Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

itse en tykkäöä meikata enkä kulkea "hepeneissä", mutta jonkun tuntemattoman miehen takia pitäisi? mulle on ihan sama mitä muut ihmiset ajattelee musta, kunhan oma mies tykkää :).
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

Sä edelleen väität, että haet muka jotain vapautta olla oma itsensä kun oikeasti yrität tunkea naisia samaan muottiin. Kaikki naiset ei vain halua olla niitä naisellisia naisia korkokenkineen vaikka kuinka kaikki ympärillä olisi sellaisia.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27283826]Miten itse toteutat omassa käytöksessäsi ja ulkoisessa olemuksessasi sitä mitä naiset haluavat?[/QUOTE]

En tiedä mitä naiset haluavat tarkkaan. Mutta olen kyllä esim. hyvin kohtelias ja huomaavainen. Hyvät tavat ovat kauniita.

Toisaalta tiedostan aika hyvin mielestäni suomalaisen miehen sukupuoli-identiteettiä ja uskallan kritisoidakin sitä. Ehkä toivoisin että nainenkin voisi kritisoida suomalaisen naisen identiteettiä, mutta sellainen tuntuu olevan, ehkä yllätyksekseni, tuiki harvinaista. Koen, että he eivät näe siinä ongelmaa ja tämä on itselleni hyvin kiintoisaa mutta myös ongelmallista sosiaalista dynamiikkaa. Esioletukseni on, että moderniuteen ja erityisesti koulutettuun moderniuteen pitäisi kuulua itsereflektio ja tietoisuus oman identiteetin "hauraudesta".
 
"..."
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

No tottahan sitä mielummin kulkisi kadulla, jolla kaikilla miehillä olisi hyvät lihakset, lupaavasti pullottava etumus ja pilke silmäkulmassa. Valitettavasti näitä tällaisia miehiä on melko harvassa...

Mitä tulee naisiin, niin aika moni nainen on sinut naiseutensa kanssa ja silti/siksi ei tarvitse kamalaa määrää ulkoisia "naisellisuuden symboleiksi" määriteltyjä asusteita ja merkkejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]
Öh...jos sun tuulipukuvaimosi tulee tuulipuku päällä sänkyynkin, niin turha sun on siitä muita naisia syyttää. Moni tuolla kylillä farkuissa ja huppareissa tai leikkipuistoissa lastensa kanssa tuulipuvuissa oleva nainen osaa kyllä vetää sexyhepenetkin niskaansa, kun on aika antaa silmänruokaa omalle miehelle.
 
[QUOTE="mies";27284003]No esimerkiksi se, että nainen voisi olla vapaammin nainen ja ehkä enemmän sinut naisellisuutensa kanssa, joka taas on viehättävää meille miehille. Jos melkein kaikki ovat samasta muotista ja samojen sääntöjen alla, tulos on paljon tasaisempi ja harmaampi, kritiikki on olematonta kun sama "toteemi" hallitsee kaikkia.

Naiselle mielestäni jotenkin kuuluu esteettisesti "kukoistaminen", siinä on jotain puoleensavetävää, viehkoa, suloista ja lämmintä. Mutta tämä pätee myös miehiin jossain määrin. Hymyilevää ja elämänmyönteistä miestä on paljon mukavampi katsoa.[/QUOTE]

Sinä nyt vaan tarjoat tuota yhdenlaista kaavaa olla nainen ja sinut naiseutensa kanssa. Entä jos ne sinun mielestäsi naiseutensa tukahduttaneet, konformoituneet massamielipiteen uhrit ovatkin ihan naisina vapaita naisia? Etenkin kun minusta niitä naisellisia ja suloisia löytyy ihan runsaasti niitäkin.

