´Mites muut olette huomioineet tuloerot asunnon omistuksessa?

• Viestiketjun aloittaja ideoita?
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
[QUOTE="piu";28052232]kirjoittelinkin tuossa aiemmin..

Miksi olette ylipäänsä menneet naimisiin? Mielestäni avoliitossa ei naisella ole oikeudellista turvaa, eikä kellään elatusvelvollisuutta, mutta avioliitossa ihan oikeasti sellainen on.

Eli, kun olet avioliitossa, sinulla ON elatusvelvollisuus. Minusta olisi ihan hirveää olla kanssasi avioliitossa. Yksi peruslähtökohdista on se, että ei olla ahneita narsistipaskoja, joka haluaa pitää viimeiseen senttiiin asti rahoja itsellään, vaan avioliitossa vallitsee Tasa-arvo. Oletko kuullut moisesta termistä?

Kuulostaa siltä, että olet katkera. Rahallinen epätasasuhta luo välillenne epätasa-arvon. Et juuri arvosta vaimoasi, koska et halua hänen nauttivan omasta hyvinvoinnstasi. Kuulostat erittäin kypsymättömältä lapsirievulta.

Miten teidän avioliitto tulee toimimaan, jos et pysty luottamaan? Ajat teidät tuhoon. Olette jo nyt erillänne, kun vaimosi on huomannut epäsuhdan välillänne, enkä usko, että olette kovin vahvasti sitoutuneet, kun kerran noin pitää erillisinä olla rahat.

Hyi, yäk.[/QUOTE]

ei olla vielä menty naimisiin, ollaan kyllä menossa syystä että uskoisin molempien rakastavan toistan kovasti ;)

En usko että sinäkään olisit ihan minun tyyppiäni kuulostat kovasti opportunistilta, joka ei pysty ymmärtämään perus matematiikkaa, Nyt esitänkin sinulle kysymyksen
MIKSI minun pitäisi antaa tulevalle aviovaimollei mahdollisuus tienata avioerolla enemmän kuin tulevalla työurallaan?

ja kyllä olen katkera, minulla o siihen syyki jonk ole täsäkin keskustelussa kertonut, ole katkera jollain tapaa varmasti kuolemaani asti juurikin sen takia etten joskus osannut ajatella että on sellaisia ihmisiä jotka vievät kaiken mitä irti lähtee..

Mistä päättelit että ollaan erillään :) Jos lukisit muitakin kuin omia viestejäsi tietäisit ettei tämä ole puolisolleni mikään ongelma..

"piu"
hei, okei. Tarkoitus ei ollut haukkua sinua/ liittoasi. Anteeksi.

Ehkä olen opportunisti, ehkä en ole, mutta en näe lähtökohtaisesti järkevänä ajatella toisesta pahinta. Miksi mennä naimisiin ihmisen kanssa, josta otetaan ero? Okei, nyt pitää koputtaa puuta. Olen itsekin avioeron läpikäynyt, onneksi silloin ei juuri ollut omaisuutta, mistä riidellä. Tosin mies yritti viedä jopa isäni omaisuutta, voi miten sieltä nouseekaan pahoja muistoja. :( olen käsitellyt asioita, ja suosittelisin sinullekin tuntematon kirjoittaja, että kävisit jonkun parisuhdekurssin. Iso kirja keuruulla järjestää niitä viikonloppukursseina. Se, jos mikä on ei-materialisitinen sijoitus, mikä saattaa näkyä suurena materialistisena hyötynä avioliitossanne. Entiset suhteet tulisi käsitellä, ettei tartte lähteä uuteen avioliittoon käsijarru päällä.

Haluathan kuitenkin taata, että vaimollesi ja pojallesi jää kuitenkin riittävä elintaso eron jälkeen? Raskainta vaimosi kannalta (joka on kuitenkin heittänyt osan urasuunnitelmistaan mäkeen kun sai lapsen) olisi huoltaa lasta yksin, ETTÄ kamppailla rahallisen selviytymisen keskellä. Tuskin sinäkään haluaisit hänelle pahaa, vaikka eroaisitte?

Ero on koetteleva tapahtuma kuten tiedät, ja olisi tärkeää huolehtia heistä, vaikket heidän elämässään olikaan enää jokapäivä. Lapsihan yleensä jää äidilleen. Mikäli teillä on suuretkin tuloerot, voisitte harkita avioehtoa. Joku tuossa sanoikin, että mikäli kuolema erottaa teidät, on jako 50/50, ja mikäli se on ero, jako on kohtuullisesti laskettu tulojen/uran menetyksen/hoidon/ kummankin tyytyväisyyden mukaan.

Ei muuta ku hyvää tuulta uuteen avioliittoon! God bless :)

"aapee"
jeps olen myös itse ollut siinä tilanteessa että jopa edesmenneen siskoni tavarat kuuluivat ex emäntäni mielestä hänelle, samoin kuin kaikki lahjat mitä oltiin saatu ja kaikki muukin.. Silloin näin parhaaksi vaan häipyä vähin äänin koska 2 lusikan jakaminenkin olisi ollut liian hankala juttu.. eikä olisi onnistunut ilman lakimiestä.. Samalla lapset olisivat joutuneet kärsimään kohtuuttoman paljon..

Nykyinen tuleva vaimoni on täydellinen vastakohta tälle ensimmäiselle vaimolleni mitä tulee materialismiin ja elämänarvoihin, luotan häneen todella paljon enemmän kuin koskaan ex.ääni..

Tässä asunnon jako systeemissä on myös sellainen ajatus taustalla jos minä heitän lusikan nurkkaan,edellisen suhteen lapseni perivät puolet tästäkin asunnosta mikä taas tarkoittaa sitä että nyxä.llä ei olisi mahdollisuutta asua enää tässä.

