Minkälainen "kaupunkilaukku" miehelläsi on?

kaupunkilainen
Mies kantaa kännykän, avaimet ja lopakon taskussa jos hänet saan mukaani kaupungille shoppailemaan. Töissä hänellä on läppäri läppärilaukussa ja siellä menee myös kaikki muu työsälä. Salilla miehellä on salikassi. Ruokakaupassa ja vaatekaupassa hän ottaa kaupan muovikassin.

"vieras"
Mitä helevettiä mää sinne laukkuun ees tunkisin? Emmää tartte kauppaan mennessäni mukkaan varavaatteita, partakonetta, tietokonneesta puhumattakaa. Mää tartten vittu lompakon, joka mennee persetaskusa. Avvaimet ja puhelin kulukee etutaskuisa.

Ostokset kulukee muovikasseisa joita saa ostettua kaupoista, kelepaa myös tämän jäläkeen roskapusseiksi. Uimahousutki oon kerran hätätilanteesa teheny siwan muovipussista ja jeesusteipistä.

Itse kannan mukanani aina:

-kotiavaimet (autossa)
-autonavain (taskussa)
-lompsa (takataskussa tai reisitaskussa)
-kännykkä (vyökotelossa jos on vyölliset housut)
-kesällä aurinkolasit vahvuuksilla (reisitaskussa)
-röökit ja sytkäri (caprien/shortsien reisitaskussa tai verkkarien taskussa)

Jos on farkut niin yleensä on jo niin kylmä että on takki päällä ja röökit ovat sitten siellä

Talvella kun on takki päällä mahtuvat kaikki takin taskuihin. Paitsi kännykkä joka on vyökotelossa.

Mutta käynkin shoppailemassa kerran viidessä vuodessa (pakotettuna). Muuten vain tarveperusteinen shoppailu (kauppaan=>tavara kainaloon=>kassalle=>autoon=>kotiin)

Viimeksi muokattu:
Shff
Sillä on taskut. Läppärilaukku ja/tai kameralaukku jos on töistä tulosta. Ei se kyllä shoppaile.. Eikä varsinkaan lähde kaupungille shoppailemaan. Vaateostokset on sivutoimintaa esim. Ravintolassa käyntiä ennen.

Alko kyllä naurattamaan tämä aloitus :D

Mun mies ei käytä laukkua, enkä osais kuvitellakaan sitä laukku olalla kulkemassa kaupungilla. Kukkaro, avaimet, kännykkä ja insuliinit menee housujen taskuissa tai jos mä oon mukana, niin insuliini kulkee mun laukussa. Yleensä shoppaillaan koko perheen kera, autolla ostoskeskukseen, ostokset kauppojen muovikasseihin, ne autoon ja kotiin. En mäkään kanna mitään kauheen kokosta laukkua mukana ostoksilla. Ruokaostoksille lähtiessä otan korin mukaan autoon ja pakkaan kaupassa ostokset siihen.

Ehkä jos kulkis aina jollakin bussilla ja kävelis ympäri kaupunkia ja kauppoja, saattais laukku olla tarpeellinen, mutta näissä oloissa en koe mieheni tarvitsevan laukkua mihinkään. Niin ja vaikka meiltäkin tuo Samsungin tabletti löytyy, niin ei miehellä ole mikään tarve kantaa sitä mukanaan ostoksille.

[QUOTE="vieras";26875631]Silloin sinä et varmasti laukkua tarvitse. Moni kuitenkin tarvitsee, jos mukana tarvitsee kantaa esim. läppäriä, vihkoa, kirjoja, muistiinpanovälineitä, kameraa tms. Se ei tee näistä miehistä homoja, kuten et ole väittänytkään. Mutta pointti siis: toiset miehet tarvitsevat laukkua, toiset eivät. Ei siinä sen kummempaa.[/QUOTE]
On minullakin läppärilaukku jossa työkone kulkee. Kameralaukkuakin tulee kanniskeltua erilaisissa tapahtumissa. Minulla ei siis ole mitään laukkukammoa tai laukkuhomofobiaa vaan en vain tarvitse "kaupunkilaukkua". Toiset tarvitsevat ja kuten sanoit, ei siinä sen kummempaa.

