G: Jos vaihtoehtona olisi elää varastaen tai itseään myyden, kumman valitsisit?

Elättäisitkö itsesi/perheesi ennemmin varastamalla vai ryhtymällä prostituoiduksi?

• Varastaisin

Ääniä: 19 43,2%
  • Ryhtyisin prostituoiduksi

Ääniä: 26 59,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    44
"Nainen"
Mutta minähän vaan kuvittelen ja elän Sopranos-maailmassa. :popcorn:

Varmasti olen vaan fantasioinut rikolliset jotka ajelee limusiineilla pitkin kylää ja poliisit jotka hajottaa niiden seinän tankilla etsiessään aseita ja huumeita.
Saati tapetut niihin piireihin kuuluvat.

Juu, ihan fantasiaa kaikki. Ei rikollisia ole olemassa, ei ainakaan Suomessa. ;)
Ja sinä elät lapsen kanssa tuollaisella seudulla? ...juu-u.

Lunatic
Ei välttämättä. Varastaminen sentään on rikos.
Varastelemalla elättäisin itseäni varmasti turvallisemmin ja varmemmin, mutta jos oikeasti olisin pahassa kusessa (niin pahassa, ettei sosiaaliturvakaan olisi käytettävissä) ja miellyttävä asiakas tarjoaisi satasia seksistä- why not?
Miellyttävä asiakas.. hmm, onko joku katsellut liikaa Pretty Womania. :D

• Tykkää
Reactions: Lex
Lunatic
[QUOTE="Nainen";26809992]Ja sinä elät lapsen kanssa tuollaisella seudulla? ...juu-u.[/QUOTE]

Kyllä.
Itseasiassa toi rikkollisjärjestö pitää tämän paikkakunnan järjestyksessä. Näin ovat viisaammaat väittäneet.

"Nainen"
Kyllä minä kutsun bordelliksi asuntoa, johon on suljettu 5 naista myymään seksiä, ja autoja lappaa pihaan vuoronperään. En sitten tiedä miksi tollanen harrastelijahoro sitä kutsuu.
Ja sinäkö käytät päiväsi tuollaisten asuntojen kyttäämiseen kun noin tarkasti tiedät? Ja edelleenkö väität että mäkin olen jokun bandiitin alaisuudessa? Kyllä mä kuule tienaan sellainen 4000-6000e/kk pimppaa myymällä, eiköhän pahat sedät ois mun oven takana jo käyneet jos oisivat tullakseen?

"Nainen"
[QUOTE="vieras";26810024]Miksi ihmeessä et ilmoita tuosta laittomasta bordellista poliisille? Oikeasti.[/QUOTE]

Koska poliisit ei ota vakavasti ilmoituksia mielikuvitusbordelleista.

"vieras"
[QUOTE="Nainen";26810037]Koska poliisit ei ota vakavasti ilmoituksia mielikuvitusbordelleista.[/QUOTE]

Niin no, onhan se noinkin.

Mutta Lunatic, jos olet vakuuttunut siitä, että tiedät varmaksi bordellin olemassaolosta, ilmoita poliisille. Tai vaikka Pro-tukipisteeseen. Siellä voi olla joku oikeasti vastoin tahtoaan, sinä voit tehdä asialle jotain, joten toimi.

Lunatic
[QUOTE="Nainen";26810018]Ja sinäkö käytät päiväsi tuollaisten asuntojen kyttäämiseen kun noin tarkasti tiedät? Ja edelleenkö väität että mäkin olen jokun bandiitin alaisuudessa? Kyllä mä kuule tienaan sellainen 4000-6000e/kk pimppaa myymällä, eiköhän pahat sedät ois mun oven takana jo käyneet jos oisivat tullakseen?[/QUOTE]

Mä tienaan 10 000 e kuussa kaivamalla nenääni kun naapurin Teuvo katselee.

Lunatic
[QUOTE="vieras";26810058]Niin no, onhan se noinkin.

Mutta Lunatic, jos olet vakuuttunut siitä, että tiedät varmaksi bordellin olemassaolosta, ilmoita poliisille. Tai vaikka Pro-tukipisteeseen. Siellä voi olla joku oikeasti vastoin tahtoaan, sinä voit tehdä asialle jotain, joten toimi.[/QUOTE]

Siitä on jo muutama vuosi aikaa kun ko.bordelli toimi kaverini naapurissa. Naiset oli siellä selvästi pakotettuina, koska niille tuotiin ulkovaatteetkin vain, jos joku haki ne autolla. Keskellä talvea. Eivät siis poistuneet asunnosta muulloin.
Kyseessä oli paritalo. Kaverini muutti siitä pois bordellin vuoksi, en tiedä vieläkö se siellä toimii, mutta varmaa on että jossain se toimii.

"vieras"
Siitä on jo muutama vuosi aikaa kun ko.bordelli toimi kaverini naapurissa. Naiset oli siellä selvästi pakotettuina, koska niillä tuotiin ulkovaatteetkin vain, jos joku haki ne autolla. Keskellä talvea. Eivät siis poistuneet asunnosta muulloin.
Kyseessä oli paritalo. Kaverini muutti siitä pois bordellin vuoksi, en tiedä vieläkö se siellä toimii, mutta varmaa on että jossain se toimii.
A, ok. Luulin, että tiedät paikan nyt.

