onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"joku"
Mä haluan ehdottomasti nähdä sen päivän kun ei siivoustyötä enää löydy hyvälle tekijälle pääkaupunkiseudulta tai sen kun lähihoitajilta loppuu työt vanhus puolella. Taitaa olla ote elokuvasta vi..n syvä uni noi ap:n toteamukset että kaikki työt olisi vaakalaudalla tai että kaikkialla käytäisiin yt-neuvotteluja.

[QUOTE="nainen";27389665]Mun mielestä ihminen on kyllä todella rajoittunut, jos ei omista nykyään luottokorttia. Ei voi edes ostaa mitään netistä ulkomailta tai edes varata hotellia sieltä.

On todella huvittavaa, että maksutapa jotenkin määrittelisi velkaantumisen.[/QUOTE]

Sinun ajattelutapasi on kyllä hyvin rajoittunut jos kuvittelet, ettei voi ostaa mitään netistä ulkomailta tai varata hotellia. Itse tilaan koko ajan ulkomaisista nettikaupoista tavaroita sekä ostan usein lentolippuja ja varaan hotelleja netistä ja kaikki ILMAN luottokorttia.

"nainen"
Sinun ajattelutapasi on kyllä hyvin rajoittunut jos kuvittelet, ettei voi ostaa mitään netistä ulkomailta tai varata hotellia. Itse tilaan koko ajan ulkomaisista nettikaupoista tavaroita sekä ostan usein lentolippuja ja varaan hotelleja netistä ja kaikki ILMAN luottokorttia.
Kai olet kuullut, ettei koskaan kannata tilata mitään muuta kuin luottokortilla?
Useimmat ulkomaiset nettikaupat ei toki edes muuta hyväksi, eikä isot hotellit.

"Jolly"
Minä en ole ikinä ottanut yhtään mitään lainaa. Miehelläni oli talo velkaa, kunnes maksoin sen pois. Meillä omakotitalo ja kaksi autoa. Nyt ostimme toisen omakotitalon toisesta maasta ja mieheni otti lainan nimiinsä.

Rollolainen
[QUOTE="nainen";27390216]Kai olet kuullut, ettei koskaan kannata tilata mitään muuta kuin luottokortilla?
Useimmat ulkomaiset nettikaupat ei toki edes muuta hyväksi, eikä isot hotellit.[/QUOTE]

kyllä omilla pankkitunnuksila pärjä vielä pitkälle se on varmasti tuvalisempi kui luotkortti. sehän lähtee heti tililtä jote joitkain ihmisisä voi harmitaa ku smana tien pitää maksaa.

"joku vaan"
tiesitkä kun KAIKKI EI HALUA OTTAA VELKAA JA ostaa sitä autoa ja taloa. Meistä on ihan mukavaa asua vuokralla.
ei ole ikuisesti sidottu lainoihin, kun nykyään MIKÄÄN työpaikka ei ole enää varmalla pohjalla.
Tuo on totta ettei kaikki todellakaan halua elää veloissa vaikka olisi mahdollista. Meillä on kaksi omaa asuntoa pk-seudulla. 5h+k ja 3h+k. Suunnitelma on nyt myydä molemmat ja mennä vuokralle, koska meillä on tarkoitus haluta elää elämää ilman velkoja. Ja asuntojen myyntiin ei liity mitään että ne olisi nyt PAKKO myydä jonkin ongelman vuoksi. Luottotiedot kunnossa ja työpaikka on. Lapset käyvät koulunsa ja jos haluavat hankkivat asuntonsa sitten myöhemmin itse.

kuules Rollotollo
Tekeekö se sinusta jotenkin paremman ihmisen, jos sinulla ei ole velkaa? Minä ainakin arvostan enemmän sitä, että ihminen ansaitsee itse rahansa ja maksaa sitten vaikka velkarahalla esim. taloa pois. Kulutusluottoja en ymmärrä, mutta asumisesta on maksettava joko vuokralla tai lainalla.

