G: Jos vaihtoehtona olisi elää varastaen tai itseään myyden, kumman valitsisit?

Elättäisitkö itsesi/perheesi ennemmin varastamalla vai ryhtymällä prostituoiduksi?

• Varastaisin

Ääniä: 19 43,2%
  • Ryhtyisin prostituoiduksi

Ääniä: 26 59,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    44
Pitäisikö itsensä myymisestä mielestänne tulla työ, johon työkkäristä voitaisiin painostaa? :attn: Laillistettua ihmiskauppaa tavallaan siis. Kun sossusta rahan saaminen on halveksuttavaa ja varastaminen tuomittavaa ja itsensä myyminen kuin mitä tahansa työtä.
eiks tää keskustelu ollut viel hetki sitten hypoteettinen mikä lie mielikuvitus leikki? ja nyt kuitenki noin totinen kommentti :D

Varmaan nämä ketjun kaikki jeesustelijat, jotka pitää huoraamista ihan mukavana työnä. :whistle:
Varmaan joo, mutta siitähän ketjussa ei ole missään vaiheessa ollut kyse. Käsittääkseni myöskään sen varastamisen valinneista ihan kauhean moni ei päätynyt valitsemaan sitä sen vuoksi, että se olisi ihan mukavaa työtä?

EDIT: Kyse oli siis pakkotilanteesta, jossa olisi pakko valita jompi kumpi sinällään epämiellyttävistä vaihtoehdoista.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26811152]eikös tällainen ole jo hieman lapsellista?

ei tietenkään pitäisi. ei eläinrakkaitakaan määrätä teurastajiksi. haloo!

eiks tän ketjun vois jo lopettaa. 100 vastaajaa ja hieman yli puolet ois prostituoituja ja hieman alle puolet varkaita. ok?[/QUOTE]

Monia ihmisiä kyllä voidaan painostaa töihin, jotka sotivat heidän arvojaan tai mieltymyksiään vastaan. Ihmettelen niitä, jotka eivät suostu myöntämään, että prostituutio eroaa selkeästi muista töistä, mutta silti eivät näe sitä työnä, johon voitaisiin työttömiä määrätä. Näin ollen se ei ole työ muiden joukossa. Ei siis kannata ihmetellä, jos joku ennemmin varastaa kuin suostuu siihen, että hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan rikotaan.

vrs
Monia ihmisiä kyllä voidaan painostaa töihin, jotka sotivat heidän arvojaan tai mieltymyksiään vastaan. Ihmettelen niitä, jotka eivät suostu myöntämään, että prostituutio eroaa selkeästi muista töistä, mutta silti eivät näe sitä työnä, johon voitaisiin työttömiä määrätä. Näin ollen se ei ole työ muiden joukossa. Ei siis kannata ihmetellä, jos joku ennemmin varastaa kuin suostuu siihen, että hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan rikotaan.
Ei se kyllä noinkaan ole. Vai eikö just esim se monesti mainittu teurastajankaan työ oo työ muiden joukossa?

Ei se kyllä noinkaan ole. Vai eikö just esim se monesti mainittu teurastajankaan työ oo työ muiden joukossa?
Itse asiassa tällä hetkellä prostituutio EI ole ihan työ muiden joukossa. Siitä ei juuri julkisesti puhuta, sillä on tietty leima ja esim. paritus on kiellettyä. Jos sitä pidettäisiin työnä muiden joukossa, ihan muuhun työhön verrattavana, ei siihen painostaminen heilahtaisi ihmiskaupan puolelle. Mihinkään muuhun työhön painostaminen ei olisi yhtä suuri rikos ihmisen itsemääräämisoikeutta ja kehon intiimiyttä kohtaan. Moni työ vaatii koulutusta yms. joten niihin ei voida noin vain määrätä. Silti en ajattele, että vaikka lentäjän ammatti ja prostituoituna toimiminen olisi ihan samalla viivalla tavallisia töitä. Teurastajaksi pakottaminenkin olisi mun mielestä epäeettistä, muttei sekään ole verrattavissa ihmiskauppaan.

lääkäri harmaana
No näköjään olen valinnut tavan elää itseäni myyden. Olen siis lääkäri. Olen kunnallinen ja kunnollinen virkamies, noudatan työehtosopimuksia, minut voidaan vaikka kutsua lomalta jos tulee hätätila (ja tuomita jättämään lapseni ja perheeni...), olen myynyt aikaani ja omistautumistani ja persoonallista itseäni työhöni.

En nyysi välistä, nou never. Minusta ei ole edes kiertämään veroja. Ei viemään hanskoja töistä (kuten olen nähnyt hoitajien tekevän), ei varastamaan työnantajan aikaa (jotta juoksisin omia menojani sovitulla työajalla).

Että selvä peli se on täällä.

vrs
Itse asiassa tällä hetkellä prostituutio EI ole ihan työ muiden joukossa.
EIKÖ!? :xmas:

Siitä ei juuri julkisesti puhuta, sillä on tietty leima ja esim. paritus on kiellettyä. Jos sitä pidettäisiin työnä muiden joukossa, ihan muuhun työhön verrattavana, ei siihen painostaminen heilahtaisi ihmiskaupan puolelle. Mihinkään muuhun työhön painostaminen ei olisi yhtä suuri rikos ihmisen itsemääräämisoikeutta ja kehon intiimiyttä kohtaan. Moni työ vaatii koulutusta yms. joten niihin ei voida noin vain määrätä. Silti en ajattele, että vaikka lentäjän ammatti ja prostituoituna toimiminen olisi ihan samalla viivalla tavallisia töitä. Teurastajaksi pakottaminenkin olisi mun mielestä epäeettistä, muttei sekään ole verrattavissa ihmiskauppaan.
Aika vähän on nykyään duuneja, mihin kenet vaan voi "määrätä". Siivoojaki tarvii koulutuksen, marjamyyjä kielitaitoa, roskakuski rekkakortin jne. Puistojakaan ei voi haravoida ku pari kuukautta vuodessa. Joten tää osuus;

