no kuka ne hoitas ellen mä. ja niin tyhmäksi ja avuttomaksi en ala että alkasin soitella ja vinkua kenellekään, että tuutko hoitamaan mun lapsia
Ja tämä on lasten etu, koska...?En todellakaan soita kenellekään hoitajalle! Ihan itse olen saanut kaksi lasta hoidettua, vaikka olenkin ollut kipeä.
Miksi minun täytyisi soittaa joku hoitamaan minua ja lapsia? Olen aina pärjännyt lapsieni kanssa, eivätkä he kyllä ole koskaan heidän elämänsä aikana saaneet huonoa kohtelua kotonansa . Minä tiedän rajani ja hoidan lapseni itse. Ei minun tarvitse selitellä kantaani sinulle tai kenellekkään muulle .Ja tämä on lasten etu, koska...?
(En tahdo olla ilkeä vaan en vain ymmärrä, miksi lapsen oikeus hyvään hoivaan on merkityksetön silloin kun vanhempi sattuu sairastumaan. Toki jos vastaat ettei turvaverkkoja ole, niin muutan kantaani heti. Silloin kenelläkään ulkopuolisella ei ole mitään asiallista kritisoitavaa siitä, että vanhempi tekee sairaanakin parhaansa. )
sama täälläHoidettavahan se oli, yksinhuoltajalla ei juurikaan ollut vaihtoehtoja.
Olen ihan samaa mieltä.Miksi minun täytyisi soittaa joku hoitamaan minua ja lapsia? Olen aina pärjännyt lapsieni kanssa, eivätkä he kyllä ole koskaan heidän elämänsä aikana saaneet huonoa kohtelua kotonansa . Minä tiedän rajani ja hoidan lapseni itse. Ei minun tarvitse selitellä kantaani sinulle tai kenellekkään muulle .
En mä pidä sukulaisiani ja kavereitani tyhminä tai avuttomina vaikka olenkin hoitanut heidän lapsiaan kun on ollut tarve. Jotenkin ajattelen että sen lapsen on mukavampi olla muutama tunti mun kanssa ja vaikka askarrella kuin katsoa muumeja kuumehoureisen vanhemman nuokkuessa vieressä. Onneksi saamme apua myös vastavuoroisestiAlkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27877461:no kuka ne hoitas ellen mä. ja niin tyhmäksi ja avuttomaksi en ala että alkasin soitella ja vinkua kenellekään, että tuutko hoitamaan mun lapsia
Vaihtoehtojen puute on vaihtoehtojen puutetta ja sellaisen kritisoiminen olisi typerää ja asiatonta. Silloin äiti tekee parhaansa vallitsevissa olosuhteissa ja se hieno asia.Kyllä. Eipä niitä vaihtoehtoja ihan hirveästi ole. Jos olen niin sairas, etten pysty lapsia hoitamaan (kuten olen silloin, kun makaan sairaalassa liikuntakyvyttömänä) niin silloin mie ottaa töistä vapaata ja hoitaa lapset. Mutta muutoin minä, olen sitten missä kunnossa tahansa.
Eikun tosiäiti oksentaa vaikka leikkipuiston puskaan mutta ITE HOIDANVaihtoehtojen puute on vaihtoehtojen puutetta ja sellaisen kritisoiminen olisi typerää ja asiatonta. Silloin äiti tekee parhaansa vallitsevissa olosuhteissa ja se hieno asia.
Jos taas todellisia vaihtoehtoja olisi, niin tuskin pakottaisit lapset äidin sairastelua katsomaan? Sen sijaan luultavasti pyrkisit, että heillä olisi mahdollisimman hyvä, tyydyttävä ja turvallinen päivä jossain äidin oksennellessa, nukkuessa tms. - ja moinen juvä jatkuisi tietenkin kotonakin siinä vaiheessa ,kun miehesi olisi työpäivänsä jälkeen palannut hoitamaan arjen haasteet?
Ei se varmaan parempi olekaan, mutta hankala se on ketään pakottaakaan tulemaan apuun jos tukiverkostoa ei ole.Millä lailla lapsellasi oli parempi siellä kylppärin lattialla ripuloivan ja oksentelevan äidin kanssa kuin hyvän, rakastavan ja hyvin jaksavan hoitajan kanssa olisi ollut?
Ihana työkaveri sun miehellä :heart:Riippuu tilanteesta.
Jos mies on reissutöissä niin silloin on selviydyttävä melko pitkälti yksin, tosin miehen yksi työkaveri (entinen yh-iskä, jonka omat lapset on jo 30+) ottanut tavakseen niinä kertoina toimittaa meille (mulle ja muksulle) ruokaa, mehua ja vuokraleffoja ja käy siis niiden leffojen varjolla kerran päivässä meillä. Ohimennen leikkii hieman tenavan kanssa ja saattaa laittaa tiskit koneeseen. :heart:
Jos mies on lähempänä töissä niin joko ottaa muksun mukaan töihin, jos se ei ole mahdollista niin jää kotiin hoitamaan.
Toi miehen työkaveri piti meidät hengissä tossa syksyllä. Mulla oli tosi kova raskauspahoinvointi ja olin monta kertaa tipassakin silloin. Mies se huristeli jossain Ranskan alapuolella. Toi kaveri käytti mua terveyskeskuksessa tipassa ja sillä välin vei muksun mäkkärille ja seuraavana päivänä Touhutaloon. Tälläista arvostaa niin korkealle kun muuta tukiverkkoa meillä ei oikeastaan ole.
Et nähtävästi ole ollut sitten TODELLA kipeä?Miksi minun täytyisi soittaa joku hoitamaan minua ja lapsia? Olen aina pärjännyt lapsieni kanssa, eivätkä he kyllä ole koskaan heidän elämänsä aikana saaneet huonoa kohtelua kotonansa . Minä tiedän rajani ja hoidan lapseni itse. Ei minun tarvitse selitellä kantaani sinulle tai kenellekkään muulle .