Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Miima81 ja mmiilia aivan samat fiilikset on teidän kanssa!!! Tänään oli pakko tehdä raskaustesti, että on jotain todistetta siitä, että mahassa on todellakin jotain. Hölmöähän se oli, mutta olisko ne nämä hormonit, mitkä pistää pään pyörälle.

Näettekö muuten kovasti unia? Siis sellaisia todella todentuntuisia. Mä olen nähnyt joka yö jotain ja muutamana yönä on ollut sellainen painajainen, jossa mies on jättänyt mut ja mä olen menossa palauttamaan sormuksiani sille ja samalla kertomaan, miten raskaus on edennyt. Ihan kamala uni! Viime yönä oli se sama painajainen taas ja aamulla en voinut muuta kuin itkeä. ihan kuin olisin joskus lukenut jostain, että raskausaikana tuo unien näkeminenkin vilkastuu. Onko teillä kokemusta?

Jatkan vielä oman napani ympärillä pyörimistä sen verran, että torstaina jumahti selkä ihan totaalisesti. Eilen kävin lääkärissä ja diagnoosina oli noidannuoli. Mikäs siinä, eihän se mikään vakava juttu ole, mutta nyt kun ei voi ottaa lihasrelaksantteja ja käytettävissä olevat kipulääkkeet ovat joko parasetamoli tai Panacod. Parasetamolia olen ottanut ja koitan pärjätä ilman Panacodia.
 
No, nyt tulin miettimään alkoivatko raskausoireeni viimein ja oikein olan takaa vai olenko onnistunut nappaamaan vatsataudin.
"Oireet" alkoivat eilen illalla aivan yllättäen ja kummastakin päästä, yön sain olla rauhassa kun taas aamulla oli sama show. Päivä meni parannellessa mutta taas lentää...
Tehkääpä diagnoosi :) että voikin olla etova olo. Eilen olin jo tipalla soittaa päivystykseen nesteytyksen tarpeesta, kunnes tulin järkiini ja vessarumba taukosi, nesteet pysyneet sisällä ja maitohappo korvaamatonta :)

Onko muilla ollut ripulia raskauden aikana?

Viu&Jaska7+0
 
Miima81 Onkohan porukat siellä FB-ryhmässä höpisemässä?
viuwolf Voisko olla vaan joku pöpö minkä oot saanut? Eikö normaalissa raskaudessa ainakin alkuvaiheessa vastustuskyky ole alentunut ja sitä kautta olis järkeenkäypää, että tavalliset pöpöt iskee helpommin. Toivottavasti pystyt ottamaan nesteitä tarpeeksi. Pikaista paranemista!
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Etova olo ja väsymys jyllää. Kahvi ei maistu ja vatsa kasvaa ja juilii. Ihan raskaana oleva olo. :D

Nyt on kerrottu uutisesta jo aika monelle. Kaikki ovat suhtautuneet hyvin vaikka pelättiin, että saadaan joku negatiivinen ryöppy. Onneksi kaikki ovat iloisia meidän puolesta eivätkä paheksu, kun odotetaan neljättä lasta. Ollaan kerrottu sellasille joille kerrottais silloinkin, jos joku menis pieleen raskaudessa. Saahan tässä vielä jännätä vähän aikaa.

Tylsää, kun ei vielä voi laittaa niitä viikkoja tähän loppuun, kun en niitä tiedä. Mahan asukkaallekin pitäisi keksiä, joku työnimi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet =)

Omaa napaa pikapäivitys: Oireet ehkä vähän lisääntyneet. Semikuvottava olo, mutta ei tarvi oksentaa. Tissit edelleen turvonneet ja arat. Ja väsymys on iskenyt ihan kunnolla. Paino lisääntynyt 2 kg vajaan yhden kk aikana :ashamed:

Mikä vähän mietityttää on perjantaista lähtien ollut alavatsakipu, välillä tuntuu että menkat alkaa ja välillä on vaan jännää nipistelyä + toisinaan myös kipu enemmän vasemmalla puolella alavatsaa. Toivottavasti kuuluu asiaan... :confused:
 
Minun tietojani ei ole vieläkään listaan lisätty, eika niitä enää tarvi lisätä.. Tänä aamuna heräsin tunteeseen, että jotain valuu eli mun intuitioni siitä, että vuoto alkaa kohta piti paikkansa. :'(
Poistun palstalta, mutta onnea teille muille odotukseen. :heart:
 
