Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27262811:
Ei kiitos, palstalaisten vittujen haistelu ei kuulu fantasioihini.
Pistähän lähiöleidi se kossupullo kiinni, niin oppii lapsesikin ettei pihalla tarvitse haistatella.
Aikamoista tekstiä =) Kuulostat itsekin ihan... varjossa kasvaneelta?
Onneksi meillä maalla ainakin opetettiin jotain toisen ihmisen kunnioittamisesta, eikä ole se oppi unohtunut vielä näiden lähiövuosienkaan aikana =)

Kyllähän niitä kiusaajia kasvaa ihan missä vaan, missä riittävän halveksuvaa asennetta lähimmäistä kohtaan jo kotoa opetetaan...:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
millainen on vanamo?
Asun omakotialueella. Täällä on vanhempia, joiden mielestä heitä ja heidän ilkeitä kakaroitaan eivätkoske säännöt ja lait. Heidän ainoa elämänasenne on itselle saatava hyöty ja etu toisten kustannuksella.

Heitä eivät myöskään koske sellaiset moraalisäännöt kuten tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän, joka itselleni opetettiin jo äidinmaidossa. Ovat kuin eläimiä, mutta koska heillä on vankat juuret paikkakunnalla, he tekevät aivan kuten itseä huvittaa ja saavat törkeälle ja röyhkeällle toiminnallleen jopa tukijoita. Jos samaiset kakarat elukkamaisine vanhempineen asuisivat lähiössä, heitä pidettäisiin huonokäytöksisinä.

Ilkeys tai pahuus tai huono käytös ei ole objektiivista. Joillekin sitä sallitaan enemmän kuin toisille.

Tupakka tai alkoholi eivät ole ainoa huonon käytöksen merkki. Ne vahingoittavat usein vain ja ainoastaan tekijäänsä.

Paljon ilkeyttä ja pahuutta ja väkivaltaa on myös urheilupiireissä, ja paikkakuntien kermassa.
 
säälin sua
Horus tai mikä lie oletkaan, olet erittäin tyhmän oloinen. Tuntuu ettet osaa ajatella että joku voi olla onnellinen vaikka ei sitä miljoona taloa ja muita hienostelu juttuja oliskaan. Olet suoraan sanottuna täysin naurettavan oloinen kun yrität todistella kovasti että olet parempi kuin muut. Olet säälittävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säälin sua;27262928:
Horus tai mikä lie oletkaan, olet erittäin tyhmän oloinen. Tuntuu ettet osaa ajatella että joku voi olla onnellinen vaikka ei sitä miljoona taloa ja muita hienostelu juttuja oliskaan. Olet suoraan sanottuna täysin naurettavan oloinen kun yrität todistella kovasti että olet parempi kuin muut. Olet säälittävä.
Nää teidän päätelmät on hauskoja.
Ihmisen mieli on mielenkiintoinen, sitä alkaa herkästi tekemään analyysia millainen toinen on muutaman lauseen perusteella. Myönnän itsekin syyllistyväni samaan. On helppoa lokeroida, tai olla lokeroimatta.
Tiedän olen usein naurettava - ja aivan tarkoituksella. Säälittävä en koe olevan saatikaan muita parempi.
Miljoonatalossa asuvana kermaperseenä toki mun on vaikeaa ymmärtää niitä jotka ei omista kahta citymaasturia tai laita lapsilisiä lapsen säästötilille.
Sääli on muutes sairautta, kannattaa koittaa päästä irti siitä tunteesta.
 
observator
Aikamoista tekstiä =) Kuulostat itsekin ihan... varjossa kasvaneelta?
Onneksi meillä maalla ainakin opetettiin jotain toisen ihmisen kunnioittamisesta, eikä ole se oppi unohtunut vielä näiden lähiövuosienkaan aikana =)

Kyllähän niitä kiusaajia kasvaa ihan missä vaan, missä riittävän halveksuvaa asennetta lähimmäistä kohtaan jo kotoa opetetaan...:whistle:
Anteeksi vaan, Lex, mutta sinä se nyt tässä varjossa kasvaneelta kuulostat tuon haistettelukommenttisi myötä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254582:
Kärjistäminen lieneen vieras termi sinulle *huokaus*
Mutta kyllä ne pari mätää omenaa pilaa koko sadon.
Eli jos sulla on korillinen omenia joista kaksi on mätiä niin heität koko satsin roskikseen? Ja vielä korin varmuuden vuoksi perään ettei se tartuta seuraavia omenia jotka sinne laitetaan?
 
