*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Elokuussa

Onnea taas ihanista ultrakuulumisista! Perjantainahan se jo itselläkin koittaa. Ja tervetuloa mukaan Ssaraa ja ylläripylläri :flower:

Eilen sain ekaa kertaa sydänäänet kuuluviin dopplerilla! On se vaan ihanan huojentavaa. Nyt yritän hillitä itseäni, vaikka koko ajan tekisi mieli kuunnella :heart:

Tigerinalle vielä noista kissoista sen verran, että ei se taaperokaan niitä kissoja pääse kiusaamaan, mikäli kissat eivät halua ;) Meillä ei ainakaan koskaan ole ehtinyt 2-vuotias vetäisemään hännästä, kyllä kissan vaistoilla karkuun pääsee sellaisesta tilanteesta. Ei ole siitä kauaakaan, kun kissat eivät vielä oikein antaneet lapsen lähestyä ollenkaan. Luikkivat aina turvaan sängyn alle tms. Mutta nyt pikku hiljaa ovat tottuneet lapseen sen verran, että tulevat lähelle ja antavat silittää. Mutta yksikin äkkinäinen liike, ja ovat taas jo kadoksissa! Varmasti kaikki menee teilläkin hyvin :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

kwaidan ja Puh 11+0 *POKS*

PS: *muoks* Sunshinelle tsempitykset ja toivotaan, että vuoto ja supparit olivat vaan harmittomia :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tervetuloa uudelle odottajalle!

Tänään väsyttää. Käytiin miehen kanssa tossa 2 km päässä kaupassa mutta pistin sen ajamaan, en jaksanut. Onneks on vapaapäivä ja huomenakin. Huono olokin oli tossa ja vaa'alla kun kävin niin 57.5 kiloa näytti. Eli taas pudonnut. Kun olin neuvolassa 20.7 niin oli 61.5 kiloa.
 
Voi tätä pahoinvoinnin määrää!!
Työn teosta ei tahdo tulla mitään kun heikottaa ja oksettaa. Aina saa pelätä koska oksentaa varsinkin kun on asiakkkaita :(
Työpäivä meni taas huonosti, alkaa olee raskasta.. :/

AnyHope
Samanlain aattelin et vähenee rv 12+0 jälkeen mutta ei taida..

Lapsettomat kaverit
Muutama on mutta vain siitä syystä etteivät vielä halua. Sukulaisissa on yksi pariskunta joka on elänyt yli 15 vuotta lapsettomana tahtomatta

Ikää mulla 25 ja miehellä 28.

Suhtautuminen
No ei tästä vielä tiedä kun mun äiti ja isä ja no suhtautuo ihan ok:sti. Toki ku molemmat on vielä nuoria" ja työssäkäyviä. Mutta ottivat kivasti jutun. Miehen vanhemmille lähetään perjantaina ni kerrotaa sitte. 1 paras kaveri tietää muut ei vielä mutta jos nähään niin ei tämä kauaa piilossa pysy


Juli ja Mini 13+3
 
Laralle voimia ja jaksamisia suruun!

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Mulla oli viikot 8-10 ihan hirveät, onneksi en ollut vielä silloin töissä! Edelleen syön vähän väliä, koska muuten alkaa kuvottaa. Töissä tauolle pääsy on välillä vaikeaa ja ateriaväli venähtää, jolloin tulee kamala olo. Pahimmissa painajaisissani oksennan tiskin alle roskikseen asiakkaiden kauhuksi...:x

Ikää minulla on 33 ja miehellä 36v, vasta on ikäännytty eli lukemat on samat myös lapsen syntyessä :). Aika vanhoja ollaan ekakertalaisiksi, mutta me on tavattu vasta kolmekymppisinä. Ei osunut mulle elämäni rakkaus 20+ ikäisenä vielä eteen, kuten monella kaverilla. (Exäni toivoi lasta hirveästi ja yritti mua painostaa pillereiden lopetukseen. Onneksi en taipunut ja erottiin, ei tullut taas yhtä perisuomalaista perhettä jossa isä juo.)

Kohdun kallistumisesta kysyisin: vaikuttaako se raskauden näkymiseen, synnytykseen tai johonkin muuhun asiaan ja jos, niin miten? Mulle sanottiin ultrassa, että on voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Maha on turvonnut mutta muuten ei raskaus näy, näytän vaan mässänneeltä.

