hoidatteko te lapsenne kipeänä vaikka pää kainalossa?!

• Viestiketjun aloittaja "Enni"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27876614]B

Ja lapsi huutaisi koko ajan vierasn hoitajan kanssa. Ei kiitos. Hoidan itse.[/QUOTE]

Miksi lapsesi hoitaa ollessaan muiden läheistensä kuin sinun kanssasi?
Hankala tilanne kieltämättä. Teki niin tai näin niin lapsi kärsii...

:(

Pakko on hoitaa kun ei muitakaan hoitajia ole ja lapsia ei nyt vaan voi jättää hoitamatta.
Nytkin on neljättäpäivää hoidettu lapsia vaikka sekä mulla että miehellä ja lapsista 7v:llä ja 1,5v:llä on influenssa.
Enpä kyllä muutenkaan hirveesti näe järkeä siinä että jos esim. perheessä on noro ja terveet lapset viedään jonnekin hoitoon siksi aikaa, kylllähän nekin sitä tautia tartuttavat ja pian on sielä hoitajan luona noro..

"mei"
Minä olen tähän asti ainakin hoitanut lapset itse.
Pahin tauti ollutkin influenssa ja 40 asteen kuume. Hyvin pysyin kuitenkin tolkuissani,joten hoidin vauvankin itse. Vaipat vaihdoin sängyllä,imetin niin ei tarvinnut lähteä maitoa lämmittämään ymym...

Mutta kyllä äitini auttaa jos tarve oikeasti vaatii! En kuitenkaan pyydä hoitamaan esim.vatsataudin ajaksi ettei vaan tartu. Toisin kuin sisareni...

Hoidan. Kun ei meillä ole muitakaan.

Tosin palattuani töihin se on välillä miehenkin vuoro, se on saikulla 39 asteen kuumeessa ja räkätaudissa ja passaa täällä 1v ja 9v räkätautisia kuumepotilaita, 13v oksennustautipotilasta ja 14v angiinapotilasta. Apuna on onneksi terve 3v...

"neljän äiti"
Mä en onneksi sairasta tavallista flunssaa tms käytännössä koskaan. *koputtaa puuta*. Mut jos olen ollut oksennustaudissa tai rintatulehduksessa niin mies on ollut sen pahimman päivän tai pari pois töistä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Mie oon harvoin kipeänä, mut kerran oon joutunu turvautumaan apuun. Mies oli töissä, joten ei voinut hoitaa esikoista, toinen oli vatsassa ja päätti viimeisillä viikoilla kääntyä (onneksi vain päiväksi!) poikittain. Kipu oli aivan kamala, enkä kärsinyt liikkua mihinkään päin. Onneksi anoppi sattui olemaan lomalla ja pystyi ottamaan esikoisen päiväksi hoitoon ja vauvakin ymmärsi seuraavana yönä kääntyä takaisin. :D

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27876543]Olen hoitanut ja hoidan! Kerran jopa makasin koko päivän vauvan kanssa kylppäriin lattialla kun olin ripuli-oksennustaudissa! Olen yh ja enkä vie lastani hoitoon oman sairauden takia ellen ole sairaalakunnossa. Kyllä äidit jaksaa kun on pakko![/QUOTE]

Aina ei äiditkään jaksa eikä ole pakko. Toivottavasti (jos tytär sinulla) et opeta eteenpäin mallia kaikenjaksavasta äidistä.

Useimmiten sitä täytyy hoitaa lapset oli sitä itte missä kunnossa vain. Jos oikein huonossa kunnossa oon (esim viime kesänä mulla nousi yön aikana kuume 39 asteeseen ja olin ihan tööt) niin mies ottaa töistä palkatonta vapaata hoitaakseen lapsia. Tositosi pahassa tilanteessa (kova tauti kestää useita päiviä) anoppi rientää 500km päästä apuun (esim. kun jouduin joku vuosi sitten sairaalaan ja mies ei voinut päiväkausia ottaa palkatonta). Mutta tavis flunssat ja mahataudit mennään omin voimin. Toki mies hoitaa lapsia jos se sattuu olla töistä vapaalla, mutta jos ei oo niin mä menen siitä mistä aita on matalin eli valmisruokaa kehiin ja dvd:t päälle. Joskus ollaan päivä (se aika kun mies on ollu töissä) maattu keskellä olkkaria patjoilla ja kattottu lastenohjelmia ja syöty mikroruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27877034:
Hoidan. Kun ei meillä ole muitakaan.

