Muita IVF/ICSI- konkareita?

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa. En olekkaan pitkään aikaan käynyt palstailemassa vaan oon ihan kokonaan yrittänyt olla miettimättä koko hoitoja. Nyt sitte hoidon alkaessa sitä tänne eksyy :D Elikkä meille se viimekertainen IVF oli sitten viimeinen hoito sillä menetelmällä ja siirryttiin niihin luovutettuihin. Tänään olen aloittanu prognynovan ja ultra on kp 10 ensi viikon keskiviikkona. Luovuttaja ultrataan huomenna ja jos jotain muutoksia hoidon suhteen tulee niin huomenna sitten kuulen siitä. Mutta siirto on siis aika lähellä jos kaikki menee niin kun pitää. Luovuttajasta en tiedä mitään, mutta se selvinnee ensi viikolla :) Kaikkien näiden vaikeuksien jälkeen tässä asiassa on jotaki hyvääki nimittäin me saatiin maksusitoumus tähän hoitoon ja meillä tarvii maksaa vaan poliklinikkamaksu 4000e sijaan. HalleB voi kunpa seuraava hoito nyt toisi sen kaivatun plussan. Ja tulehan kertomaan sitten miten ultra meni :) johkunen Onnea kyytiläisestä ja pidetään peukkuja että tarrais hyvin kiinni =) Tsemppiä kaikille!
 
Tervetuloa (takaisin) nannah86! :) Saako kysyä mitä kautta/ millä perustein saitte maksusitoumuksen? Voit yksärilläkin vastata.
Toivottavasti aikataulut menee suunnitellusti!

Täällä pp11. Mulla on hirveän haalistuneet muistot aiempien siirtojen oireista, viimeisimmästäkin kun on se 4 vuotta. Muistan vaan että lupaaviakin oireita muka oli varsinkin juuri ennen testipäivää, kunnes puhdas nega lyttäsi haaveet. Nyt ihan oman muistin tueksi listaan:
- rintojen aristus loppui kuin seinään pp9 (tämän muistan negahoidoista)
- aaltoilevaa pahoinvointia muutamana päivänä (luge-sivuoire)
- menkkasärkyä myös muutamana päivänä (tätäkin hämärästi muistan olleen aiemmin?)
-aivan älytön palelu jo monta päivää - olen tässä odottanut että koska se flunssa puhkeaa (se on kyllä flunssakausi nyt...)

Toive taas hitusen nostaa päätään. Koitan kumminkin vähän jarrutella, ettei perjantaina olisi paha pudotus. Alkiota selvisi pakkaseen vain yksi, ja sitä oli viljelty (/jouduttu viljelemään?) blastokystaksi. Muuta emme siitä tiedä.

edit. mahtavaa johkunen, että pääsitte siirtoon. Nyt tsemppiä odotukseen!
 
Viimeksi muokattu:
.... ja voinkin tähän itse sitten jatkaa, että (omasta mielestä) lupaavista oireista huolimatta tulos negatiivinen.:( Tasan 2vk punktiosta, ja tänään lugemössön seassa punaista. Kyllä kroppa tietää. Olihan se yhden viivan testi sitten myös tehtävä, että voisi lähteä nousuun tästä. Huomenna soitto klinikalle, että koska se ainoa PAS.

Paha mieli, mutta tiedän että jo illalla on valoisampaa.
 
nannah mukava lukea sun kuulumiset! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

johkunen onnea kyytiläisestä! Nyt vaan toivotaan, että hyvin käy:)

tuba factor
voi ei :hug: oon pahoillani..

on: Ei tullu hoitoa tähänkään kiertoon. Testasin illalla huvikseni ovulaatiotestillä, kun oireet viittas niin selkeesti ovulaatioon vaikka oli vasta kp 6. Plussahan sieltä tuli. Pääsin tänään päivällä jo ultraan ja siellä näky, kun folli oli just puhjennu. Kyllä tuli lyhyt kierto! Siitä johtui ne lyhyet menkat, kun uutta follia alkoi pukata jo tosi varhain. No nyt sit ootellaan taas seuraavaan kiertoon ja yritettään samalla tyylillä. :)
 
voi ei tuba factor :hug: Voimia, me täällä niin tiedetään miltä tuntuu. Mutta uusi kierto, uusi mahdollisuus, ja nyt toivotaan että on teidän vuoro onnistua!