UnelmaSirpaleena mitkäs raskausviikot sulla olikaan nyt? Meinaan että oletko nyt varma että peli on jo menetetty?Monilla naisilla kun tuppaa olemaan sitä raskauden aikaista vuotoa vaikka kaikki masussa olisikin hyvin. Voimia jokatapauksessa :hug:

Ilmeisesti niinkuin muillakin, niin myös mulla välillä olo, että onko tuolla masussa enää kuitenkaan ketään?Hirveen pelottavaa toisaalta tämä alkuraskaus.Olen onnellinen ja iloissani mutta heti onnen jälkee iskee epävarmuus ja pelko. Oireita on mutta joko niihin on tottunut tai sitten ne ovat vähentyneet/ovat poissa aina välillä. Esim. tissit edelleen ihan tautisen kipeet ja turvotus hylkeen luokkaa. Välillä tulee, oikeastaan joka päivä, pientä menkkamaista jomottelua ja sitten taas häipyy. Meillä on se varhaisultra vasta kahen viikon päästä eli rv 7+3. Ihan kamalaa tämä odottelu : /

facebook ryhmästäolen periaatteessa kiinnostunut mutta näin alussa en ehkä uskalla kuitenkaan liittyä.Jos sitä sitten, kun ollaan ultrassa käyty kasselemassa mitä masussa näkyy :heart:

Meillä on muutto edessä toiseen kaupunkiin,pääkaupunkiseudulle. Toisaalta vähän pelottaa kun tänne jää ystävät että miten sitä pärjää "yksin" uudessa kaupungissa,vaikkakin mies tietysti muuttaa mukana. Toivottavasti löytyisi sitten mammaseuraa tai joitakin perhekahviloita yms. jottei ihan yksin tarvitsisi jäädä.

Sussulle kiitokset päivittelyistä!

Kaikille ihaNaisille mukavaa mahankasvatusta,
T: Muksutar & Pulla 5+2
 
:hug: UnelmaSirpaleena pidetään vielä peukkuja jos kuitenkin olisi mahdollisuus. Myös emppulille halaus! Voimia kaikille tarvitseville!

uusille tervetuloa! Mukavaa että joukko yhä kasvaa!

Samanlaiset fiilikset on täälläkin. Vaikka varhaisultrassa näki että kaikki on sillä hetkellä hyvin, nyt taas pelottaa. Seuraavassa neuvolassa kuunellaan sydänääniä, mutta siihenkin on vielä viikko aikaa. Varsinkin jos oireet vähenee niin heti epäilyttää.

Np-ultran varasin viikon 11 alkuun. Toivottavasti sen jälkeen taas hetkeksi helpottaisi.

oireista tällä hetkellä päällimmäisenä on väsymys, yöllä saa käydä 1-3 kertaa pissalla, rinnat ovat sivulta kipeät ja iltaisin tulee kauhea mahan turvotus, tiukkoja housuja ei voi kuvitellakan käyttävänsä. Etova olo tulee siloin tällöin. Vasemmalla alavatsassa on tänään ollut kipua, sellaista kun joku törkkisi sukkapuikolla mahaan.

Scrat ja pähkinä 8+2
 
UnelmaSirpaLeena :hug: Mullakin kyllä tuli esikoisen odotuksessa rv 6-7 selittämätöntä vuotoa, silti kaikki jatkui hyvin.. Voi kumpa sullakin olisi harmitonta vuotoa. Voimia ja tsemppiä :heart:

Täällä masua turvottaa ja välillä juilii, väsyttää ja heikottaa.. Oksentaa ei oo tarvinnut kuin sen kerran, mutta huono olo on päivittäin, lähes 24/7. Välillä kyllä pelottaa, että pian alkaa vuoto, vähän väliä kurkin pöksyihin ettei mitään oo tullut. Kumpa kaikki menis loppuun saakka hyvin.. <3

mmiilia & napu 7+6 <3
 
Laitoin Suski sulle juuri kaveripyyntöä, että pääsen siihen fb ryhmään! Ompa kiva, kun joku muukin on täältä pohjosen perukoilta :)
Laitoithan yvtä, että tiedän lisätä ryhmään, kun en muista et ketkä kaikki on lisänneet kamuks, niitä kun on paaaljon :D Eli LAITTAKAA KAIKKI KAMUPYYNNÖN LÄHETTÄNEET MYÖS YV:TÄ ETTÄ TIEDÄN LISÄTÄ TEIDÄT RYHMÄÄN:heart:
 