"vieras"
Kyllä minäkin olen katsellut tuon läheisen vuokratalojen lapsia vähän siihen malliin että en heitä lapseni lähelle halua. Viime talvenkin olivat liukurimäessä tuossa läheisessä puistossa eikä ollut edes vedenpitäviä haalareita. Meidän pojalla on sentään aina Ticketiä tai Reimaa.

Sanoinkin pojalle että meidän pihalle ei noilla kakaroilla ole asiaa,taloyhtiössä on just uusittu kiikut ja kiipeilyteline eikä niitä todellakaan tarvitse käyttää sellaisten joilla ei ole varaa niistä yhtiövastikkeessa maksaa. Onneksi pojan ystävä Andreaz asuu vain kymmenen kilometrin päässä,hän tulee mielellään pelaamaan meille shakkia kerran viikossa. Ei voi tosiaan edes ikkunoita pitää päivisin auki kun nuo vuokratalon hulttiopennut möykkäävät brutaalisti ja juoksevat ympäriinsä kuin elukat. Hullujakin taitavat olla,mitä se jatkuva "hippa!" muka tarkoittaa?

Mutta nyt lähden hakemaan elämääni vähän jännitystä ja pesen valkoiset vaatteemme Vanishilla. Valkoisen käyttäminen lapsella kun on niin vaarallista.
 
"Kiira"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27262778:
Voihan se näinkin olla. Täytyykin sanoa, että seuraavaksi kun lauma kiusaajia ilmestyy paikalle niin alkaa itse uhkailemaan turpiin vetäsmisellä ja aloittaa sen haukkumisen. Toki on normaalia mennä ruotimaan vieran ihmisen ulkonäköä yms. seikkoja.
Onneksi mun ei tarvitse kasvattaa lapsiani lähiöissä, joissa asuu palstalaisten kaltaisia äitejä. Hienosti olette lisänneet sitä käsitystä mikä monella on niistä kaupungin vuokrakasarmeista. Kaipa sinne muuttavat ongelmattomat perheet pian muuttuu niiden ongelmallisten kaltaisiksi.
Kyllä tässäkin ketjussa on monia ihan tavallisia äitejä, mutta sä tässä olet käyttäytynyt melko rumasti "huumorin" varjolla. En mäkään kyllä käsittänyt tuota, että ihmiset ei saisi loukkaantua sun sanomisista. Normaali ihminen tajuaa tuolloin, että nyt menin liian pitkälle eikä tuo ollut toisen mielestä hauskaa. Sä kuitenkin lyöt vain bensaa liekkeihin. Ei kovin fiksua käytöstä vaikka mitäs nytillä ollaankin. Käytöstapoja täälläkin soisi olevan.
 
"Kiira"
[QUOTE="vieras";27263141]Kyllä minäkin olen katsellut tuon läheisen vuokratalojen lapsia vähän siihen malliin että en heitä lapseni lähelle halua. Viime talvenkin olivat liukurimäessä tuossa läheisessä puistossa eikä ollut edes vedenpitäviä haalareita. Meidän pojalla on sentään aina Ticketiä tai Reimaa.

Sanoinkin pojalle että meidän pihalle ei noilla kakaroilla ole asiaa,taloyhtiössä on just uusittu kiikut ja kiipeilyteline eikä niitä todellakaan tarvitse käyttää sellaisten joilla ei ole varaa niistä yhtiövastikkeessa maksaa. Onneksi pojan ystävä Andreaz asuu vain kymmenen kilometrin päässä,hän tulee mielellään pelaamaan meille shakkia kerran viikossa. Ei voi tosiaan edes ikkunoita pitää päivisin auki kun nuo vuokratalon hulttiopennut möykkäävät brutaalisti ja juoksevat ympäriinsä kuin elukat. Hullujakin taitavat olla,mitä se jatkuva "hippa!" muka tarkoittaa?