Np-ultra ei ollut ainakaan mulla palkallinen. Intrassa lukee, että työstä saa vapautuksen raskauteen liittyvien tutkimusten ajaksi mutta tunnit on tehtävä sisään. Eli ei kuulu työaikaan ja mulla tulee tälläkin vkolla miinusta kun menen neuvolalääkärille. Varmaan riippuu alasta ja TESistä.

Niittis 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Oletteko käyneet verikokeessa jonka perusteella yhdessä np-turvotuksen kanssa lasketaan joku riskiluku? Mulla oli se luku 1:670. Neuvolatäti sanoi että se on ihan ok.

Onhan mulla ikää jo 34 vuotta eli se varmaan vaikuttaa riskilukuun. Lueskelin toisia pinoja joiden perusteella sain kuvan että kaikilla muilla se on ollut tyyliin 1:10000.

Ehkä olis ollut parempi etten olis osallistunut mihinkään seulontaan, ei tarvis miettiä lukemia.

Niittyvilla käsittääkseni juuri kohdun kallistuminen taaksepäin vaikuttaa siihen että raskaus näkyy vasta myöhemmin.

Pihlaja78 13+1
 
meillä otettiin veriko ja sit se ultra.. niskaturvotus oli 0,7 mm eli tosi hyvä, verikokeen tuloksista en tiedä. sanoivat et jos on jotain häikkää niin soitteleevat, eivät ole vielä soitelleet.. :)

neuvolassa varmaan saa tietää sit jotain..

laralle tosi paljon haleja ja voimia :hug:

itse en uskalla huokaista helpotuksesta ennen kun vauva on sylissä.

lenkkari ja nöttis 13+4
 
Minäkin olen käynyt verikokeessa, mutta en tiedä vielä mitään tuloksista, koska niskaturvotuksen mittaus ei onnistunut ja joudun venaamaan siihen uuteen ultraan. Arvatkaapa vaan, hermostuttaako kun tutkimukset venyy... :'(

Mulle sanottiin että nt-ultran ja verikokeen tulosten tultua lasketaan riskilukema ja jos on poikkeavuutta, niin soitetaan. Mäkin olen jo 33v eli riskit on suuremmat.

Mä olen hiukan hysteerikko ja pelkään, että vauva vaurioituu synnytyksessä. Meillä on lähipiirissä perhe jonka lapsi on nyt 20+, käyttää pyörätuolia ja asuu vammaisten asuntolassa. Raskaus sujui 2/3 täysin normaalisti ja kromosomivikaa tms. ei ollut, lapsi syntyi paljon etuajassa ja synnytyksessä oli komplikaatioita. En osaisi pelätä tällaista omalle kohdalle, ellen olisi sivusta seurannut tätä perhettä.
 
Lara Pahoittelut ja paljon voimia :hug:

Riskiluku mulla oli 1:58000. Otettiin siis verikokeet ja niskaturvotus mitattiin. Ikäriski mulla oli 1:1500 ja olen vasta 22.

Synnytyksestä mä pelkään liiaksikin sitä, että kuolen. Nyt jo itken iltaisin, että mitä jos mulle käy jotain. Miten tuo pieni esikoinen pärjäisi ilman äitiä. Enkä mä näkisi hänen kasvavan, menevän kouluun, naimisiin tai saavan joskus itse lapsia jne. Mua ei ole lohduttanut mitkään tilastotiedot. Toivottavasti neuvolassa ottavat todesta, viime raskaudessa todettiin vaan "kuuluu asiaan ja kyllä se siitä".
 
Mä en ole oikein uskaltanut kirjoitella tänne (vaikka luenkin päivittäin). Tavallaan koko ajan odottelen ja jännitän sitä nt-ultraa, että sen jälkeen ehkä uskaltais vähän enemmän luottaa siihen, että vauva on oikeasti tulossa. Mulla on neuvolan mukaan laskettu aika 24.3. ja laskureiden mukaan (pitkän kierron takia) laskettu aika olis tuo 30.3. minkä tuonne listaankin laitoin silloin joskus. Ultraan on siksi vielä reilu kaksi viikkoa!!! :( Ehkä sen jälkeen uskallan tännekin kirjoitella. Ei mulla mitään oikeaa syytä ole pelkoon, mutta sen verran kauan tätä odoteltiin, vaikkei me missään hoidoissa käyty, etten oikein vielä uskalla luottaa asiaan!