HalleB, harmi että hoito meni kierrolla eteenpäin! Onneksi se uusi kierto sieltä nyt sitten varmaan tulee jo aika pian. Ensi kierrossa sitten skarppina niiden ovistestien kanssa heti from day zero :D
 
nannah :wave:
Mua kanssa kiinnostaisi tuo hoito luovutetuilla, oletteko Suomessa hoidossa ja millaset jonot on? Tosi hienoa että saitte maksusitoumuksen :) Päättääkö kela sen saako vai ei? (jos et halua julkisesti vastailla niin voit myös laittaa viestiä)

Juteltiin nimittäin miehen kanssa tulevaisuudesta ja tosiaan vielä ainakin yksi IVF tehdään koska me kuitenkiin saadaan aina alkioita se 1-3 siirtokelpoista. Mutta siis mitä muita vaihtoehtoja, niin meille kaikki on avoinna ja kaikkeen ollaan avoimia, eli pitäisi sitten löytää se meille sopivin jossain vaiheessa.

tuba factor voi räkä :(
Onneksi teillä on kuitenkin hyvä(?) alkio pakkasessa jos se on jo blasto-vaiheessa! Niin eipä se auta aina kun vaan uuteen nousuun, onneksi sitä ei ole pohjamutiin jäänyt vaikka meinaa ottaa koville.

Oletteko muuten huomanneet muissakin asioissa, että ei ihan pienestä enää hätkähdä? Musta jotenkin tuntuu etten osaa täysillä enää iloita enkä myöskään huonoista uutisista helposti masennu. Enemmän on tullut sellanen taistelija-asenne esiin tässä vuosien myötä ;)


HalleB oho!! Kyllä on tosiaan lyhyt kierto jos ovis tuli jo nyt.
No, seuraava kierto on sitten lähempänä ;)

Saas nähdä miten itselle käy; mulla kun kierto on 30-32 päivää ja tässä kierrossa ovis tuli jo kp12, eli alkaakohan ne menkat jo kp25?! Silloin mulla olisi vielä luget menossa ja koskaan ei ole vuoto tullut lugejen läpi. No aika näyttää...

Heräsin tuossa illalla miettimään myös sijaisvanhemmuutta. Osaatko sanoa onko se pois-suljettu jos hoidot on menossa? Kun ei haluaisi liian aikaisin näitä hoitojakaan lopettaa, mutta toisaalta meillä olisi tilaa useammallekin lapselle antaa koti, joten tässä pyörittelen asioita aluksi päässäni ;)
 
Oletteko muuten huomanneet muissakin asioissa, että ei ihan pienestä enää hätkähdä? Musta jotenkin tuntuu etten osaa täysillä enää iloita enkä myöskään huonoista uutisista helposti masennu. Enemmän on tullut sellanen taistelija-asenne esiin tässä vuosien myötä ;)
Juu oon kyllä huomannu. Mä muistan viimeksi iloinneeni aivan estottomasti viis vuotta sitten, kun mies kosi minua. Mä oli aivan sekaisin pari kuukautta.

HalleB oho!! Kyllä on tosiaan lyhyt kierto jos ovis tuli jo nyt.
No, seuraava kierto on sitten lähempänä ;)

Saas nähdä miten itselle käy; mulla kun kierto on 30-32 päivää ja tässä kierrossa ovis tuli jo kp12, eli alkaakohan ne menkat jo kp25?! Silloin mulla olisi vielä luget menossa ja koskaan ei ole vuoto tullut lugejen läpi. No aika näyttää...

