Minkälainen "kaupunkilaukku" miehelläsi on?

Mun miehellä on Globe Hopen laukku käytössä. Se ei mene periaatteessa minnekään ilman sitä. Mä ole tajunnut edes ajatella asioita mitä tässä ketjussa on mainittu, mulle on ollut selvää että miehillä on laukut käytössä ja kyllähän niitä miehillä näkee ja paljon.

• Tykkää
Reactions: waninka
"vieras"
Mun mielestä pitäisi olla pakollista miehille käyttää olkalaukkua, ainakin satunnaisesti.

Minä ostin miehelle erittäin perusolkalaukun, ns. matalan kynnyksen miestenlaukun. Kerran käytti ja hylkäsi kaapin pohjalle unohduksiin.

Ja seuraavalla kerralla kun olimme reissuun lähdössä alkoi se perinteinen : "voitko laittaa tämän sun käsilaukkuun? Ja tämäkin varmaan vielä mahtuu?"

No en voinut. :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";26871412]Minä kyllä tykkään shoppailla, tai en tiedä onko tuo oikea sana. No jokatapauksessa ostaa vaatteita viikottain, mutta kun lähden vaatekauppoihin, otan läjän vaatteita joiden tiedän sopivan kokeilematta ja painun kassalle. Ja kannan ihan muovikassissa ostokseni pois, muut romut kulkevat taskuissa.

En käytä mitään laukkuja, näyttää erittäin naisellista ja hiukan koomiseltakin miehen kädessä.[/QUOTE]

Ei mun mies kädessä laukkua kannakaan, vaan olalla. Olkalaukku, you know.

"vieras"
Miehelläni on mukana aina vain avaimet, kotelo jossa on kortit ja kännykkä. Ne mahtuvat taskuihin. Vaikea kuvitella melkein 40-vuotiaan miehen käyttävän mitään laukkua.

[QUOTE="vieras";26871594]Miehelläni on mukana aina vain avaimet, kotelo jossa on kortit ja kännykkä. Ne mahtuvat taskuihin. Vaikea kuvitella melkein 40-vuotiaan miehen käyttävän mitään laukkua.[/QUOTE]
No mun melkein kolmekymppinen kantaa työasiat siinä laukussa, papereita ja esim läppärin. Vaikeampi kuvitella kantavansa ne kaikki käsissään ja taskuissaan. :saint: Vähän tuntuisi typerältä lähteä kotiin keskustasta viemään se laukku kun voi mennä suoraan keskustaan kun siellä työpaikkakin on... eli siksi se laukku on mukana shoppaillessa.

Miten tuo ikä tuohon muuten liittyi?! :D Eikö se mene melkein niin päin että vanhempana sitä on tavallisempaa laukut miehilläkin?

Viimeksi muokattu:
"pippuriina"
Minkälainen "kaupunkilaukku" miehelläsi on?

Jaa siis niin MIKÄ?

Kun miehesi lähtee shoppailemaan tai muuten vaan kaupungille...

Jaa siis niin MIHIN?

Joo ei, mä en nyt näe tilannetta, että mieheni kävisi shoppailemassa. ENkä varsinkaan niin, että se kulkisi laukun kanssa.
Haha, tää ois voinu tulla vaikka mun suusta! :D

Ensinnäkin, mieheni VIHAA shoppailua, kuten kaikkea ylimääräistä pyörimistä kaupungilla. Toisekseen, mies lähtisi mieluummin vaikka ilman lompakkoa, avaimia ja puhelinta, kuin kantaisi niitä jossain laukussa. :D Ihan hyvin nuo kamat on aina taskussa mennyt.

[QUOTE="vieras";26871694]Miesten laukut ovat nuorempien kaupunkilaisten juttu. Harvempi 70-luvulla syntynyt mies käyttää olka- tms.laukkua. Eikä mun miehen tarvitse kantaa mukanaan mitään papereita.[/QUOTE]

Musta taas tuntuu että nuoremmilla on paljon harvemmin, mutta voin toki väärässäkin olla. Mutta toisaalta....ketä kiinnostaakaan. :xmas:

viet
[QUOTE="hippi";26871683]Usein roikkuu matkassa borsetka, joskus kaksikin. Kaksi silloin kun on läppäri toisessa ja toinen normi borsetkana.

Etelä-Saimaa verkossa[/QUOTE]

Näistä juuri venäläisen tunnistaa täälläkin päin suomea.

