Olen niin köyhä etten halua enää elää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lauran tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ne veronpalautukset auttavat asiaa NYT, kun eletään syyskuun ensimmäistä päivää? Anteeksi, mutta en tajua tuollaista ollenkaan: tässä hetkessä ei ole varaa juuri mihinkään, mutta ollaan keksitty parin kk jälkeen tuleville rahoille jo sijoituskohde. Kylppärin remppaaminen on ideana ihan fiksu, vaan millä ruokit perheesi sitä odotellessa?

kaikki ei ehkä lue koko ketjua. Kyse oli siis enemmän siitä ettei jaksa kituuttaa kuin siitä ettei ruokaa olisi ollenkaan. Ruokaan jää noin 50€/vk ja kyllähän sillä elää kun lapsetkin syö koulussa ja hoidossa ni tarvii kotiin vain yhden ruuan ja itse leivon sämpylää ja teen kiisseliä poimituista marjoista ni on iltapalaa ja aamuksi jotain. Oon vaan väsynyt laskemaan kaupassa joka sentin muovikassia myöten.. Tekis mieli banaania ja kaakaota ja uutta samppoota, mutta raha ei aina riitä..

Nyt tarvitaan esimerkiksi nuoremmalle sadeasu ja kumpparit kun entiset on pienet. Mies kielsi enää tilaamasta ja kirpallakaan ei ollut mitään mihin ois vara. Ihmiset pyttää kuusikin euroa sadetakista, vitosen kurahousuista ja toisen kumppareista, ni en kykene parinkympin ostoon. Osamaksulla H&M:ltä sais uudet 6€/kk.. Anoppi lupasi ostaa uudet jos maalataan hänen talo. Viime viikolla jo aloitettiin ja nyt käydään kohta tekee toinen kierros.. Onneksi on tuo anoppi joka ostaa lapsille pieniä (ja joskus suuriakin) palveluksia vastaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040760:
Nyt tarvitaan esimerkiksi nuoremmalle sadeasu ja kumpparit kun entiset on pienet. Mies kielsi enää tilaamasta ja kirpallakaan ei ollut mitään mihin ois vara. Ihmiset pyttää kuusikin euroa sadetakista, vitosen kurahousuista ja toisen kumppareista, ni en kykene parinkympin ostoon. Osamaksulla H&M:ltä sais uudet 6€/kk.. Anoppi lupasi ostaa uudet jos maalataan hänen talo. Viime viikolla jo aloitettiin ja nyt käydään kohta tekee toinen kierros.. Onneksi on tuo anoppi joka ostaa lapsille pieniä (ja joskus suuriakin) palveluksia vastaan..

Viimeistään tää paljastaa että kyseessä on trollipeikko eikä todellinen ihminen.

Mutta hyvin sä vedit, ei sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27040771:
Niin, minulla olisi täällä sadevaatteita, monikin lahjoittaisi mielellään, mutta ilmeisesti et halua ottaa vastaan?

Tätä mä en kyllä ymmärrä. Ja mua vituttaa live-elämässäkin pari tuttua/kaveria (joista yksi entinen kaveri osin juuri tästä syystä), se, että ruikutetaan että on niin rankkaa ja on niin köyhää ja sitten jos joku tarjoutuu auttamaan, niin SEKÄÄN EI KELPAA! Mä oon kyllä näiden parin tyypin kohdalla tullut siihen tulokseen, että heille se ruikuttaminen on elämäntehtävä ja jos ottaisi apua vastaan, ei enää olisi syytä kerjätä säälipisteitä sillä ruikuttamisella...

Esim. viime viikolla... Kaveri FB:ssä itkee että päiväkodilta tuli sanomista kun hän ei PÄÄSE osallistumaan vanhempainiltaan kun ei saa lapselle hoitajaa. Mä asun 100 m päässä siitä päiväkodista ja se muksu käy meillä liki viikottain. Se ei ole a) kysyny äitiään lapsenvahdiksi ja b) kun tarjouduin ottamaan sen ipanan meille touhuumaan omieni kanssa ni vastaus on että "jos mun tahtovat joskus osallistuvan niin järjestäkööt jotain sellasta mihin voi ottaa muksun mukaan niin saatetaan mennäkin..." Okei. Ihan miten vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040739:
kaikki ei ehkä lue koko ketjua. Kyse oli siis enemmän siitä ettei jaksa kituuttaa kuin siitä ettei ruokaa olisi ollenkaan. Ruokaan jää noin 50€/vk ja kyllähän sillä elää kun lapsetkin syö koulussa ja hoidossa ni tarvii kotiin vain yhden ruuan ja itse leivon sämpylää ja teen kiisseliä poimituista marjoista ni on iltapalaa ja aamuksi jotain. Oon vaan väsynyt laskemaan kaupassa joka sentin muovikassia myöten.. Tekis mieli banaania ja kaakaota ja uutta samppoota, mutta raha ei aina riitä..