Oireita ei ole enää juuri kuin ihan kaamea väsymys näin töiden jälkeen ja hetkittäinen öklötys sekä välillä pienet vihlaisut mahassa. Tai no on mun rinnat kasvaneet aika runsaasti, mistä mies on ihan onnessaan! ;)

Onnittelut muille hyvistä uutisista ja halaukset niitä huonompia saaneille! Syyskuun 11. jälkeen toivottavasti tulen kertomaan itse niitä hyviä!

Nuska 10+1 (neuvolan laskujen mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Olen kyllä lukenut päivittäin mitä tänne kuuluu, mutta väsymys ja aivan kauhea flunssa,
johon tarvittiin ab-kuuri että helpotti, on vienyt voimat täysin. :(

Huomasin että tänne kuuluu myös ikäviäkin uutisia, pahoittelut kaikille joita on suru kohdannut.


Itse tänään kävin nt ultrassa, siellä kaikki hyvin. Turvotus oli 1,6, on ihan ok.
Samalla kävin sitten verikokeissa, kahden viikon päästä vastauksia voi odotella.
Näkyvyys ultrassa ei tosin ollut kovin hyvä kun kohtu kallistunut reilusti eteenpäin ja istukka suoraan kohdun suulla, toivotaan että siitä nousee ylös päin.
Kivasti kuitenkin pieni liikkui ja ui karkuun kun yritettiin ottaa kuvaa.
Kätilö sanoi että hän näki kaiken tarpeellisen, että kaikki kohdillaan.
Ultras alakautta sekä vatsan päältä.


Mulle ei tosta istukan paikasta sanottu mitään että pitäisi vältellä nostamista tai kantelua ym ym...
Ei myöskään sanottu mitään verenvuoto taipumuksesta, niin kuin oli Hillankukka 42
sanottu että pitää vältellä, nostamista ja kantelua, seksiä.
Mulla ei ainakaan vielä ole ollut siitä mitään oireita.

Uusi La on nyt 10.3.13, voisi päivittää.

Eli tänään jo 12+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Laralle hirmuisesti voimia!!:hug:

Verikokeen ja turvotuksen tuloksista. Meillä ultraaja teki laskut niskaturvotuksen ja verikokeiden perusteella ultrassa. Meillä riskitulos oli 1:100 000, eli todella pieni kun Suomessa syntyy 60 000 lasta vuodessa.

Nanna, ihan omituisista asioista kyllä tulee itkettyä tai sitten naurattaa oudot asiat. :D Eiköhän se siitä joskus helpota kun hormonit tasaantuu, kai joskus reippaasti synnytyksen jälkeen. :D

CandleLight ja 13+1
 
Laralle jaksuja kamalasti : /

Pääsin tänään vihdoin lääkärineuvolaan, viime viikolla lääkäri perui sairastumisen vuoksi. Kaikki oli suht. hyvin, valkuaiset on nyt tokaa kertaa kahdella plussalla joten labraan tieni käy huomenna. Dopplerilla ei sydänääniä lääkäri löytänyt ja hetken jo kauhistutti mutta katsottiin sitten ultralla ja siellähän sitä kelluttiin, hikkakin oli pienellä =) Jouduin yllättäen töihinkin tänään, perjantaina kävin tekemässä 4 tuntia mutta ei pitänyt olla lisää tunteja tarjolla, nyt yllättäen onkin ainakin torstaihin asti... muuten hyvä mutta kun iltavuoroa ja mulla selkä kipeytyi heti. Noin oudokseltaan kai se vain, huomenna toivottavasti ei ole näin tuskallinen ilta tiedossa. Nyt on niin väsykin että pakko alkaa suunnittelemaan nukkumahommia vaikka meenkin huomenna vasta puoleltapäivin töihin.

