onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
niinpä niin
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
?? Oletko ikinä miettinyt, mitä tarkoittaa sijoitusasunto? Ja mitä yhteyttä on sijoitusasunnolla ja vuokrauksella? Miksi vuokra-asuntojen vuokriin tehdään vuokran korotuksia? Tai miksi esim. VVO teki vuonna 2011 44miljoona voittoa? Kun kerran asunnon omistaja maksaa vuokralaisen remontit, jääkaapit..... Vai voisiko kenteis olla mahdollista, että tämä vuokralainen maksaa vuokrassaan kaikki asuntoon liittyvät kulut + tuoton asunnon omistajallekin vielä :O

dah
Tää on ihan uskomaton ketju.

Jos omistaa, on itsekäs kulutusporsas ja jos asuu vuokralla, on silti itsekäs, kun ei halua jättää lapsilleen mitään perintöä?

Mä en kyllä tiedä, miten se tekee musta luonnontuhoajan sen enempää kuin muista, kun omistan kerrostaloasuntoni. Voisko joku selittää tän mulle? Vai koskiko tää vaan omakotitaloasujia?
Joku tuossa aiemmin tilitti hiilijalanjäljestäkin. Asiahan on niin, etten minä ainakaan halua laavussa asua ja sitä vaativammat asumukset tekevät hiilijalanjälkeä asui sitten omassa tai vuokralla :D

[QUOTE="vieras";27377454]Jos aloittaja selittää livenäkin asiansa yhtä sekavasti kuin täällä kirjoittaa niin silloin ainakin multa saa sen mitä tilaakin...[/QUOTE]

Kuinkahan paljon selvemmin tämän aloituksen kysymys olisi sulle pitänyt esittää :D

No nii, annetaan olla,sä et tajua minua ja mä en tajua sinua, joten jatkaminen on turhaa

"vieras"
maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.
ILMAISTA ei oel siinäkän asuminen, vaikka lainaa ei olisikaan.
Yhtiövastike saattaa olla 0-200€ parhaimmillaan :) Että on se paljon edullisempaa kuin vuokralla asuessa!

Ja tehän olette juuri saaneet luottotiedot takaisin, onko velkanne vanhentuneet vai mitä on tapahtunut?
Joten sinuna en kuittailisi kauheasti velattomuutta, se on itse aiheutettua! :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;27377437:
?? Oletko ikinä miettinyt, mitä tarkoittaa sijoitusasunto? Ja mitä yhteyttä on sijoitusasunnolla ja vuokrauksella? Miksi vuokra-asuntojen vuokriin tehdään vuokran korotuksia? Tai miksi esim. VVO teki vuonna 2011 44miljoona voittoa? Kun kerran asunnon omistaja maksaa vuokralaisen remontit, jääkaapit..... Vai voisiko kenteis olla mahdollista, että tämä vuokralainen maksaa vuokrassaan kaikki asuntoon liittyvät kulut + tuoton asunnon omistajallekin vielä :O
Kyllä vuokralla asuja maksaa ihan kaiken asumiseen liittyvän ja lisäksi vielä muidenkin asukkaiden jääkaapit ja remontit! Vai mistä rollo kuvittelee rahojen tulevan?? Kannattaisi hieman perehtyä kunta-asuntojen tilinpäätöksiin.

Turkilmas
Tää on jotenkin hassu aloitus :). Tai siis ei siinä mitään. Onnellinenhan sitä saa olla ihan vapaasti omasta velattomuudestaan. Mä vaan itse automaattisesti ajattelin, että velaton on joku sellainen, joka on maksanut lainansa pois ja näin ollen on myos omaisuutta.

Meillä ei olla velattomia, mutta voitaisiin olla :). Jos myisimme nykyisen talomme ja ostaisimme vaikka rivarikolmion tilalle, niin velkaa ei olisi yhtään. Toisaalta nautitaan täällä asumisesta niin valtavasti, että mielellämme maksellaan lainaa pois. Kun sitten joskus lainat on maksettu, niin ainakin Rollolaisen määritelmän mukaan asuminen on ilmaista. Sähkostä maksetaan kyllä ja kerran kuukaudessa tyhjennettävästä roskiksesta. Vedestä ei makseta, joten kiinteistovero ja tuo roskiksen tyhjennys varmaan menee sen piikkiin?

"nainen"
Onko velaton, jos on ostanut ulkomailta kivan laukun ja kengät LUOTTOKORTILLA?
Miten te velattomat edes ostatte mitään nettikaupoista, jos ei voisi edes luottokorttia käyttää?

Rollolainen
[QUOTE="nainen";27382982]Onko velaton, jos on ostanut ulkomailta kivan laukun ja kengät LUOTTOKORTILLA?
Miten te velattomat edes ostatte mitään nettikaupoista, jos ei voisi edes luottokorttia käyttää?[/QUOTE]

maksan suoraan tililtä heti tai tilaan laskulle. yksinkertaista. ulkomaisin liikeiisin en luota.
ja luottokortti nimikin sanoo että olet ostanut LUOTOLLA, et maksa sitä het van joskus ehkä 2kk äästä osissa. pankikortilla ei voi ostaa velaksi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
plm
maksan suoraan tililtä heti tai tilaan laskulle. yksinkertaista. ulkomaisin liikeiisin en luota.
ja luottokortti nimikin sanoo että olet ostanut LUOTOLLA, et maksa sitä het van joskus ehkä 2kk äästä osissa. pankikortilla ei voi ostaa velaksi
Pankkikorttiostot saattaa mennä tililtä jopa viikon tai kahden kuluttua. Mitä se on?
Luottokorttiostot voi aina halutessaan maksaa kerralla pois.

"vieras"
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
Juu ei... Mun vanhemmat on asunu omassa talossaan 24 vuotta eikä oo vielä tarvinu maalata (on edelleen hyvässä kunnossa). Kylppäri on remontoitu noin 5 vuotta sitten, keittiö 10 vuotta sitten. Jääkaappi on hajonnut kerran ja pitänyt ostaa uusi. Pihaa hoitavat mielellään. Kyllä tuo on katkeran vuokralla asujan puhetta :)

"nainen"
Mä matkustan usein ulkomailla, kaikki hotellivaraukst yms vuokra-autot pitää AINA maksaa luottokortilla, ainakin Jenkeissä.

Lisäksi Suomessa tilaan usein just ulkomailta vaatteita, aina käytän luottokorttia.

Luottokortti ei tarkoita sitä, et elää luotolla. Itse maksan aina heti koko laskun.

Suosin aina luottokorttia, koska se on turvallista sekä siitä saa kunnon bonukset. En koskaan jaksa käyttää mitään s- tai plussa-kortteja.

Voihan sen luotolla ostetun maksaa pois ihan kerralla, eikä osissa, ja laskulle tilaaminen on ihan samalla lailla velkaa...

lollollollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27384524:
Voihan sen luotolla ostetun maksaa pois ihan kerralla, eikä osissa, ja laskulle tilaaminen on ihan samalla lailla velkaa...
EI VOI jos ROLLOLAINEN sanoo niin!!! Osuuspanklta menee rahannostosta automaatilla maksua ja maitoa voi laimentaa vedellä ravintoarvojen muuttumatta!! Näin on tosi, koska ROLLOLAINEN niin SANOO!!!!

"nainen"
Mun mielestä ihminen on kyllä todella rajoittunut, jos ei omista nykyään luottokorttia. Ei voi edes ostaa mitään netistä ulkomailta tai edes varata hotellia sieltä.

On todella huvittavaa, että maksutapa jotenkin määrittelisi velkaantumisen.

Yhteistyössä