Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

macy paljonko sulla viikkoja? Monillahan vuotaa alussa..mutta ymmärrän huoles :hug: melkein joka toisella tuolla meidänkin pinossa on vuotoja juurikin hoitojen ansiosta raskaaksi tulleilla. Millon sulla uusinta ultra?
Rv7+ on viikkoja ja loppuviikosta katsotaan uudestaan. Tiedän vuotojen olevan hoidetuilla yleisiä, mutta tässä vaiheessa ei oikein meinaa uskoa riittää. Vuotoa on tullut niin monena päivänä, välillä runsaastikin ja hyytymien kera. Jalat on vähintään polvia myöten maan sisässä. Jos ultrassa näkyy syke ja hcg-arvo kasvanut, niin olen positiivisesti yllättynyt. Sen verran paljon on vuotoa ehtinyt tulla. Millaisia vuotoja pinolaisilla on ollut ilman kesken menemistä? En ole käynyt lueskelemassa, kun olen nyt tämmöisessä välitilassa.
 
macy osalla lorisee pönttöön saakka veristä vuotoa ja osalla hyytymiäkin tullut..tuntuu et on vähintäänkin sääntö kuin poikkeus että on vuotoa ivf hoidoissa plussanneilla..mutta onhan se tosiaan hyvin yksilöllistä..vuodon syytä ei vissiin sulta löytynyt kun ultrattiin? sulla raskas ja piinaava viikko edessä jos vasta loppuviikosta katsoovat tilanteen uudestaan:hug:
 
tyty86 > Ei ainakaan sanottu mikä voisi olla syy, jos raskaus on jatkumassa. Iso hyytymä on voinut olla raskausmateriaalia, mutta eihän sitäkään voi tutkimatta varmaksi sanoa. Varhaisultrassa nähdään onko sikiö vielä paikalla ja löytyykö syke.

Aika piinaavaahan tämä on, kun ei yhtään tiedä missä mennään enkä testiäkään uskalla tehdä. Ajatus pyörii kyllä mielessä, mutta en tiedä haluanko piinata itseän. Ehkä parempi koittaa rauhassa odotella ja yrittää olla liikoja stressaamatta. Olen ottanut rauhassa ja huolehtinut lääkkeistä, muuta en voikaan tehdä. Toivon parasta ja pelkään pahinta, niinhän se tuppaa menemään.

Laitoin odotuspuolelle kyselyn alkionsiirrosta plussanneille vuotoja koskien. Kiinnostaa kuulla kokemuksia. Onhan se lohdullista, että vuodot on yleisiä ilman kesken menemistä. Saan lisää uskoa siihen, että omakin plussaamiseni voi johtaa siihen toivottuun lopputulokseen. Nähtäväksi jää. Käyn jossain vaiheessa sitten kertomassa mitä ultrassa selvisi, kunhan sinne asti päästään. Pitäkäähän peukkuja, että syke löytyy ja sikiö näyttää normaalilta.
 
Wienna: Onnea paljon pienestä nyytistä! Mukavaa vauva-aikaa!

Macy Gray: Toivottavasti kaikki on hyvin pikkuisella! Tiedän tunteen, miten hitaasti minutit ja sekunnit tuntuvat kuluvan kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Vuodot ovat yleisiä ja itsellänikin oli vuotoja ja isokin hyytymä joka poistui juuri tuossa rv 7 tienoilla. Ultrassa ei näkynyt syytä vuodolle ja sitten parin päivän uusinta ultrasta löytyikin melko kookas hematooma, joka sitten kiusakseni vuoteli 4 viikkoa. Ja arvaa vaan meinaksiko itku päästä jokaisella vessareissulla! Joka kerta ajattelin, ettei tällä vuotomäärällä voi kukaan selvitä mahastani hengissä ulos, mutta onneksi kävi toisin. Itse uskoin raskauteen ja uskalsin siitä kertoa vasta joskus rv 20 tienoilla. Ja jos sinusta tuntuu että haluat varmistaa tilanteen, niin sinne äippäpolille voi päivystyksen kautta mennä vuotojen vuoksi kyllä tarkistuttamaan tilanteen. Ainakin itse pääsin, mutta taisin kyllä soittaa sinne aika lailla itkunsekaisin tuntein... Toivotaan parasta, että kaikki olisi hyvin! :hug:
 
