Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
[QUOTE="heh";27284160]Miksi ihmeessä minä haluaisin esimerkiksi sinun kaltaisesi lässyttäjän vilkaisevankaan minua? En halua, en koe tarvetta.

Mä olen kovin tyytyväinen omaan mieheeni, omiin kavereihini, omaan työhöni, harrastuksiini, perheeseeni ja omaan itseenikin.[/QUOTE]

Ahaa, nyt alkaa nämä naisten tunnekuohut ;)

Niin mutta kun tyytyväisyys ei ole se "pointti". :) Eikä kyse minusta ole... En jaksaisi taas selittää.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284428]Tekstisi on ristiriitaista. En tarjoa yhtä kaavaa; eihän klassisesti tyylikäs mieskään ole mikään kaavan uhri, mutta tämä ei tarkoita, että kaavat voisi tai pitäisi heittää roskikseen. Ei radikalisoida vapautta liikaa, se on vulgaaria ajatteluna.

Nämä naiset juuri eivät ole vapaita naisia, mutta he itse eivät näe sitä. Anti-kaavamaisuus kaupallisin treindein on siis aivan eri asia kuin vapaus.

Minä toivoisin nimenomaan laajempaa kukkien kirjoa. :)[/QUOTE]
Sinun unelmamaailmassasi naiset ovat naisellisia ja kauniita, mutta miehet voivat olla omituisia vässyköitä ja nämä sitten muka kohtaavat :D.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284450]Ahaa, nyt alkaa nämä naisten tunnekuohut ;)

Niin mutta kun tyytyväisyys ei ole se "pointti". :) Eikä kyse minusta ole... En jaksaisi taas selittää.[/QUOTE]
Toiset ihmiset elävät suhteissaan ja ilman suhteita sitä ihan oikeaa elämää ja nauttivat siitä. Sinä nyhjötät jossakin nurkassa teorioinesi ja esineellistät ihmisiä, jotka eivät sinusta ole edes kiinnostuneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Keittiönoita
[QUOTE="mies";27284450]Ahaa, nyt alkaa nämä naisten tunnekuohut ;)

Niin mutta kun tyytyväisyys ei ole se "pointti". :) Eikä kyse minusta ole... En jaksaisi taas selittää.[/QUOTE]
Tyytyväisyys nimenomaan on elämän onnellisuuden pointti. Kun on tyytyväinen itseensä, työhönsä, kotiinsa ja ihmissuhteisiinsa, on yleensä myös varsin onnellinen. Ja onnellisuushan on se tavoitetila, mihin elämässämme pyrimme.
 
[QUOTE="mies";27284428]Tekstisi on ristiriitaista. En tarjoa yhtä kaavaa; eihän klassisesti tyylikäs mieskään ole mikään kaavan uhri, mutta tämä ei tarkoita, että kaavat voisi tai pitäisi heittää roskikseen. Ei radikalisoida vapautta liikaa, se on vulgaaria ajatteluna.

Nämä naiset juuri eivät ole vapaita naisia, mutta he itse eivät näe sitä. Anti-kaavamaisuus kaupallisin treindein on siis aivan eri asia kuin vapaus.

Minä toivoisin nimenomaan laajempaa kukkien kirjoa. :)[/QUOTE]

Mistä sinä tuon tiedät noin varmana tietona?
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27284191]Mulla se tulee ainakin siitä että mä koen sen kiusallisena ja tungettelevana. En tykkää olla huomion keskipisteenä. En mä saa mitään kiksejä siitä että joku tuntematon tuijottaa. Lähinnä se on ahdistavaa. Olen kiinnostunut omasta miehestäni ja se riittää mulle kun hän katsoo mua "sillä silmällä". Ei mua tartte kenenkään muun vilkuilla missään muussa kuin siinä mielessä ettei aja yli tai törmää ostoskärryllä päälle.[/QUOTE]

No sinä saat ajatella noin. Mutta tuokin näkemyksesi on osa sitä suomalaisnaisen kaavoittunutta identiteettiä, joka on yhteisön "kontrollissa". Sinä voit toki olla tyytyväinen niin, mutta sinun on vaikea alkaa keskustella, miksi olet niin. Eli et ole oikeasti vapaa. Kukaan ei ole, toiset ehkä silti enemmän kuin toiset.
 