Heräsin tuossa illalla miettimään myös sijaisvanhemmuutta. Osaatko sanoa onko se pois-suljettu jos hoidot on menossa? Kun ei haluaisi liian aikaisin näitä hoitojakaan lopettaa, mutta toisaalta meillä olisi tilaa useammallekin lapselle antaa koti, joten tässä pyörittelen asioita aluksi päässäni ;)
Mun käsittääkseni hoidot pitäis olla tauolla. Sillä varmistetaan se, että voimat riittävät sijaislapsen hoitamiseen ja kasvattamiseen. Kaitpa sen priden ja sijaislapsen odotusaikana voi tehdä hoitoja, mutta ei enää kun lapsi on tullut. Voi tietysti olla, että jossain joustetaan niissä säännöissä, kun perhehoidon tarve on niin suuri. En oo kyl ihan paras vastaamaan, kun ei oo ihan varmaa tietoa.
 
Tuba factorille suurimmat pahoittelut negasta :( ei ole reilua meinikiä etä noita negoja tulee aina vaan... tsemppiä sulle kovasti ja nyt vaan passia kohti katseet :)

Johkunen tsempit onnsituneesta siirrosta :) ja nyt vaan positiivista energiaa piinaåäiviin :))

Halleb sullapas oli terhakka kierto :) onko sulla tapana katsoa ultra ruutuun, kun lääkäri ultrailee?? jos kattelet niin miltäs se juuri puhjennut munasolu näytti?? oliko se sellanen lässähtäneen näköinen?? vai millainen??

On: Miten te muut, katseletteko te ultrakuvaruutua?? minä aina katson ja tarkkailen jännittyneenä onko se keltarauhas mollukka siellä jne. ;) totta sitä itekki vois jo ultrailla itsensä... tällä kertaa siellä olis sitten se kaipaamani mollukka eli keltarauhaskysta halkaisija 4 cm.. ja oikeassa paikassa oli :) mukavasti ilmoitaa itsestään jomotuksella väliin..

Eilen oli siis PAS ja 2 alkiota siirrettiin, oli hieman sekaannusta monta alkiota mulle voi siirtää ja luulivat että vain yhden..kun ei ollut omalääkäri siirtämässä.. toinen alkioista ei ollut enää pakastuskelpoinen niin ois menny roskiin, mutta onneksi tuli puheeksi ja siirsivät sitten sen nonTOPinkin... kturhan kallista tavaraa roskiin heitettäväksi ja onhan nuista huonommistakin alkioista lähteny raskauksia..

Eli TOP ja nontop kyydissä mukana... tukena pregnyl 2500 x 4/ 2 vkoa ja luget 200 x 2/pvä...

Nyt vain kaikille positiivista energiaa lähetän, jotta jaksamme syksyn pimeydessä :)
 
Kiitos HalleB vastauksista/ arveluista :)
Kävin lukemassa tuolla adoptio-puolella muutaman ihanan tarinan sijaisvanhemmuudesta ja hieman jopa innostuin asiasta! Siis sillä tavalla, että jossain vaiheessa pää varmaan vaatii taukoa näistä hoidoista ja toivon iän karttuessa (tylsä ilmaus) endon hellittävän (jospa se sitten auttaisi näihin hoitoihinkin), niin voisi tauon aikana tuota pride-kurssia harkita.
Mä oon tällanen suunnitteleva-luonne mikä on välillä tosi turhauttavaa, mutta auttaa jaksamaan eteenpäin kun on jotain mitä odottaa :)

Almina onnea kyytiläisistä :)
Onko teillä alkiot kuinka pitkään viljeltyjä kun puhuit tuosta nontop-alkiosta joka olisi mennyt roskiin?
Meilläkään ei siis alkio parhaimmasta päästä ollut (6-soluinen palastettaessa ja 5-soluinen siirrettäessä) mutta lääkäri totesi että kaikki on nyt siitä kiinni alkaako alkio uudestaan jakaantumaan, eli kaikki on mahdollista ja itse ei voi mihinkään vaikuttaa! Periaatteessa lohdullista mutta toisaalta turhauttavaa ;)

Ai niin, meillä se ultra-ruutu ei ole ollut niin että suoraan näkisin, mutta jos olen tiiraillut niin lääkäri on kääntänyt ruutua ja selittänyt jotain, mistä en kuitenkaan ole oikein nähnyt mitään =)
 