"Ihmettelen niitä, jotka eivät suostu myöntämään, että prostituutio eroaa selkeästi muista töistä, mutta silti eivät näe sitä työnä, johon voitaisiin työttömiä määrätä. Näin ollen se ei ole työ muiden joukossa. "

sun viestistä, on äärimmäisen hatara. Duuni on duuni, lapataan siinä sitte p*askaa tai myydään p*llua, mutta koska nyky-yhteiskunnassa seksi on niin romantisoitu ja intiimi asia, sen lisäks että siihen tarvitaan oman kehon herkimpiä osia, ei siihen ketään voi pakottaa.

"vieras"
On tämä maailma menny ihmeelliseksi. Itsensä myyminen on nykyään coolia ja hienoa, kun sehän on vaan seksiä. Surullista. Ehkä olen sinisilmäinen kukkahattu tjsp, mutta en kyllä tajua osaa teistä.

EIKÖ!? :xmas:

Aika vähän on nykyään duuneja, mihin kenet vaan voi "määrätä". Siivoojaki tarvii koulutuksen, marjamyyjä kielitaitoa, roskakuski rekkakortin jne. Puistojakaan ei voi haravoida ku pari kuukautta vuodessa. Joten tää osuus;

"Ihmettelen niitä, jotka eivät suostu myöntämään, että prostituutio eroaa selkeästi muista töistä, mutta silti eivät näe sitä työnä, johon voitaisiin työttömiä määrätä. Näin ollen se ei ole työ muiden joukossa. "

sun viestistä, on äärimmäisen hatara. Duuni on duuni, lapataan siinä sitte p*askaa tai myydään p*llua, mutta koska nyky-yhteiskunnassa seksi on niin romantisoitu ja intiimi asia, sen lisäks että siihen tarvitaan oman kehon herkimpiä osia, ei siihen ketään voi pakottaa.
Mä uskon, että siitä pakottamisesta on haittaa missä tahansa kulttuurissa. Enemmän tai vähemmän. Seksi ja seksuaalisuus on aina jossain määrin herkkä alue. Mihinkään ei liity niin paljon tabuja, sääntöjä, itsensä/toisten satuttamisen riskiä ym. kuin siihen.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä olen parikymppinen nainen, jolla on ollut elämänsä aikana yhden käden sormilla laskettavissa oleva määrä seksikumppaneita eikä yhtäkään yhden illan juttua. Silti ajatus itseni myymisestä ei ole yhtään kamala, JOS saisin itse valita asiakkaat kuten suomalaiset prostituoidut yleensä. Esim yksi tai kaksi vakkariasiakasta pari kertaa kuussa voisi olla ihan jees. Mieluummin mä sitä tekisin opiskeluiden ohessa kuin istuisin tuntitolkulla kaupan kassalla palvelemassa ja hymyilemässä nätisti kaiken maailman hiippareille, mulkvisteille ja haisuleille. Tuntuu että paljon halvemmalla mua siinä hommassa pannaan, joudun myymään kallisarvoista aikaani ihan pilkkahintaan.

Itse asiassa alkaisin varmaan heti huoraamaan, jos en olisi parisuhteessa.

"Rainbow"
En tainnut missään kohtaa sanoa, ettei varastaminen aiheuttaisi vahinkoa. Harvalle se varmaan kuitenkaan aiheuttaa mielenterveysongelmia tai ajaa itsemurhan partaalle? Moni varmasti ajautuisi, jos joutuisi itseään pakon edessä myymään.
Kirjoitukseni pointti oli se, että minä en pystyisi varastamaan toiselta ihmiseltä juurikin siksi, että se aiheuttaisi hänelle vahinkoa. Jos muita vaihtoehtoja itseni elättämiseen ei olisi kuin varastaminen tai itsensä myyminen, niin kai minun olisi sitten vähän pakko myydä itseäni. En vain kykenisi varastamaan toisen ihmisen omaisuutta, kun tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, millaista harmia se aiheuttaa.

Materia on korvattavissa joissakin tapauksissa, mutta ei kaikissa. Minun asunnostani ainakin löytyy vaikka kuinka paljon sellaisia tavaroita, joita en saisi enää koskaan takaisin, jos ne varastettaisiin tai jos ne tuhoutuisivat tulipalossa. En ole ainakaan omasta mielestäni materialistinen, mutta tavaroihini liittyy paljon mukavia muistoja, joita en todellakaan haluaisi menettää. Joten toisin kuin sinä, en usko, että pystyisin tuntemaan myötätuntoa ihmistä kohtaan, joka varastaisi omaisuuteni.

"harmaana"
Hyväksyn kyllä prostituution yhdeksi vaihtoehdoksi jos mistään muualta ei ole mahdollista saada rahaa, mutta itse en siihen pystyisi vaikka tilanne olisi mikä. En usko vielä kovassakaan humalassa pystyväni.

Seksityö vaatii tiettyä luonnetta ja hyvää ulkonäköä, tuntuvasti ylipainoinen ja hoitamaton nainen ei ole kovinkaan monen miehen mieleen. Varastaisin mieluummin.

Yhteistyössä