin viikon sisällä. Henkinen vointi on kiikun kaakun. Koitan nyt haalia kaikki mahdolliset keinot mielialan nostamiseen, että jaksan tulevat koitokset ja keho on vastaanottavainen. Rajoitteena on vain raha. Luontaishoitoihin ei olisi tällä hetkellä rahaa, mutta jostain sitä on saatava haalittua. Täytyy varmaan kunnostautua kirpputorimyyjänä, jos vaikka yhden hoidon kerrallaan pystyisin niillä rahoilla maksamaan.

Olikohan niin, että punktioita aletaan tehdä joskus tämän kuun lopulla tai maaliskuulla? Jotenkin laskeskelin, että jos joulukuussa olisi ollyt nega, niin olisi yksi taukokierto ollut välissä ja sitten hoito. En vaan nyt muista olisiko vuodon ajoittava lääke ollut taukokierrolla vai vasta seuraavalla. Ei siihen kuitenkaan kauaa enää mene. Ketkäs kaikki uudelle punktiokierrokselle on lähdössä minun lisäkseni?

Olen taas viime aikoina miettinyt ketä teistä on tullut nähtyä odotustilassa. Olisi varmaan kiva jutella kasvotustenkin. Olisiko tapaamiseen innokkaita?
 
eskimopuikko Aivan ekassa tuoresiirrossa aloin vuotaa jo pp 10, joulu aattona... siks varmaan muistankin sen niin hyvin. Muissa siirroissa on tainnu luget pitää vuodon poissa. Olen nykyisin pp 14 testannu ja jos on ollut nega, lopetanut luget vaikkakin ohjeistetaan tekemään muutaman pvän päästä uusi testi. Siinä vaiheessa on jo semmoinen vitutus että ihme pitää tapahtua että yht äkkiä plussaks muuttuisi.

Yhteen passiin on pakkasessa tavaraa, jos sulatuksesta selviäävät. Sitten varmaankin huilailen ja mietitään jaksetaanko edes enää kolmatta hoitoa. Voisi elää ja nauttia tästä elämästä ilman ainaista piinailua ja hormonihöyryjä.

Harmoniaa - Etusivu olen menossa viikon päästä, katsotaan mitä siellä sanotaan :) nyt kaikki keinot käyttöön kun viimeistä viedään, niin ja ensiviikolla meen myös ultraan :)
 
Ok eli menkkoja odotellessa..

Macy gray: täällä odotellaan 2ivf toivottavasti alkavaks.. me ei tosiaan saatu ku yks pakkaseen.eka näytti et tulee muniksia parikymmentä ja pienennettiin puregoniaki pariks päivää 125 150 sijaan. tuli sit yllätys punktio päivänä kuin oli tyssähtäneet :/
5 tuli ja 2 oli top luokkaa.3roskiin.

onks teillä kilpparin vajaatoimintaa? millasilla arvoilla pyöritte hoidoissa? mietin vain omaani et onkohan se aavistuksen korkealla fsh 3,6 syksyllä. joissain palstoilla lukenu et optimi olis 1-2 hoidoissa olevilla?miten lie.... täytynee kysäistä.

huh huijakkaa.. onneks omalla tavallaan piinaviikot on ohi, on se vaan niiiiiin matelevaa ja stressistä aikaa.. etenkin kun lopputulos ei ole se positiivinen.. niitä aikoja odotellessa :)
 
eskimopuikko > Tarkoitat varmaan TSH-arvoa. Sen olisi suositeltavaa olla alle 2, mieluiten alle 1 raskautta toivovilla. Polilla raja on 2,5 eli sen ylittävät huomioidaan. Itselläni arvo oli 2,36 lääkityksen alkaessa. T4V oli tippunut lähelle alarajaa eikä T3V myöskään ollut enää parhaimmillaan. Raju oireilu ratkaisi lääkekokeilun osalta ja biologinen lääke sitten toi sen varsinaisen avun. Lukemani mukaan hedelmällisyys palautuu olon ollessa ok. On se varmaan myös yksilöllistä, mutta kanattaa pyrkiä hyvään hoitotasapainoon.

Kuinkahan yleistä on ovuloida kkm:n ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ns. normaalilla aikataululla? Mulla oli se tulehduskin, mutta vaikuttaisi nyt siltä, että keho ainakin kuvittelee jotain tapahtuneen. Viikko sitten oli ovikseen viittaavia oireita, sitten lämmöt kohosivat ja nyt oli lämpödippi. Todennäköisesti tämä on jotain kehon hormonisekoiluja, joten odottelen alkaisiko vuoto kohtuullisen lyhyen odotuksen päätteeksi. Olen kyllä asennoitunut jo siihen, että "kierto" venähtää pitkähköksi. Onpa ainakin positiivinen yllätys, jos ei tarvitsekaan enää kauaa odotella.
 