Viimeksi muokattu:
HalleB ja johkunen Suomessa ollaan hoidossa ja paikkana Oulun väestöliitto. Ennen kesätaukoja käytiin juttelemassa hoitajan kanssa ja samalla jäätiin jonottelemaan luovuttajaa. Ensimmäinen luovuttaja tuliki aika äkkiä, siirto ois nimittäin ollut jo elokuussa, mutta se ei passannut meidän suunnitelmiin ku oltiin juuri sillon matkoilla. Nyt sitte siirto ois jo ihan käsillä. Keskiviikkona siis kp 10 ultra ja sitte viisaampana. Eli jonoja ei juuri ollut. Olin ite kyllä varautunut paljon pidempään odotusaikaan. Maksusitoumus anomus laitettiin väestöliitolta menemään oyssiin elokuun alussa ja myönteinen vastaus sieltä tuli todellä äkkiä, johon en ois ikimaailmassa uskonut. Ehkäpä ne kattoivat että on niin toivoton tapaus jo että ei muuta mahdollisuutta :D EN siis tiedä mitään perusteluja siihen myönteiseen päätökseen. Käsittääkseni sitä ei edes perustella mitenkään, koska oli lääkärin kans puhetta että jos tulee negatiivinen päätös niin sitte aletaan kyselemään syytä siihen. Oyssissa ollaan siis käyty 2 ivf hoitoa ja kaikki muu on tehty väestöliitossa. tuba factor pahoitteluni negasta ja toivotaan että pas toisi sitten sen kaivatun plussan :) HalleB olipas sulla tosiaan lyhkänen kierto, mutta onneksi pääset heti seuraavassa kierrossa jatkamaan :) nyt on pakko lähteä töihin. Kaikille mukavaa tulevaa viikonloppua!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Almina tottakai mä katon sitä ruutua ja mies kattoo myös jos on mukana! Ensinnäkin limakalvo oli 11,5mm. Toiseks katottiin, että vatsaontelossa on nestettä josta jo arvasi mitä on tapahtunut. Kolmanneks kummassakaan munasarjassa ei ollu johtofollia vaan toisessa oli sellanen epämääräinen läntti, just sellanen joka suuntaan lässähtäneen näköinen, kun keltarauhanen ei ollu vielä kerenny muodostua.
Huippua, että sait molemmat kyytiin :) Tsemppiä piinailuun!

johkunen juu mä oon kanssa semmonen, et pitää olla takataskussa aina b tai c vaihtoehto, ettei putoa ihan tyhjän päälle. Mulle/meille on tullu hirveesti voimaa ja toivoa lisää, kun ollaa päätetty, että lapsia meille tulee. Ei vaan vielä tiedetä millä tyylillä. Mä oon alkanu neuloo lapselle kaikkee ja ostelemaan kirpparilta vaatteita jos on sattunu jotain sopivaa eteen. Mä en jaksa enää pitää näppejäni erossa niistä! Mä kyl luotan, että saan ne vielä jonkun pikkuisen päälle pukea:heart:

nannah kylläpäs meni sujuvasti teillä tuo hoitoon pääsy. Jännityksellä odotan miten homma etenee :)
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen niin siitä toisesta alkiosta, siis kun se labrantäti selitti, että oli menettäny ensin muutaman solun ja oli jossain vaiheessa tummunutkin... ja hetki ennen siirtoa lääkäri pyysi vielä katsomaan sitä ja se oli jakautunut, mutta oli menettänyt yhden solun tai jotain... 6 soluinen oli siirrettäessä ja labra sanoi että tokihan tällaisia on siirretty ennenkin, mutta kun heille oli epäselvää toivoinko kahen vai yhden alkion siirtoa... siitä tämä sekaannus.. Mutta siis parin päivän viljely meidän alkioille tehdään. ja monestihan TOP alkioista tulee nontoppeja kun ne sulattaa... Meillä aikoinaan raskaus lähti 2 nontop alkionsiirrosta..
ja TOP alkio oli 8 ja jotain solunen siirtopäivänä..

olen tyytyväinen kuitenkin että siirto tehtiin :)

HalleB joo siis olen kerran mennyt siirtoon niin että on näkynyt se lässähtäny jutska siellä ultraruudulla :) eli ymmärrän mitä tarkoitat..


