Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

nostellaan, jos saatais jotain keskustelua aikaseksi :)

itse voisin kertoa eräästä parantumisesta, mitä pyysin eilen rukouksessa.

olin todella ahdistunut ja stressaantunut, kun leikkauksen jälkeen mulla alkoi oikea käsi puutumaan, otsaa kiristi samalta puolelta ja leukaperätkin tuntui välillä olevan tosi jäykät, tämä vaiva on vaivannut minua nyt viikon... tuon asian kanssa olin aika peloissani kun pelkäsin, että leikkauksessa on mennyt jokin pieleen ja sairastaminen vain jatkuisi. Eilen sitten olin jo ihan uupunut tilanteeseen ja tuli itkettyä, sanottua vaikka mitä... Sanoin mielessäni "oi herra, mitä minun pitää tehdä, että paranen?". Kuuntelin sitten oikein koskettavan puheen Jumalan avusta ja se avasi padot mun sisällä ja vain itkin, kun olin ollut niin hukassa... tajusin, että olin ajautunut taas vähän itsekkäämpään elämään ja Herra halusi näiden sairauksien kautta minua uudistaa. samalla oivalsin, mitä elävässä uskossa eläminen on. Tuli todella lämmin ja turvallinen olo, rukoilin, että Herra sinä tiedät minun tilanteeni, armahda minua ja ota minulta pois tämä sairaus...
Tänä aamuna herättyäni ei ole yhtään kertaa tuntunut käsi puutuneelle, ei ole tuntunut otsassa paljoa mitään ja on paljon terveempi olo. vaikea edes selittää sanoin, miten vapauttava tunne eilen tuli.
on se jännä, miten tuo pelossa ja epäuskossa oleminen vie voimia, että ihan unohtaa sen Jumalan hyvyyden ja rakkauden. on niin lukossa henkisesti, että sitä estää Jumalaa parantamasta.

Kiitos Jeesus :heart:
 
vaikeaa
Mistä tietää että vaikka Jumalan johtoon luottaa, ja uskoo, niin silti kaikki on Jumalasta. Tai ei siis tietenkään ole, koska olemme niin syntisiä ja armon varassa. Mutta huomaa monesti olevansa samassa tilanteessa kun aikaisemmin, ja silti ei koskaan tunnu oppivan
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";27071368]En. Mutta älä mene sitä sanomaan meidän seurakunnan kirkkoherralle, pitäisi kokoustaa tässä yhden työmuodon merkeissä. :D

Ensin usko, sitten kaste.
Vauvoilla ei ole uskoa. Niiden ajatusmaailma koostuu mm. seuraavista asioista: Äiti tänne! Tissiä! Syliä! Mikäs tuo on tuolla lattialla, voiko sitä maistaa? Ai kun kiva nipistää iskää nenästä.

Uskonnollisten, abstraktien asioiden (on olemassa jotain jota ei näe) tajuaminen syntyy lapsella 2-3 vuoden iässä.[/QUOTE]

Eli asioista ei saa puhua, mitkä ovat Raamatun vastaisia?
 
Mistä tietää että vaikka Jumalan johtoon luottaa, ja uskoo, niin silti kaikki on Jumalasta. Tai ei siis tietenkään ole, koska olemme niin syntisiä ja armon varassa. Mutta huomaa monesti olevansa samassa tilanteessa kun aikaisemmin, ja silti ei koskaan tunnu oppivan
mmh, ehkä aikanaan tulee tuo näkökyky tuohonkin asiaan. sitä myös minun kaveri mietti joskus, että on todella vaikea joissain päätöksissä tietää onko Jumalan tahto mikä ja että onko jokin asia Jumalasta. Mutta onneksi Jumala on armollinen ja uskon että Hän kirkastuu tuossakin asiassa sinulle vielä =) oletan siis, että olet uskossa :)
 
vaikeaa
mmh, ehkä aikanaan tulee tuo näkökyky tuohonkin asiaan. sitä myös minun kaveri mietti joskus, että on todella vaikea joissain päätöksissä tietää onko Jumalan tahto mikä ja että onko jokin asia Jumalasta. Mutta onneksi Jumala on armollinen ja uskon että Hän kirkastuu tuossakin asiassa sinulle vielä =) oletan siis, että olet uskossa :)
Entä jos möhlii samallalailla jokainen kerta? Olen uskossa, mutta en avioliitossa, tai asu vielä edes miehen kanssa yhdessä, mutta olen raskaana.
 