Olen päätellyt että johtuu siitä että siellä on niin paljon taskuvarkaita ja muita rosvoja että selkäpuolella ei ole turvallista laukkua roikottaa.
Tuossa edessä, usein vielä rinnalla, roikkuva laukkuhan on todella turvassa ylimääräisiltä käsiltä.

[QUOTE="pippuriina";26871706]Haha, tää ois voinu tulla vaikka mun suusta! :D

Ensinnäkin, mieheni VIHAA shoppailua, kuten kaikkea ylimääräistä pyörimistä kaupungilla. Toisekseen, mies lähtisi mieluummin vaikka ilman lompakkoa, avaimia ja puhelinta, kuin kantaisi niitä jossain laukussa. :D Ihan hyvin nuo kamat on aina taskussa mennyt.[/QUOTE]

Shoppailu terminä ei ole niin käytetty, mutta esim motonet tai verkkokauppa ovat hyviä kohteita.

"tuuve"
Nykyään useimmin käytössä on Globe Hopen olkalaukku, aiemmin käytti Marimekon tai Samsoniten olkalaukkua. Seuraavaksi mies haluaisi Marimekon nahkaisen klassikkolaukun. Olemme tavanneet opiskeluaikoina, joten laukku miehen olalla tuntuu ihan luonnolliselta, en ole koskaan osannut ajatellakaan että siinä olisi jotain homomaista. Ja mitäkö siellä kannetaan? No varavaatteita, -tuttia ja -vaippaa vauvalle, juomapulloa, ostoksia, pyöränkorjaussarjaa, lasten leluja ja aarteita ja mitä milloinkin, lompakko ja kännykkä kyllä pysyvät housujen taskuissa. Mies shoppailee viikottain ja kulkee muutenkin paljon lasten kanssa ilman minua kaupungilla ja puistoissa, joten tottakai hänelläkin on laukulle tarvetta. Ihan on heteromies vaikka kulkeekin laukun kanssa, sekä niiden parjattujen pillihousujen (tänä kesänä tosin chinokset on muodikkaampi valinta) fixillä polkien.

"vieras"
[QUOTE="tuuve";26871813]Nykyään useimmin käytössä on Globe Hopen olkalaukku, aiemmin käytti Marimekon tai Samsoniten olkalaukkua. Seuraavaksi mies haluaisi Marimekon nahkaisen klassikkolaukun. Olemme tavanneet opiskeluaikoina, joten laukku miehen olalla tuntuu ihan luonnolliselta, en ole koskaan osannut ajatellakaan että siinä olisi jotain homomaista. Ja mitäkö siellä kannetaan? No varavaatteita, -tuttia ja -vaippaa vauvalle, juomapulloa, ostoksia, pyöränkorjaussarjaa, lasten leluja ja aarteita ja mitä milloinkin, lompakko ja kännykkä kyllä pysyvät housujen taskuissa. Mies shoppailee viikottain ja kulkee muutenkin paljon lasten kanssa ilman minua kaupungilla ja puistoissa, joten tottakai hänelläkin on laukulle tarvetta. Ihan on heteromies vaikka kulkeekin laukun kanssa, sekä niiden parjattujen pillihousujen (tänä kesänä tosin chinokset on muodikkaampi valinta) fixillä polkien.[/QUOTE]

So gay..

"pippuriina"
Shoppailu terminä ei ole niin käytetty, mutta esim motonet tai verkkokauppa ovat hyviä kohteita.
Anteeksi, ois varmaan pitänyt vähän paremmin eritellä tuota "shoppailua". Eli siis mun mies vihaa yli kaiken sitä, jos pitäisi kaupungilla kierrellä esim. vaateliikkeitä. En saa sitä kirveelläkään mukaan, mies ahdistuu ihan silminnähden, jos edes vihjaisen, että voisi lähteä kaupoille. Jos hän meinaa lähteä ostoksille, pitää olla tarkkaan mietittynä että mitä ostetaan ja mistä, ettei vaan tarvitse turhia jahkailla missään pahuuden pesäkkeissä (=ostoskeskuksissa).

Harvemminpa tuo edes verkkokaupoista mitään ostelee. :)

Levykauppoihin hän kyllä ihan mielellään lähtee kiertelemään, taitaapi olla ainoa poikkeus.

Yhteistyössä