Kyllähän Suomessakin bordelleja on. Jossainhan ne tänne tuodut naiset toimivat, ja joku muu kerää voitot.

Itse tiedän vain tapauksen, jossa tytöt olivat suomalaisia (suurin osa siis) ja vapaaehtoisesti mukana. Työntekijät ilmeisimmin etsittiin "kaverin kaverin kavereista" ja opiskelijoille sivutuloja-periaatteella. Mikä kuulostaa kyllä aika hölmöltä, kun tuossa ammatissa on varsin helppo toimia itsenäisestikin, joten miksi antaa jonkun vetää suurin osa tuloista välistä. Mutta kai nuoria on sitten helppo vedättää.

Kyllähän teinit, sekä tytöt ja pojat, myyvät itseään viinasta ja taskurahasta jossain Kampin kauppakeskuksessa. Ihan kipeää.

Ja mitä iloa tästä sitten on? Vois jopa olla mielenkiintonen aihe, ellei alettais jälkikäteen saivartelemaan outoja sääntöjä ja väännöksiä.

Ihan sama ois stte kysyä, et hyppisitkö mieluummin oikeella vai vasemmalla jalalla ja lisätä jälkikäteen, että siinä oikeessa jalassa on sitten kahdeksan naulaa ja varpaat irti. :headwall:
Mä uskon, että valtaosa myisi tuossa tapauksessa itseään, jos sen saisi tehdä aivan miten haluaa. Voisi esim. valita vain asiakkaat, joiden ulkomuoto ja olemus ei aiheuta vastenmielisyyttä. Olisi liian helppo kysymys. Mä tosin elelisin oikeasti ennemmin sossun rahoilla.

Lunatic
[QUOTE="vieras";26810189]A, ok. Luulin, että tiedät paikan nyt.

Kyllähän Suomessakin bordelleja on. Jossainhan ne tänne tuodut naiset toimivat, ja joku muu kerää voitot.

Itse tiedän vain tapauksen, jossa tytöt olivat suomalaisia (suurin osa siis) ja vapaaehtoisesti mukana. Työntekijät ilmeisimmin etsittiin "kaverin kaverin kavereista" ja opiskelijoille sivutuloja-periaatteella. Mikä kuulostaa kyllä aika hölmöltä, kun tuossa ammatissa on varsin helppo toimia itsenäisestikin, joten miksi antaa jonkun vetää suurin osa tuloista välistä. Mutta kai nuoria on sitten helppo vedättää.

Kyllähän teinit, sekä tytöt ja pojat, myyvät itseään viinasta ja taskurahasta jossain Kampin kauppakeskuksessa. Ihan kipeää.[/QUOTE]

Niinpä. :(

Lunatic
Mä uskon, että valtaosa myisi tuossa tapauksessa itseään, jos sen saisi tehdä aivan miten haluaa. Voisi esim. valita vain asiakkaat, joiden ulkomuoto ja olemus ei aiheuta vastenmielisyyttä. Olisi liian helppo kysymys. Mä tosin elelisin oikeasti ennemmin sossun rahoilla.
Niinpä. Mutta jos meinaa tienata, ei pidä olla turhan kranttu.. tai ei siis ollenkaan kranttu. Ei ne seksin ostajat mitään roomeoita ole.

"vieras"
Eli oliko tässä vielä vaihtoehtona sossunkin rahat?

Vastaatko vielä siihen, että mitä, miten ja mistä varastamalla ajattelit oikeasti tienata niin paljon joka kuukausi, että maksat sillä vuokran, muut laskut, ruoat, ihan kaiken, eli sanotaan vaikka n.800e/kk?

Mä en ymmärrä tota, miten joillekin on niin käsittämätöntä, että suuri osa jopa varastaisi ennemmin kuin myisi itseään. Seksipalveluiden myymistä varmasti suositeltaisiin työkkärissä kaikille, jos se oikeasti olisi verattavissa muihin töihin. Vrs:n prostituutio-aloituksessakaan kukaan ei kannattanut ajatusta siitä, että siihen pitäisi painostaa samalla tavalla kuin muihin työtehtäviin. Mielenterveysongelmat on aika taattuja, jos tuohon ajautuu/joutuu vasten tahtoaan. SeKIN on muuten todellisuutta, että jotkut pystyvät myymään itseään siten, ettei se NIIN paljon eroa tavallisista irtosuhteista. Siis pystyvät valikoimaan itseään miellyttäviä asiakkaita ja jopa saattavat saada siitä muutakin iloa kuin rahaa. Helppo tuomita niitä, jotka varastaisivat ennemmin, jos itse kuuluu heihin, jotka kykenisivät ko. hommaan ilman (taloudellista) pakkoakin. Siksi en halunnut kysyä tätä tuossa muodossa vaan ihan tavalliseen työhön rinnastettavissa olevana, jossa kävisi kaikenlaisia asiakkaita.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä en ymmärrä tota, miten joillekin on niin käsittämätöntä, että suuri osa jopa varastaisi ennemmin kuin myisi itseään. Seksipalveluiden myymistä varmasti suositeltaisiin työkkärissä kaikille, jos se oikeasti olisi verattavissa muihin töihin. Vrs:n prostituutio-aloituksessakaan kukaan ei kannattanut ajatusta siitä, että siihen pitäisi painostaa samalla tavalla kuin muihin työtehtäviin. SeKIN on muuten todellisuutta, että jotkut pystyvät myymään itseään siten, ettei se NIIN paljon eroa tavallisista irtosuhteista. Siis pystyvät valikoimaan itseään miellyttäviä asiakkaita ja jopa saattavat saada siitä muutakin iloa kuin rahaa. Helppo tuomita niitä, jotka varastaisivat ennemmin, jos itse kuuluu heihin, jotka kykenisivät ko. hommaan ilman (taloudellista) pakkoakin.
Realismi. Vai meinaatko, että täällä kaikki, tai edes osa, on jotain mestarivarkaita, joille se käy ihan tosta noin vaan ilman kiinnijäämistä?

