Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

viisar
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254480:
Mä myönnän, olen aina ollut sitä mieltä että vuokralähiöissä muhii epäsosiaalinen sakka. Ei kukaan normiperhe suostu muuttamaan betonihelvettiin toimeentulotukiperheiden joukkoon.
Tänään lapsenikin joutui törmäämään tähän ilmiöön nimeltä kiusaavat lähiökakarat. Varmaan pitäisi sääliä niitä kakaroita jotka oireilee vanhempien päihdeongelmien vuoksi. Mutta niin lapsi rakas en ole koskaan ollut. Hieno uusi sukupolvi kasvaa lähiöiden harmaassa betoniviidakossa. Miten musta tuntuu, vastaavanlaisia helmiä löytyy palstalaisten kotoa?!
Joo. Näin se on. Tedäthän, että olet itsekin palstalainen.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
"vieras"
Otsikko antoi ymmärtää, että kertoisit jonkun yksityiskohtaisen kauhutapauksen iltalehtien lööpeistä tai omasta kokemuksesta. Kumpaakaan ei tullut!

Muistahan nyt, että yleensä vain pieni osa lähiöiden lapsista tulee kaupungin vuokra-asunnoista. Meidänkin lähiössä on näitä vuokrataloja, keskitettynä yhteen paikkaan tietenkin. Silti täällä on useampi kerrostaloyhtiö tavallisia omistusasuntoja. On rivareita ja omakotitaloja. Ostareilla pyörii aina, koko maassa ja varmaan ympäri maailmaa epämääräistä sakkia. Joskus iltaisin täällä ajelee mopojengi. Vaan arvaas mitä? Puolet näistä tulee meidän lähiön ulkopuolelta. Missä luulet niiden omakotialueiden lasten ajelevan? Tuskin vain omalla pihatiellä.

erot
Lähiöasumista on eritasoista. Asuimme pari vuotta sitten omistusasuntoja täynnä olevassa kerrostalossa ja vaikka alue oli mitä oli, lapset kasvatettiin yleisesti ottaen hyvin eikä roskia näkynyt (muutenkin viihtyisällä) piha-alueella. Nyt sitten taas asumme vuokralla ns. kolhoosissa (yli 10 rappua samassa pihapiirissä..) ja täällä lapset heittelevät roskansa estoitta maahan. Samoin grillikatos sotkettiin ekalla viikolla kun se tuli ja kyläkeinu on ollut rikki on kauan. Vanhaa roskiskatosta on kiva potkia jne. Ja pelottavinta on, että näillä lapsilla on täyspäisen tuntuiset vanhemmat, jotka jopa vievät muksujaan harrastuksiin!

Järkkyä
[QUOTE="Vieras";27254583]Jaa, no ympäri helsinkiä asuneena, keskustasta itään, voin sanoa että itse nähnyt eniten kiusaamista noilla paremmilla alueilla. Siellä lapset on oikeasti ilkeitä toisillmeen, "kun teiän isällä on vaan tuo pari vuotta vanha audi jne" , antaa se oikeuden syrjiä ja kiusata.
Lähiöissä kieltämättä saattavat pienet lapset olla huonompi tapaisia, noin yleistäen.[/QUOTE]
Mistähän lähiöstä niin sinä kuin aloittaja olette lähtöisin, kun ette yksinkertaisimpia yhdyssanoja osaa kirjoittaa.

Kiitos kaikille, sain purkaa vittuuntumiseni yhden vuokralähiön epäsosiaalisesta lapsiaineksesta. Ei kannata ottaa niin vakavasti. Mutta kannattaa kuitenkin seurata niitä omia lapsiaan. Kuuluvatko he siihen jengiin joka kylillä kiusaa ja haukkuu muita.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254628:
No koko pohjanmaa on yhtä lähiöön verrattavaa aluetta.
Aha. Eli eipä täs ketjus ollukkaa näköjään tarkootus tosissaan keskustella asiasta, kunhan vain haluat irvistellä. Vaikutat lähiön kasvattilta tämän ketjun viestien perusteella...

