´Mites muut olette huomioineet tuloerot asunnon omistuksessa?

• Viestiketjun aloittaja ideoita?
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";28015320]On lapsi jotenkin vaan tuntuu erittäin turvattomalta tämä 50/50, eron sattuessa siis vaimoni teksisi rahaa tällä talolla sen +50 000€ ja minä olisin hävinnyt sen 50 000€..
Ja kyllä olen erittäin pessimistinen kiitos edellisen suhteen, siinä kävi samansuuntainen juttu
minä hävisin ex voitti..[/QUOTE]

Musta tuntuu että sä olet vielä niin katkera sun entiselle, että ei kannata muuttaa yhteen ainakaan tuollaisen "köyhiksen" kanssa.. kannattaa varmaan hoitaa se edellinen suhde loppuun sun pään sisältä ettei sit tarvii olla koko ajan katkera!

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja yäk;28016528:
Naura vain tasa-arvolle. Tienaan tällä hetkellä hieman enemmän, tulevaisuudessa tilanne kääntyy toisin tietyistä syistä johtuen. Ja arvaa mitä yhtä tasa-arvoisilla linjoilla mennään!

Noh sääli että olet katkera ja laskelmoiva kun kerran on linssiin viilattu. Taisi sattua niin pahasti, että pitää kostaa nykyiselle vaimolle.
on muuten hauskaa että tää mun nyxä ymmärtää täysin mitä ajan takaa eikä hänellä ole mitään ongelmia tän asian suhteen, tosin hän on ilmeisesti sen verran kunnianhimoinen ihminen ettei ole aikomustakaan vaurastuttaa itseään muide kustannuksella :)

Ja joo hitsi nythän mä tajusin et täytyykin muuttaa kaikki omaisuus 50/50 tyyliin jos emäntä it lähtee käveleen niin saa sitten mukavasti sellasen 500 000 omaisuutta ;) sillon ilmeisesti menisi palstan mammojen mielestä oikeudenmukaisesti..

"aapee"
tällä hetkellä jos lähtisi kävelemään saisi auton jonka minä olen hänelle ostanut ;)
Jatkossa osuus nousee. 10v päästä jos ja kun meillä on omat lainat niin siitä laskettu arvo.

"nainen"
Emäntäsihän voisi ostaa itselleen sijoitusosakkeen. Yksiön tai pienen kaksion lainarahalla ja lyhentää tätä ikiomaa lainaansa vuokratololla. Mikäli rahaa vielä jää, sillä hän voisi osallistua yhteisiin menoihinne. Sinä saisit pitää sen oman asuntosi, kunhan vaan tekisitte asianmukaisen avioehdon. Miltä kuulostaa ap, kommentoi. Onko mitään järkeä siinäkään, että vaimo ostaa osuuden aviomieheltään "yhteiseen" asuntoon?

"vieras"
mikä mielestäsi olisi reilu ositus jos vaimosi lähtee kävelemään?
Et kysy multa, mutta omasta puolestani voin sanoa, että joka maksaa, se saa sen myös eron jälkeen pitää. Jos mies maksaa asunnon, niin naisen on siihen tyytyminen eron jälkeen, ettei sitä asuntoa itselleen saa. Jne.

Miksi ihmeessä köyhälistönaiselle pitäis antaa puolet parinsadantuhannen euron kämpästä, jos tuo ei ole maksanut itse siitä penniäkään?

Jos tilanne ois toisinpäin ja joku nainen haluaa vastaavat ehdot ja tasa-arvoa, niin täällä palstamammat vaan taputtais, että fiksusti ajateltu, miehet on sikoja! Mutta jos mies yrittää olla tasa-arvoinen, niin jo on palstamammat sekaisin, että miehet on sikoja! :LOL:

Olette te kyllä vaan melkoista sakkia...

"aviomies"
Ei mitenkään. Olen ollut töissä, pl isyysvapaat tietenkin, vaimoni on hoitanut lapsiamme pääosan ajastaan. Ei ole ikinä tullut edes mieleeni että alan laskemaan pennosiani mitä olen tienannut. En ole laskelmoinut että kun erotaan niin nyt jään häviöllä tässä.. En todellakaan..