Entä jos möhlii samallalailla jokainen kerta? Olen uskossa, mutta en avioliitossa, tai asu vielä edes miehen kanssa yhdessä, mutta olen raskaana.
mielestäni tuo raskaus olisi jo aika selkeä merkki, että kannattaisi mennä naimisiin :) onko isä uskossa? tai seurusteletteko? ja jos jäät yksin vauvan kanssa, niin yritä luottaa siihen että Herra järjestää asiasi.
 
UniquePoppy: Oli varmaan pelottava tilanne kun toinen puoli alkoi puutumaan. :| Tulee aina mieleen jokin infarkti tms. Hieno juttu kuitenkin että Jumala hoiti sen pois! Mutta tuosta kannattaisi ehkä kuitenkin kertoa lääkärille, ettei sulla ole jotain tukoksia verenkierrossa tai jotain?
 
Vieras: "Eli asioista ei saa puhua, mitkä ovat Raamatun vastaisia?"

Mikä on sun mielestä tässä yhteydessä Raamatun vastainen asia? Aikuiskaste vai lapsikaste?
Luterilaisessa kirkossa ei aina voi puhua suoraan siitä, mitä Raamatussa oikeasti lukee, mutta koen että kun Jumala on tuon seurakuntayhteyden mulle johdattanut niin olen Hänen, en kirkkoherran luvalla siellä. Ja onhan kirkkoon kuuluvissa vaikka saatananpalvojiakin joita ei häädetä pois, joten ei kai mun suht raamatullinen aikuiskaste oikeuta potkuille kirkosta. Enkä tiedä, saattaisi kirkkoherra ottaa asian ihan tyynesti, kun hän on uskossa oleva ihminen.
 
Viimeksi muokattu:
UniquePoppy: Oli varmaan pelottava tilanne kun toinen puoli alkoi puutumaan. :| Tulee aina mieleen jokin infarkti tms. Hieno juttu kuitenkin että Jumala hoiti sen pois! Mutta tuosta kannattaisi ehkä kuitenkin kertoa lääkärille, ettei sulla ole jotain tukoksia verenkierrossa tai jotain?
sama minullekin tuli mieleen, että jos onkin jokin keuhkoveritulppa. kävin lääkärillä asiasta ja ei ollut huolissaan. sanoi että nukutuksessa saattaa olla niin huono asento, että joillain tulee sen jälkeen kipuja ja jäykkyyttä... mutta omituinen painon tunne on rinnassa välillä, mutta sekin kuulemma johtuu kaasusta, mitä laitettiin vatsa täyteen että leikkaaminen olisi helpompaa... soitin tuostakin sitten yhden kerran sairaalaan, niin lääkäri sanoi ettei olisi minun oireillani huolissaan. kuulemma pallea on rasituksessa sen leikkauksen aikana ja se sitten saattaa aiheuttaa noita tuntemuksia myös rintakehässä...
 
Iltaa, tai oikeastaan jo yötä! Käyn kääntymässä tässä ketjussa ennen nukkumaanmenoa.
Olen iloinnut nyt illalla eräästä rukousvastauksesta. Eräs tuttu eläkeläinen on ollut kuolemaisillaan, on diabetesta, sydänvikaa ja toinen munuainen jo pois pelistä (dialyysiä ei ole jostain syystä aloitettu). Tarkkaa tietoa mulla ei ole noista yhdestäkään vaivasta, mutta sen olen kuullut että kuolemaa on odoteltu, ja hoitajat ovat nostaneet kädet pystyyn tämän ihmisen hoitamisessa. No, illalla kuulin että munuaiset ovat alkaneet toimimaan ja vointi kohenemaan.
Voi tietty olla sattumaa, mutta kyllä tuossa on ollut useita uskovia rukoilemassa. :rolleyes:

Jollain lailla on semmoinen vaisto itselläni ja parilla ei-uskovalla tutulla, että tämän ihmisen ei ole vielä aika lähteä. Jumala saattaa vaikuttaa vielä hänen kohdalla. Joidenkin muiden sairaiden kohdalla Jumalan vastaus on selkeä "ei", ja siihen ei sitten auta maamme-laulukaan.