Anncarol + toukka 12+4
 
Huhhuh! Varoitan omanapaisesta viestistä:( mutta tämä päivä on ollu ihan KAMALA! Olin tosiaan ekaa päivää töissä viimeviikkosen loman jälkeen. Koko päivän on lerva lentäny. Se alko aaamulla aamupalan jälkeen ja sen jälkeen sisällä ei ookkaan pysyny yhtään mikään! Viimesin koitos oli äsken syödä suolakeksi, ja kuinka ollakkaan, taas oksennetaan. Pikkuhiljaa alkaa hirvittää onkojsn kaikki kunnossa. Ja kaiken kukkuraksi mies tuumas hetki sitte että sulla on kyllä lämpöä. Mittasin kuumeen. Eka näytti 36.3 ja nyt, puoli tuntia myöhemmin, 37,2. Jokohan on syytä huoleen?! Nii ja tosiaan mun ei oo tarvinnu ainakaan kuukauteen oksentaa...

Huolestunut Hanskius ja masuasukki 13+4
 
siis mulle on nyt viikolla 13+ tullut a) en voi pestä hampaita ettenkö yrittäisi antaa ylen :D b) mua oksettaa aina ennen ruokatuntia ja aamulla ei voi ottaa eväitä töihin ku oksettaa.. mut se mitä ihmettelen, mulla ei mielialan vaihteluita ollu yhtään... mä vaan unissani rähjään kaikille ja sit aamulla ihan paniikissa et "ei vittu enkai mä tolleen oikeesti kellekkään sanonu.." :D
 
Helmikuisista tulin kysymään joskos jota kuta kiinnostaa Gendermaker-testi? Se on pissitesti, jolla voi selvittää sukupuolen rv 6 jälkeen. Tulos on 80-90% oikea labratestejen mukaan eli soveltuu leikkimieliseksi testiksi. Tilasin kimppatilauksen muutamien kanssa, mutta yksi jätti testinsä maksamatta eli tarjolla olisi 22€ hintaan sis. pk (maksaa Raskauskeijussa 50€).

Jos kiinnostaa laita yksityisviestiä, niin sovitaan jatkosta.
 
Huhhuh! Varoitan omanapaisesta viestistä:( mutta tämä päivä on ollu ihan KAMALA! Olin tosiaan ekaa päivää töissä viimeviikkosen loman jälkeen. Koko päivän on lerva lentäny. Se alko aaamulla aamupalan jälkeen ja sen jälkeen sisällä ei ookkaan pysyny yhtään mikään! Viimesin koitos oli äsken syödä suolakeksi, ja kuinka ollakkaan, taas oksennetaan. Pikkuhiljaa alkaa hirvittää onkojsn kaikki kunnossa. Ja kaiken kukkuraksi mies tuumas hetki sitte että sulla on kyllä lämpöä. Mittasin kuumeen. Eka näytti 36.3 ja nyt, puoli tuntia myöhemmin, 37,2. Jokohan on syytä huoleen?! Nii ja tosiaan mun ei oo tarvinnu ainakaan kuukauteen oksentaa...

Huolestunut Hanskius ja masuasukki 13+4
vattatauti nostaa kuumeen/lämpöä ainakin herkästi joten olisko kyse nyt ihan vain tällaisesta =)
 
voivoi, miulle tuli korva kipeeks.. :( ei kiva ollenkaan.. ja liekö verenpaineetkin matalalla kun tuolista noustessa huimaa.. huhheijaa.. työterveyslääkäri tuossa iltapäivällä joten eiköhän se siellä selkene.. :)
 
lara :hug:

lenkkari, tai sit siulla on niskat jumissa, se tekee noi oireet kans ;) Paranemisia!

Kaikkee tekee mieli syödä ja kaikesta tulee huono-olo taas :D On ollu nyt jokusen päivän taas pahoinvointia, luulin että se loppui sinne rv9-10. No tän kestää jos ei pahene. Ykä ei kuitenkaan lennä.

Mahan kipuilua: Puristavaa tunnetta ja juilimista on aika usein, ja alaselän sekä mahan kipua välillä. Ihan kun menkat alkas ja sitten vetää mahan sekas, ihanata. Toivottavasti tää kuuluu asiaan.. En kyl muista edellsistä raskauksista. Paitsi sen että kuopuksesta tuntui jo pieniä supistuksia rv 13+, fyysisen työn yhteydessä.

12+2 ja näinköhän se onkin mentävä yrjölle... mikä olo...
 

Yhteistyössä