miksi ihmiset tekee rasvaisia kastikkeita kun..

• Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
"minna"
en ymmärrä miksi niin moni tekee jauhoista ja rasvasta/voista kastikkeita, esim. tavallinen jauhelihakastike?
itse olen luopunut täysin noista epäterveellisistä ainesosista ruoanlaitossa ja teen esimerkiksi jauhelihakastikkeen nykyisin tomaattimurskaan/paseerattuihin tomaatteihin ja jatkan sitä vedellä. tulee todella terveellinen ja runsas sekä riittoisa kastike moneksi päiväksi.
jauhelihan kanssa tietty sama juttu. meillä käytetään ainoastaan naudan paistijauhelihaa, ei muuta. sika-nauta lähinnä oksettaa jo kaupassa.

"nanna"
[QUOTE="minna";27896975]en ymmärrä miksi niin moni tekee jauhoista ja rasvasta/voista kastikkeita, esim. tavallinen jauhelihakastike?
itse olen luopunut täysin noista epäterveellisistä ainesosista ruoanlaitossa ja teen esimerkiksi jauhelihakastikkeen nykyisin tomaattimurskaan/paseerattuihin tomaatteihin ja jatkan sitä vedellä. tulee todella terveellinen ja runsas sekä riittoisa kastike moneksi päiväksi.
jauhelihan kanssa tietty sama juttu. meillä käytetään ainoastaan naudan paistijauhelihaa, ei muuta. sika-nauta lähinnä oksettaa jo kaupassa.[/QUOTE]

Mitäs sit jos ei tykkää siitä tomaatista, ja ainakaan miun mielestä tomaattinen jauhelihakastike sopii ainoastaan pastan kanssa, ei perunan.

kfkfkfkf
Mä teen jauhelihakastikkeen niin, että laitan yhden pussikastikkeen (ruskea kastike) jossa käytetty jotain aivan muuta kuin jauhoja ja rasvaa. Sitten pilkon mukaan tomaatteja ja laitan vielä tomaattimurskaa. Puolet jauhelihasta korvaan vihreillä tai punaisilla linsseillä

pastaa vai perunaa
riippuu syökä spagetin vai perunan kanssa. Me tosin syödään useammin spagetin kanssa ja näin ollen tehdään tomaattipohjalla. Mutta vaihtelu virkistää..

dah
[QUOTE="minna";27896975]en ymmärrä miksi niin moni tekee jauhoista ja rasvasta/voista kastikkeita, esim. tavallinen jauhelihakastike?
jauhelihan kanssa tietty sama juttu. meillä käytetään ainoastaan naudan paistijauhelihaa, ei muuta. sika-nauta lähinnä oksettaa jo kaupassa.[/QUOTE]

Me muut pidämme maukkaista ruuista, sinä ja rollolainen voitte toki nautiskella vesikastikelitkuistanne.

"nanna"
Mä teen jauhelihakastikkeen niin, että laitan yhden pussikastikkeen (ruskea kastike) jossa käytetty jotain aivan muuta kuin jauhoja ja rasvaa. Sitten pilkon mukaan tomaatteja ja laitan vielä tomaattimurskaa. Puolet jauhelihasta korvaan vihreillä tai punaisilla linsseillä
Mitähän kaikkea tuo pussikastike mahtaa sisältää? :D Jos tässä nyt terveellisyyttä haetaan niin uskaltaisin väittää ettei nuo valmiskastikkeet ole ainakaan parempia kuin ihan perus jauhot+rasva-kastike.

kfkfkfkf
[QUOTE="nanna";27897025]Mitähän kaikkea tuo pussikastike mahtaa sisältää? :D Jos tässä nyt terveellisyyttä haetaan niin uskaltaisin väittää ettei nuo valmiskastikkeet ole ainakaan parempia kuin ihan perus jauhot+rasva-kastike.[/QUOTE]

No silleen miten mä teen niin sitä tulee siihen aika vähän. Laihduttajalle ainakin parempi vaihtoehto, vähemmän kaloreita

kfkfkfkf
[QUOTE="nanna";27897109]Ensin sanoit laittavasi pussillisen ja nyt vain vähän?[/QUOTE]

pussillinen tuohon määrään minkä teen, on todellakin vähän... Meitä on 4 henkeä ja syödään siitä kaksi kertaa (mies syö tosi paljon kerrallaan)

kokook
ei meidän jauhelihakastikkeessa ole rasvaa, muuta kuin lihasta tullut. Ruskistan jauhelihan ja sipulin, lisään pannulle lihan joukkoon ruisjauhoja, mausteet, ehkä tomaattimurskaa ja vettä. Terveellistä tai ei ainakin hyvää.

Siksi teen, kun se maistuu mun mielestä hyvälle.

Mä myönnän ihan rehellisesti, että mun mielestä sellaiset asiat kuin voi, kerma, sokeri ja suola on hyviä. Ja käytän niitä.
Voin mä vaihteluksi heitellä soossiin tomaattiakin, mutta aika usein lotraan sitä kermaa ja voita ja jauhoja ja sen sellaista ihan surutta.
Onko se joltain jotenkin pois, jos mä teen sellaista ruokaa mikä mun mielestä maistuu hyvälle?

Ja käytän joihinkin tiettyihin ruokiin myös ihan tarkoituksella sika-nautajauhelihaa. Juuri siksi, että se on rasvaisempaa.

"vieras"
Mä teen useimmiten kermasta. Tosin kevytkermasta eli siinä on vähän rasvaa, mutta luonnollisuushippien mielestä se on suoraan saatanasta. Joskus teen tuorejuustosta, se on niin ihanaa, nam.

Yhteistyössä