Nippe82 > Kiitos! Mulla on onneksi alkuraskauden ultra jo varattuna loppuviikolle ja se missä jo kävin oli ylimääräinen vuodon takia. Tarkistettiin, ettei ole kohdun ulkoinen, kun oli aika kovia toispuoleisia kipuja ja vuodosta huolimatta testi vahva positiivinen. Äitipolille kyllä sopittelisin, jos ultraa ei olisi tulossa. Pakkohan tämä on päästä tarkistamaan, muuten hajoaa pää. Googlaan tuon hematooman. Olen siitä kuullut, mutta en enää muista mistä oli kyse. Jospa mullakin olis kyse jostain muusta kuin keskenmenosta.
 
Macy gray: Tsemppiä ja muistan vähän liiankin hyvin tuon tunteen, kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Piti vaan pelätä pahinta ja toivoa parasta. Ja pää tosiaan meinas hajota, siksi varmaan kävinkin niin monessa extra ultrassa. Ja vielä viikolla 15 kävin varmistuttamassa että onko elämää masussa, kun oli liian hyvä olo... Lääkäri kyllä katso vähä pitkillä, että mitä!!! Yleensä tullaan valittamaan jostakin, niin minä sanoin, että voiko elämää olla masussa, jos ei oo pahaolo... Toivottavasti sieltä löytyy sitkeä sisupussi ultrassa!
 
Nippe82 > Kiitos myötäelämisestä! Onneksi pääsen aika pian tarkistukselle, niin ei tarvitse sitten ihan näin paljon huolehtia mikä on tilanne. :)

Tämän aamun kuulumisia: Päätin dipata liuskan nähdäkseni onko viiva lähtenyt haalenemaan. Testiviiva on edelleen vahvempi kuin kontrolliviiva, joten toivoa on. Muuta tuloksesta ei voikaan päätellä. Kannatti kuitenkin tuo testi tehdä vaikka ultrassa tulisikin huonoja uutisia. On parempi odotella toiveikkaana uskoen onnistumisen mahdollisuuteen kuin olla epätoivossa ja epäuskossa. Kävi miten kävi, itsehän en voi asiaan vaikuttaa. Maanantaiaamun jälkeen on tullut vain värjäytynyttä valkovuotoa. Nähtäväksi jää kuinka tämän päivän osalta käy.

Pelkään pahinta ja toivon parasta. Sitähän tämä tämmöinen tilanne on.

Miksi täällä on näin hiljaista? Onko osa porukasta hoitotauolla vai useampi palstataukoa viettämässä?
 
macy hyvä että testi ei ole lähtenyt haalistumaan..mutta onhan tuossa vaiheessa jo hcg:tä aika runsaasti, enkä tiedä missä välissä testi edes lähtisi haalenemaan..toivon todella, että kaikki olisi hyvin
Täällä on todella hiljaista..aika raskasta taitaa olla monella hoitojen kanssa ja siksi hiljentynyt pino.

Me käytiin tänään rakenne ultrassa ja kaikki hyvin, poika olisi tulossa:heart:

tyty rv20+5
 
tyty86 > Onnittelut! :flower: Oliko teillä sukupuolitoivetta tai tunnetta siitä kumpi voisi olla? Onko nimi jo valmiina? :)

Niin, eihän tuo testitulos tosiaan kerro muuta kuin ettei hcg ole rajusti vähentynyt. Testien välillä oli 5 päivää, joten siinä ajassa luulisi haalistuneen, kun vuotokin alkoi jo viikko sitten. Edellä mainittu olettaen, että olisi silloin vuodon alkaessa alkanut mennä kesken. Painhan se onneksi selviää onko kohdussani elämää. Olen valmistautunut kuulemaan huonoja uutisia, sillä eivät ne yllätyksenä tulisi. Jospa siellä kuitenkin olisi asiat kunnossa ja pikkuisella terhakka syke. Ei tässä nyt voi muuta kuin odottaa ja tehdä olonsa mahdollisimman mukavaksi. Jännittää kyllä.
 
macy mulla oli alusta asti poika olo..mutta mut sotki se jenkkiläinen pissa testi josta voi testata lapsen sukupuolen ( tuli tilaaja lahjana kotidoplerin kanssa) ja se testi näytti tyttöä..no sitten rv15 sykkeet olivat matalammat mitä esikolla aikoinaan joka oli tyttö ja siitä hieman ounastelin poikaa..ja on tää odotus ollu erilainenki. Ja poikahan sieltä tulleekin..tosin musta hassua ajatella että poika kun olen paljon tyttö vauvoja hoitanut ja esikkokin tyttö=) nimi ois valmiina mutta en tiedä haluaisinko sitä nimeä sittenkään ( mieshän haluaa).