[QUOTE="mies";27284383]Tuo on vain projektio "Kun ei miehetkään..."

Minusta taas naisten pahoinvointi on selvässä kasvussa. Epäilen syyksi tätä roolien hajaannusta.[/QUOTE]

Mulla on ainakin ihan sen takia paha olo, että sun kaltaiset miehet kuvittelee olevansa jotain jumalia ja saavansa päättää miltä naisen kuuluu näyttää ja minkälainen nainen voi vaan olla kaunis, seksikäs ja haluttava. :(
Mä kun haluaisin olla naisellinen omalla tavallani ja tyylilläni. : /
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"heh"
[QUOTE="mies";27284450]Ahaa, nyt alkaa nämä naisten tunnekuohut ;)

Niin mutta kun tyytyväisyys ei ole se "pointti". :) Eikä kyse minusta ole... En jaksaisi taas selittää.[/QUOTE]

Niin että et soisi minun olevan tyytyväinen elämääni vaan jotainko ihan muuta?

Sorry, mutta taidan siltikin olla onnellisempi tässä mun itse valitsemassa omassa elämässäni. Ja mieskin vaikuttaa kyllä aika tyytyväiseltä.

Meitä ihmisiä kun on niin moneen menoon, yritetään vaan mahtua samalle pallolle kaikki kuitenkin. Itse olen onnellinen, että vihdoin viimein löysin elämääni samanlaisen aistillisen epäromantikon kuin itsekin olen. Hiet pintaan ja panemaan, se on meidän tyyli; arki sujuu ilman rakennekynsiä ja pitkissä housuissa. Enkä mä sitten oikein tajua, mitä se nyt joltain tuntemattomalta mieheltä on pois... jos liian epäesteettiseltä näytän kadulla kävelemässä niin katsoo toiseen suuntaan vaan, ollaan varmasti molemmat näin tyytyväisempiä. Kuten Keittis, olen minäkin ihan vuorenvarmasti ilman meikkejäkin aivan riittävän osan miesten huomiosta ja tulkinnoista jo elämäni aikana saanut, että ei enää lisää sitä sorttia kiitos.
 
"mies"
Minulla ei ole tarvetta siihen, että olisin muille viehättävä kaikkialla ja kaiken aikaa. Itse asiassa koen sen jopa jossain määrin häiritsevänä. Jos/kun haluan olla jonkun silmissä viehättävä, teen asialle jotain tilannekohtaisesti.
Viehättävyys elämänasenteena on kuitenkin positiivinen. Sen ei tarvitse olla niin ahdistava ja kyseenalainen kuin ehkä itse koet. Minusta ei ole mitään ahdistavaa tai negatiivista pukeutua hyvin ja näyttää miellyttävältä. Vain naisten yhteisö Suomessa pitää yllä sellaista ilmastoa. Jos sitä aletaan kieltämään, on elämästä iso yleisinhimillinen alue pois eli kokemukset liittyen myönteisyyteen ja viehättävyyteen.

Mistä se sitten yleensä tulee, että haluaa olla viehättävä? Biologiasta vai kulttuurista?

Jos biologiasta, niin alan olla lisääntymisiän ylittänyt eli viehättävyyteen ei ole enää siltä kannalta tarvetta.
Jos kulttuurista, niin haluan valita nykyajan variaatioita sallivasta kulttuurista itselleni mieluisimman tavan olla.
Raadollista naturalismia... ;)

Hyvä ystävä, sinä et valitse mitään. Sinä olet osa kudelmaa, halusit tai et.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27284545]
Hyvä ystävä, sinä et valitse mitään. Sinä olet osa kudelmaa, halusit tai et.[/QUOTE]
Vähän tuntuu, että olet tainnut ymmärtää tämän jo omalla kohdallasikin.
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27284545]Viehättävyys elämänasenteena on kuitenkin positiivinen. Sen ei tarvitse olla niin ahdistava ja kyseenalainen kuin ehkä itse koet. Minusta ei ole mitään ahdistavaa tai negatiivista pukeutua hyvin ja näyttää miellyttävältä. Vain naisten yhteisö Suomessa pitää yllä sellaista ilmastoa. Jos sitä aletaan kieltämään, on elämästä iso yleisinhimillinen alue pois eli kokemukset liittyen myönteisyyteen ja viehättävyyteen.



