Kyllä taas voi olla lähiökakaroiden mammat ylpeitä jälkikasvustaan

en kyllä kovin mielelläni palaisi edes tämän köppäkylän lähiöön. useampi vuosi siellä vietettiin ja kyllä mulle riitti ne naapurit ja naapurusto. kissat kuseksi vaunut ja koirat paskatettiin pihassa. autopaikalla oli aina jonkun muun auto ja kännisiä sai varoa muksujen kanssa. kyllä siellä näki elämän koko kirjon

Mäki kirjootin tähän ketjuun ekan viestin aiheeseen liittyen niin takaasi tuli vain vittuulua joka oli muka huumoria.

Ja jotkut kirjootti asuvansa lähiös ja silti ovat normaaleja perheitä. Seki oli väärä vastaus tähän ketjuun ku pitääs vain peesailla ap:ta ja nuolla persettä.
Mä jätän sun kommentit huomioimatta, koska onnistut jokaisen sanan kääntämään vittuiluksi. Jos mun tapani kirjoittaa ja mun huumori tai sarkasmi ei sulle aukene, niin nothing can do. Onneksi sentään itse tiedän mitä päässäni liikkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255000:
Mä jätän sun kommentit huomioimatta, koska onnistut jokaisen sanan kääntämään vittuiluksi. Jos mun tapani kirjoittaa ja mun huumori tai sarkasmi ei sulle aukene, niin nothing can do. Onneksi sentään itse tiedän mitä päässäni liikkuu.
No enpä oo ainoa joka sun vittuuluun kiinnitti huomiota...

"vieras"
Me asumme vuokrataloissa, mutta asuintalomme ovat puisia, siistin näköisiä luhtitaloja. Pihan muista perheistä en tiedä, mutta me emme saa toimeentulotukea, vaikka pieniä lapsia onkin. Tosin tämä ei ole "lähiö", sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta ilmeisesti ei sitten mekään ihan normaaleja olla, harmi :(

"vieras"
Ap:n kannattaa vielä vähän harjoitella tuota kirjoittamista, niin että viestistä heti saa selvän että se oli huumoria.
Tai sitten uskaltaa pysyä alkuperäisessä mielipiteessään , vaikka pikkuärtymyksesi mussukkasi puolesta jo kerkesi laantuakin kun huomasit että vähän vituiks meni tuo kirjoitus :D

Kiinnostaisi tietää missä itse asut, ja sekin miksi lapsesi pääsi lähiön lähelle kiusattavaksi ? Onko lähiö liian lähellä vai karkasko mukelos ?
Ja jos sitten maaseudun voi mielestäsi nimetä lähiöksi kokonaan, niin missä helevetissä sitä pitää asua että ei ihan tuhoa lapsiaan ?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27255051:
Ja ymmärrän kyklä, että jurppii, jos sun lasta oli joku kiusannu? Vai luinko omiani. Mun lasten kavereista ei onneks kukaan asu kerrostalossa ;) me oltiin aikoinaan ainut perhe, joka asu k.talossa :D
Ehkä mun pitäis perheeni keralla muuttaa johonkin kaupungin rupulähiöön, jossa ongelmat on arkipäivää. Silloin ei varmaan sitten tuntuis miltään vaikka kuinka iso lapsilössi juoksis lapseni perässä haukkuen.
Ongelmahan ei ole kerrostalot vaan ne lähiöt joissa asuu paljon perheitä missä lapset saa vapaasti kiusata muita. Joukossahan tyhmyys tiivistyy. Aina löytyy niitä perässä hiihtäjiä, jotka ei osallistu kiusaamiseen mutta kulkee mukana. Ja sitten on ne kiusaajat.

Jo on meininki.
En ole lukenut ketjusta kuin muutaman viestin, mutta niiden perusteella asia saatiin kuulostamaan kovin yksioikoiselta: Vuokra-asunnot ovat aina ja kaikkialla vain ja ainoastaan betonihelvettejä, jonne kaikki epäsosiaalinen aines on koottu. Normaalit ja kunnolliset ihmiset asuvat omistusasunnoissa, epänormaalit ja muutenkin epäilyttävät tyypit lymyilevät vuokrakerrostaloissa. Omistusasunnoissa asuvien lapset eivät kiusaa, häiriköi tai tee muutenkaan mitään kiellettyä, vuokrataloissa asuvien lapset sen sijaan tekevät näitä kaikkea plus kymmentä muuta siihen päälle.

Omat kokemukseni ovat seuraavanlaisia: Jos kotona ei ole kaikki hyvin, kotikasvatus kunnossa, rajat ja rakkaus puuttuu, niin jokainen lapsi tekee ilkeyksiä.

Ja hei, kusee ne kissat omistusasuntojenkin alueella. On ollut vaunut kissan kusessa pari kertaa, vaikka omakotitalossa asutaankin. Lähistöllä harrastetaan myös tätä perheiden välistä typerää kilpavarustelua; pitää olla isompaa ja hienomaa kuin naapurilla. Tämä ylettyy lapsiinkin; ”Jos sun isällä ei ole uuskorista SLK-Mersua, niin et voi olla mun kaveri.” Tämä vähän kärjistettynä, mutta suunnilleen noin kuitenkin.