voihan piinapäivät :kieh:

Täällä sitä elätellään toivoa muka että tämä nyt onnistuis, mutta kovin on ylä ja alamäkifiilarit..
Oireitakin mukamas olen löytäny pp2 vihlaisuja alavatsalla ja keltarauhanen kyllä jomottelee väliin... töissä äkkinäiset liikkeet vihlasee ja toissayönä näin unen että vatsalla nippaili enkä ole varma onko se totta vai unta...
viimeyönä unessa tein r-testin joka oli positiivinen..
Että voi hyvänen aika täytyy sanoa, mutta kai se on hyvä että unessani ainaki olen raskaana kun tuskin vaan lopulta taas hyvin käy.. niin ja yritän nyt taas kovasti muistaa että Pregnyl on mukana tukemassa, joten hyvinkin voi "vääriä" oireita tulla..
Ja pp2 iski kunnon flunssa..

Olishan se liian hieno asia se plussa siinä tikussa nähä vai mitä?

Johkunen miten sulla Menee?? oletkos yhtä sekasin ku minä :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Nannah todella hyvältä kuulostaa tuo teidän tilanne :)

Halle on muuten valtavan helpottunut mieli kun pääsee siihen oloon, että kyllä meille lapsi tulee =) Mä/ me koettiin sama olotila kesällä ja auttoi todella paljon selviytymään kevään pettymyksistä ja nyt selvästi kantaa eteenpäin! Mä en vielä ole uskaltanut neuloa mitään lapselle, mutta kyllä välillä haaveilen lastenhuoneen sisustamisesta ;)
Kyllä nää meidän haaveet vielä toteutuu tavalla taikka toisella :heart:

Almina vastailin sulle tuolle hoidot jatkuu-ketjuun, mutta kopsaan tähän vielä tuntemuksia jos joitakin kiinnostaa lukea :)
Täällä ollaan kyllä aika rauhallisin mielin, vielä. Lapioon en koskenut, slipoveri on kyllä kohta valmis eli puikot heiluu! Kirjasin ekaa kertaa myös kalenteriiin tuntemuksia päivittäin, sillä mulla on niin harakan muisti että jotain muistan, mutta onpahan sitten dokumenttia jatkoa varten!
Mulla lugeista tulee tätä pääkipua, väsymystä, rintojen turvotusta sekä eilen sain ekan kunnon kuuman aallon suihkun jälkeen (muistan että on aikaisemminkin tullut). Muutoin palelen normaalistikin loppukierrosta, eli pääasiassa nenä jääkylmänä mennään.
Se mitä itse odottelisin olisi rintojen arkuun, pregnyl on sitä aiheuttanut, mutta näissä passeissa en käytä eikä kyllä arkuuttakaan ole! Toinen mitä odottelen on selkäsärky joka mulla alkaa noin viikko ennen kuukautisia, vielä sitä ei ole.
Oireileeko sulla muuten tuo kysta? Mulla nimittäin vatsatuntemuksia on aina ja nytkin pp3 alkoivat ja selkeästi vasemmalla uskon sen johtuvan tuosta kystasta, mutta nämä vatsajutut kun voi mulla johtua endosta niin en lue niitä oikein miksikään. Summasummaarum, perus olo ja enemmänkin odotan taas hcg puhdasta 0 kuin jotain muuta. Tietysti viikko olis vielä edessä, joten kyllähän tässä kerkeää repeilemään
Mulla kun tuli se ovis nyt kp12 ja normaalisti se on tasan puolessa välissä kiertoa. Kierto yleensä sen 30-32 päivää joten saas nähtä alkaako vuoto kp25 (perjantai) vai siirtääkö luget sitä...
 