Antaa kaikkien kukkien kukkia, ja jokainen voi ihailla sitten niitä omia lempikukkiaan.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27283859:
Tämä pitää varmasti paikkansa. Näidenkin miesten kuitenkin olisi hyvä muistaa, että on olemassa naisia, jotka eivät halua olla heidän katseidensa kohteina. Jos ei halua, niin pitäisikö silloin pukeutua burkhaan? Vai laittaa kaulaan kyltti: "älä töllää, ääliö!"?
Miksi he eivät halua? Sen täytyy tulla jostain. Jos toteaa "en halua kun en halua", se on vain kehäpäätelmä eikä sellaisesta voi edes keskustelua käydä.

Eihän naisesta viehättyminen tarkoita, että kohtelisi naista esineenä. Minusta on vain naiivi yritys pestä pois "viehätysulottuvuutta" naisesta, se ei vaan toimi niin. Eihän hääseremoniakaan "muutu", jos A tulee collegehousuissa paikalle kun ei halua pukuun. Tulee mieleen Don Quiote sellaisesta. Rakentavuus ja laajempi, ehkä myös kypsempi, asioiden ymmärrys puuttuvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27284104:
Öh...jos sun tuulipukuvaimosi tulee tuulipuku päällä sänkyynkin, niin turha sun on siitä muita naisia syyttää. Moni tuolla kylillä farkuissa ja huppareissa tai leikkipuistoissa lastensa kanssa tuulipuvuissa oleva nainen osaa kyllä vetää sexyhepenetkin niskaansa, kun on aika antaa silmänruokaa omalle miehelle.
Ja nimenomaan sille omalle miehelle. Ei sitä muille tarvitte tarjota.
 
"heh"
[QUOTE="mies";27284124]Miksi he eivät halua? Sen täytyy tulla jostain. Jos toteaa "en halua kun en halua", se on vain kehäpäätelmä eikä sellaisesta voi edes keskustelua käydä.

Eihän naisesta viehättyminen tarkoita, että kohtelisi naista esineenä. Minusta on vain naiivi yritys pestä pois "viehätysulottuvuutta" naisesta, se ei vaan toimi niin. Eihän hääseremoniakaan "muutu", jos A tulee collegehousuissa paikalle kun ei halua pukuun. Tulee mieleen Don Quiote sellaisesta. Rakentavuus ja laajempi, ehkä myös kypsempi, asioiden ymmärrys puuttuvat.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä minä haluaisin esimerkiksi sinun kaltaisesi lässyttäjän vilkaisevankaan minua? En halua, en koe tarvetta.

Mä olen kovin tyytyväinen omaan mieheeni, omiin kavereihini, omaan työhöni, harrastuksiini, perheeseeni ja omaan itseenikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"mies"
[QUOTE="vieras";27283866]Siinä olisi se haitta, että naisten jotka eivät halua pukeutua tuohon tyyliin pitäisi pukeutua tyyliin, joka ei ole osa heidän identiteettiään. Tästä taas tulisi monia ongelmia, kun nainen pakotetaan muottiin johon hän ei tunne kuuluvansa.[/QUOTE]

Mutta tämän kapinoinnin sijaan olisi hyvä kyseenalaistaa oma ajatusmalli. Tuo on vain minulle liian simppeliä. Esim. "Onko maailma todella niin yksinkertainen, että on olemassa tämä minun aito ja oma identiteettini vs. tuo painostava ja kamala fiftareilta haiskahtava identiteetti? Vai voisiko kyseessä olla enemmän minun oma rakennelmani todellisuudesta perustuen minulle kerrottuun, lukemaani ja kuulemaani? Mikä ylipäätään on identiteettini?" Tällaiset ajatukset vasta käynnistäisivät naisen kriittisen ajattelun ja saisivat erkanemaan viiteryhmästään.
 
Keittiönoita
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
[QUOTE="mies";27284124]Miksi he eivät halua? Sen täytyy tulla jostain. Jos toteaa "en halua kun en halua", se on vain kehäpäätelmä eikä sellaisesta voi edes keskustelua käydä.

