Minkälainen "kaupunkilaukku" miehelläsi on?

"kkkk"
Enpä olisi ikinä uskonut lukevani tälläisia mielipiteitä..mistään. olen aina ajatellut laukun olevan ihan käytännöllinen ja tarpeellinen ihan kummallekkin sukupuolelle. Onpa putoa ajattelua, että olisi jotenkin miehekkäämpää runtata ne rojunsa taskuun, tai kanniskella jotakin globaalisestikin arveluttavaa muovikassia.. Miehelläni on useita laukkuja, fred perryä, pumaa, adidasta, lloydia ym. sekä reppuja fillarointiin ym. Mies on syntyjään helsingistä, ja kyllä hänen kaveripiirissäänkin mihet käyttävät laukkuja, ovat siis ihan normaaleja perheellisiä kolmikymppisiä miehiä. Hämmästyttää nämä jutut kyllä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"smile"
[QUOTE="kkkk";26874194]Enpä olisi ikinä uskonut lukevani tälläisia mielipiteitä..mistään. olen aina ajatellut laukun olevan ihan käytännöllinen ja tarpeellinen ihan kummallekkin sukupuolelle. Onpa putoa ajattelua, että olisi jotenkin miehekkäämpää runtata ne rojunsa taskuun, tai kanniskella jotakin globaalisestikin arveluttavaa muovikassia.. Miehelläni on useita laukkuja, fred perryä, pumaa, adidasta, lloydia ym. sekä reppuja fillarointiin ym. Mies on syntyjään helsingistä, ja kyllä hänen kaveripiirissäänkin mihet käyttävät laukkuja, ovat siis ihan normaaleja perheellisiä kolmikymppisiä miehiä. Hämmästyttää nämä jutut kyllä.[/QUOTE]

kerta kaikkiaan olen samaa mieltä kanssasi. se, että miehellä on (merkki)laukku ei tee hänestä homoa. kaverimiehelläni on kallis merkkilaukku ja tykkää shoppailla yms ja hän on hetero, tosin ei suomalainen. :D

[QUOTE="smile";26874332]kerta kaikkiaan olen samaa mieltä kanssasi. se, että miehellä on (merkki)laukku ei tee hänestä homoa. kaverimiehelläni on kallis merkkilaukku ja tykkää shoppailla yms ja hän on hetero, tosin ei suomalainen. :D[/QUOTE]

Meillä (ollaan nuoria ja mollemmat asuttu Helsingissä lähes koko elämä samoin kaikki kaverit) miehet pitävät laukkuja homoina, no ovatkin amiksia... Itseäni ärsyttää suuresti se, että mies näyttää epämuodostuneelta kun taskut ovat täynnä tavaraa. Ja ne taskut oikeesti pursuilee tavaraa, kerran esim. vanhoja laskuja, 2 kännykkää, 2 isoa avainnippua ja iso lompakko sekä kaikkea pikkusälää. Isälläni vajaa 50 v helsinkiläismies on taas useita olkalaukkuja (adidas, converse yms.), eikä hänen kaverinsa pidä häntä homona... Yritä tässä nyt sitten ymmärtää miehiä...

[QUOTE="smile";26874332]tykkää shoppailla yms ja hän on hetero, tosin ei suomalainen. :D[/QUOTE]

Mun mies on kotoperäinen shoppailija. On tuosta sen "hintahtavasta" piirteestä se hyöty että kun se käy teemapäivillä tavarataloissa tai ostoskeskuksissa niin se soittelee mulle haluanko tai tarvitsenko mitään :D

• Tykkää
Reactions: Peppari
lakukisu harmaana
Musta olanyli laukku, tilasi sen jostain netistä. Taskuihin ei mahdu kaikki tavarat.
Meillä on kaveripiirissäkin melkein kaikilla miehillä laukku.

Ei se nyt mitenkään outoa ole?? Ainakaan täällä kaupungissa.

