[QUOTE="vieras";26875370]No ainakin Helsingin akateemisissa piireissä on ihan normaalia, että miehillä on laukut. Jos sitä jotkut maalaisamikset säikähtävät, niin ketä kiinnostaa.
[/QUOTE]
Siis täh?
En mä ainakaan ole säikähtänyt, mutta mä en vaan kykene kuvittelemaan miestäni minkäänlaisen laukun kanssa.
Mutta totta, täällä maalla se elämä onkin vähän toista.
Kauppaan mennään autolla. Jos jotain ylimääräistä kamaa tarvii mukaan, ne säilyy autossakin. Lompakko, kännykkä ja autonavaimet mahtuu taskuun.
En keksi mitään syytä, miksi miehen pitäisi kuskata millään tavallisella asiointireissulla niin paljon kamaa mukanaan, etteikö ne kulkisi taskussa.
Suurin osa niistä shoppailureissuista, joita ilmeisesti kaupunkilaiset (miehetkin) hoitaa vaellellen putiikista toiseen, hoidetaan meillä netin kautta. Ja sitten ne romut ja rääsyt haetaan lähikaupan yhteydessä sijaitsevasta asiamiespostista.
Autolla. Mukaan tarvitsee taas tasan sen lompakon, kännykän ja auton avaimet. Oikeastaan pelkkä auton avainkin riittää.
Jos liikutaan lasten kanssa, niin sitten on rattaat, joiden alakoriin nakataan kangaskassi. Siinä kulkee ihan kivasti ne mahdolliset varavaipat tms., mitä siinä sitten tarvii mukana kuljettaa.
Mä en siis ainakaan itse pidä miesten laukun käyttöä minään homosteluna, saati säikähdä sitä. Mutta näin maalaisjuntin amiksen näkökulmasta omalla miehellä se laukku olisi täysin turha ja jokseenkin käsittämätön ratkaisu. Enhän mä käytä itsekään laukkua juuri koskaan, kun se vaan on turha.