Miksi et käytä kylpytakkia?

En ole ihmeemmin tykännyt, kun sina ne aukeaa tmv.
Märkänä ei tulis mieleenkään pukea kylpytakkia, ainakin pitää kuivata itsensä pyyhkeeseen ennen sitä.

Mun äiti osti mulle aivan ihana veloutia olevan aamutakin, jossa oli myös ohkasey nauhat, että ei auennut edestä, sitä tuli käytettyä 10 vuotta, oli jo niin kulahtanut, että oli pakko heittää pois :(

Nyt käytän aamuisin ihan vaan paitulia, iltaisin joko verkkareissa tai paitulissa kuljeksin.
 
Myönnä pois vaan sä et osaa kuivaa itseäsi suihkun/sauna jälkeen. Jos narutoppi ei riitä niin teidän kämppä on kylmä. Ja jos sitä ei saa päältä pois kampauksen jälkeen niin kampaus on niin suuri ettei se välttämättä edes näytä hyvältä.
En mä kuivaa kuin suurimmat osat pois. Miksi ihmeessä käyttäisin aikaa ja vaivaa joka kohdan perusteelliseen kuivaamiseen, kun kylpytakki tekee sen puolestani?

Ja jos hiukset vaikka kihartaa ja jättää auki, niin vaikea sitä paitaa on saada pois päältä niin ettei se osu hiuksiin ja parhaassa tapauksessa tee niitä sähköisiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366642:
En tiedä millaisia narutoppeja sinulla on, mutta minulla ainakin onnistuu narutoppien riisuminen ihan alakauttakin.
No suoraan sanottuna en edes omista narutoppeja. Käytän joko painijanselkätoppeja tai sitten tavallisia toppeja.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366641:
Sä olet ymmärtänyt nyt aivan väärin. Jos mulla ei ole aikomuksena poistua kotoolta koko päivänä, niin en tokikaan hillu koko päivää kylpytakissa, vaan laitan yleensä collegehousut ja vaikka jonkun pitkähihaisen t-paidan. Niissä voin vastaanottaa yllätysvieraita vallan mainiosti. Tosin, kyllä mä voin aamulla klo 6.00 vastaanottaa aivan hyvin yllätysvieraita kylpytakissakin, eiköhän jokainen tajua, että siihen aikaan on aamutoimet kesken.

Ja vastaus kysymykseesi: koska se kylpytakki kuivaa loppuun asti. En mä ole sanonut, etteikö lehteä voisi lukea oikeat vaatteet päälläkin, mutta mukavampaa se on kylpytakissa.
Tuolla aiemmin ihmettelit, pitääkö joku jakkupukua iltaan asti kotonakin.
Oletin, että tarkoitit sitä, että vaihdat kylpytakin heti, kun pääset jakkupuvusta eroon, mutta nyt sitten kerrotkin, että sinultakin löytyy collegehousut ja niitä myös kotona käytä.

Eli edelleen on kyse sinun omasta mukavuudestasi ja mielipiteestäsi. Miksi sinusta on outoa, että jotkut kokevat sen narutoppisekoilun helpommaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366670:
En mä kuivaa kuin suurimmat osat pois. Miksi ihmeessä käyttäisin aikaa ja vaivaa joka kohdan perusteelliseen kuivaamiseen, kun kylpytakki tekee sen puolestani?

Ja jos hiukset vaikka kihartaa ja jättää auki, niin vaikea sitä paitaa on saada pois päältä niin ettei se osu hiuksiin ja parhaassa tapauksessa tee niitä sähköisiksi.
Yritä sitten ymmärtää meitä joilla on isompi pyyhe jolla kuivaa kaiken helposti. Kylpytakin käyttö on makuasia. Ilman sitäkin selviää hyvin.
 