Miksi te ostitte asunnon jossa on tiedossa oleva kosteusvaurio ilman että oli mietittynä millä rahalla se kosteusvaurio korjataan?

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27040771:
Niin, minulla olisi täällä sadevaatteita, monikin lahjoittaisi mielellään, mutta ilmeisesti et halua ottaa vastaan?

Tämä oli vaan esimerkki. Sadevaatteiden puute oli tiedossa jo paljon aiemmin ja anoppi ehdotti että tulkaa maalaamaan hälle ni hän ostaa housut,takin,kumpparit ja rukkaset. Ne on jo ostettu ja talokin jo kertaalleen viimeviikolla maalattu, tänään tehdään toinen kerros ja ens viikolla vielä otetaan ikkunan pielia jne.. Mutta kurikset siis meillä jo on, nehän tarvittiin hoidon alkuun melkein heti.

[QUOTE="vieras";27040793]Miksi te ostitte asunnon jossa on tiedossa oleva kosteusvaurio ilman että oli mietittynä millä rahalla se kosteusvaurio korjataan?[/QUOTE]

Ostohetkellä olimme molemmat töissä ja pankin kanssa jo alustava lupaus remonttilainasta kunhan kartoitamme paljon tulee maksamaan ja kuka tekee jne.. Sittenpä jäinkin melkein heti työttömäksi ja remontti piti lykätä nyt joulukuulle tehtäväksi veronpalautuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040809:
anoppi ehdotti että tulkaa maalaamaan hälle ni hän ostaa housut,takin,kumpparit ja rukkaset.
Ilmoittatehan veroviranomaisille tämän? Ettei tule yllätyksenä verotarkastajan vierailu.

Suu säkkiä myöten. Ikävä kyllä se talo on myytävä heti, jos edes lapsen perustarpeista ei kyetä huolehtimaan. Mietihän nyt itsekin tilannettasi realistisesti: sanoit olevasi väsynyt laskemaan jokaista senttiä ja että aina ei ole varaa shampooseen tai niihin kuriksiin. Tuo ei ole normaalia saati järkevää.

[QUOTE="vieras";27040783]Viimeistään tää paljastaa että kyseessä on trollipeikko eikä todellinen ihminen.

Mutta hyvin sä vedit, ei sillä.[/QUOTE]

Ollaan jo vuosia (siis silloinkin kun ei ollut tarvetta) vaihdettu anopin kanssa palveluksia. Esim. hänen miehensä remppaa meidän autoa ja siitä hyvästä vaikka siivoan heillä jne. Mieheni asensi heille vessan pöntön ja muut kaulusteet ja anoppi vei muksut tivoliin maksaen rannekkeet yms yms..

[QUOTE="vieras";27040832]Niin mutta silti oli osamaksuilla ostettua rompetta sun muuta maksamatta?[/QUOTE]

Mitä väliä sillä silloin oli kun kaiken pystyi helposti maksamaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Pimeä talous;27040834:
Ilmoittatehan veroviranomaisille tämän? Ettei tule yllätyksenä verotarkastajan vierailu.

? Ai että kun itse maalaavat niin siellä ei sais olla apujoukkoja? Vai että mummo osti lapsenlapselleen kurahousut?

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040858:
Vai että mummo osti lapsenlapselleen kurahousut?

Tulkitaan VERONALAISEKSI tuloksi, sai sitten suoraan rahat tai tavarana palkan. Ei ihme että suomessa on talousvaikeuksia ja julkisen terveydenhuollon alennustila kun verot jätetään maksamatta!!!