Lex
Ei käytä käsilaukkua.
No joo, festareilla (kun piti mahtua kamera ja lisävaatetta) pakotettuna kantoi sitä armyvihreää Legion of Doomin "käsveskaa" jonka ostin hälle joskus FME:stä, kun omasta laukustani katkesi hihna miehen tavaroiden kantamisesta =)

Olkalaukku. Miehen kamat ei todellakaan mahtuisi farkkujen taskuihin! :D Kesällä kun ei mitään takkejakaan ole, joihin saisi upotettua kaiken tarpeellisen. Minusta jo pelkkä lompakko farkkujen taskussa näyttää vähän urpolta. Ja kun tuo mieheni roudaa lukemistonsa aina joka paikkaan, niin laukku on A4-kokoinen olkalaukku.

Tämän tapainen:

• Tykkää
Reactions: Coffee Break
"kkkk"
Pitäisikö näistä kommenteista ymmärtää, että enemmän olan yli-laukkuja näkee miehillä kaupungeissa? kun minä en ainakaan koskaan ole tosiaankaan nähnyt niissä mitään outoa? Vai pitäisikö päätellä niiden olevan akateemisissa/opiskelija piireissä yleisempiä? Minusta ainakin, kuten o tuossa aikaisemmin kerroin, laukku kuuluu ihan luontevasti myös miehen pukeutumiseen. Oma mies pukeutuu kyllä muutenkin siististi.

"kkkk"
Vähän sama kävi mielessä kun vieraalla.. tai ehkä se on sitä, kun noille luennoille ym. joutuu roudaamaan kamaa mukanaan, niin sitä laukkua pitää muutenkin käytännöllisenä. Siis helsingistä mekin, ja paljon noita laukullisia miehiä tunnen:) siisti mies on aina ilo silmälle, tavarat laukkuun eikä mihinkään muovipusseihin.

voi luoja
Laukkuja näkee yleensä miehillä joilla korkeammat työpaikat, ei millään raksaRikulla joka on niin äijää. :D
Eli kyllä, sivistyneemmillä miehillä normaalimpaa ja sellaiset roskasakit pitää miehen laukkua homomaisena ja nauraa sille (kertoo vain itsestään;)) tai vaihtoehtoisesti joku teini "hihiii kaikki on niin homoo". :LOL:

Kasvakaa aikuisiksi, sinä myös narikka. ;)

[QUOTE="vieras";26875370]No ainakin Helsingin akateemisissa piireissä on ihan normaalia, että miehillä on laukut. Jos sitä jotkut maalaisamikset säikähtävät, niin ketä kiinnostaa. :D[/QUOTE]

Siis täh?
En mä ainakaan ole säikähtänyt, mutta mä en vaan kykene kuvittelemaan miestäni minkäänlaisen laukun kanssa.

Mutta totta, täällä maalla se elämä onkin vähän toista.

Kauppaan mennään autolla. Jos jotain ylimääräistä kamaa tarvii mukaan, ne säilyy autossakin. Lompakko, kännykkä ja autonavaimet mahtuu taskuun.
En keksi mitään syytä, miksi miehen pitäisi kuskata millään tavallisella asiointireissulla niin paljon kamaa mukanaan, etteikö ne kulkisi taskussa.

Suurin osa niistä shoppailureissuista, joita ilmeisesti kaupunkilaiset (miehetkin) hoitaa vaellellen putiikista toiseen, hoidetaan meillä netin kautta. Ja sitten ne romut ja rääsyt haetaan lähikaupan yhteydessä sijaitsevasta asiamiespostista.
Autolla. Mukaan tarvitsee taas tasan sen lompakon, kännykän ja auton avaimet. Oikeastaan pelkkä auton avainkin riittää.

Jos liikutaan lasten kanssa, niin sitten on rattaat, joiden alakoriin nakataan kangaskassi. Siinä kulkee ihan kivasti ne mahdolliset varavaipat tms., mitä siinä sitten tarvii mukana kuljettaa.

Mä en siis ainakaan itse pidä miesten laukun käyttöä minään homosteluna, saati säikähdä sitä. Mutta näin maalaisjuntin amiksen näkökulmasta omalla miehellä se laukku olisi täysin turha ja jokseenkin käsittämätön ratkaisu. Enhän mä käytä itsekään laukkua juuri koskaan, kun se vaan on turha.