Jos sulla on laadukkaat kotivaatteet niin sä tiedät että ne istuu päällä ja näyttää sekä tuntuu hyvältä vaikkei niiden tarvitsisikaan. Ehkä sä olet liian paljon kiinni kylpytakissasi ja et sen takia ymmärrä niitä jotka pitävät päällänsä jotain muuta?
En mä sitä sano, etteikö kotivaatteet ole mukavat, en mä itsekään hillu koko päivää kylpytakissa, mutta ei suinkaan sunkaan laatukotivaatteet ole puuvillafroteeta, jolloin ne kuivaisi suihkun jäljiltä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366676:
Tuolla aiemmin ihmettelit, pitääkö joku jakkupukua iltaan asti kotonakin.
Oletin, että tarkoitit sitä, että vaihdat kylpytakin heti, kun pääset jakkupuvusta eroon, mutta nyt sitten kerrotkin, että sinultakin löytyy collegehousut ja niitä myös kotona käytä.

Eli edelleen on kyse sinun omasta mukavuudestasi ja mielipiteestäsi. Miksi sinusta on outoa, että jotkut kokevat sen narutoppisekoilun helpommaksi?
Koska narutopit ei kuivaa ja niiden pukeminen ja riisuminen vie enemmän aikaa kuin kylpytakki, jonka saa pois 0,5 sekunnissa.
 
Yritä sitten ymmärtää meitä joilla on isompi pyyhe jolla kuivaa kaiken helposti. Kylpytakin käyttö on makuasia. Ilman sitäkin selviää hyvin.
Kuivaa varmasti - aikanaan. Kylpytakin kanssa voit alkaa jo vaikka meikkailemaan kun kylpytakki kuivaa loput puolestasi. Lisäksi säästää aikaa, kun ei enää tarvitse laittaa niitä teidän välivaihevaatteitanne päälle.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366695:
Koska narutopit ei kuivaa ja niiden pukeminen ja riisuminen vie enemmän aikaa kuin kylpytakki, jonka saa pois 0,5 sekunnissa.
Mutta kun se kuivuminen ei ole meille muille läheskään niin suuri ongelma, kuin se sinulle näyttää olevan. :D ja kylpytakin riisuminen ja pukeminen ei ole kyllä yhtään sen helpompaa, kuin topin ja lököhousujen.
 
"vieras"
Mulla tulee kylpytakissa aina niin kuuma ja ahistunut olo. Varsinkin jos laittaa ihorasvaa, niin se kylpytakin karva jää kiinni ihoon ja hiki vaan valuu :S
Aina se on avautumassa ja saa nykiä että paikat pysyy piilossa.

Mulla on vaan paljon mukavempi olo, lököhousuissa ja topissa :>

Ymmärrän. Jos kylpytakki on paksu tönkkö kapeilla täyspitkillä hihoilla, niin onhan se epämukava. Hyvä kylpytakki maksaa hieman enemmän ja ihan joka kaupungista ei saa laadukkaita ja mukavia kylpytakkeja.
Kun laitan rasvaa niin pidän pyyhettä kunnes rasva on imeytynyt. En halua imeyttää sitä takkiin, se ei tunnu kivalta ja takki sotkeutuu. Mä en huomaa tuota avautumisongelmaa, sekin on takin mallista ja materiaalista kiinni. :)
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366670:
En mä kuivaa kuin suurimmat osat pois. Miksi ihmeessä käyttäisin aikaa ja vaivaa joka kohdan perusteelliseen kuivaamiseen, kun kylpytakki tekee sen puolestani?

Ja jos hiukset vaikka kihartaa ja jättää auki, niin vaikea sitä paitaa on saada pois päältä niin ettei se osu hiuksiin ja parhaassa tapauksessa tee niitä sähköisiksi.
Ja tuota sähköistymis ongelmaa taas ei ole niiden sinun painijaselkätoppiesi kanssa koska..?

Ja miksi käyttäisit aikaa? No vaikka siksi, että siihen ei mene kauaa aikaa ja voit pukea päällesi suoraan oikeat vaatteet. (mutta eihän sinua kukaan ole tässä nyt edes pakottamassa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366702:
Mutta kun se kuivuminen ei ole meille muille läheskään niin suuri ongelma, kuin se sinulle näyttää olevan. :D ja kylpytakin riisuminen ja pukeminen ei ole kyllä yhtään sen helpompaa, kuin topin ja lököhousujen.
Kyllä sun täytyy kuivata itses huolellisemmin, muuten välivaihevaatteesi kastuvat. Ja kylpytakin riisuminen on juurikin niin helppoa, senkus vaan vetäsee narusta ja ojentaa käsiä vähän taakse. Narutopin ja housujen riisuminen vaatii monimutkaisempia liikeratoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366713:
Ja tuota sähköistymis ongelmaa taas ei ole niiden sinun painijaselkätoppiesi kanssa koska..?