Juuuuh, hiukan arvot sekaisin :D siis kyllä ,tsh :DD mä mittautin sen eka käynnille mennessä, eivät sanoneet arvosta mitään.. kyllä itekki siitä jo silloin lueskelin et pitäis olla 1-2 välillä. viimeks käviki et oltiin aloittamassa ivf icsi hoitoa seuraavaan kiertoon mut ennätin aloittaa thyroxinin kuukautta aiemmin ja siitä kierrosta tulinkin yllättäen raskaaksi?! en tiiä oliko sillä vaikutusta vai millä.. ehkä, ehkä ei... yllätys se oli kuitenkin niin vähäisen siiittö määrän vuoksi muutenkin. Olisko sit tällä arvolla se vaikutus et nää alkiot ei oo tarrannut, vaikka olleetkin toppeja...!? typerää kun aina pitää jossitella. Kai sitä vain syitä joka kohtaan pitää etsiä :D

Macy Gray toivottavasti kiertosi palautuu pian ja voit aloittaa uuden hoitokierroksen, muuta en osaa kysymykseesi vastata :)

menkat alkoi kaksi päivää lugejen lopetuksen jälkeen.. erilaiset ku normisti. johtuneeko sekin lugeista? Nyt mietinkin et kerkiiköhän sitä ennen pääsiäistä hoidot tehdä.. jos menkat alkoi nyt 8.2. ja jos pitkällä kaavalla mentäs.. eikös jarrusuihke alkanu joskus kp21 tjsp? pari viikkoa niitä sit puregonit (viimeks 10pv) ja miten se pregnylin pisto tuli yms?
 
eskimopuikko; juuri noin kuin muistelitkin eli kp 21 sumut yms..pregnylistä en vielä osaa sanoa tämän ivf;n kohdalla...siitä ei mainittu, eikä vielä annettu reseptiäkään. Itselläni siis alkamassa hoito sumuilla tällä viikolla, viikolla 11 arvioitu punktio. Olen miettinyt kans, että aika kiire tulee tehdä muuta tänä keväänä, jos ei tärppää tästä tai jos hoito ei onnistukaan nyt...
 
Taas mennään. Tänä iltana irrotuspiikki ja pe siirto. Olo on kuin olisin istunut vuoristo radan kärryssä ja odottaisin milloin vauhti alkaa ennen ensimmäistä syöksyä. Arttu Wiskarin biisi Ikuisesti kahdestaan kyllä on koskettanut ja auttanut käsittelemään tunteita ja itkemään...
 
Hellurei ja hellät tunteet

On tässä viimeaikoina tullut pohdittua miten kauan näitä hoitoja oikein jaksaa ja miten pitkälle on valmis menemään. Pakkasessa yhteen siirtoon alkiot (jos selviävät). Tällä hetkellä on semmoinen fiilis että kolmatta hoitoa en enää jaksa. Eli voi olla meidän kohdalla viimeinen siirto ja se on sitten siinä.

On niiin monta vuotta toivonut sitä lasta, ex-miehen kanssa viisi vuotta ja nyt kolme vuotta... Lähes kaikkia päätöksiä tehdessä on miettinyt että jos sitten olen raskaana tai meillä on lapsi... Nyt on niin loppu että haluaa elää vaan tätä elämää niin kuin hyvältä tuntuu, ilman ainaisia hormonihöyryjä ja jatkuvaa testailua....

Tämmöistä tilitystä tällä kertaa, sorry !!
 
Lutinus; tiedän ettet kaipaa tsemppausta ja täällä saa purkautua:) Itse tulen vielä perästä, koska eka hoito alkaa sumuilla huomenna ja pelkään jo nyt (lähinnä ajatuksena oman hormoonitoiminnan alas ajoa). Eräs tuttavani tuli kolmannesta raskaaksi, mutta nyt en ole sata varma oli kolmas siirto vai ivf hoito (on aikamoinen ero)...mutta kuiteskin hän antaa aina toivoa. Ei tätä rumpaa pysty ymmärtämään kuin vertainen...osa tutuista osaa ottaa päähän kommenteillaan ja typerillä tsemppaus yrityksillään kuten kyllä se siitä ja ei pidä hättäillä..argh!! Nyt kaduttaa, että olen asiasta edes osalle sanonut...ja nyt olen kuullut kautta rantojen miten usea tuttu ja tutun tuttu ja toki ystäviäkin, jotka kärsii lapsettomuudesta, ei ole enää tabu.
 