Almina oishan se plussa tosiaan kiva nähdä! Mun oli pakko tehä raskaustestejä sillon, ku mul oli kohdunulkoinen, vaikka tiesin, että oikea raskaus se ei voinu olla runsaista vuodoista päätellen. Oli vaan pakko nähdä vihdoin omin silmin se plussa.
Jaksuja piinailuun! :)

johkunen en mäkään vielä kummosia oo tehny: villahousut, kahet villavaippakuoret, sukat ja parhaillaan teen haalaria..onhan tää vähän surullista ja noloa.. Mutta kyllä hemmetissä tämmösiä kelpo vanhempia joku tarvii! :)
Tsemppiä piinapäiviin! Kiva kuulla, et säkin neulot. Mulla on välillä vieny tää lapsettomuus neulomishaluja, mut onneks taas maistuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Barba
Ei mulla oikein mitään asiaa, mutta kirjoitetaan jotain ettei tipu juttu toiselle sivulle :)

HalleB ei se surullista eikä noloa ole jos se helpottaa omaan oloon. Mäkin ostin, silloin kun alettiin lasta yrittämään, ekana vuotena pieniä vaatteita jotka odottaa nyt pussissa joskus käyttäjää. Vuosien aikana olen joistakin niistä raaskinut luopua ja vienyt toisten vauvoille. Mutta mulla slipoverin kaulua jo menossa, hihansuut sitten enää jäljellä ja olen tässä jo joululahjakutomisia miettinyt/ lankoja ostellut =)
Lisäksi eilen hetken mielijohteesta (tai on mietinnässä ollut kyllä) ilmoittauduin kouluun, joten katsotaan pääsisinkö työn ohessa opiskelemaan. Moneen vuoteen en ole jaksanut moisesta innostua, mutta nyt saattaisi kiinnostaa, nähtäväksi jää!
Muutoin mä jotenkin luulen että se mun oma minidisperin-kokeilu on tuottanut sen verran tulosta, että pahempia endo-kipuja/ menkkakipuja mulla ei vielä ole. Normaalisti tähän aikaan on jo sellainen vähän kipeä ja kranttu olo, selkää särkee ja vatsassa saattaa olla repäisyjä, mutta ei onneksi vielä tunnu! Ei kyllä tunnu mitään muutakaan joten kyllä mä asennoitunut olen siihen, että uuteen hoitoon joudutaan lähtemään, mutta onneksi nyt ei tosiaan mitään piinaa edes vielä ole!

Mites tuba factor ja nannah, onko teillä tulevat hoidot jo edenneet?

Almiinalla kova piina päällä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ultrassa käyty ja tilanne näytti hyvältä limakalvon suhteen. Nyt tullu parina aamuna semmosta rusehtavaa vuotoa että sen pitäis loppua että siirtoon päästäis. Uskon kumminki että menee ohi varsinkin kun alotan pian lugesteronit. Perjantaina pitäis soitella väestöliittoon että miten luovuttajan punktio ja samalla saan ohjeet lugesteronin aloituksesta ja siirtopäivästä. Luovuttajasta en saanut vielä mitään tietoa kun hoitaja oli vapaalla, mutta ens viikolla pitäis olla töissä niin ajattelin sitte siirron yhteydessä kysästä hänestä. Jos saadaan Top alkio niin sitten 1 siirretään jos ei niin sitten katotaan tilannetta uudestaan. Minä olen myynyt kaikki esikoisen vauvavaatteet ja tavarat pois ja ajatellut että jos joskus näissä hoidoissa onnistutaan niin saahaan niitä sitten uuusia :) Turhaa vievät tilaa jo muutenkin täynnä olevissa kaapeissa. Mites Almiinan tilanne? onko oireita vielä suuntaan tai toiseen? johkunen tsemppiä piinapäiviin :)
 
Nannah sullahan alkaa olla jo jännät paikat siellä ;) toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja saatte reippaan kyytiläisen masuun :)
Minäkin olen tässä syksyn aikana myynyt vauva tavaroita pois, just tuollain ajattelin etä ostaa uusia sitten ja jos joskus vielä onnistuu..

