Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Hei, pitää vielä omaa harmia purkaa täällä. Tänään polilla oli aika ja pitkän kaavan hoito ei ehtinyt tähän kiertoon (pari päivää myöhästyi) ja se harmittaa...toinen harmitus on se, että vasemmalla munasarjassa pieni endometrioosi epäillys...toinen jo leikattu keväällä. Kyllä jaksaa ketuttaa. Ollut jo syksyllä näkyvissä, mutta minulle ei sanottu mitään kait siksi, kun ei ole varmaa aina,että onko endo kystaa vai keltarauhasta vai mitä:(
 
tyty86 mulla on ollu luget aina tukena. Aloitan jo aina ennen siirtoa. Tässä kierrossa oli tarkoitus olla myös primaspan, mutta se meni mönkään kun toinen lri sanoi että soita kun vuoto alkaa ja aloita sitten primaspan. Noh vuoto alkoi lauantaina ja soitin maanantaina hoitajalle, niin hoitaja sanoi että älä aloita, odotetaan ekaa ultraa. Noh siellä sit lri sanoi että ei oo mitään hyötyä enää aloittaa, ei ehdi vaikuttaa toivotulla tavalla.... plaah... pitää siis aloittaa kun vuoto alkaa. OTAPA NÄISTÄ SITTEN SELVÄÄ :-D

En sit jaksanu aloittaa enää, ei se kiinnittyminen yhteen primaspaniin kaadu... toivottavasti :-D
 
minnie olen käynyt vuosia sitten, mutta tekijä muutti pois niin lopetin. Täällähän on paljon paikkoja, ystävä suositteli sellaista paikkaa kun Harmoniaa itse ajattelin varailla ko paikkaan vuöhyketarapia ajan ja hivenaineanalyysin.

Täällä mukavat luge oireet, väsymys painaa hullunlailla ja joka pvä kellonlyömälleen klo 12 tulee kuumat aallot ja posket heloittaa punaisena :) selitäpä siinä työkavereille :) jokainen sanoo että näytät kipeeltä, ootkohan sairastumassa.
 
Akupunktiossa olen käynyt kotipaikkakunnallani, mutta neuloilla on hoidettu vain kiputiloja. Fysioterapeutti kun ei ole perehtynyt akupunktioon luontaishoitajan tapaan kokonaisvaltaisesti. Joensuusta etsin hyvää koko kehon vyöhyketerapeuttia. Jos jollain on kokemusta, niin suosituksia otan mielelläni vastaan.

Lutinus > Tsemppiä piinapäiviin ja plussatuulta!

Purkausta luvassa. Turhauttaa ja suututtaa, kun pitää mennä vaikeimman kautta! Tehtiin siis lääkkeellinen tyhjennyt, että loput raskausmateriaalista tuli pois. Jouduin olemaan yön yli sairaalassa, kun mitään ei meinannut tapahtua. Koen osastolla olon todella ahdistavana, joten kokemus oli erittäin raskas. Kotiin palattua alkoi sitten juilintoja tulla ja liikkuminen aristaa, joten hakeuduin polille tarkistukseen. Tulehdushan siellä ja vahvat antibiootit 10 päivän kuuriksi. :headwall: Materiaalia oli sittenkin jäänyt vähäisesti. Taas ollaan veitsenterällä kaavinnan suhteen ja siihen joutuminen on pahin painajaiseni.

Eikö me olla kärsitty jo tarpeeksi? Miksi meitä pitää vielä näinkin koetella? Kaiken lisäksi tajusin vieraantuneeni parhaasta ystävästäni, koska hän sai jo toisen lapsen vaikka me alettiin toivoa toista ennen kuin heidän esikoinenkaan oli syntynyt. En ole katkera, mutta satuttaa katsoa heidän vauvantuoksuista onneaan varsinkin nyt, kun itellä on juuri ollut keskenmeno. Lapsen saaminen tuntuu niin kaukaiselta ja jopa saavuttamattomalta. Tuntu niin epäreilulta, että meidän täytyy kulkea näin pitkä ja kipeä tie eikä takuita onnellisesta lopusta ole. Emmehän me ole heitä yhtään huonompia.
 
kiitos! Olen käynyt kerran vyöhyketerapiassa tuolla harmoniassa. En tajunnut, että hän tekee myös akupunktiota...tuonne uskallan mennäkin:)

Omat tunteet on kyllä aikamoisessa vuoristoradassa tässä hommassa. Ja vääryys mitä tuntee, kun sellaiset ihmiset raskautuvat, jotka eivät pysty pitämään huolta itsestäänkään...tai ovat tehneet abortin muuta vuosi sitten ja raskautuvat tuosta vaan samalle miehelle. Ja alkaa tuntea vääryyttä jo ihan kaikesta...mutta olen ajatellut niin, että sallin tunteet ja yritän olla potematta huonoa omatuntoa niistä...