Tänään olisi tarkoitus taas pistäytyä polilla hakemassa alkio(t) matkaan. Ovulaation jälkeen toista muna sarjaa on vihlonut ilkeästi ja ala vatsa paukahti turvoksiin. En muista milloin viimeksi sitten punktion olisi alamahaan koskenut näin kovasti liikkuminen. Pelottaa vähän mitä siellä mahtaa näkyä kun kurkkaavat ennen laittoa. Limakalvo oli ma hyvän paksu, 8,5mm ohuimmalta kohdalta ja paksuin taisi olla 8,9mm. Mulla toi greippimehu vaan toimii ja hyvin. Paljon kysymyksiä on mielen päällä taas joten toivon että miun ukko ehtii ajoissa mukaan siirtoon. Miun sormet on ihan jäässä, niin paljon vissiin jännittää.
 
simpli joko kävit siirrossa? onko teillä vielä pakkasessa kavereita? ja onko muita tukilääkkeitä kuin luget käytössä? toivottavasti teillä nyt vihdoin tärppäisi..

On se kumma kun tähän pinoon ei oo tullu plussia pitkään aikaan..: / monillä täällä tosi raskasta hoitojen kanssa..haleja teille kaikille :hug:

tyty 25+0
 
Yksi hidas kakssoluinen kakkos luokan alkio matkassa. Toinen oli kuulema todella huono jo sulattaessa. Pakkaseen jäi yksi olki jossa kaksi alkiota eli tämän IVF pas vielä yksi mahdollisesti jäljellä. *Huokaus* otan nyt lunkisti ja pino tyynyjä perseen alla makailen. Minulla on mukana kortisooni ja minidisperiini lugejen lisäksi. Tämä siirto tuntui hieman vaikka rakko oli täynnä, joten oletan että illalla saattaa tulla nirhauksen vuoksi vähän verta. Kieltämättä raskaalta tää tuntuu mutta nyt en synkistele vai leikin ajatuksella että pääsisin kesällä vauvan vaate ostoksille. Uskon että positiivinen ajattelu auttaa...:p
 
Se harjoittelija tais todellakin tökätä limakalvoon, tuleetuhrua ja pilluun vihloo ihan kivasti...:kieh:
Ei jumaliste! Onko siellä tosiaan joku amatööri puikoissa? Katsokoon vierestä, (mieluiten poistukoon huoneesta) mutta muhun ei kyllä kukaan opiskelija koske. On niissä käynneissä muutenkin kestämistä.

Tsempitys ja voimien toivotus! :hug: Plussatuulta!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä joku joka ei ole tehnyt pahemmin siirtoja kun A kanssa kävivät läpi ja minulle täysin tuntematon. A näytti miten ultra kohdilleen ja neuvo ajattelemaan se homman sivu kuvasta ja katetrin perille vienti vei tovin. Ja se aika tuntu pitkälle kun kusetti niin vietävästi ja kun hakivat kohtaa.
 
Kyllä joku joka ei ole tehnyt pahemmin siirtoja kun A kanssa kävivät läpi ja minulle täysin tuntematon. A näytti miten ultra kohdilleen ja neuvo ajattelemaan se homman sivu kuvasta ja katetrin perille vienti vei tovin. Ja se aika tuntu pitkälle kun kusetti niin vietävästi ja kun hakivat kohtaa.
Täytyyhän niitä toimenpiteitä tietysti saada harjoitella, mutta tuo on kyllä varmasti yksi ikävimmistä tilanteista asiakkaan kannalta. Kyllä siitä täytyy päästä pois mahdollisimman nopeasti ja sujuessaankin siinä kestää aika tuskallisen kauan (juurikin kun rakko täynnä ja vielä painetaan siitä päältä) Eikö ne kysyneet saako harjoitella?
 
En muista että olisi erikseen kysynyt lupaa.

Luulosairaana poden jo "oireita". Illalla tuli ristiselkä kipeäksi ja kipeily jatkuu tänään. Aamulla lugeja laittaessa säikähdin vetistä valkovuotoa/pillu pallero mönjää.

Simpli & pp1
 
Se eilinen "harjoittelija" oli kyllä ihan naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri :) uskoisin että oli opettelemassa lapsettomuus pkl:n hommia ja voihan se olla että erikoistuu siihen puoleen myös. Minun kohdalla kaikki meni hyvin ja oli todella mukava !! mutta jos olisin ollut rakkotäynnä siinä tilanteessa niin voisin olla erimieltä :)
 

Yhteistyössä