Tosin palattuani töihin se on välillä miehenkin vuoro, se on saikulla 39 asteen kuumeessa ja räkätaudissa ja passaa täällä 1v ja 9v räkätautisia kuumepotilaita, 13v oksennustautipotilasta ja 14v angiinapotilasta. Apuna on onneksi terve 3v...
Se, ettei ole mahdollisuutta muuhun ratkaisuun, on mielestäni täysin "oikeuttava syy" moiseen ja siihen ei ole kellään nokan kopauttamista.

Jos taas mahdollisuus muugun olisi, niin en tajua mitä lisäarvoa saa siitä, että pakottaa lapsensa huonolle hoidolle.
Ei kai muissakaan tilanteissa ole ihanne, että lapsi "hädin tuskin pärjää, jotta äitinsä saa toteuttaa äitiyden ihannettaan"?

• Tykkää
Reactions: misStar
Joo pakkohan ne on hoitaa. Viimeksi olin juuri kipeänä vanhempieni luona, mutta palasin kotiin koska miehestä oli enemmän apua öisin, toisin vanhemmistani.. Pelottaa vain että mitäs sitten kun poju saa vesirokon kun minen sitä ole sairastanut ;S Pitää varmaan raskauden jälkeen rokottaa kaikki sitä vastaan etten kuole siihen tai jotain..

Useimmiten....

Kun, ymmärräthän vaimoni, mun on siis pakko mennä töihin. Velka painaa ja sun autoaskin tässä maksetaan, kylläs tiedät.... koita nyt vaan pärjätä.

Mies kun on kipeä tai alkaa jonkun elukan jahti- viimeisenä 5vrk kestävä villisikajahti virossa, niin velkataakka kummasti unohtuu ja pystyykin olemaan töistä pois.
Mies on korvaamaton työssään meidän taloudessa vain ja ainoastaan silloin kun mä olen kipeänä.

Pistää joskus hivenen vi***taan.

"Vieras"
Yleensä kyllä, ihan siitä,yksinkertaisesta syystä että mä olen lasten kanssa kotona, mies töissä. Samoin min vanhemmat on vielä työelämässä ja miehen vanhemmat taas niin kaukana etteivät hätiin pääse ja hekin työelämässä.
Mies toki parhaansa mukaan yrittää tulla ajoissa, mutta työ vähän sellaista että muutenkin työajat vaan suuntaa-antavia ja miehen asema se, että vastuu on hänellä.

Se, ettei ole mahdollisuutta muuhun ratkaisuun, on mielestäni täysin "oikeuttava syy" moiseen ja siihen ei ole kellään nokan kopauttamista.

Jos taas mahdollisuus muugun olisi, niin en tajua mitä lisäarvoa saa siitä, että pakottaa lapsensa huonolle hoidolle.
Ei kai muissakaan tilanteissa ole ihanne, että lapsi "hädin tuskin pärjää, jotta äitinsä saa toteuttaa äitiyden ihannettaan"?
Ne on niitä hetkiä kun sitä haikailee meillekin "peräkammarin mummua", mieheni lapsuudenkodissa mummu asui heidän kanssaan ja hoiti lapsia.. Fakta vaan on, että ei menisi kun viikko kun olisin saanut tarpeekseni, olisi se kumpi meidän mummoista tahansa :D

Onhan meilläkin olemassa henkilöitä, joiden puoleen voisi kääntyä todellisessa hätätilanteessa, mutta se on eri asia sitten se. Sairastamisen vuoksi ei oikeastaan ole ketään kenen puoleen kääntyä. Onneksi osa lapsista on jo isoja ja voivat auttaa myös sen minkä jaksavat.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"..."
Isovanhemmat yleensä hoitaa minun ollessa kunnolla kipeänä,ja lasten isä sitten töiden jälkeen. on kyllä ihana juttu,että isovanhemmat asuvat lähellä,ja haluavat auttaa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27876614]B

Ja lapsi huutaisi koko ajan vierasn hoitajan kanssa. Ei kiitos. Hoidan itse.[/QUOTE]

Eli lasta ei kannata milloinkaan ikinäkoskaan viedä hoitoon mihinkään kun kerran huutaa kokoajan? Voi tsiisus...

Yhteistyössä