[QUOTE="vieras";26810236]Eli oliko tässä vielä vaihtoehtona sossunkin rahat?

Vastaatko vielä siihen, että mitä, miten ja mistä varastamalla ajattelit oikeasti tienata niin paljon joka kuukausi, että maksat sillä vuokran, muut laskut, ruoat, ihan kaiken, eli sanotaan vaikka n.800e/kk?[/QUOTE]

No ei ollut. :D Kunhan sanoin, etten missään muodossa toimisi prostituoituna ilman äärimmäistä pakkoa. En ole ihan sentään vielä suunnitellut, miten ja mistä varastaisin. :D Käytäntö siinä lähinnä tökkisi. Siinä vaiheessa, kun se olisi viimeisiä keinoja elättää itsensä, en jaksaisi tuntea syyllisyyttä isojen ketjujen kokemista menetyksistä. Pidän vähintään yhtä pahana sitä, että ihmiset ostavat lapsityövoimalla tuotettuja vaatteita ja muita tuotteita. Yllättävän pahana ihmiset tuntuu varastamista pitävän vaikka todella monet on täällä "kehuneet" varastaneensa nuoruudessa ja aikuisiälläkin vaikka mitä. Ihan vain jännityksen tai säästämisen vuoksi. Mä laitan ihmisarvon ja mielenterveyden aina materian edelle. Jälkimmäinen on kuitenkin korvattavissa. Itse en siis koskaan ole varastanut mistään kaupasta tms.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
No ei ollut. :D Kunhan sanoin, etten missään muodossa toimisi prostituoituna ilman äärimmäistä pakkoa. En ole ihan sentään vielä suunnitellut, miten ja mistä varastaisin. :D Käytäntö siinä lähinnä tökkisi. Siinä vaiheessa, kun se olisi viimeisiä keinoja elättää itsensä, en jaksaisi tuntea syyllisyyttä isojen ketjujen kokemista menetyksistä. Pidän vähintään yhtä pahana sitä, että ihmiset ostavat lapsityövoimalla tuotettuja vaatteita ja muita tuotteita. Yllättävän pahana ihmiset tuntuu varastamista pitävän vaikka todella monet on täällä "kehuneet" varastaneensa nuoruudessa ja aikuisiälläkin vaikka mitä. Ihan vain jännityksen tai säästämisen vuoksi. Mä laitan ihmisarvon ja mielenterveyden aina materian edelle. Jälkimmäinen on kuitenkin korvattavissa.
Miten sun mielenterveys kestäisi kadulla asumista? Nälkää? Lasten nälkää?

Mihin sä myisit ne varastamasi tavarat? Mistä kaupasta onnistuisit varastamaan niin paljon, että eläisit sillä ilman muita tuloja ja mahdollisesti elättäisit vielä perheesikin? Vai onko tässä leikissä asunto ja kaikki muu eläminen ilmaista, vain ruoka pitäisi hankkia jostain muualta?

Missä mä olen väittäny että rikolliset on opiskelijoiden ovella.
Vähän eri asia noin sinkkuopiskelijana rahottaa elämäänsä satunnaisesti myymällä pimpulaa, kuin olla perheellinen nainen joka elättää perheensä seksillä.
Niin siis ne bandiitit tulevat ainoastaan perheellisten prostien oville ja jättävät opiskelijatyttelit rauhaan? :)

Ja mitä taas iltapäivälehtiin tulee, ne eivät liity tähän asiaan mitenkään.
Vai kuvitteletko, että kaikki rikollinen toiminta löytyy lehtien sivuilta.:D
Täh!? Viittasin käsittääkseni poliisin toimintaan, en rikollisten.

Mutta hei, kummallakohan meillä on suurempi tarve jonkinlaiseen reality checkiin, kun saan tekstistäsi nyt vähän sellaisen käsityksen, että katsot, että suomalaisen poliisin arkea on ratsata tankeilla seinien läpi rysäytellen mafiatyyliin järjestäytyneiden ammattirikollisten asekätköjä?

Yhteistyössä