Onko teillä ollut tukihoitona ivf jälkeen muuta kuin luget? Jos selaa muita palstoja niin osalla on endon takia ollut muutakin tukea, kylläkin siinä vaiheessa kun yrityksiä on jo useampi.
 
Viimeksi muokattu:
minnie mulla on ollut tukena vaan Luget, tässä kierrossa piti olla myös primaspan mut lrit sähläs aloituksen kanssa. Seuraavan kiertoon tulee sit primaspanit. Vyöhyketarpiaa ajattelin ihan rentoutumis mielessä, on niin hektistä tää elämä tällä hetkellä :)

macy gray Voimia :heart:
 
Macy: harmillista että kaiken epäonnen lisäksi tulee lisää vastoinkäymisiä. Toivottavasti kohtu tyhjenisi ja tulehdus hoituisi kuurilla pois. Eikö km ole jo tarpeeksi suuri taakka? Toivottavasti materiaali poistuu ilman kaavintaa koska toivot niin. Itse pari km kokeneena taas toivoin kaavinnat, koska minulle se oli helpompi ja nopeampi tapa toipua. Mutta me koemme asiat eri tavalla ja halusin vain kertoa ettei kaavinta välttämättä maailmanloppu ole jos ei muu auta. Halauksia ja voimia!
 
Nippe82 > Kiitos! Kaavinta tarkoittaa sairaalassa osastolla oloa ja koen sen ahdistavana. Pelkään myös kaavinnan vaurioittavan kohtua eli hankaloittavan raskautumista entisestään. Rippeitä ei ole tullut vuodon loputtua, joten eivät ne taida itsestään poistua. Jos kuuri ei auta tulehdukseen, niin kaavinta on edessä. Ei siellä paljon kaavittavaa ole, mutta tarpeeksi tulehdusta yllä pitämään. Onkohan riskit pienemmät, kun kaavittavaa on vain vähän? Tuleeko siitä kovin kipeäksi ja kuinka kauan joutuu olemaan sairaalassa? Pääseekö yrittämään uudestaan seuraavien menkkojen jälkeen? Haluaisin niin jättää tämän kurjuuden taakseni ja keskittyä toivomaan, että uusi yritys toisi toivotun lopputuloksen.

Kuurin kuulemma vaikuttaa parissa päivässä. Juilinnat ovat vähentyneet, mutta tunnen edelleen tulehduksen olemassaolon. Lääkkeitä tulee ottaa kolmesti päivässä 10 vrk:n ajan, joten onhan tässä aikaa toipua. Toivottavasti kiinnikkeitä ei kehity vaan loput materiaalin palaset vuotavat seuraavissa menkoissa pois ja päästään jatkamaan hoitoja. Lämpö on laskenut, joten hcg lienee hyvin laskussa. Kuumettahan minulle ei nouse ennen kuin olen todella sairas, joten tulehdus löydettiin ajoissa.

Kuinka moni täällä odottaa punktioiden alkua? Minusta oli jotenkin turhauttavaa kuulla, että alkuvuosi tehdään siirtoja vain pakkasesta, koska meillähän se on tyhjä. Raskautumisen myötä se ajatus poistui ja kkm:n myötä joudumme odottamaan vähinään sinne asti joka tapauksessa. Piinaavaahan tämä nytkin on, mutta täytyy sopeutua. Eihän tässä voi asioita jouduttaakaan mitenkään, joten täytyy vaan ottaa asiat vastaan.

Toivottavasti tämä kevätkausi tuo paljon plussia. Kyllä me kaikki oltaisiin ansaittu odotuspinoihin pääseminen ja pienokaisen saaminen. Voimia ja tsemppejä kaikille!
 
Sain punktion alkamisiin erilaisia vastauksia eli joko vk 7,8 tai 10..itse en näihin lähtöihin kuitenkaan ehtinyt.


Vyöhyketerapiassa olen käynyt kerran...tehtiin hedelmällisyyttä aktivoivaa hoitoa ja ovulaatio siinä kuussa tulikin...toinen munasarja kipeytyi aikalailla, siellä oli silloin endon suklaakysta, joka varmaan vaikutti asiaan...mutta muuten kyllä suosittelen...ja hoitoja on erilaisia...
 