Eihän naisesta viehättyminen tarkoita, että kohtelisi naista esineenä. Minusta on vain naiivi yritys pestä pois "viehätysulottuvuutta" naisesta, se ei vaan toimi niin. Eihän hääseremoniakaan "muutu", jos A tulee collegehousuissa paikalle kun ei halua pukuun. Tulee mieleen Don Quiote sellaisesta. Rakentavuus ja laajempi, ehkä myös kypsempi, asioiden ymmärrys puuttuvat.[/QUOTE]

Mulla se tulee ainakin siitä että mä koen sen kiusallisena ja tungettelevana. En tykkää olla huomion keskipisteenä. En mä saa mitään kiksejä siitä että joku tuntematon tuijottaa. Lähinnä se on ahdistavaa. Olen kiinnostunut omasta miehestäni ja se riittää mulle kun hän katsoo mua "sillä silmällä". Ei mua tartte kenenkään muun vilkuilla missään muussa kuin siinä mielessä ettei aja yli tai törmää ostoskärryllä päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27284174:
Nimimerkin "mies" kannattaisi ehkä lopettaa se muiden miesten vaimojen/tyttöystävien vahtaaminen ja keskittyä vain siihen omaansa. Tai jos on vielä sinkku, niin katsella niitä vapailla markkinoilla olevia hänen kaltaistaan miestä etsiviä naisia.
Ei oo pelkoa, että mä ainakaan huoliisin mies-nikin kaltaasta tyyppiä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284173]Mutta tämän kapinoinnin sijaan olisi hyvä kyseenalaistaa oma ajatusmalli. Tuo on vain minulle liian simppeliä. Esim. "Onko maailma todella niin yksinkertainen, että on olemassa tämä minun aito ja oma identiteettini vs. tuo painostava ja kamala fiftareilta haiskahtava identiteetti? Vai voisiko kyseessä olla enemmän minun oma rakennelmani todellisuudesta perustuen minulle kerrottuun, lukemaani ja kuulemaani? Mikä ylipäätään on identiteettini?" Tällaiset ajatukset vasta käynnistäisivät naisen kriittisen ajattelun ja saisivat erkanemaan viiteryhmästään.[/QUOTE]

Ahaa, eli siis on olemassa vain yksi ainoa oikea tapa olla nainen ja naisellinen ja kaikki muu on vaan omaa väärää käsitystä. Just, mä en jaksa enää keskustella sun kanssa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27284174:
Nimimerkin "mies" kannattaisi ehkä lopettaa se muiden miesten vaimojen/tyttöystävien vahtaaminen ja keskittyä vain siihen omaansa. Tai jos on vielä sinkku, niin katsella niitä vapailla markkinoilla olevia hänen kaltaistaan miestä etsiviä naisia.
en tiedä? ehkä kun pelotat pois!
 
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27284124]Miksi he eivät halua? Sen täytyy tulla jostain. Jos toteaa "en halua kun en halua", se on vain kehäpäätelmä eikä sellaisesta voi edes keskustelua käydä.

Eihän naisesta viehättyminen tarkoita, että kohtelisi naista esineenä. Minusta on vain naiivi yritys pestä pois "viehätysulottuvuutta" naisesta, se ei vaan toimi niin. Eihän hääseremoniakaan "muutu", jos A tulee collegehousuissa paikalle kun ei halua pukuun. Tulee mieleen Don Quiote sellaisesta. Rakentavuus ja laajempi, ehkä myös kypsempi, asioiden ymmärrys puuttuvat.[/QUOTE]
Koska se on heille vastenmielistä. Nämä naiset haluavat olla seksikkäitä ja kauniita vain omille puolisoilleen eikä heillä ole sen paremmin tarvetta kuin haluakaan saada ihailevia katseita muilta miehiltä. Heille siis riittää oma puoliso myös tässä asiassa. Lisäksi monilta miehiltä puuttuu täysin käsitys siitä, että he eivät omalla ulkomuodollaan viehätä tippaakaan katsomaansa naista ja sen vuoksi naiselle niistä katseista tulee iljettävä tunne ihan kuin ällöttävä äijä kähmisi kuitenkaan koskettamatta. Ne katseet voi siis tuntua seksuaaliselta ahdistelulta ja se on erittäin epämiellyttävä tunne.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"mies"
[QUOTE="...";27283966]Kerro ihmeessä se omasi. Mikä oli syynä siihen, että naiset saivat äänioikeuden niiiin paljon miesten jälkeen?[/QUOTE]