Minun tietojani ei ole vieläkään listaan lisätty, eika niitä enää tarvi lisätä.. Tänä aamuna heräsin tunteeseen, että jotain valuu eli mun intuitioni siitä, että vuoto alkaa kohta piti paikkansa. :'(
Poistun palstalta, mutta onnea teille muille odotukseen. :heart:
Voih, olen pahoillani :hug: Mä en aina tuolta tekstienpaljoudesta huomaa kaikkien päivityspyyntöjä :( Varsinkaan jos pyyntöä ei ole korostettu.. :( :hug:
 
Hohhoijaa.. ke ja to olin töistä pois, kun oli huonoa oloa ja päänsärkyä. To oksensin kaksi kertaa, pe kerran, lauantaina ei koskenut päähän, joten ei oksuakaan. Tänään heräsin klo 7 päänsärkyyn, reippaan tunnin aikana oksensin viisi kertaa. Lasi vettä, ja oksentamaan. Nukuin 11.30 asti ja nyt on hieman eloisampi olo. Todella mielenkiintoinen työviikko tulossa, jos näin jatkuu :(

UnelmaSirpaLeenalle voimia ja jaksamista!
 
Soittelin terveysneuvontaan ja sieltä käskettiin heti päivystykseen. Kävin päivystyksessä ja siellä ultrattiin.. Viikkoja pitäisi menkoista laskettuna olla nyt 6+4, mutta sikiökaikua ei löytynyt eli ilmeisesti tuulimuna. Lääkäri ei toivoa antanut, perjantaina on uusinta ultra ja jos kohtu ei siihen mennessä ole itsekseen tyhjentynyt, niin edessä kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys.
 
Soittelin terveysneuvontaan ja sieltä käskettiin heti päivystykseen. Kävin päivystyksessä ja siellä ultrattiin.. Viikkoja pitäisi menkoista laskettuna olla nyt 6+4, mutta sikiökaikua ei löytynyt eli ilmeisesti tuulimuna. Lääkäri ei toivoa antanut, perjantaina on uusinta ultra ja jos kohtu ei siihen mennessä ole itsekseen tyhjentynyt, niin edessä kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys.
:'( :hug:
 
Voi UnelmaSirpaLeena :hug:

Multa tuntuu oireet kadonneet... Viime raskaudesta tosin oppineena aloitin raudan heti plussasta ja kahvilla nostellut verenpainetta. Viimeksi oli hemoglobiini ja verenpaine heti alusta niin alhaalla etten tolpillani pysynyt. Nyt ei ole noiden kanssa mitään ongelmia. Ainoat oireet ovat väsymys (tyttö ei saa nukuttua kun on jatkuvaa hälinää) vatsan pömpötys (pullaa tulee nenän eteen 10 kertaa päivässä) ja ärtymys mutta noi on kaikki selitettävissä tästä miehen vanhemilla kyläilystä. Onneksi huomenna pääsee kotiin!
Ajattelin yksityiseltä varata sitä alkuraskaudenultraa huomenna, mutta jos sitä kysyisikin ensin neuvolasta onnistuisiko sitä kautta oireiden katoamisen takia. En tosin tiedä millon se olisi koska kuten Amantella mun kierto on 25 päivää ja siitä sekä oviksesta laskettuna mun laskettu aika on eri kuin sen 28 päivän kierron mukaan.
Kiva että on tämä paikka missä voi näitä asioita jutella :) täällä ei voi koko raskaudesta keskustella kun ei päästä olemaan hetkeäkään miehen kanssa kaksi ja seinätkin paperinohuet.
 
Täällä kans kärsitty huonosta olosta ja varsinkin iltaisin alkavista jumalattomista vatsakivuista... :( Toki tää hiukan huolettaa, enkä todellakaan tiedä mistä on kyse. :/
Onneks ens tiistaina on eka neuvola aika ja toivottavasti pääsis pikasesti ultraan niin näkis et kaikki olis ok. :)
mutta tsemppiä odottaville :))
Mie & "pikku-siili" 7+2 (?)
 