"kkkk"
No ehkä tuossa on toikin, että meillä ei ole autoa kun kuljetaan julkisilla, tiedä sitten jos auto olisi niin pitäisikö sitä sitten siellä ne mukaan tulevat tavarat. Mutta ympäristöllisistä syistä autoa ei ole, eikä tule, ja on siinä käytännön puoletkin, toi parkkipaikka ongelma on keskikaupungilla ilmeinen. Että ylpeinä kanniskellaan miehen kanssa molemmat laukkujamme täällä:)

En autoile, mutta pyöräilen. Käytän mustaa Haltin kaupunkireppua. Uutta reppua hankkiessani kiinnitän huomiota kännytaskuun olkahihnassa. Vyötäröhihnaa ei pidä olla, koska se tulisi kuitenkin liian korkealle. Käyn usein kaupassa töistä lähtiessäni. Kolme litraa maitoa kulkee hyvin tarakalla ja muut ostokset repussa. Pienessä taskussa säilytän lompakkoa, lääkkeitäni (antihistamiinia ja särkylääkkeitä peltirasiassa; siitepölykautena myös inhalaattoria), purkkaa, kynää ja muita tuikitarpeellisia tavaroita. Reissussa repussa kulkee myös iPadini.

• Tykkää
Reactions: Björn
"Entinen Ksantippa S."
Taas tässä ketjussa huomaa, kuinka isoja kulttuurieroja Suomeen mahtuu. Minulle on ihan itsestään selvää, että kaikilla lähipiirini nuorehkoilla miehillä on olkalaukut ja niissä iPadit ja työpaperit ja mitä ikinä tarvitsevatkaan. Ei työtapaamisiin mennä reppu selässä, eikä varsinkaan sullota omaisuutta perstaskuun.

Olen myös tottunut siihen, että jos joku kantaa toisen puolesta tavaroita shoppaillessa, se on mies. Ei nainen.

• Tykkää
Reactions: Björn
Käsittämätön ketju! :D

Tuli vielä mieleeni, että miehellä on laukussaan lisäksi kalenteri ja usein kamerakin. (+ avaimet, lompakko, puhelin, työpaperit ja muu lukemisto, joista ei koskaan luovu.)

Lisäksi jos ollaan porukalla liikenteessä, niin mies on yleensä se, joka laittaa laukkuunsa lasten hupparit ja vesipullot jne, jos ne pitää olla varalla. Mun laukkuun ei mahdu. :saint:

"alma"
Hauska ketju, just miehen kanssa naurettiin tätä. Mä olen jo monta vuotta yrittänyt tuputtaa miehelleni toinen toistaan hienompia laukkuja, mutta se ei sellaista huoli. Ei näköjään ole ainoa.

"jeps"
mun mies on sen tyylinen että sen pukeutumistyyliin/olemukseen ei oikein soveltuisi laukku (eli ei ole trendikäs kaupunkilainen) mutta hänellä on diabetes joten tykötarpeet pitää kulkea mukana ja siksipä yleensä reissulla mukana musta olkalaukku. Ei juurikaan shoppailua harrasta mutta yleennsäkin kun lähdetään johonkin. Työvaatteissa (raksa) on taskua joka lähtöön niin silloin saa sinne.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26875370]No ainakin Helsingin akateemisissa piireissä on ihan normaalia, että miehillä on laukut. Jos sitä jotkut maalaisamikset säikähtävät, niin ketä kiinnostaa. :D[/QUOTE]
Niin, pitäähän ne opiskelussa tarvittavat lehtiöt jotenkin roudata, mutta mihin ostoksilla tarvii iPadia ja muuta laukussa kuljetettavaa.

= ))
mielenkiintoinen ketju. Minusta ne kamat näyttää ja tuntuu kamalalta housun taskuissa. Jos olen lasten kanssa liikkeellä, otan lähes aina mukaan laajennettavan pikkurepun ja siellä on ainakin nenäliinaa, laastaria ja vesipullo. Reppuun saan lasten vaattekin tms.
Yksin liikkuessa pieni ja siisti vyölaukku voisi olla ihan ok. Mukana kuitenkin on aina pullottava lompakko, puhelin ja iso avainnippu. Onhan se vähän 80-luvun jäänne, mutta voisi se vyölaukku kuitenkin kätevä olla.

Molemmilla on reput, jos enemmän roinaa kuljetaan mukana. Kaupassa käydessä miehen lompakko on usein käsilaukussani. Jos väsyn kantamaan laukkua, ottaa mieheni sen huolehtiakseen. Olisi kauhean vaikea kuvitella hänellä laukkua :). Toisille miehille olkakaukku sopii hyvin eli taitaa olla vähän persoonasta kiinni.

Yhteistyössä