Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Täällä tyyli puhdas nega testattu joten lopetan lääkkeet... Tuntuu hyvälle päästä eroon noista pillupalleroista. Suru on taas puserossa mutta ei auta kuin kestää. Enää kaksi alkiota pakkasessa. Sitten olisi taas aloitettava alusta.
 
simpli voi harmin harmi. Voimia taas eteenpäin ja uuteen yritykseen, toivottavasti seuraavalla kerralla paremmin... Onko teillä tarkoitus nyt heti putkeen yrittää uutta siirtoa? ehtiskö jopa vielä 2 siirtoa keväällä?
 
Me pidetään tämä kierto nyt ainakin taukoa, sillä minä olen henkisesti aika lopussa. Ei usko riitä enää hoidoilla onnistumiseen ja kun alkaa tätä suota olla tarvottuna 6,5-vuotta ja ainut mitä on tullut niin keskenmenoja ja pettymyksiä. Lääkärit siirtävät molemmat jos selviävät, mutta meillä ei olla koskaan päästy kahden siirtoon kun toinen on kuukahtanut sulatukseen tai ollut monitumainen. Niin ei hirveätä uskoa ole että seuraavallakaan olisi sitä yhtä enempää.
 
Simplille jaksamisia!!

Kirjoitinkin tässä yks päivä mutta näköjään se ei ole sit lähtenyt eteenpäin?! en ainakaan löydä mistään..

Eilen otettu vika primolutti, toiv nyt menkat alkaa äkkiä. ens viikolla 0-ultra ja sit ne pistelytkin alkaa.. tarkkaa päivää en tiiä. Vähän jännittää et miten kasvavat lyhyellä kaavalla ja toivottavasti nyt mentäis vähän isommalla annoksella kun ne viimeks pitkässä kuukahtivat loppusuoralla kun annoksia vähennettiin.

tsemppii kaikille!

onko muita nyt miten samassa vaiheessa?
 
eskimopuikko; Onko sinulla siis toinen ivf? Ja onko syytä lapsettomuuteen löytynyt?(en viitsi kahlata läpi vanhoja keskusteluja)

Itselläni endometrioosi ja nyt eka ivf/icsi...ylihuomenna punktio, ainakin toivottavasti. Pitkällä kaavalla menty ja tuntuu, ettei munarakkulat kasva tarpeeksi kokoaan...mutta lääkäri yritti viime viikolla vakuuttaa, että normitahdissa mennään...mutta en usko...ei ois eka kerta kun totuutta silotellaan..ja muutenkin saa aina huonosti infoa vaikka toisaalta eihän nille asioille mitään voi, mutta haluan tietää, etten pety liikaa...
 
Minnie82 meillä käytetään joskus pakastetut siittiöt pakkasesta, kaks olkea jäljellä sen jälkeen en tiiä mitä tulevan pitää.. mulla ei oo mitää ns.vikaa.. siittiöt ainostaan nykyään. Enää ei luultavasti ole siittiöitä normisti jäljellä. ja juu 2ivf/icsi. ekassa ei saatu ku tuore ja 1pas tehtyä. tuoreesta tuli kemiallinen.
Älä kamalasti jännää punktiota, mulle jäi ihan jees fiilis.. ei voi sanoa et koski yhtään.. sitä tulevaa odotellessa :D

apua, nyt alkoi pelottaa jos ne menkat ei kerkii alkaa.. otin vikan tabletin primolutia la aamuna. ja huomiseen mennessä kai menkkojen pitäis alkaa ...
 
eskimopuikko mukava kuulla, ettei välttämättä satu ja varmaan enemmän pelottaa se lopputulema, jos rakkulat tyhjiä tai muuta vastaavaa. Vuosi sitten minulta leikattiin endo munasarjasta,joten jospa kipu olisi miedompaa tai no ei se tainnut kovasti sattua silloinkaan kun oli kpulääkkeet tai sitten aika kultaa muistot:)


Aivan, en ole ajatellut, että siittiötkin voi pakastaa yksiltään.