ON: Oireita on, sellaisia joita ei aiemmissa negoissa ole ollut.. mutta siis sitä saa vain arvailla kun on se pregnyl nyt uutena juttuna niin voihan se hyvinkin olla että se saa aikaan kaikki nämä pienimmätkin oireet.
muutamia kertoja repäisykipuja, nippailua. RInnat iltaisin raskaan oloiset ja kihelmöi väliin, ja luget katoaa jonnekin ei siis valuta niin kovasti... vatsakin on vähän löysällä kun yleensä se on tässä vaiheessa kiertoa jo ummella..
Mutta siis kovasti epäilen tuota pregnyliä, että eiköhän tässä ole aika palata maan pinnalle ja alkaa ajatella jo seuraavaa passia... sillä vuoto tuskin pysyy poissa vielä 2 vkoa... no ollaanpa vielä hetki raskaana :)

Almina pp 7
 
Välikierto. Olen ollut niin alamaissa ja sekaisin hoidon pieleenmenemisestä, kälyn raskausuutisista, sekä siitä, että jos keväinen raskaus olisi saanut edetä normaalisti, niin meille olisi syntynyt näinä päivinä vauva, ...että en ole saanut edes ilmoitettua klinikalle negasta.
Olen lykännyt sitä soittoa ja sitten päätin, että soitan vasta, kun uusi kierto taas alkaa.

..ja nyt on kp 30. Normi kiertoni on 26-27 päivää. Vetistä valkovuotoa tulee, mutta ei tuhrua, kohdussa oli jotain tuntemuksia pari päivää sitten, mutta ne loppuivat. Olin eilen zumbassa ja ajattelin, että tuhru tai vuoto alkaisi sen rääkin seurauksena - mutta ei yhtään mitään. Olen ollut aavistelevinani, että rinnat olisivat hieman arat. Olo on kyllä sellainen, että kuukautiset eivät ole alkamassa ainakaan hetkeen tai jos alkavat, niin alkavat ihan puun takaa.

Voihan olla, että kroppa on sekaisin vielä hoidosta, mutta on myös pieni mahdollisuus, että olen raskaana??
 
Viimeksi muokattu:
syssy toivotaan :heart:

nannah teillä siirto lähenee, toivottavasti kaikki menee hyvin suunnitelmien mukaisesti!

Almina tsemppiä vielä kovasti ja että nuo sun oireet olisivatkin jotain muuta kuin pregnyliä ;)

ON: mulla on edelleen aivan liian hyvä olo, ei tuntemuksia oikein suuntaan eikä toiseen; ei selkeitä oireita plussaan mutta menkkaoireetkin puuttuu vielä toistaiseksi. Pihahommat polttelee kovasti, eli taidan viettää viikonlopun täysin pihalla ja möyriä mullassa! Mun lempparihommaa =)
 
Syssy mulla aikoinaan vetinen valkovuoto oli just se plussa oire, ainut selkeä sellainen :) tsemppiä vaan ja alahan testailemaan... oliko sulle nyt sitten siirretty alkio vai ihan luomumenetelminkö ?

Johkunen pahoin pelkään että mun kroppa vaan reagoi pregnyliin nyt kun sitä on tullut pisteltyä ja lugetkin mukana sekoittamassa oloja... eilen oli jo sellainen fiilis että joopa joo eiköhän se ollu tässä kun tuli eka "kuuma aalto" mutta katotaan nyt loppuun tämä... Vatsa on edelleen löysällä ja suussa kumma maku... mutta mutta ajattelin ensiviikolla testailla mikäli sinne saakka ilman vuotoa pääsen...

Sulla sentään puuttuu menkkaoireisto ;)
 
johkunen: En oikein uskalla toivoakaan kunnolla. Pitäisi varmaan vaan testata. Sillähän se selviää..

Almina: Ihan luomumenetelmin, jos niinkseen on..

Ja jos nyt olisinkin raskaana, niin meillä taidetaan lopettaa hoidot tai ainakin äärimmäisen vakavasti harkita sitä. Kävi kuinka kävi. Kolme inseminaatiota, 5 ICSI:tä ja pakastesiirtoja => ei yhtään plussaa. Solumme ovat allergisia laboratorio-olosuhteille. Ihan omassa päässäni olen päätellyt noin.
 