UnelmaSirpaLeena: paljon voimahalauksia!!! :hug: :hug:

En ole selannut ketjua (vielä ainakaan) kokonaan läpi, koska kuten sanoin, niin todella varovaisin mielin ollaan edelleen...viime yönä esikoinen valvotti ja siinä yön pikkutunteina kun itsekin valvoin niin kaikenlaiset ajatukset alkoivat pyöriä päässä. varsinkin sitten, kun käännyin vatsalleen ja aina tähän asti tissit ovat tuntuneet heti tosi kipeiltä, mutta nyt kääntyessäni niissä ei tuntunut mitään!!! syke nousi heti varmaan 150:een ja tuskahiki nousi pintaan. en ymmärrä miten sen jälkeen olen onnistunut vielä nukahtamaan, mutta aamulla tuttu nänniarkuus oli kuitenkin läsnä, phuh!!! tää on oikeesti rankkaa, kun ei varmuudella tiedä, että onko tuolla masussa ketään! alusta asti olen jotenkin ollut ihan varma, että on tuulimuna tms... ehkä siitä syystä, että tärppäsi ekasta clomi-kierrosta, ja olen ymmärtänyt että clomeissa on jotenkin suurempi riski tuulimunaan tai keskenmenoon. niin, ja kun en edes onnistunut tikuilla bongaamaan ovista, niin olen jotenkin onnistunut ajattelemaan, että joku epäkypsä munasolu vahingossa hedelmöittyi muttei kestä loppuun asti. ja niiiiiin kun lupasin itselleni, että jos vielä raskaudun, niin nautin jokaisesta päivästä, ihan siitä plussasta asti!!! noh, eipä ole ihan onnistunut... : /

muille kertomisesta: ei olla kerrottu vielä kellekään. tai siis minä yhdelle hyvälle ystävälleni. oli pakko jollekin kertoa, kun mies ei ollut kotona eikä tavoitettavissa kun plussasin! mutta siis odotellaan että saadaan alkuraskauden ultra nyt ainakin käytyä, mielellään np:kin. eikä sukulaiset ole tienneet edes yrityksestä.

liikunnasta: ekan kohdalla harrastin vielä 12 viikolle asti ihan normaalisti. siihen liittyi hyppyjä, juoksua, kaatumista ym ja kaikki meni tosi hyvin. kuuntelin omaa kehoani. se harrastus on sittemmin jäänyt ja nyt olen juossut melko aktiivisesti. en ota siinäkään mitään ressiä sykkeistä, ihan tunnon mukaan. jos tuntuu pahalta niin kävelen. toki nyt joku järki pitää säilyttää ettei nyt maksimisyke-ennätystä lähde yrittämään! ;)

sukupuolesta: joku tuolla alussa sanoikin ihan minun sanat: veikkaan poikaa, tyttöä toivon. mutta siis varma poikaolo. tuntuu ettei meidän sukuun tule edes tyttöjä! :LOL: ennestään meillä on siis poika. siinä raskaudessa ei ollut mitään oloja, ei siis niin mitään. tissikipu nyt oli ainoa "oire". olo oli energinen, reipas jne. minkäänlaista pahaa tai edes etovaa oloa ei ollut missään vaiheessa. joskus sitä jopa toivoin, koska välillä tuntui ettei ollut edes raskaana! nyt ei ole varsinaisesti tissikipua, pelkät nännit ovat vaan tosi kipeät ja arat. välillä on kuvottanut tai etonut, mutta en ole oksentanut, ei ole ollut edes lähellä. röyhtäyttää paljon ja lähes koko ajan tuntuu että on sellanen pala kurkussa mitä pitää nieleskellä pois. mitkään ruoat ei yökötä eikä mielitekoja ole. eli vähän "tylsää" tähän asti. :D niin ja väsymys on kova!!

jostain syystä en vielä uskalla olla täysillä raskaana, kamala tunne!!! :ashamed:
niin ja yritin tässä miettiä työnimeä tuolle pienokaiselle, joka toivottavasti matkassa on, ja ajattelin käyttää esikoisen mielikuvitusta apuna, koska ei hän kuitenkaan vielä ymmärrä asian päälle. kysyin: mitä äitin masussa on? lapsi: kakkaa. minä: no ei. mitä äitin masussa vois olla? lapsi: ruokaa. juup, siihen päättyi meidän työnimen metsästäminen!!!! :LOL: :LOL:

5+2 :heart:
 
Nopeesti tässä lueskelin mitä ootte kirjotelleet.
Tsempit huonoja uutisia saaneille :hug:

Unista Esikoista odottaessa unet menivät ihan pimeiksi. Ja samaa on havaittavissa tässäkin odotuksessa. Välillä heräilen keskellä yötä ihan ilman syytä ja sellasta mukavaa.