Ja miksi käyttäisit aikaa? No vaikka siksi, että siihen ei mene kauaa aikaa ja voit pukea päällesi suoraan oikeat vaatteet. (mutta eihän sinua kukaan ole tässä nyt edes pakottamassa)
On kyllä, mutta mieluummin laitan topin kerran päälle kuin että ottaisin välivaihetopin pois päältä ja laittaisin sen oikean topin päälle.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366715:
Kyllä sun täytyy kuivata itses huolellisemmin, muuten välivaihevaatteesi kastuvat. Ja kylpytakin riisuminen on juurikin niin helppoa, senkus vaan vetäsee narusta ja ojentaa käsiä vähän taakse. Narutopin ja housujen riisuminen vaatii monimutkaisempia liikeratoja.
Niin pitää, mutta se kuivaus ei kestä kauaa, eikä se ole ongelma. Eikä myöskään nuo helvetin monimutkaiset liikeradat :LOL: Eipähän tarvitse mennä erikseen pilatekseen, kun kerran päivässä topin ja lököhousujen pukeminen ajaa saman asian, voi elämä..
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366726:
On kyllä, mutta mieluummin laitan topin kerran päälle kuin että ottaisin välivaihetopin pois päältä ja laittaisin sen oikean topin päälle.
Ei vaan laittaisit sen oikean topin heti päälle (jos kuitenkin laitat toisen paidan vielä sen päälle).
 
Mulla narutoppi ja alushousut on nopeemmat.
Kuivaan itseni khh:ssa johon tullaan suihkusta, jätän pyyhkeen naulaan, nappaan laatikosta puhtaat alkkarit, rintsikat ja tarvittaessa sen topin, koska puen ne eniveis muiden vaatteiden alle.
Kun oon aikani hillunut näissä vermeissä puen muut vaatteet siihen päälle.
As simple as that. Jää yksi välivaihe pois kun ei tartte kylpytakkia pukea, riisua ja viedä khh:n naulaan takas kuivumaan.

Ja kylpytakki on epämukava, ahistava. IMO
 
"jaa"
Kun illalla käyn suihkussa, otan oleskeluvaatteet mukaan kylppäriin. Suihkun jälkeen kuivaan itseni ja puen ne päälleni, eli velourtakin ja -housut tms rentoa. Nukkumaan käydessäni riisun ne, koska nukun pelkissä alkkareissa. Aamulla ne odottaa sängyn vieressä ja joko puen ne päälleni tai puen suoraan päivävaatteet rintsikoineen kaikkineen. Kotihousut kuitenkin päälle, eikä sentään farkkuja. Yleensä laitan suoraan nuo päivävaatteet päälleni, kun vapaapäiväkin lähtee sillä tavalla jotenkin mukavammin käyntiin kuin esim ilman rintsikoita :) Aamulla saatan myös käydä pikaisesti suihkussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366735:
Niin pitää, mutta se kuivaus ei kestä kauaa, eikä se ole ongelma. Eikä myöskään nuo helvetin monimutkaiset liikeradat :LOL: Eipähän tarvitse mennä erikseen pilatekseen, kun kerran päivässä topin ja lököhousujen pukeminen ajaa saman asian, voi elämä..
Mutta ei myöskään mun tarvitse käydä pilateksessa, koska mä sidon sen kylpytakin vyön, ja siinä tulee käsille hyvää treeniä samalla.
 
