"..."
Tehdään niitä. Niin on itsenäinen ja älykäs ihminen, eikä anna kenenkään ohjailla elämäänsä. Ei siihen kyllä ketään mahtuisikaan.Ja Nina!!
ONNEA! Miehestä <3
Yksin tuskin lapsia tehdään.
Tehdään niitä. Niin on itsenäinen ja älykäs ihminen, eikä anna kenenkään ohjailla elämäänsä. Ei siihen kyllä ketään mahtuisikaan.Ja Nina!!
ONNEA! Miehestä <3
Nina on kyllä kertonut että lapsi saa jäädä yksin hereille..milloin mennään nukkumaan (tuskin se äiti ennen lasta menee)?
Ei tarvitse olla parisuhteessa hankkiakseen lapsia. Ideaalia se toki on, mutta kaikessa ei voi aina mennä ideaalin mukaan. Riittää, että tekee kaikessa niin hyvin, että voi elää valintojensa kanssa. Jos ei ole parisuhdetta, on seuraavaksi paras vaihtoehto hankkia lapsia ihmisen kanssa, jonka kanssa voi asua samassa talossa tai lähekkäin. Isättömyys on aina pahempaa lapselle kuin isä, jota tapaa vaikka harvoinkin.Ja Nina!!
ONNEA! Miehestä <3
Lapsesi isähän ei pidä yhteyttä lapseensa. Etkö toivoisi, että pitäisi? Koskiko lehtijuttu muka perhemalleja?Mulle tulee Kaksplus ja tänään luin tuon jutun. Ihan hyvä. Oon NinaTT:n kanssa samoilla linjoilla noista perhemalleista. Hyvä
Mutta kiintymysvanhemmuus on mun mielestä sellasta huuhaata. Sanoisin sitä maalaisjärjeksi.
Onnea miehestä? Mitä tarkotat sanalla mies? Mitään romanttista hapatusta tähän on turha sotkea En tee lasta yksin, siinä olet oikeassa.Ja Nina!!
ONNEA! Miehestä <3
Lapsi ei päätä milloin äiti lopettaa imettämisen, lapsi päättää milloin itse lopettaa imemisen. Äiti päättää sitten omien lähtökohtiensa kanssa lopettaako imetyksen milloinEikö se lapsen tehtävä enää olekaan "osallistua päätöksentekoon" ja "tehdä itseään koskevia päätöksiä"?
Lapsi on siis kykenevä - ja velvoitettu - päättämään esim. milloin _äiti lopettaa_ imettämisen tai milloin mennään nukkumaan (tuskin se äiti ennen lasta menee)? Mutta jos lapsi päättää, mihin bussissa istutaan, lapsi pompottaa? Että bussissa lapsen tehtävä onkin seurata sua?
Ei kyllä hirveän johdonmukaiselta kuulosta tuo ns. kiintymys(kröhöm)vanhemmuutesi.
Ooh, löytyi joku joka osaa puhua aiheesta?mua ei niinkään kiinnosta mikään kiihkoilu, en ole ydinperheen puolustaja enkä yh-liputtaja, mutta mun mielestä harvassa on ne ihmiset jotka ei aikuisena kaipaa ja toivo elämältään romanttista parisuhdetta ja pysyvää kumppanuutta. oli lapsia tai ei.
äärimmäisen suuri lisäarvo jokaisen lapsen kehityksen kannalta on se, että oppii kotoaan luonnollisena osana myös sen romanttisen suhteen arvon. oli se sitten iänkaikkista ydinperheilyä tai isän/äidin suhteita ei-biologisen vanhemman kanssa. ilmankin voi kasvaa, mutta tietynlainen perustarve rakastaminen ihmiselle on ja siitä suurin osa opitaan lapsena.
Ei, kun mä en hanki lapselle pikkulegoja ennen kun on valmis siihen vastuuseen. Ok? Ei mun tarvitse toteuttaa lapsen toiveita. Tää vaikuttaa nyt kovin vaikealta sulle. Ei, mun kotiani ei saa sotkea enkä mä hanki lapselle tavaroita, joista ei osaa pitää itse huolta. Se ei tarkoita, että mun tarvitsisi vauvatella 4-vuotiasta ja kuljettaa häntä ympäriinsä, osaa itsekin kävellä nääs. Liikkuva bussi on lapselle hyvin tuttu homma ja kävelee niissä päivittäin ihan itse, omasta toiveestaan.:
Jep, lapsi saa toki päättää missä istutaan ja miten toimii liikkuvassa bussissa ja poistuuko äidin perässä vai ei, mutta Legoilla rakentamisedta päättää äiti, koska lapsi ei oosaa rakentaa niitä oikein eikäottaa vastuuta niiden oikeaan laatikkoon korjaamisesta logiikkaa kerrakseen
Kiitos. Olen kirjoittanut monta viestiä ketjuun jo. Mielestäni asiallisesti ja kiihkoilematta.en muuten huomannut sun kirjoituksiasi ketjussa - hitto näitä kilometriketjuja - mutta mä oon aikas samoilla linjoilla. osaat sanoa kahdessa kappaleessa sen pointin mihin mun teksti rönsyilee joka suuntaan