Oireista Mulla on ollut alavatsassa kipuiluja, mut nyt tuntuisi vähän helpottaneen. Kuvotusoloa lähes jatkuvasti. Oltiin viikonloppuna häissä, niin pakko oli hakee apteekista pahoinvointirannekkeet. Tuntuis helpottavan aika hyvin olotilaa, kunhan vaan löytää oikeet kohdat. Kiva oli vaan peitellä niitä rannekkeita koko juhlat, ettei kukaan sukulainen tajua.

Liikunnasta On jäänyt mulla vähälle kun oon ollu flunssassa. Mutta jospa en sviikolla sitten uutta yritystä. Eikös sitä liikuntaa voi harrastaa ihan suht normaalisti tässä alkuvaiheessa ? Vai pitikö jo tässä vaiheessa tarkkailla sykkeitä jotenkin ? Juu tosiaankin pitäis yrittää liikkua, josko se hillitsis tuota painonnousua. Edellisessä raskaudessa tuli se 20 kg (siitäkin vielä jäljellä joku 7 kg). Tosin sillon jouduin ottamaan rauhassa rv 26 alkaen.

Edellisessä raskaudessa ehti potemaan tätä alkuraskauden olotilaa paljon enemmän, mutta nyt tuo vilkas 2 vuotias pitää liikkeessä, niin ei niin paljon ehdi pohtimaan. Eikä nyt toki ehdi roikkumaan täällä palstallakaan niin paljon kun sillon.

Ensi viikolla menen yksityiselle ultraan katsomaan onko vatsassa elämää ja sitten perjantaina onkin jo eka neuvola. Hurjaa.

Töissäkin pitäis varmaan jossain vaiheessa kertoa. Johan mä oon 1,5 viikkoa siellä ollutkin hoitovapaan jälkeen. :D :saint:
 
Emppuli ja UnelmaSirpaleena voimia ja halauksia!:hug:

On, Oireet on nyt aika ikäviä. Kokoaikaista väsymystä, animaalista ruokahalua, etovaa oloa ja kaupan päälle pelkotiloja.

Liikunta on isotöistä. Nuorimmaisen (2,5v.) syntymän jälkeen liikkkumiseni on ollut pääosin hyötyliikuntaa eli työmatkapyöräilyä, koiran lenkittelyä, ratsastelua ja tallitöitä. Mutta tuntuu, että veto on koko ajan pois. Ylämäet fillarilla tuntuu aina aivan tappavilta.

Ekat mammahousut pistin jalkaan perjantaina. :ashamed:
Jotenkin melkein nolottaa, kun jo tässä vaiheessa jouduin moisen liikun tekemään. Olen kuitenkin joutunut pitämään painoa jo ennen raskautumista muutamaa kiloa normaalia korkeammalla, joten monissa normigarderobin vaatteissa ei enää liiaksi pelivaraa ollut.
Viimeksi viikkoja taisi olla 12+, kun ostin ekat mammahousut.

Domi ja Pikkis 8+3
 
Moikkelis! Sussu, saisitko mutkin listalle? Sipulisankari/29/2./TYKS La 21.4.

Onpa täällä nyt todella paljon ikäviä uutisia :'( Paljon voimia kaikille teille! :hug:

Mulla taas viikot poksuivat ja nyt mennään ajassa 6+2! :) Pahoinvionti on iskenyt erittäin pahana, oikein sattuu. Eikä tuo rajoitu pelkkään aamuun, vaan jatkuu läpi päivän...:x Fb:n ryhmään liittymistä mietin, kunhan viikkoja kertyy vielä hieman lisää.

Ss + Narsku 6+2
 

Yhteistyössä