Raakuuksilla mässäilevät elokuvat...

Mä en kanssa tykkää... sellasesta että "hei katsokaa kun tässä läjäytetään tämä ihmisen pää tuhannen p:n päreiksi.." jne.

Tykkäisin katsoa niitä joissa on vähemmän mässäämistä, mutta niitäkään en pysty nykyään katsomaan.. Mulle riittää kun ukko kattoo jotain walking deadia ja mulla alkaa seinien välissä juoksevat hiiret tai muut normaalit äänet karmimaan selkäpiitä..

Mä en kanssa tykkää... sellasesta että "hei katsokaa kun tässä läjäytetään tämä ihmisen pää tuhannen p:n päreiksi.." jne.

Tykkäisin katsoa niitä joissa on vähemmän mässäämistä, mutta niitäkään en pysty nykyään katsomaan.. Mulle riittää kun ukko kattoo jotain walking deadia ja mulla alkaa seinien välissä juoksevat hiiret tai muut normaalit äänet karmimaan selkäpiitä..

En oo sitten ainoa. Mulla jää jotenkin ikävä tuntu selkäpiihin, vaikkei periaatteessa pelottaisikaan. Nytkin jäi vaikka lopetin kesken... Ei vaan psyyke kestä.

Minäkään en ole välittänyt Saw:n tyylisestä silpomisesta ja kidutuksesta yhtään. Yliluonnollinen kauhu ja scifi ovat enemmän mieleeni. Toisaalta nyt kun olen vuoden mittaan kyllästyttänyt itseni kaikella zombie-lahtaamisella, voi olla että muutama Saw ei tunnu enää missään.

Kieroa.

itse pidän realistisen goren katsomisesta,niinkuin tunnen mielenkiintoa ihmisen anatomiaan, sisuskaluihin ja ruumiinavausvideoihin. toisinaan katson myös vastaavia aitoja videoita, mutta niissä lapsien kuolemat ja erityisen tuskalliset sekä epäoikeudenmukaiset (esimerkiksi muslimien naistenlynkkaukset) vetävät mielen matalaksi, kun taas fiktiivisessä goressa voi keskittyä ihmisen ruumiiseen ilman tunteita.

Minäkään en ole välittänyt Saw:n tyylisestä silpomisesta ja kidutuksesta yhtään. Yliluonnollinen kauhu ja scifi ovat enemmän mieleeni. Toisaalta nyt kun olen vuoden mittaan kyllästyttänyt itseni kaikella zombie-lahtaamisella, voi olla että muutama Saw ei tunnu enää missään.

Kieroa.

Tuo on valitettavan tuttua. Sitä niin turtuu kauhuelokuvien käyttämiin kikkoihin ja mikään ei oikein enää säväytä. Silloin on hyvä pitää kauhuleffoista pientä taukoa.

Tai katsoo oikeasti leffan, joka tuntuu. Kenties yksi parhaista kauhuleffoista, jonka olen nähnyt ja jonka jälkeen ei uni meinannut tulla :)

"Paranormal Activity" - Official Trailer [HQ HD] - YouTube

[QUOTE="Jäämies";27335662]Tuo on valitettavan tuttua. Sitä niin turtuu kauhuelokuvien käyttämiin kikkoihin ja mikään ei oikein enää säväytä. Silloin on hyvä pitää kauhuleffoista pientä taukoa.

Tai katsoo oikeasti leffan, joka tuntuu. Kenties yksi parhaista kauhuleffoista, jonka olen nähnyt ja jonka jälkeen ei uni meinannut tulla :)

"Paranormal Activity" - Official Trailer [HQ HD] - YouTube[/QUOTE]

Katsoin ekan. Katsoin ja kaduin. x) Miksi katsoin, en tiedä... Virhe. Iso. :D

[QUOTE="hmm";27335653]itse pidän realistisen goren katsomisesta,niinkuin tunnen mielenkiintoa ihmisen anatomiaan, sisuskaluihin ja ruumiinavausvideoihin. toisinaan katson myös vastaavia aitoja videoita, mutta niissä lapsien kuolemat ja erityisen tuskalliset sekä epäoikeudenmukaiset (esimerkiksi muslimien naistenlynkkaukset) vetävät mielen matalaksi, kun taas fiktiivisessä goressa voi keskittyä ihmisen ruumiiseen ilman tunteita.[/QUOTE]

Sepä se, kun kaikki on niin realistisesti tehty nykyään. Visuaalinen puoli on melkein pääosassa. Vaikka tiedän että se on näyteltyä, se vaan jotenkin vaikuttaa tavalla jota en koe itselleni ollenkaan viihdyttävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27335775:
Katsoin ekan. Katsoin ja kaduin. x) Miksi katsoin, en tiedä... Virhe. Iso. :D

Jep, ensimmäinen osa katsottu, toista en edes yritä :D Moni on tuon haukkunut lyttyyn mutta minua kyllä pelotti. Ja loppukohtaus on näkemättä, se, kun se nainen tulee kameraa kohti. Kertokaa sanoin, mitä siinä oli!

Olenkin pitänyt taukoa kauhuelokuvista ja zombie-sarjasta. Kumman hyvin on lenkit iltapimeällä ja nukkumiset sujuneet, joten johan se on aikakin pistää vähän adrenaliinia kiertämään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27335920:
Mun pitää varmaan kohta jättää nää keskustelut kun oon yksin kotona, no on mulla toinen koirista täällä, mutta alan kohta häpsymään kaikkia ääniä. :D

Itse saatoin vilkaista kelloa, että kauanko siihen miehen töistä kotiutumiseen vielä menee...