Macy: Toivotaan, että kohtu tyhjentyisi itsestään, mutta kuten totesin aiemmin, niin olen itse joka km jälkeen halunnut kaavinnan, vaikka lääkkeellistä on aina suositeltu. Mutta toki kaavinnassa on omat riskinsä, mutta itse koin sen tavallaan helpottavana, kun se tapahtui nukutuksessa, eikä tarvinnut "synnyttää" ja pääsi tavallaan toipumaan niin henkisesti kuin fyysisesti nopeammin. Toki tulehdus voi tulla kaavinnan jälkeenkin, mutta voi se näköjään tulla lääkkeellisen tyhjennyksenkin jälkeen. Vuotoja kaavinnan jälkeen oli runsaampaa ehkä vuorokauden ja sen jälkeen tiputtelua viikosta kahteen. Kivut olivat mielestäni lievät, joskin söin buranaa ja panadolia (tarjosivat panacod reseptiäkin mutta en edes ottanut sitä). Ehkä viikon söin kipulääkettä. Töissä kuitenkin pystyi käymään normaalisti. Kaavinnan jälkeen noin 3 tuntia ja pääsin jo kotiin sairaalasta, että ei se välttämättä ole sen pidempi sairaala-aika. Toki ahdisti se itseäkin, mutta onneksi hoitajat olivat ihania ja sain olla omassa huoneessa. Ja uuteen yritykseen suositeltiin 1 menkat välissä, jotka tulivat noin 5 viikon kuluttua kaavinnasta, mutta me kyllä ei odotettu vaan aloitettiin yritys heti kun vuoto oli loppunut. Jotenkin pelkäsin itse juuri tuota, että lääkkeellisessä kohtu ei tyhjene ja joutuisi kuitenkin kaavintaan, joten halusin kaiken ohi kerralla, jotta pystyi suuntaamaan kohti uutta yritystä nopeammin. Voimia kuitenkin paljon jaksamiseen!
 
Nippe82 > Niin, voihan se kaavinta kaikin puolin onnistuessaan olla tosiaan helpompi tapa. Mulla varmasti vaikutti se, että vuotoa oli tullut jo suurin osa eli oli tiukemmassa, kun oli enää niukasti mitä vuotaa. Kaavinnassa on infektioriski, mutta myös vaurioriski. Tietysti tulehdus voi aiheuttaa kiinnikkeitä lääkkeellisenkin jälkeen ja tulehdus tulee, jos on tullakseen. Infektion aikaan ei kaavita, joten täytyy toivoa lääkekuurilla paranemista. Ne vähäiset rippeet tulisivat sitten seuraavan vuodon aikana. Niin vähäistä määrää ei kuulemma kaavita, jos ei ole ihan pakko.

Jos uudestaan tulee kkm, niin tiedän sitten miettiä asiaa hieman eri tavalla. Ehkä se kaavinta voi hyvinkin olla pienempi paha. Riippuu tietysti tilanteestakin.

Tulehdusarvoja seurataan. Olo on kohentunut lääkkeiden myötä, mutta tulehdus on vielä olemassa. Toivottavasti se nyt sitten kukistuu loppukuurin aikana! Arvoja en vielä tiedä, saan tilannetietoja myöhemmin. Vatsa ei onneksi ole mennyt sekaisin, kun olen popsinut laktaasikapseleita, Precosaa ja Gefilusta. Sitäkin jännitin, koska se vaikuttaa lääkkeitten imeytymiseen.

Kiinnostaisi kuulla lisää vyöhyketerapiakokemuksia. Löysin sellainen kuin Filiris ja lukemani mukaan hoitaa koko kehoa, mutta on modernia vyöhyketerapiaa. Onko se sitten sitä jalkapohjien ja korvien käsittelyä vai kaikkien keholla olevien pisteiden käsittelyä? Meinaan kyllä jonnekin varata ajan joka tapauksessa, vaikka siitä jalkojen ja korvien painelusta en kokenutkaan olevan mitään hyötyä. Jos ei muuten vaikuta, niin onpa ainakin rentoutusta. Olen ihan jumissa, kun en ole nyt liikkumaankaan päässyt.
 
Minnie82 Minullakin on ollut käytössä pelkät luget. Yhdessä passissa kokeiltiin myös kortisoonia kaveriksi ilman mitään tuloksia. Mulla kanssa diagnoosina endometrioosi. Minä olen saanut sellaisen kuvan että aika nihkeesti mitään määräävät tuolla meidän polilla noiden lugejen kaveriksi..
Lutinukselle onnea kyytiläisistä!
Macylle kovasti jaksamisia! Inhottavaa että kaikki pitää mennä kovimman kautta..
Täällä ivf:n jälkeisiä kiertohäiriöitä. Menkat on myöhässä jo viikon vaikka normaalisti tulee kellon tarkkaan. Lisäksi ilmeisesti mulle on ilmaantunut sappikiviä, liekkö osittain hoidoissa käytettävien hormoneiden syy ja perinnöllisen korkean kolesterolin mihin en ole voinut syödä lääkkeitä pariin vuoteen eli koko tänä yritys aikana. Kivut on välillä melkosen mukavat ja viikon päästä pääsen vasta tarkempiin tutkimuksiin. Tuli tauko hyvään paikkaan :p
 