Et ymmärtänyt retoriikkaani :) Pidän kiinnostavana, että kokemukseni mukaan harva nainen tuntee sanan narratiivi kulttuurikäsitysten kohdalla, vaikka naisten pitäisi olla enemmän kirjallisuusihmisiä noin perinteisesti.

Yritin sanoa lyhykäisyydessään, että ei kannata uskoa purematta kaikkea, mitä suomalaisesta feminismistä sanotaan. Miesten hyväksynnällä olette saaneet näin paljon valtaa todella varhain historiassa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27284216]en tiedä? ehkä kun pelotat pois![/QUOTE]
Ei ole, koska laitan suhteen poikki heti, kun toinen osapuoli haluaa muutakin kuin satunnaista tapailua Viihdyn sinkkuna enkä halua sen paremmin parisuhdetta kuin vakavaa seurusteluakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Mä luulen, että tuulipuku sängyssä voisi olla vetävämpi kun mun pyjamanhousut ( flanellia,pehmeät, elämää nähneet, paljon puetut ja riisututkin:xmas:) ja t-paita ( 90 -luvulta) yhdistelmäni.

En mene baariin tässä asussa, mutta kotona saatan kyllä siinä haahuilla.
Minusta on hienoa, jos ihmiset jaksavat laittautua, eikä se tee heistä horoja.
Mutta minä en jaksa.

Vaikka siideripissis en ole kyllä koskaan ollutkaan, pitäisikö se ottaa uudeksi tavoitteeksi.
 
"heh"
[QUOTE="mies";27284225]Et ymmärtänyt retoriikkaani :) Pidän kiinnostavana, että kokemukseni mukaan harva nainen tuntee sanan narratiivi kulttuurikäsitysten kohdalla, vaikka naisten pitäisi olla enemmän kirjallisuusihmisiä noin perinteisesti. [/QUOTE]

Voi herran tähen mikä valopää.
 
[QUOTE="mies";27284124]Miksi he eivät halua? Sen täytyy tulla jostain. Jos toteaa "en halua kun en halua", se on vain kehäpäätelmä eikä sellaisesta voi edes keskustelua käydä.

Eihän naisesta viehättyminen tarkoita, että kohtelisi naista esineenä. Minusta on vain naiivi yritys pestä pois "viehätysulottuvuutta" naisesta, se ei vaan toimi niin. Eihän hääseremoniakaan "muutu", jos A tulee collegehousuissa paikalle kun ei halua pukuun. Tulee mieleen Don Quiote sellaisesta. Rakentavuus ja laajempi, ehkä myös kypsempi, asioiden ymmärrys puuttuvat.[/QUOTE]


Minulla ei ole tarvetta siihen, että olisin muille viehättävä kaikkialla ja kaiken aikaa. Itse asiassa koen sen jopa jossain määrin häiritsevänä. Jos/kun haluan olla jonkun silmissä viehättävä, teen asialle jotain tilannekohtaisesti.

Mistä se sitten yleensä tulee, että haluaa olla viehättävä? Biologiasta vai kulttuurista?

Jos biologiasta, niin alan olla lisääntymisiän ylittänyt eli viehättävyyteen ei ole enää siltä kannalta tarvetta.
Jos kulttuurista, niin haluan valita nykyajan variaatioita sallivasta kulttuurista itselleni mieluisimman tavan olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava

Yhteistyössä