"vieras"
[QUOTE="jaa";27366746]Kun illalla käyn suihkussa, otan oleskeluvaatteet mukaan kylppäriin. Suihkun jälkeen kuivaan itseni ja puen ne päälleni, eli velourtakin ja -housut tms rentoa. Nukkumaan käydessäni riisun ne, koska nukun pelkissä alkkareissa. Aamulla ne odottaa sängyn vieressä ja joko puen ne päälleni tai puen suoraan päivävaatteet rintsikoineen kaikkineen. Kotihousut kuitenkin päälle, eikä sentään farkkuja. Yleensä laitan suoraan nuo päivävaatteet päälleni, kun vapaapäiväkin lähtee sillä tavalla jotenkin mukavammin käyntiin kuin esim ilman rintsikoita :) Aamulla saatan myös käydä pikaisesti suihkussa.[/QUOTE]

Pakko kommentoida tähänkin kun tässä on kaikki aivan pielessä MINUN näkökulmastani katsottuna. :D
Velourtakki ja housut ehdoton nou suihkun jälkeen. Toki mukavat muulloin mutta koska iho on vielä hieman kostea pyyhkeen jäljiltä, niin velour kietoutuu liian tarkkaan vartalon ympärille ja tuntuu nihkeältä. Kylpytakki antaa ihon hengittää ja kuivua.
Ehdoton ei myös pikkareissa nukkumiselle. Aamulla pesut ennen pukeutumista. Ja taas pitää mainita se mukavuus ja rento aloitus.
 
säpäle harmaana
Eli mihin tarkoitukseen Björn sinulla on niitä lökövaatteita? Jos ennen ja jälkeen jakkupuvun laitat aina kylpytakin, mihin tarvitset niitä lökövaatteita, jos et siihen kotona löysäilyyn?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366790:
Eli mihin tarkoitukseen Björn sinulla on niitä lökövaatteita? Jos ennen ja jälkeen jakkupuvun laitat aina kylpytakin, mihin tarvitset niitä lökövaatteita, jos et siihen kotona löysäilyyn?
Kylpytakkia käytän jos tulen suihkusta. Jos tulen iltapäivällä töistä kotiin, niin laitan oitis kolitsihousut jalkaan.
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";27366766]Pakko kommentoida tähänkin kun tässä on kaikki aivan pielessä MINUN näkökulmastani katsottuna. :D
Velourtakki ja housut ehdoton nou suihkun jälkeen. Toki mukavat muulloin mutta koska iho on vielä hieman kostea pyyhkeen jäljiltä, niin velour kietoutuu liian tarkkaan vartalon ympärille ja tuntuu nihkeältä. Kylpytakki antaa ihon hengittää ja kuivua.
Ehdoton ei myös pikkareissa nukkumiselle. Aamulla pesut ennen pukeutumista. Ja taas pitää mainita se mukavuus ja rento aloitus.[/QUOTE]

Ei minun ihoni jää kosteaksi suihkun jälkeen, koska kuivaan itseni hyvin ja pelkkä kosteus (ei enää vesi) haihtuu samantien siinä kuivaillessa. Hiuksetkin minulla on suihkun jälkeen rutikuivat viimeistään tunnissa. Eikä tuo kuivaaminen ole minusta YHTÄÄN vaivalloista. Ja ei, vaikka pukisin ne vaatteet päälleni suoraan sängystä noustessani, en kuitenkaan jätä niitä samoja pikkareita päälleni päiväksi. Ne vaihtuu aamuin illoin, mutta vaihdan ne sitten, kun olen aamulla wc-pöntöllä ja teen alapesut. Eli housut alas, suihkutus ja toiset (vessaan mukaan otetut) alkkarit päälle. Samalla pyykkiin siihen viereen ne vanhat. Kuulostaa varmaan mega-vaikealta tämäkin, kun tuntuu kuulostavan kaikki, mutta näin teen ja ei ole minusta vaikeaa ollenkaan. Tosin olen todella notkea, eikä mainitsemasi monet "liikeradat" tunnu sen vaikeammilta kuin silmäkulmat hieraiseminen. Ja kuten sanoin, käyn usein suihkussa myös aamulla, jolloin ne pikkarit vaihtuu siinä yhteydessä. Joo, ja itse en kaipaa mitään "rentoa aloitusta" päivääni kylpytakissa. Tuntuisi vaan siltä, että ei saa päivää käyntiin ollenkaan ja jos ovikello soisi, niin hävettäisi mennä avaamaan esim. teinipojan kavereille, ja muillekin. Mutta meitä on erilaisia :)
 

Yhteistyössä