Tuloerot ovat sen sen verran isot että mm laki sivustolla suositellaan jakoa% osuuksiin,
jos nyt joskus kävisi niin että ero tulisi niin uskoisin että lapsi olisi paljon minullakin ja elarit tietty joutuisin maksamaan eli kyllä hänkin toimeen tulisi ihan hyvin.

Ja kiitos :) samoin sinulle

"piu"
kuulostaa järkevältä tavalta lähestyä omaisuudenjakoa.. :) olen itsekin menossa naimisiin ja mietin samoja asioita, ehkä omat vanhat muistot nousivat niin voimakkaasti mieleen. Pidän ihateellisena nähdä rahan vain välineenä, en niinkään omistusarvona. Tosin tähän vaikuttaa se, että en koskaan oikeastaan ole omistanut rahaa, mutta minulla on kokemuksia
esim.matkustelusta jne. Ehkä näkökantani olisi toinen, jos omistaisin jotain?

Sinulle "oletko tosissasi", lue koko viesti niin ymmärrät.

mietinpä tässä
Mikäli eroaisitte heti, joudut isotuloisena maksamaan lapsen elatuksesta aikast pitkän pennin.

Ettei vielä olisi niinkin, että vaimon pienemmät tulot ovat vielä pienemmät seuraavan kymmenen vuoden aikana juurikin, koska hän hoitaa lastasi ja kotiasi sinua enemmän? Maksatko siitä hänelle jotain palkkaa tai korvausta? yksityistä eläkevakuutusta äitiyslomien ja mahdollisten hoitovapaiden ajalta? Maksatko palkkaa vaimolle, jos hän ylläpitää Sinun enemmän-omistamasi talon arvoa ja kuntoa? ja tosiaan, lapsen menot varmastikin hoidat kuin mies...?

Vai oletko suurine tuloinesi ja isoine kiireinesi lopulta vain köyhän naisen luuseri elätti?

Jaaa
[QUOTE="piu";28052232]kirjoittelinkin tuossa aiemmin..

Miksi olette ylipäänsä menneet naimisiin? Mielestäni avoliitossa ei naisella ole oikeudellista turvaa, eikä kellään elatusvelvollisuutta, mutta avioliitossa ihan oikeasti sellainen on.

Eli, kun olet avioliitossa, sinulla ON elatusvelvollisuus. Minusta olisi ihan hirveää olla kanssasi avioliitossa. Yksi peruslähtökohdista on se, että ei olla ahneita narsistipaskoja, joka haluaa pitää viimeiseen senttiiin asti rahoja itsellään, vaan avioliitossa vallitsee Tasa-arvo. Oletko kuullut moisesta termistä?

Kuulostaa siltä, että olet katkera. Rahallinen epätasasuhta luo välillenne epätasa-arvon. Et juuri arvosta vaimoasi, koska et halua hänen nauttivan omasta hyvinvoinnstasi. Kuulostat erittäin kypsymättömältä lapsirievulta.

Miten teidän avioliitto tulee toimimaan, jos et pysty luottamaan? Ajat teidät tuhoon. Olette jo nyt erillänne, kun vaimosi on huomannut epäsuhdan välillänne, enkä usko, että olette kovin vahvasti sitoutuneet, kun kerran noin pitää erillisinä olla rahat.

Hyi, yäk.[/QUOTE]
Eli sinä menet naimisiin vain siksi, että saat itsellesi elättäjän joka maksaa elämisesi. Tosi romanttista.

"piu"
om tosi romanttista, kun oma ura on menny kaivoon lapsen tullessa, mies huitelee muissa naisissa, suunnnittelee kakkoskesämökkiä ja lapsi on viereisessä huoneessa noroviruksessa.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja mietinpä tässä;28055828:
Mikäli eroaisitte heti, joudut isotuloisena maksamaan lapsen elatuksesta aikast pitkän pennin.

Ettei vielä olisi niinkin, että vaimon pienemmät tulot ovat vielä pienemmät seuraavan kymmenen vuoden aikana juurikin, koska hän hoitaa lastasi ja kotiasi sinua enemmän? Maksatko siitä hänelle jotain palkkaa tai korvausta? yksityistä eläkevakuutusta äitiyslomien ja mahdollisten hoitovapaiden ajalta? Maksatko palkkaa vaimolle, jos hän ylläpitää Sinun enemmän-omistamasi talon arvoa ja kuntoa? ja tosiaan, lapsen menot varmastikin hoidat kuin mies...?

Vai oletko suurine tuloinesi ja isoine kiireinesi lopulta vain köyhän naisen luuseri elätti?
Tuloerot johtuvat kylläkin ammatinvalinta kysymyksistä :) Ja elatusmaksu riskin otan mielelläni tuo naisen kanssa.. suunitelmissa on juu maksaa hänen asuntolaina eränsä kun tehdään taas vauvvoi :)
suuret tulot eivät muuten aina te ihmisestä kiireistä.. mulle riittää viikko tuntimääräksi 30

mietinpä tässä
[QUOTE="aapee";28056124]Tuloerot johtuvat kylläkin ammatinvalinta kysymyksistä :) Ja elatusmaksu riskin otan mielelläni tuo naisen kanssa.. suunitelmissa on juu maksaa hänen asuntolaina eränsä kun tehdään taas vauvvoi :)
suuret tulot eivät muuten aina te ihmisestä kiireistä.. mulle riittää viikko tuntimääräksi 30[/QUOTE]

Nii että luit vaan osan tekstiä..

Yhteistyössä