Söin muistaakseni primoluteja ennen leikkausta menkkojen siirtoon ja taisi mennä 3 päivää vikasta napista, kun vuoto alkoi...toki juuri oli leikattukin, mutta silti alkoivat...
 
Sori tää on vähän niin kuin off topic mutta paino on alkanut vihdoin taas tippumaan. Puntari antoi tuloksen 82kg! Olen siis saanut painavimmistani lukemasta tiputettua 14 kg, yiippii! Enää 2kg ja tämä tyttö juhlii taas pientä etappia!!!!
 
Minnie82: hitsi,.. mitä mä tonne ylös oikein kirjoitin..."Älä kamalasti jännää punktiota, mulle jäi ihan jees fiilis.. ei voi sanoa et koski yhtään.. sitä tulevaa odotellessa " eka tossa kerron että jees fiilis hommasta ja heti perään et se koskee :O voi hyvä minä :stick:... siis kertomani piti olla et jäi hyvä fiilis ja en voi sanoa et mua olis koskenu :) Mutta tokihan se uus punktio taas jännittää..

Simpi: hienoa, mäki oon saanu ekaa kertaa eläissäni tiputettua hoitojen alkamisen myötä n.8-9kg..viime syksystä. nooo, paljon olis edessä päin,mutta kiva näin.. antaa potkua eteenkin päin.

Nooo, huomenna alkaa puregon pistokset, 0-ultrassa käyty, ei malta oottaa ja toisaalta pelottaa et jos muniksia ei tulekaan ja sit vielä jos ne pakastesiittiöt ei selvii tms.. no kaikki aikanaa.. mietittiin et millähän perustein ne suostuis siirtää kaks, tuskin ihan vaan toiveesta? mä oon aina toivonu suurperheestä 8lasta tms.. no ajan kans se tippu 5.. mut seki lukema tässä vuosien saatossa tippunut reilusti.. ainahan niitä haaveita on saanu olla, jännä vain et mä ajattelin isoa perhettä jo ala aste ikäisestä saakka :) Nyt on maksukattokin täynnä..

olotiloja odotellessa...
 
Eskimopuikko; punktio oli eilen ke ja toimenpide ei sinäänsä koskenut, vasta sitten jälkeen, koska vuosin...ja munasarjat aika turvonneet ja hyperin takia 5 pv saikkua. Rakkuloita oli paljon, ja etenkin kait pieniä, 8 munasolua, en tiedä oliko kaikki kypsiä.

Vielä ei edes tiedä päästäänkö tuoresiirtoon..ei mennyt kaikki ihan kuin strömsöössä, mut ihan hyvät fiilikset muuten. ..harmittaa toki, jos on hedelmöittynyt yhtään edesja siirtoon ei päästä..Täällä ei taideta tehdä pitkiä viljelyjä?
 
Eskimopuikko: Eilen soittivat ja vain yksi hedelmöittyi, joten en usko, että siirtoon päästään tänään:( Ottaa päähän ihan hirveesti! 7 oli kypsää, mutta muut epämuodostuneita. ..ja hyperikin taitaa olla päällä. Ihan kauhea olo ollu. Koko maha ihan turvonnut...pitkälä kaavalla mentiin, synerelan ja puregonin voimin. Vaikka vasta eka hoito, pelottaa ettei tule mitään. .
 
Mä seuraan tätä pinoo enemmän kuin odotuspuolen pinoja..sinne ei jaksa kirjottaa kun siellä sikana porukkaa ja kehenkään ei oo kerinny perehtyy sen enempi..tää vaan tuntuu omalta pinolta vaikka mahaa kasvattelenkin=) hengessä olen mukana teidän hoidoissa! Täällä taitaa piinailla Minnie ja kesänlapsi :popcorn:
Macy miten sulla menee hoidot nyt?