• Tykkää
Reactions: erinys
viisar
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254729:
Kiitos kaikille, sain purkaa vittuuntumiseni yhden vuokralähiön epäsosiaalisesta lapsiaineksesta. Ei kannata ottaa niin vakavasti. Mutta kannattaa kuitenkin seurata niitä omia lapsiaan. Kuuluvatko he siihen jengiin joka kylillä kiusaa ja haukkuu muita.
Ole hyvä. Kiva, että sait paremman olon ja sait purkaa pahaa mieltäsi aiheuttamalla sitä toisille. Muistathan myös tarkistaa siellä kotona, että kuulutko sinä niihin, jotka kiusaa ja haukkuu muita :)

[QUOTE="aha";27254561]Meinaatte ettei Eiralaisten rikkaiden kakarat kiusaa tai käyttäydy huonosti?[/QUOTE]

Itse asiassa mä olen kaikista kamalimmat kiusaajat nähnyt juuri Eirassa.

Niin ilkeitä, ylimielisiä, pikkumaisia ja kieroja kakaroita kuin ne, ei ole tullut vielä missään vastaan.
Eikä niiden kiusaamiseen edes puututtu, vaikka aikuiset tiesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254729:
Miks purat sitä vitutusta meihin jotka ei sun ongelmille mitää voi?

Mua rupes tosissaan vituttamaan tuo mun asuinpaikan halveksunta. Ja ei, mun lapseni ei kulje kylillä koska se ei oo kolmasluokkalaasen paikka siellä nuohota iltaasin. Eikä oo haukkumas ja kiusaamas muita, on liian kiltti luonne siihen.

Ole hyvä. Kiva, että sait paremman olon ja sait purkaa pahaa mieltäsi aiheuttamalla sitä toisille. Muistathan myös tarkistaa siellä kotona, että kuulutko sinä niihin, jotka kiusaa ja haukkuu muita :)
Menikö pointti ohi silmiesi, vai onko vaikeaa lukea rivien välistä? Mua tympii ne vanhemmat jotka kasvattaa lapsistaan kiusaajia. Ja ylläri-pylläri epäsosiaalisista oloista niitä mukuloita nousee kun sieniä sateella.
Jotenkin tuntuu, että ne jotka tästäkin avauksesta veti herneen nekkuun on niitä mammoja joiden lapset kiusaa ja perheessä on ongelmia.
Jostainhan se johtuu jos lapsilauma kulkee lähiössä haukkumassa muita ties mistä syistä.

Mikä on lähiö? Esikaupunkialue vai pelkkä asuinalue vai talokeskittymä? Tarkoittaako lähiö kerrostaloyhteisöä, vuokrataloyhteisöä vai asuinaluetta, jossa asunnoilla on kirjava rahoituspohja? Käsitteenmäärittely on ehkä paikallaan, koska hieno omakotitaloaluekin on lähiö. Sanaa käytetään negatiivissävytteisesti usein ilmaisemaan ainoastaan jotakin arava-rahoitteista tai korkotuettua, kaupungin tai kunnan tarjoamaa vuokra-asumiskeskittymää, johon kunnalla on asutusvelvoite sijoittaa esim. narkit ja linnasta kotiutuvat.

Se mikä tässä on faktaa on kuitenkin se, että vuoka-asunnoissa on valtavia eroja. Monissa hienoissa osaketaloissahan on vuokralaiset asukkaina, vuokranantaja vain on yksiityinen. Mutta nämä kunnan vuokratalot ovat sikäli kamalia paikkoja, että niihin on siis pääsy myös (ja vain niihin) ihmisillä, joilla ei ole elämänhallinta sillä tolalla, että voisivat hakea asuntoa mistään muualta. Eli luottotiedottomat, työttömät, päihdeongelmaiset, edellisistä asunnoista häädetyt, linnasta kotiutuvat jne. sijoittuvat näihin taloihin. Voi niihin tietysti joku fiksu lapsiperhekin vahingossa eksyä, mutta silloin on jotakin mätää, jos he eivät tajua ensi tilassa hakeutua muualle asumaan.

Eli tässä valossa tajuan ap:n ajatuksen siitä, että jos olet vanhempi ja asut lapsesi/lastesi kanssa narkkien, huorien, päihdeongelmaisten, linnakundien ja huumediilerien kanssa samassa rapussa vapaaehtoisesti, on sinussa kyllä jotakin vikaa.

• Tykkää
Reactions: tykkää tästä

Yhteistyössä