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27335920:
Mun pitää varmaan kohta jättää nää keskustelut kun oon yksin kotona, no on mulla toinen koirista täällä, mutta alan kohta häpsymään kaikkia ääniä. :D

Mä voin vielä keskustella, mutten kyllä katso kauhuleffoja yksin ollessani.
Tämä tuli tässä joku aika sitten kun olin yksin kotona, ja katsoin kuitenkin. Samalla oli kyllä pakko palstailla, muuten olis varmaan tullut ongelmia.

dead_silence_dvd.jpg

Hmm, en varmaan yritä aloittaa kauhuleffakatsojan uraani. Mä en ole nähnyt Paranormal Activitya, en sen trailereita tai juonikuvauksia. Olen nähnyt yhden väläyksen kys elokuvasta (n 3 sek) ja pelkkä leffan nimen näkeminen aiheuttaa jo kytkeytymisen säpsymoodiin... :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Niinhän se on kuten Phoebskin sanoi, että kauhuleffoihinkin turtuu. Mulle Paranormal Activityt ei olleet edes kauheita.

Niinhän niihin turtuu.

Olen ehkä yliherkkä tai sitten vain outo, mutta the Walkin dead aiheuttaa minussa ihan oikeaa ahdistusta. Katsottiin miehen kanssa ensimmäiset tuotantokaudet putkeen aina lasten mentyä nukkumaan. Hämärässä, peiton alla oli turvallista katsoa mutta jo vessaan meno aiheutti paniikkia :D Siis olen koukussa siihen ahdistuksen tunteeseen ja tuohon sarjaan, enkä osaa sanoa tarkkaan miksi näin.

Jotenkin samaistun siihen tilanteeseen vaikka se tilanne on ihan absurdi.

Hmm, en varmaan yritä aloittaa kauhuleffakatsojan uraani. Mä en ole nähnyt Paranormal Activitya, en sen trailereita tai juonikuvauksia. Olen nähnyt yhden väläyksen kys elokuvasta (n 3 sek) ja pelkkä leffan nien näkeminen aiheuttaa jo kytkeytymisen säpsymoodiin... :rolleyes:

Jos oikein säikky olet niin ehkä kannattaakin aloittaa jostain muusta leffasta.

Paranormal Activity on kuitenkin enemmän perinteinen kauhuleffa, jossa säikäytetään katsoja useaan kertaan ja totaalisesti. Tyyliin, että ensin on rauhallista ja sitten PAM paskat housuun. Kauhua leffa aiheuttaa eniten tyylillään. Leffa on sellainen kotikuvatun näköinen ja oloinen, se tekee tunnelmasta kodin omaisen. Ja sitten kun alkaa tapahtua niin ... sitä tulee vilkaistua kotonakin pimeiden ovien taakse :D

Muutenkin leffa erosi valtavirrasta aika paljon. Budjettikin oli vain 15 000 USD.

Niinhän niihin turtuu.

Olen ehkä yliherkkä tai sitten vain outo, mutta the Walkin dead aiheuttaa minussa ihan oikeaa ahdistusta. Katsottiin miehen kanssa ensimmäiset tuotantokaudet putkeen aina lasten mentyä nukkumaan. Hämärässä, peiton alla oli turvallista katsoa mutta jo vessaan meno aiheutti paniikkia :D Siis olen koukussa siihen ahdistuksen tunteeseen ja tuohon sarjaan, enkä osaa sanoa tarkkaan miksi näin.

Jotenkin samaistun siihen tilanteeseen vaikka se tilanne on ihan absurdi.

Mä en ole koskaan katsonut tuota. Jostain syystä zombiet ei pelota mua yhtään, eikös tuossa ole sellaisesta kyse, mitä tuossa äkkiä googletin? Mutta vaikutti kyllä toisaalta ihan mielenkiintoiselta. Yksin ei silti tulisi mieleenkään katsoa tuota(kaan). Kyllä kauhuleffojen katsominen vaatii sen että on edes yksi puolustuskykyinen ihminen talossa :D :rolleyes:.

[QUOTE="Jäämies";27336045]Jos oikein säikky olet niin ehkä kannattaakin aloittaa jostain muusta leffasta.

Paranormal Activity on kuitenkin enemmän perinteinen kauhuleffa, jossa säikäytetään katsoja useaan kertaan ja totaalisesti. Tyyliin, että ensin on rauhallista ja sitten PAM paskat housuun. Kauhua leffa aiheuttaa eniten tyylillään. Leffa on sellainen kotikuvatun näköinen ja oloinen, se tekee tunnelmasta kodin omaisen. Ja sitten kun alkaa tapahtua niin ... sitä tulee vilkaistua kotonakin pimeiden ovien taakse :D

Muutenkin leffa erosi valtavirrasta aika paljon. Budjettikin oli vain 15 000 USD.[/QUOTE]

Minä valitsen sängystä sen turvallisemman puolen, millä nukkua, eli ei ainakaan oven vieressä niin kuin se nainen siinä elokuvassa nukkui. Karmivinta oli minusta tunnelma siinä, ja ehkä se hönkäys naisen kasvoille. Se kun tuli "ei mistään"...

Mä en ole koskaan katsonut tuota. Jostain syystä zombiet ei pelota mua yhtään, eikös tuossa ole sellaisesta kyse, mitä tuossa äkkiä googletin? Mutta vaikutti kyllä toisaalta ihan mielenkiintoiselta. Yksin ei silti tulisi mieleenkään katsoa tuota(kaan). Kyllä kauhuleffojen katsominen vaatii sen että on edes yksi puolustuskykyinen ihminen talossa :D :rolleyes:.

Se vaatii sen järkevämmän puoliskon joka kertoo, että kolinan aiheuttaa oven takana sisälle pyrkivä kissa eikä suinkaan eläväksi kuolleeksi muuttunut naapuri :rolleyes:

Yhteistyössä