Meillä mies jalka murtuneena ja tyttö kuumeessa..raskasta hoitaa kumpakin ja kotia samalla..miehestä ei oo mihinkään:( ruokakin pittää tuoda sänkyyn.
 
Hei, vieläkö voi hypätä mukaan? Olen aloittanut hoidot pkks;ssä syksyllä 2012. Takana kaksi inseminaatiota ja nyt edessä ensimmäinen IVF. Jännittää ehdinkö tähän kiertoon mukaan, kun tiistaina lääkäri ja silloin kp 23 jo menossa:( Mukava kuulla onnistumisista ja myös ymmärtää se ettei liikoja odota tässä vaiheessa. Meillä lapsettomuuden syy varmaan minun endometrioosi, jota leikattiin keväällä 2012.
 
Tyty ja sojakiitos tsempeistä :) sitä tarvitaan. Viime syksynä viimeiset pakaste alkiot ei selvinneet sulatuksesta, jota ei silloin etes osannut pelätä. Nyt sitä sitten miettii sitäkin ja kun ei nää miten jatkavat eloaan ja selviävätkö vuorokautta... jospa se kohtu tosiaan olisi se oikea osoite heti sulatuksen jälkeen.

Minnie Tervetuloa :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Minnie82 :wave:
Lutinukselle tsempit siirtoon!
Toivottavasti Macylla on menny ultra hyvin!
Mie täällä taustalla seurailen mitä kellekin kuuluu. Meillä tuli hoitotauko hyvään aikaan kun alkoi muitakin terveysongelmia tulemaan : / Nyt painin ne ensin selväksi että saa uusin tuulin jatkaa viimestään sitten syksyllä. Joku kyseli täällä niistä DHEA:sta ja minuakin kiinnostaisi tietää onko sitä kellekään määrätty..? Ilmeisesti minulla endometrioosi huonontaa solujen laatua ja ilmeisesti tuosta DHEAsta voisi olla apua tähän ongelmaan.. Saakohan sitä meidän polilta kuinkakohan helposti..?
 
Ei tullut hyviä uutisia. Kesken oli mennyt, mutta materiaalia jäänyt vielä kohtuun. Lääkkeellisesti toivottavasti saadaan tyhjäksi asti. Esilääke sai jo vuotoa aikaan hyytymien kera eikä siellä paljon jäljellä olekaan. Pelottaa silti, jos joudun vielä kaavintaankin.

Uusi ivf suunnitelmissa toivottavasti hyvällä alkiosaaliilla. Mieli on maassa, mutta pakko tässä on jo tulevaa ajatella. Pää ei kestä yhtääm pitempää taukoa kuin on pakko pitää. Luomumenkat pitää odotella ja hcg-kontrollissa käydä. Nyt se piinaava odotus alkoi. Turhauttaa niin kovasti aloittaa se kaikki alusta, kun ei edes tiedä miten kauan sitä uutta yritystä joutuu odottamaan. Nämä ovat niitä hetkiä kun tuntuu, ettei me saada sitä lasta ikinä. Lohdullista on se, että kiinnittyminen onnistui. Kilpirauhasasiat ovat nyt hoidossa, joten toivottavasti ongelma on korjattu ja mahdollisuus saada lapsi on sen myötä palautunut.

Tuntuu ivalliselta tuntea raskausoireita, kun alkio on jo vuotanut pois. Hcg ei ole vielä laskenut yhtään, mutta toivottavasti kehokin pian tajuaa raskauden olevan ohi.
 
macy pahoittelut:hug: eipä tässä oikeen mitään osaa sanoa. Hyvä että olette jo suunnanneet katseet tulevaan, ja tosiaan kiinnittyminen on hyvä merkki. Onneksi täällä ei polilla tarvii turhaa jonotella, joten toivotaan että uusi kierros kohtuullisen pian pääsisi käyntiin!

Soja
 

Yhteistyössä