Kuuloelin
EI VOI jos ROLLOLAINEN sanoo niin!!! Osuuspanklta menee rahannostosta automaatilla maksua ja maitoa voi laimentaa vedellä ravintoarvojen muuttumatta!! Näin on tosi, koska ROLLOLAINEN niin SANOO!!!!
Täh!?!?! Maksaako omalta tililtä rahan nosto muka jotain?? Ihan uusi tieto, kuin myös maidon blandaus. Eipä olisi tullut edes mieleen laimentaa maitoa vedellä, ihan perverssi koko ajatuskin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27394043]Voi rollo rollo! Paraskin puhuja :)[/QUOTE]

Voisko Rollo nyt jo vastata, että miten tämä "velattomuus" tekee hänestä paremman ihmisen? Ja voiko hän mainostaa olevansa myös muutenkin täysin omavarainen, omilla ansioillaan elävä ihminen?

"vieras"
kyllä omilla pankkitunnuksila pärjä vielä pitkälle se on varmasti tuvalisempi kui luotkortti. sehän lähtee heti tililtä jote joitkain ihmisisä voi harmitaa ku smana tien pitää maksaa.
Hanki elämä :) Ajattele niitä, jotka maksoivat ilman luottokorttia matkansa ja lentoyhtiön mentyä konkurssiin VAIN luottokorteilla maksaneet saivat rahansa takaisin heti!

meidän mummo
sanoo aina tollasista yksinkertaisista ihmisistä että ovat luojalta saaliiseen jääneet. niin et rolloki on saamamiehen puolella. kyl siinä vaan kehtaa elvistellä vai mitä?! toista se on meil velallisilla jotka ollaan maksumiehen puolella. kyykkyyn vaan koko klaani!

"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27374855:
Mitä ylpeilyn aihetta on materialismissa? Tai siinä että ekologinen jalanjälki on valtava? Onko ylpeyden aihe panostaa maapallon tuhotumiseen täysillä?

Itse olen ylpeä ettei meidän tarvitse omistaa autoa tai 300 neliön taloa, sillä tulemme toimeen ilman niitäkin.
Spurgut ja kodittomat saavat siis olla ypeiltä kun eivät tuhoa maapalloa asumalla edes neliön talossa? Saako teltassa asua? Ainiin, siihenkin joutuu käyttämään luonnonvaroja, no ehkä itsetehty laavu kelpaa... Ja spurgu tuhoaa lähinnä vain omaa kehoaan.
Alkakaamme spurguiksi niin maailma pelastuu!

jre
No ei olla. Mutta onpa meillä sitten jotain jolla taata lasten elämää kun omille siivilleen pyristelevät. Ettei ihan ei oota tartte tarjota. Valitettavast sossupummien lapsilla ei ole moista mahdollisuutta. Ihan vanhempien typeryyden ja laiskuuden vuoksi. Se siitä lapsen parhaasta...

en ymmärrä
Jos olisin ap en kyllä kehtais tulla tänne elvistelemään "velattomuudella". Olethan sinä velkaa meille kaikille! Muista, että ilmaisia lounaita ei ole. Joku ne maksaa.

"nainen"
Vo jessus. Mitä voit tehdä, jos et saa ostosta pankkikortilla maksaessa? Et mitään.

Luottokortilla maksettaessa taas jos et saa ostosta tai se ei ole kuvatun kaltainen, saat rahasi takaisin luottokorttifirmalta.

Luottokortti on paljon turvallisempi kuin pankkikortti. Muistat varmaan, miten ihmiset jäivät nuolemaan näppejään, elleivät olleet maksaneet luottokortilla:

N

Voihan se maksun maksaa heti luottokorttitilillekin jos haluaa viilata pilkkua. Ei tartte odottaa laskua kotiin.

"vieras"
[QUOTE="nainen";27413242]
Voihan se maksun maksaa heti luottokorttitilillekin jos haluaa viilata pilkkua. Ei tartte odottaa laskua kotiin.[/QUOTE]

Ja luottokortin voi pitää kaikenaikaa plussalla:) Mutta se voi mennä Rollolta jo yli ymmärryksen.

Yhteistyössä