Rv 38+3 ja kohdun suu sekä sisäsuu auenneet, enteileekö tuo sisäsuun aukeaminen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että kohdunsuu on auennut, ja jos supistuksia tulee enemmälti, voi synnytys hyvinkin käynnistyä. Joillakin se enteilee synnytyksen alkamista, toisilla ei. Mulla on molemmista ollu 4-5 cm auki synnytyssaliin mennessa, kun kalvot on puhkastu, ja näin saatu synnytykseen vauhtia.

Jomottelee selkään sekä alavatsaan ja on levottoman oloinen koko kroppa.
Kaksi ekaa lähteneet vesien menolla ja sitten annettu vauhtia. Eka ahdistava supistus on hetki ennen ponnistusta joten vähän arvon nyt tässä koko homman kanssa. :/

Että kohdunsuu on auennut, ja jos supistuksia tulee enemmälti, voi synnytys hyvinkin käynnistyä. Joillakin se enteilee synnytyksen alkamista, toisilla ei. Mulla on molemmista ollu 4-5 cm auki synnytyssaliin mennessa, kun kalvot on puhkastu, ja näin saatu synnytykseen vauhtia.

Juu, ulkosuun avautuminen on tuttua. Tämä sisäsuun tilanne ei. Eli oliko sulla nimenomaan kohdun sisäsuu auennut?

[QUOTE="aloittaja";27402499]Juu, ulkosuun avautuminen on tuttua. Tämä sisäsuun tilanne ei. Eli oliko sulla nimenomaan kohdun sisäsuu auennut?[/QUOTE]

Jep, kyllä.
Esikoinen meinasi syntyä 29+ rv. Sillon aukesi tuohon 4:n senttiin, ja pysy siinä niin kauan, kunnes kalvot tökkästiin rikki. Ja jos en siis olis hommautunu hoitoon + otettu osastolle + lääkitty + pidetty levossa, olis meille syntyny keskonen, sen verran rajusti supisteli sillon.

Mulla on ollut kohdunsuu auki sentin verran koko matkalta (lääkäri pysty koskettaan vauvan päätä) pari viikkoo ennen synnytystä. Ja kaula pehmeä ja pari senttinen.

Juu. No täytyy toivoa, että vielä hetken olis kun piha yms. hommat kesken vielä vähän. Sairaalakassi ja lasten kamat kannattaa varmaan kuitenkin pakata, jos se lähtö tuliskin.

Yhteistyössä