Ap: ihan mielenkiintoinen ketju oli, johon linkitit!
 
Selvitys: Japanin ydinvoimalat yhä heikosti varautuneita | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

tuohon asiaan liittyen kuulin jonkun lukeneen uusimmista uutisista, että jos tulee kohtalokas järistys Japaniin niin nämä ydinvoimalat eivät kestä sitä... säteily mikä tulee voimaloista on kohtalokas ja se tulee ulottumaan Suomeenkin asti. muita selviytymis keinoja ei ole kuin maahan kaivetut suojapaikat jne.
voi nyt kuulostaa jo ihan hullun puheelle, mutta kerroinpa kumminkin :D tuosta sitten tulikin mieleen nämä raamatun kohdat...

Jeremian kirja
6. Luku
1. Paetkaa, benjaminilaiset, Jerusalemista, puhaltakaa pasunaan Tekoassa ja nostakaa merkki Beet-Keremin kohdalle; sillä pohjoisesta nousee onnettomuus ja suuri hävitys.

Jer. 1:14 Ja Herra sanoi minulle: Pohjoisesta on onnettomuus purkautuva kaikkien maan asukasten yli.

Jer. 4:6 Nostakaa lippu Siionia kohti, paetkaa pysähtymättä; sillä minä annan tulla pohjoisesta onnettomuuden ja suuren hävityksen.
 
Juu ei riitä Pohjois-Korea, on Japanissakin pelättävää.
Mutta mitähän tarkoitetaan tuolla "pohjoisella" noissa raamatunkohdissa? Japani taitaa olla Israelista katsottuna itään tai koilliseen?
Heh, Suomi muuten on pohjoisessa...
 
Reaktori n:eek: 4 - Ihmiskunnan aikapommi: Tulevaisuutemme on ruhjoutuneiden tukipilareiden varassa - VERKKOMEDIA.org - v. 0.514b

Järkyttävä tosiasia näyttää olevan, että pohjoisen pallonpuoliskon elämä on vaarassa tuhoutua minä hetkenä tahansa.
No juu, kai se voi levitä Israeliin pohjoisesta käsin.
Onko mitään mahdollisuutta purkaa koko ydinvoimalaa tai pistää sitä pois käytöstä? Eihän siinä ole mitään järkeä odotella, milloin seuraava maanjäristys posauttaa kaiken. Eikö sitä ennen voisi toimia?
Ylipäätään ihmettelen että kuka uskaltaa niin maanjäristysherkällä alueella edes asua, mua ei saisi esim. Tokioon muuttamaan millään. :|
 
Kumpaan sa uskot enemman raamattuun vai tiedemiehiin? Vai molempi parempi?
uskovia on kehoitettu seuraamaan merkkejä, mistä voi päätellä että lopun ajat ovat tulleet.

32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.


ja kyllähän siellä sanassa sanotaan, että on tulossa luonnonmullistuksia ym. ja tuo sana suuresta onnettomuudesta vaan tuli mieleen tuosta ydinvoimala uutisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Algoma
No juu, kai se voi levitä Israeliin pohjoisesta käsin.
Onko mitään mahdollisuutta purkaa koko ydinvoimalaa tai pistää sitä pois käytöstä? Eihän siinä ole mitään järkeä odotella, milloin seuraava maanjäristys posauttaa kaiken. Eikö sitä ennen voisi toimia?
Ylipäätään ihmettelen että kuka uskaltaa niin maanjäristysherkällä alueella edes asua, mua ei saisi esim. Tokioon muuttamaan millään. :|
samaa itsekin mietin, että miksi ei asialle tehdä mitään?? yksi onnettomuus asia myös tuli mieleen, mikä olisi vahingollista jo oikeastaan koko maapallolle. amerikassa on joku maanalainen tulivuori, joka on ollut lepotilassa ties kuinka kauan... katsoin joskus dokumentin siitä, että jos se päättäisi purkautua, niin siitä olisi leikki kaukana... :/
 

Yhteistyössä