Macy olen ostanut lahjakortin tuonne Filirikseen. Lahjakortin saaja kyllä tykkäsi hoidoista. Paikkana se ei kyllä mikään houkutteleva ole ja jos molemmissa huoneissa on hoidot yhtäaikaa menossa niin aika rauhaton paikka rentoutumista ajatellen. Itse en välttämättä menisi...

pp7 ja tajuton väsymys, voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua :)
 
mä luen teidän juttuja päivittäin, oon vaan niin huono ite kirjoittelemaan.. Nyt aattelin ku Lutinuksen kans ainakin jännäillään :) Mulla on nyt pp5 ja luget käytössä. 1icsi 1pas. Ainut alkio joka oli pakkasessa selvisi sulatuksesta.. oli vuorokauden sulatuksen jälkeen kuulema niin hyvä yksilö kun voi olla.. top-luokkaa en muista soluja? 3vrk ikäisenä siis siirretty,eikö?2päiväisiä oli pakastaessa. Tuoresiirto oli kemiallinen, tosin viiva vahvistui muutaman päivän ja sit alkoi vuoto :/. No nyt ei oikein tiiä mitä uskaltaa toivoa..toivo on korkealla mut sit havahtuu et ei se kuitenkaan.. Koska te ootte aikaisintaan testaillu? Oon tosi malttamaton odottaa et milloin avaisin ekan testipaketin :D huom! testiensuurkuluttaja :D Välillä tuntuu et mahaa nippailee menkkamaisesti, väsyttää ja maha turpeessa kuin potkupallo,mut nää on lugejen ansiota. Oli viimeksikin. Kauhee flunssa päällä, en oo saanu kunnolla nukutuksi moneen yöhän. Tsemppiä kaikille! Onko meitä muita piinailijoita nyt?

jospa mä nyt intoutuisin itsekkin kirjoittelemaan enemmän :)

eskimopuikko pp5
 
Hello tytöt!
Täällä alkoi eilen vuoto eli nyt elellään aikaa jolloin toivotaan että paikat pelaa että siirtoon päästään. Ja nyt olen rehellisesti sanoen siinä pisteessä että haluan pakastimen tyhjäksi ja sitten pitämään tauon. Ei vaan nyt löydy uskoa onnistumiseen, vaikka sitä yritä kaivaa ja ajatella positiivisesti. Kp 10 olis siis aika ultraan.

Macy: voimia sulle, mitään lohdullista ei tuohon voi sanoa.
 
Vyöhyketerapiasta; olen itse nyt käynyt Filiriksessä kolmisen kertaa. Modernissa vyöhyketerapiassa käydään kroppaa muutenkin läpi, ei pelkästään jalkoja ja korvia. Pari ensimmäistä kertaa kävin tunnin hoidoissa ja edellisen kerran olin puolitoista tuntia. Sen aikana ehdittiin käymään koko kroppa kunnolla läpi ja olo oli rentoutunut hoidon jälkeen. Filiriksen tilat eivät ehkä kovin kummoiset ole, mutta olen kyllä pystynyt rentoutumaan omassa hoidossani ihan hyvin, vaikka naapurissa onkin ollut toinen hoito kesken. Hoitaja itse kertoi monen käyneen lapsettomuuden takia hoidettavana ja ilmeisesti osa on myöskin onnistunut raskautumaan (mutta sitähän ei voi tietää mikä lopulta on ollut ratkaisevin tekijä).

Minä en ole (vielä ainakaan) saanut apua kuukautisteni puuttumiseen, mutta selkeästi jotain on alkanut tapahtumaan, sillä yli vuoden jälkeen tunnen kuukautisia edeltäviä nippailuja alavatsalla. Elättelen toivoa, että siellä jotain alkaisi tapahtumaan, minua kun ei kasvaimeni takia haluta oikein lääkkeillä hoitaa polilla. :/
 
Olen miettinyt etten uskalla näiden ivf hoitojen aikana mennä vyöhyketerapiaan ainakaan kun aloitan sumut kohta...ettei sotke hormoonitoimintaa (voi olla että varon liikaa)

Pahoitteluni Lutinus...toivottavasti kevät toisi plussia kaikille!
 

Yhteistyössä