Mulla maha on jo kauheen iso..poika tunkee jalkojaansa kylkiluiden väliin ja painaa keuhkoja..vituttaa nää pakkaset kun ite on jo niin valtava ettei mahu mihinkään vaatteisiin enkä raaskis ostaa enää yhtään mamma vaatetta kun pari kk vielä jäljellä. 2vk opiskeluja ja jään kotilomille kirjottelee ja 24.4 äitiyslomalle jo :)

tyty rv29+3
 
tyty86 > Kiitos kysymästä! :) Luomumenkat piti kkm:n jälkeen odottaa, joten kohta pääsen vasta primoilemaan. Pääsiäisen jälkeen tulee pistelyt ja punktio, toivottavasti sitten siirtokin. Pitkällä viljelyllä kuulemma tekevät. Toivon edellistä parempaa saalista. Tsemppiä odotukseen! =)

Fiilikset on vaihtelevat, ihan laidasta laitaan. Kyllä tuo uusi hoito on lääkettä suruun ja turhautumiseen. Kilpirauhanen kenkkuilee edelleen. Ei meinaa lääketasapainoa löytyä. Arvot pitäisi kuitenkin saada kohdilleen jo pistylyihin mennessä. Seuraava kontrolli tosin on vasta sitten myöhemmin eli ihan arpapelillä mennään uuteen hoitoon sen osalta. Ei voi kuin toivoa parasta. Onneksi muutokset tapahtuvat nopeasti, joten toivoa on.
 
Kesänlapsi ite sillon testasin jo pp7 ekan haamujen haamun joka päivä päivältä sit vahvistu..tais olla pp9 jo digi raskaana 1-2 jos en ihan väärin muista:)
macy olikos sulla viime kerralla lyhyt vai pitkä kaava?
 
macy olikos sulla viime kerralla lyhyt vai pitkä kaava?
Lyhyt kaava oli edelliselläkin kerralla. Hyvin toimi, joten pystytään siinä. Se vain ihmetytti, kun suunnittelukäynnin lääkäri oli sitä mieltä, että saalis oli hyvä. Niin 12 solua oli, mutta 3 hedelmöittynyttä ei. Tokihan se laatu on määrää tärkeämpi, mutta kyllä minä haluaisin sinne pakkaseen useamman oljen.

Kesänlapsi123 > Testasin hailakan haamulaisen edellisestä siirrosta pp14. Normaalisti testaan pari päivää myöhemmin, mutta tuolloin oli aavistus plussan mahdollisuudesta. Testailin sitten varmistukset vielä seuraavana päivänä ja siitä parin päivän päästä. Uudessa hoidossa (olettaen, että siirtoon päästään) Olen alustavasti suunnitellut testiä pp16 kohdalle, mutta saa nähdä miten sitten malttaa. Ennen pp14 testailut koen merkityksettöminä. Joillakin voi silloin näkyäkin, mutta minusta se on turhaa itsensä piinaamista, kun ei tiedä jääkö kemialliseksi. Polilta ovat suositelleet testiä pp14-16, joten senkin vuoksi olen sitä pyrkinyt noudattamaan.

Turhautumista ilmassa. Kilpirauhasasioita hoitavan lääkärin mukaan lääkkeen aiheuttama liikatoiminta ei ole onglema, polin lääkärin mukaan on. Pienemmällä annoksella t4v laskee luultavasti suositusta alemmas ja mulla on syytä olettaa, että olo muuttuu sen myötä kehnommaksi. Kerran kuussa voidaan kontrollit ottaa, joten hienosäätöön ei olisi nyt aikaa. Pelottaa, että hoito menee pilalle tai jää heikoksi tämän takia. Tsh täytyisi saada juuri ja juuri mitattavaan lukemaan ja siinä vaikeus piileekin, kun ei tiedetä kuinka kaukana mittaamattomissa se on. Olon perusteella voi olla lähelläkin hyvää arvoa. Sopivaa lääkeannosta on kuitenkin mahdoton arvioida, koska olin tammikuun kontrollia tehtäessä raskaana eli arvot eivät ole vertailukelpoisia tämän hetken tilanteeseen. Arpomalla menee. En tiedä odotanko enemmän hoidon lopputuloksen selviämistä vai seuraavan kontrollin tuloksia. Molempia odotan kuin kuuta nousevaa sormet ja varpaat ristissä.
 

Yhteistyössä