..ja nyt on kp 30. Normi kiertoni on 26-27 päivää. Vetistä valkovuotoa tulee, mutta ei tuhrua, kohdussa oli jotain tuntemuksia pari päivää sitten, mutta ne loppuivat.
syssy, mulla tuo vetinen valkovuoto oli yksi niistä harvoista selkeistä oireista, joista aloinkin ajatella että mitäpä jos sittenkin. Siis sama homma kuin Alminalla. Ainoa selkeä oire siinä vaiheessa tuon lisäksi oli se, että menkat oli myöhässä, paljon muuta ei ollut (no hirveät "menkkakivut" selässä, mutta ne tietenkin tulkitsin nimenomaan menkkakivuiksi). Mulla ei normaalisti ole missään vaiheessa kiertoa mitään erityisen runsasta valkovuotoa. Sitten jonain aamuna herätessä kävi niin, että kun nousin sängystä, vetistä vuotoa hulahti siis ihan niin, että sitä valui reisille ja pikkuhousuille hirveä lammikko. Tuosta hetkestä plussaamiseen asti noita hulahduksia oli pari lisää, ja on ollut silloin tällöin vielä plussaamisen jälkeenkin, tosin vähemmän. Joten nyt kyllä sinuna vakavasti harkitsisin testin tekoa... jos kerran menkatkin on jo selkeästi myöhässä? Testikauppaan hop hop :)

Käyn täällä edelleen tasaiseen tahtiin vilkuilemassa teidän kuulumisia. Varhaisultra on maanantaina, olen jo ihan kauhusta kankeana millainen "tuomio" sieltä tulee. Pitäkää peukkuja...
 
johkunen mul on kans vakio jutut mitä teen joululahjaksi. Mä alotin myös sellasen kässäkurssin, jossa alotan tosi ison työn. Mul on kans jatkokoulutautuminen mielessä ja alottaisin koulun mahd. ensi syksynä jos ei tässä saralla oo onnannu. Mä kans testailin sitä mini-disperiniä parissa kierrossa ja vei multaki osan endokivuista pois. Lääkäri sanoi, että ei siitä ole haittaakaan, kun on niin pieni annos (50-100mg päivässä). Toivotaan, että sulla plussa! :)

nannah tuuhan sit kertomaan millo luovuttajan punktio :) toivottavasti tuhruaminen loppuu pian!

syssy:hug: Tee testi! Olispa se totta :heart:

Scarleth toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin :)

on: mulla tuhruaa jo kolmatta päivää ja eilen oli aika kovia menkkakipuja selässä. Ovulaatiosta vasta 9 päivää..
 
HalleB mä sain oman slipoverini valmiiksi eilen eli nyt sitten joululahja-kutomisten kimppuun seuraavaksi :) Ajattelin testata ainakin yhtä uutta sukka-ohjetta minkä löysin.
Joo olen tosiaan ottanut yhden tabletin aamuin illoin eli 100mg/ päivä ja kaikki kivut loistaa poissaolollaan (tai no hormoonaalinen pääkipu tulee lugeista ja nyt tulevista menkoista alkaa tuntua).
Tulee sulla kyllä tooosi lyhyt kierto jos menkat kunnolla alkaa! Mistähän tuo voi johtua/ onko lääkkeet laittanut jotenkin kroppaa sekaisin?

Teille muille kovasti tsemppiä tilanteisiin :wave:
Toivotaan niin kovasti että tämä pino pienenisi jossain vaiheessa.

ON: aloitin päivän puhtaalla nega-testillä että kerkeän asian sulattaa tässä vlopun aikana. Mulla on siis ma vielä pakollinen veri-testi mutta se ei tilannetta miksikään muuta kun mitään tuohon testiin ei piirtynyt. Yllätyt tuo ei ollut, on mulla niin hyvä olo ollut kiitos tuon minidisperinin, eli löytyipähän ainakin apu mun endo-kipuihin! Nooh nyt siis siirrytään yksityiselle, mitä tavallaan olen "odottanut" jo hetken aikaa että saisin enemmän tietoa ja räätälöintiä seuraavaan hoitoon. Tämän vuoden puolella olisi hyvä vielä hoitoi tehdä koska meillä lääkekatto melkein täynnä, mutta katsotaan nyt miten tilanne etenee. Aika rauha maassa, kumma kyllä!
 

Yhteistyössä