Ei se elämänilo ja jaksaminen ole rahasta kiinni koskaan. Itsellä kuukausitulot n. 6000e ja välillä tuntuu ettei jaksa enää elää. Joskus opiskelijana kun tulot oli mitä oli niin nautin elämästä täysillä vaikka välillä päivän ainoa ruoka oli kaupasta ostetut pakasteranskikset 2 euron kolikolla jonka löysin matkalla kotiin.

[QUOTE="vieras";27040873]Ei se elämänilo ja jaksaminen ole rahasta kiinni koskaan. Itsellä kuukausitulot n. 6000e ja välillä tuntuu ettei jaksa enää elää. Joskus opiskelijana kun tulot oli mitä oli niin nautin elämästä täysillä vaikka välillä päivän ainoa ruoka oli kaupasta ostetut pakasteranskikset 2 euron kolikolla jonka löysin matkalla kotiin.[/QUOTE]

Niin. Sehän riippuu mikä sen huonon olon aiheuttaa. Minulla se on raha tai pikemminkin sen puute. Jollain se voi olla huonoparisuhde tai yksinäisyys..

:laugh:

Mä itsekin olen harmaan talouden vastustaja mutta jotain rajaa nyt hei oikeesti! Maalaisjärki käyttöön!

Maalaisjärkeä voi käyttää esimerkiksi siinä että omakotitalon maalaus jos sen teettää maksaa alkaen 2000 euroa. Taloa ei maalaa päivässä. Kurahousut on sikäli melko epäreilu palkkio tollaisesta hommasta, mutta täällähän jengi ei ymmärrä sarkasmia siitä puolesta kilosta perunoita ja kaalinpäästä.

[QUOTE="vieras";27040898]Niin, mietipä sitä nyt.[/QUOTE]

Niin kuule mietinkin, usko pois. En osaa varautua kaikkeen. En vieläkään. Entä jos mies ajaa kolarin ja kuolee? Millä laitan sen hautaan, pahvilaatikossa? En ole älynnyt säästää myöskään sitä varten jos äitini yllättäin kuolee ja hänen hautaamiskuluihin.. Kaikkea voi tapahtua, kaikkeen ei voi varautua ellei ole joku multimoljonääri jolla on varaa kaikkeen sattui mitä tahansa. Kun aloitin työt, työn piti olla varmaa ja työnantaja nauroi et tässä sulle hommaa eläkepäiviin, jaksatko tehdä jne.. Ei kertonut että firma jo melkein kuolemaisillaan.. Kait hänkin koitti kieltää tilanteen ja porskuttaa viimeiseen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lauran tähti;27040884:
Niin. Sehän riippuu mikä sen huonon olon aiheuttaa. Minulla se on raha tai pikemminkin sen puute. Jollain se voi olla huonoparisuhde tai yksinäisyys..

Niin. Oletko varma ettet käytä rahaa vain tekosyynä? Koska musta se kuulostaa ihan uskomattomalta, että joku ihminen haluaa kuolla koska ei ole tarpeeksi rahaa. Tarpeeksi raha mihin? Kyllähän te elätte noilla tuloilla. Jätätkö lapset ja miehen ja ystävät ja sukulaiset kaikki suremaan vain koska sulla ei ole tarpeeksi rahaa ostaa uutena samantien kaupasta kurahousut. Onko tuo sellainen arvo ja käsitys maailmasta ja elämästä jonka haluat välittää sun lapsille? Että raha on tärkeämpää kuin eläminen? Että elämässä kannattaa keskittyä enemmän siihen mitä ei saa tai siihen mikä on vaikeaa kuin siihen mitä jo on ja mikä tuottaa iloa?

[QUOTE="vieras";27040921]Maalaisjärkeä voi käyttää esimerkiksi siinä että omakotitalon maalaus jos sen teettää maksaa alkaen 2000 euroa. Taloa ei maalaa päivässä. Kurahousut on sikäli melko epäreilu palkkio tollaisesta hommasta, mutta täällähän jengi ei ymmärrä sarkasmia siitä puolesta kilosta perunoita ja kaalinpäästä.[/QUOTE]

Maalaus on tosiaan kallista ja auttaisin vaikka ei saatas siitä mitään. Anoppi tarjoaa siellä päivän ruuat ja saunan illasta joka päivä kun on maalattu. Se on pieni palkka, mutta kuten jo sanoin niin mentäs sinne ilman korvaustakis. Anoppikin auttaa meitä aina kun tarvitaan, esim.lasten hoidossa.

Yhteistyössä