Viimeksi muokattu:
"minä"
Ainoastaan juntti, murkkuikäinen tai roskaporukka voi sanoa miehen laukkua noloksi ja homomaiseksi. Näin se vaan on. :)
No joo. Mun mieheni ei ole juntti, murkkuikäinen eikä roskaporukkaa, mutta ei silti käytä mitään laukkua. Ei hänellä ikinä ole mukana kuin lompakko, avaimet ja puhelin, ja ainakin minun mielestä on turhaa kanniskella isoa olkalaukkua mukana noiden tavaroiden takia. Ja oikeasti, jos jonkun miehellä nyt sattuu olemaan pieni ihana söpö laukku, mikä on juuri passeli noille tavaroille, niin se on jo hiukan homoa. Näin rehellisesti sanottuna.

• Tykkää
Reactions: meah
"vieras"
Siis täh?
En mä ainakaan ole säikähtänyt, mutta mä en vaan kykene kuvittelemaan miestäni minkäänlaisen laukun kanssa.

Mutta totta, täällä maalla se elämä onkin vähän toista.

Kauppaan mennään autolla. Jos jotain ylimääräistä kamaa tarvii mukaan, ne säilyy autossakin. Lompakko, kännykkä ja autonavaimet mahtuu taskuun.
En keksi mitään syytä, miksi miehen pitäisi kuskata millään tavallisella asiointireissulla niin paljon kamaa mukanaan, etteikö ne kulkisi taskussa.

Suurin osa niistä shoppailureissuista, joita ilmeisesti kaupunkilaiset (miehetkin) hoitaa vaellellen putiikista toiseen, hoidetaan meillä netin kautta. Ja sitten ne romut ja rääsyt haetaan lähikaupan yhteydessä sijaitsevasta asiamiespostista.
Autolla. Mukaan tarvitsee taas tasan sen lompakon, kännykän ja auton avaimet. Oikeastaan pelkkä auton avainkin riittää.

Jos liikutaan lasten kanssa, niin sitten on rattaat, joiden alakoriin nakataan kangaskassi. Siinä kulkee ihan kivasti ne mahdolliset varavaipat tms., mitä siinä sitten tarvii mukana kuljettaa.

Mä en siis ainakaan itse pidä miesten laukun käyttöä minään homosteluna, saati säikähdä sitä. Mutta näin maalaisjuntin amiksen näkökulmasta omalla miehellä se laukku olisi täysin turha ja jokseenkin käsittämätön ratkaisu. Enhän mä käytä itsekään laukkua juuri koskaan, kun se vaan on turha.
Tuossa tarkoitettiinkin niitä naurettavia kommentteja tässä ketjussa, joissa laukkuja kantavat miehet todettin ällöiksi urpoiksi homoiksi.

• Tykkää
Reactions: Coffee Break
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26875527:
Minäkään en oikein keksi että mitä siinä laukussa kuljettaisin jos minulla sellainen olisi.
Silloin sinä et varmasti laukkua tarvitse. Moni kuitenkin tarvitsee, jos mukana tarvitsee kantaa esim. läppäriä, vihkoa, kirjoja, muistiinpanovälineitä, kameraa tms. Se ei tee näistä miehistä homoja, kuten et ole väittänytkään. Mutta pointti siis: toiset miehet tarvitsevat laukkua, toiset eivät. Ei siinä sen kummempaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26875631]Silloin sinä et varmasti laukkua tarvitse. Moni kuitenkin tarvitsee, jos mukana tarvitsee kantaa esim. läppäriä, vihkoa, kirjoja, muistiinpanovälineitä, kameraa tms. Se ei tee näistä miehistä homoja, kuten et ole väittänytkään. Mutta pointti siis: toiset miehet tarvitsevat laukkua, toiset eivät. Ei siinä sen kummempaa.[/QUOTE]

Korostaakseen homouttaan?

Yhteistyössä