Mutta nyt lähden hakemaan elämääni vähän jännitystä ja pesen valkoiset vaatteemme Vanishilla. Valkoisen käyttäminen lapsella kun on niin vaarallista.[/QUOTE]

Tämä oli edes hauska kirjoitus toisin kuin ap:n tekstit tässä ketjussa.

Ei, en asu lähiössä. Mä en vain pidä yleistämisestä jolla tehdään huonoja ihmisiä niistäkin joilla ei ole koko asiaan osaa eikä arpaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Kiira";27263310]Tämä oli edes hauska kirjoitus toisin kuin ap:n tekstit tässä ketjussa.

Ei, en asu lähiössä. Mä en vain pidä yleistämisestä jolla tehdään huonoja ihmisiä niistäkin joilla ei ole koko asiaan osaa eikä arpaa.[/QUOTE]

Mä asun lähiössä mutta osaketalossa ja tässä vieressä on kaupungin vuokrataloja. Mun lapset leikkii naapurin lasten kanssa enkä toistaiseksi ole vielä kertaakaan löytänyt mitään aihetta asiasta valittaa. Ihan tavallisia lapsia. Mun mielestä kaupungin vuokrakämppien ongelma ovat enemmän ne elämäntapajuopot ja 24/7 bilettävät amisteinit kuin pikkulapsiperheet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254797:
Kärjistetysti juuri näistä lähiöistä on kyse.
Eli silloinhan lähtökohtaisesti pitäisi puhua päihdeongelmaisten, linnakundien ja huumediilerien asuintaloista, eikä lähiöistä. Itsekin asun lähiössä, joka koostuu rivi- ja omakotitaloista, enkä tiedä naapureillani olevan mainittuja ongelmia. Tiedän myös kerrostalolähiöitä, joissa ei ole kasaantuneita sosiaalisia ongelmia. Tosin ne ovat kyllä osaketaloja. Mutta vuokrakerrostalolöhiöistä minulla ei ole kokemusta, joten ongelmattomia sellaisiakin varmasti jossakin on.

Toisaalta jos ihan matikan avulla asiaa pohditaan, niin ihmiset, joilla on vähän rahaa eikä luottotietoja käytössään, valitsevat todennäköisimmin kerrostaloasumisen vuokralla -koska se on halvin ja usein ainoa vaihtoehto. Oletushan on myös usein, että kukaan ei oiekasti halua asua kerrostalossa vuokralla, vaan asuu siellä siksi, että muuhun ei ole mahdollisuutta.

Itse olen sitä mieltä, että meillä ei olisi varaa asua vuokralla: Tämän kokoinen rivariasunto vuokralla maksaisi täälläpäin noin 1000 euroa kuukaudessa. Siitä kun sitten laskisi, paljonko tulisi vieraalle maksettua vaikkapa 30 vuodessa, on summa 360 000 euroa. Mieluummin siis otamme lainan ja maksamme sitä itselle pois huomattavasti huokeammin kuukausikustannuksin!
 
No joo.. Ei hyvien alueiden miljoonatalojen perheidenkään lapsilla välttämättä hyvin mene kun urakiiturivanhemmat painaa pitkää päivää ja reissaavat työmatkoilla. Lapset ovat lähes omillaan heti kun tulevat kouluikään. Kukas heidän touhujaan silloin vahtii.

Enemmän kuin asuinalue, merkkaa vanhempien läsnäolo niiden taimiensa elämässä.

En silti sitä kiellä, etteikö alkoholisoituneet, elämäntapatyöttömät ja muut syrjäytyneet anna jo lähtökohtaisesti huonoa elämänmallia lapsilleen.
 

Yhteistyössä