Mun mielestä tuollainen luokittelu ”lähiökakaroihin” ja johonkin muka parempiin herranterttuihin tekee hallaa ennen kaikkea lapsille itselleen; hekin oppivat lokeroimaan ja luokittelemaan, pitämään itseään muita parempina.

[QUOTE="vieras";27255079]Ap:n kannattaa vielä vähän harjoitella tuota kirjoittamista, niin että viestistä heti saa selvän että se oli huumoria.
Tai sitten uskaltaa pysyä alkuperäisessä mielipiteessään , vaikka pikkuärtymyksesi mussukkasi puolesta jo kerkesi laantuakin kun huomasit että vähän vituiks meni tuo kirjoitus :D

Kiinnostaisi tietää missä itse asut, ja sekin miksi lapsesi pääsi lähiön lähelle kiusattavaksi ? Onko lähiö liian lähellä vai karkasko mukelos ?
Ja jos sitten maaseudun voi mielestäsi nimetä lähiöksi kokonaan, niin missä helevetissä sitä pitää asua että ei ihan tuhoa lapsiaan ?[/QUOTE]

Mä seison sanojeni takana =) Kirjoitan kuten puhun, enkä jaksa aina hymiötä viljellä. En mä puhuessakaan niitä viljele.

Lapsi vierailee kyseisessä lähiössä sukuloimassa.

Pohjanmaan nimeäminen lähiöksi, oli huumoria. Se nyt vaan on niin että täällä päin heitetään huumoria pohjanmaasta ja Turusta. Turkkulaiset vaan ei koskaan hermostu vitseistä....

[QUOTE="xyz";27255183]Tästä huomaa että ap voi todella huonosti.[/QUOTE]

Voi kuule mulla on elämä enemmän kun mallillaan!
Mä voin huonosti vain joutuessani kävelemään lähiön halki ( ja sille pohjalaiselle tosikolle, TÄMÄ oli vitsi)

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255156:
Mä seison sanojeni takana =) Kirjoitan kuten puhun, enkä jaksa aina hymiötä viljellä. En mä puhuessakaan niitä viljele.

Lapsi vierailee kyseisessä lähiössä sukuloimassa.

Pohjanmaan nimeäminen lähiöksi, oli huumoria. Se nyt vaan on niin että täällä päin heitetään huumoria pohjanmaasta ja Turusta. Turkkulaiset vaan ei koskaan hermostu vitseistä....
Jokaanen saa itte valita onko joku asia hänen mielestään vitsi vai ei. Luulis sun tuon verran tajuavan, mutta tuskin tajuat.

"pop"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27254480:
Mä myönnän, olen aina ollut sitä mieltä että vuokralähiöissä muhii epäsosiaalinen sakka. Ei kukaan normiperhe suostu muuttamaan betonihelvettiin toimeentulotukiperheiden joukkoon.
Tänään lapsenikin joutui törmäämään tähän ilmiöön nimeltä kiusaavat lähiökakarat. Varmaan pitäisi sääliä niitä kakaroita jotka oireilee vanhempien päihdeongelmien vuoksi. Mutta niin lapsi rakas en ole koskaan ollut. Hieno uusi sukupolvi kasvaa lähiöiden harmaassa betoniviidakossa. Miten musta tuntuu, vastaavanlaisia helmiä löytyy palstalaisten kotoa?!
Koska tästähän suorastaan huokuu AP:n tasapainoinen tunne-elämä ja empatiakyky, jotka takaavat ennakkoluulottoman ja ihmisystävällisen suhtautumisen kaikkiin lajin edustajiin? Onneksi tämä hyvin omaksuttu, ei-mitenkään-emotionaaliseen-oireiluun-viittaava näkökulma myös periytyy hänen jälkikasvulleen, jotka taas tekevät omistuslähiöstä(?) sitten paremman paikan ihmisen asua.

Oletko koskaan törmännyt peiliin? Kävikö pahasti?

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27255208:
Voi kuule mulla on elämä enemmän kun mallillaan!
Mä voin huonosti vain joutuessani kävelemään lähiön halki ( ja sille pohjalaiselle tosikolle, TÄMÄ oli vitsi)
Mulla on kyllä huumorintajua eli en oo tosikko, mutta ei mulle kaikki paska uppoa huumorina. Sä et voi määritellä yksin mikä on hauskaa ja jota kaikkien pitääs pitää huumorina.

[QUOTE="pop";27255211]Koska tästähän suorastaan huokuu AP:n tasapainoinen tunne-elämä ja empatiakyky, jotka takaavat ennakkoluulottoman ja ihmisystävällisen suhtautumisen kaikkiin lajin edustajiin? Onneksi tämä hyvin omaksuttu, ei-mitenkään-emotionaaliseen-oireiluun-viittaava näkökulma myös periytyy hänen jälkikasvulleen, jotka taas tekevät omistuslähiöstä(?) sitten paremman paikan ihmisen asua.

Oletko koskaan törmännyt peiliin? Kävikö pahasti?[/QUOTE]

Ihan hyvä analyysi, vaikkakin meni metsään.
Ei, en törmäile peileihin.

Yhteistyössä