Varovainen hei täältä!
Tuun mukaan tässä kohtaa, ja ehkä siksikin, että haluan kertoa varoittavan esimerkin..
Varasin viimeviikolla ajan varhaisultraan tälle päivälle, ihan vaan kun ei malttanut oottaa ekaa varsinaista ultraa... Tänään piti olla 7+1.
No ennen ultraa tulikin la ja su ja eilenkin vähä verta, ei lorisemalla mutta pöksyyn asti..noo varauduin tälle päivälle jo pahimpaan.
Yksityinen ultras ja sanoi, että täällä näkyy useampi sikiöpussi ja minä kysyn että lyökö sydän? Nainen sanoo, että minä en täällä kyllä sikiöitä näe..
Sanoi, että toinen on varmaan tullut kesken, että se on valunut jo kohdunkaulan kanavan alueelle tai sitten se on kiinnittynyt siihen, että se ei ainakaan voi jatkua. Mutta tilanne näyttää siltä, että sikiöitä ei ole. Sain lähetteen äippäpolille Hyvinkäälle.
Kerkesin jo itkeskellä joka mutkassa kun ilmoittelin läheisille, mikä tilanne..
Hyvinkäällä päivystyksessä erikoistuva lääkäri puheli alkuun ja lohdutteli, ja oli ihana. Toisin kun yksityisen riivinrauta.
Katsoi eka ultralla ja sanoi, että käy vielä pissalla, että on rakko täynnä ja hän pyytää toista lekuria myös katsoo. OK... sitten se sanoikin, että mennään toiseen huoneeseen, että siellä on paremmat laitteet.
Mies kattoo ihmeissään kun suihkin aulan poikki toiseen huoneeseen.
Toisen huoneen ultrassa näkyi 3,6mm öttiäinen jolle laskettiin 6+0 ajaksi ja sen syrän sielä syhkytti. :heart: Minä tirautin itkut, taas.
Kaikki siis kunnossa, no ainakin melkein eli verenvuoto johtui/johtuu istukan reunassa olevasta hematoomasta. Mutta kuulema menen normi seurannan piirissä. Tulehdusriski siihen liittyy, mutta sanoivat, että vuodot ovat yleisiä alussa.
Lääkäri sanoi, että mahan kovista, puukon iskumaisista kivuista ei tule hätääntyä, kuuluu asiaan. Jos alkaa lorisee ja klimppejä tulee niin sitten uuestaa mutta virka-aikaa.
Uskomatonta! Eli olkaa varmoja viikoista, kun menette varhaisultraan, ettei tulee turhaan väärää diagnoosia.. Ja lähti muuten pien palaute yksityiselle, että hankkikaa sellaiset laitteen mitä rahalla hankittavissa on... vaikka enpä tiiä, tunteet vaan aika pinnassa.
Itse olin laskenut kohtuu säännöllisistä menkoista, mutta hedelmöittyminen on siis tapahtunut oletettua myöhempään.
Eli kaikki hyvin tähän asti, ja hartaasti rukoilen (vaikken siis sillein uskovainen olekaan) että kaikki menee hyvin. Isojessen kanssa kävin kauppaa, että jos öttiäinen ei mee keskes niin meen sunnuntaina kirkkoon