Raadollista naturalismia... ;)

Hyvä ystävä, sinä et valitse mitään. Sinä olet osa kudelmaa, halusit tai et.[/QUOTE]

Onko vaikea uskoa että minä ilman meikkiä ja korkkareita olen itseni ja mieheni mielestä viehättävä? Sinun mielipiteellä ei taas ole mitään merkitystä suuntaan tai toiseen.

Hyvin pukeutuminenkin on ihan mielipideasia ja kulttuurista riippuvainenn.
 
"hmmm"
Eli ap on omasta mielestään täydellinen mies naisille, mutta jostain kumman syystä sitä täydellistä naista ei ole löytynyt ja nyt sit aletaan muuttamaan maailmaa mieleisekseen? Aina jota voit muuttaa on sinä itse.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27284307]Ei tästä ole kyse. Vaan siitä, että jotkut ihan oikeasti vain hyvin yksinkertaisesti tykkäävät siitä "karummasta" olemuksesta. Mutta sinä et sitä voi uskoa vaan väität jokaikisen naisen olevan täysin samanlainen, yhtä naisellinen ja samanlaisista asioista ja tyylistä pitävä ja ihan vain yhteiskunnan painostuksen takia ei pukeudu sillä tavalla. Voi luoja :headwall:[/QUOTE]

Ei, kyse on siitä, mitä aika ja kulttuuri tarjoaa, ei omasta valinnasta.

Minä toivoisin jokaisen naisen olevan paljon erilaisempi kuin tänään, lähempänä miesten vapautta. Kyllä naisellinen nainenkin voi olla yksilöllinen samalla lailla kuin miehekäs mies. Sinulle naisellisuus on joku kamala mörkö, joka kaavoittaa ja taannuttaa. Väärin. Naisellisuus estetiikkana mahdollistaa, koska naisen valtakuntaa on luovuus jo perinteisestikin.

Ja on aika lapsellista ajatteluna luulla voivansa heittää kaavat pois (vrt collegehousut häissä). En tunne ketään asiantuntevaa feministiä, joka ajattelisi näin simppelisti.
 
"mies"
[QUOTE="...";27284311]Eli lyhyemmin sanottuna: asia on niinkuin kerroin, mutta sinä et halua sitä myöntää joten kiertelet ja kaartelet vastaamatta kysymykseen...
Taitaisi olla kova paikka itsellesi myöntää ne tosiasiat, jotka ovat johtaneet aikoinaan naisten alisteiseen asemaan yhteiskunnassa, ennen feminismin syntyä.[/QUOTE]

Jatkat omaa narratiiviasi... :) Laittaisit joskus kysymysmerkkiä sen perään.
 
[QUOTE="mies";27284545]Viehättävyys elämänasenteena on kuitenkin positiivinen. Sen ei tarvitse olla niin ahdistava ja kyseenalainen kuin ehkä itse koet. Minusta ei ole mitään ahdistavaa tai negatiivista pukeutua hyvin ja näyttää miellyttävältä. Vain naisten yhteisö Suomessa pitää yllä sellaista ilmastoa. Jos sitä aletaan kieltämään, on elämästä iso yleisinhimillinen alue pois eli kokemukset liittyen myönteisyyteen ja viehättävyyteen.



Raadollista naturalismia... ;)

Hyvä ystävä, sinä et valitse mitään. Sinä olet osa kudelmaa, halusit tai et.[/QUOTE]

Minä olen miellyttävä. Käytökseni on kohteliasta, olen ystävällinen ja myötäelävä. Ja pukeudun epänaisellisesti. Ei minua miellyttävyys ahdista, vain ajatus siitä, että minun pitäisi aina viehättää jonkun esteettistä silmää. Etenkin kun tuohon esteettiseen viehättävyyteen erittäin usein liittyy seksuaalisen viehättävyyden aspekti.

Jos minä kerran en valitse mitään, niin ihmettäkö siinä vaadit naisia tekemään toisenlaisia valintoja?
 
"hmmm"
[QUOTE="mies";27284624]En minä päätä mitään, vaan tuon esiin sen, että naisellisuus voi olla muutakin kuin mörkö komerossa tai kaava :)[/QUOTE]

niin, naisellisuus voi olla vaikka lyhyet hiukset, farkut ja toppi.
 

Yhteistyössä