Lapseni ovat voineet olla kotona ja vaimoni on heitä hoitanut. Sille myös pitäisi laskea hinta.. Eli talo on fifty-fifty vaikka minä maksan lainata pois. En ikinä ajat ellutkaan hyötyväni taloudellisesti vaimostani.
Rakastuin häneen ja halusin perheen hänen kanssaan.

"vieras"
Mun miehellä on myös takana avioero, jossa oli kyllä taloudellisessa mielessä häviäjä. Se ei ole kuitenkaan vaikuttanut meidän raha-asioihimme. Asuntoaina on yhteinen ja asunto omistetaan 50/50, silti kaikki lyhennykset menevät miehen tililtä. Minä puolestani maksan sitten muita yhteisiä kuluja/lainoja/laskuja. Mies tienaa enemmän, mutta toisaalta itse sain yllättävän perinnön, emmekä ole koskaan jakaneet rahojamme sinun ja minun rahoihin.

"vieras"
Miksi pitäisi varautua mihinkään? Turha kai se on säästääkkään pahan päivän varalle eihän itselle voi mitään käydä.. Silläkään ei ole merkitystä onko tuloerot 100€ vai 10 000€ luokkaa..

joo vittu
sehän se on saatana oikein että mies maksaa talosta 300 000€ nainen 10 000€ onhan se vittu perkele saatana oikein että eron tullen ämmä saa 150 000€ ja perusteeksi riittää että on ollut kotona hoitamassa 9kk oma lasta eikä ole pääsyt kartuttamaan omaisuuttaan perkeleen siivoojan 1200€ palkallaan, Haistakaa lehmät vittu.

sehän se on saatana oikein että mies maksaa talosta 300 000€ nainen 10 000€ onhan se vittu perkele saatana oikein että eron tullen ämmä saa 150 000€ ja perusteeksi riittää että on ollut kotona hoitamassa 9kk oma lasta eikä ole pääsyt kartuttamaan omaisuuttaan perkeleen siivoojan 1200€ palkallaan, Haistakaa lehmät vittu.
:LOL: repesin ihan totaalisesti.

"aapee"
Juu näin se ilmeisesti menee oikein, ainakin kaksplussalaisten mielestä :)

iDisk
Eli kiteytettynä omistan talon johon haluaisin emännän mukaan?
nyt kuitenkin ongelmana on se ettei perinteinen 50/50 käy koska aikeissani on maksaa tämä asunto pois 10seuraavan vuoden sisään, joka taas tarkoittaa sitä ettei emäntäni töissä ollessaankaan pysty lähimainkaan samanlaisen rahalliseen panokseen kuin minä..

Ja minusta tuntuisi erittäin epäoikeudenmukaiselta jos eron sattuessa vaikka 10v päästä, laki määräisi emännälle 50% talon arvosta, numeroilla ilmaistuna siis emäntä olisi maksanut 10v aikana 50 000€
ja minä vastaavasti 150 000, eli lopputuloksena olisi se että emäntä olisi asunut ilmaiseksi talossa ja saisi vielä +50 000€ korkoja asumisestaan. kun taas minä olisin maksanut 10v aikana 50 000 hukkaan.
Huh huh.
Itse tienaan 5 kertaa enemmän kuin mieheni.
Meillä kaikki on yhteistä koska en ikinä olisi elämässäni ja urallani saavuttanut tätä kaikkea ilman mieheni rakkautta ja tukea. Ei todellakaan tulisi mieleenkään ruveta miettimään kuinka paljon kukin maksaa mistäkin. Mutta joo, ei myöskään ole ikinä edes käynyt mielessäni elämä ilman miestäni :)

"aapee"
Huh huh.
Itse tienaan 5 kertaa enemmän kuin mieheni.
Meillä kaikki on yhteistä koska en ikinä olisi elämässäni ja urallani saavuttanut tätä kaikkea ilman mieheni rakkautta ja tukea. Ei todellakaan tulisi mieleenkään ruveta miettimään kuinka paljon kukin maksaa mistäkin. Mutta joo, ei myöskään ole ikinä edes käynyt mielessäni elämä ilman miestäni :)
Toivottavasti miehesi on luottamuksesi arvoinen<3 50% suhteista kuitenkin kaatuu ja voi siinä vaiheessa harhaluulot tai liika luottamus tulla todella kalliiksi.

Yhteistyössä