G: Jos vaihtoehtona olisi elää varastaen tai itseään myyden, kumman valitsisit?

Elättäisitkö itsesi/perheesi ennemmin varastamalla vai ryhtymällä prostituoiduksi?

• Varastaisin

Ääniä: 19 43,2%
  • Ryhtyisin prostituoiduksi

Ääniä: 26 59,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    44
Mun tarkoitus oli siis nyt lähinnä tarkastella, miellyttäisikö ihmisiä enemmän ajatus varastamisesta vai itsensä myymisestä työnä, jossa ei nirsoiltaisi asiakkaiden suhteen. Se olisi siis siinä mielessä samantyylistä kuin vaikka kaupan kassan työ, ettei asiakkaita ilman hyvää syytä käännytettäisi takaisin. Kiinnosti myös, kuinka paljon tuo varastaminen aiheuttaisi ihmisillä morkkiksia noin ääritilanteessa.

[QUOTE="huoh";26807039]Olisin itsekin neitsyenä vielä vastannut että varastaisin sillon sitä piti jotenkin super isona asiana että oooh seksiä ja seksi on superpyhä ja ainutlaatuinen ja minun pilluni on niin herkkä tunteiltaan, nyt jos kyse olisi lapseni kuolemasta pilluni olisi yksi vitun lysti jos sillä ostettaisi elämä lapselleni pakon edessä, varastamaan en alkaisi miten typerä tapa se olisikaan, sitten ei olisi äitiä huolehtimassa kun istuisi sellissä, ei olisi myöskään mahdollisuutta palata työelämään pitkän rikosrekisterin takia, viisastuneena nyt sanon kuitenkin itseni myymisen.[/QUOTE]

Tämä oli tosi typerä kommentti. Mitä tekemistä tavallisella seksillä ja itsensä myymisellä on keskenään? Miten tuo neitsyyskään liityi aiheeseen? Seksiä pitää liian pyhänä, jos ei halua myydä kroppaansa kenenkään käytettäväksi? Kai olet sitten jo myynyt itseäsi? Palstalla ei ikinä ole mitään välimuotoja näiden ääripäiden välillä. Jos ei myy itseään niin on verrattavissa tyyliin nunnaan.

"vieras"
Mun tarkoitus oli siis nyt lähinnä tarkastella, miellyttäisikö ihmisiä enemmän ajatus varastamisesta vai itsensä myymisestä työnä, jossa ei nirsoiltaisi asiakkaiden suhteen. Se olisi siis siinä mielessä samantyylistä kuin vaikka kaupan kassan työ, ettei asiakkaita ilman hyvää syytä käännytettäisi takaisin. Kiinnosti myös, kuinka paljon tuo varastaminen aiheuttaisi ihmisillä morkkiksia noin ääritilanteessa.
No kun et sä oikein voi verrata niitä, jos et ota huomioon muitakin asioita.

Kuinka paljon stressiä, ahdistusta, hankaluuksia yms ammattimainen varastelu aiheuttaisi ihmiselle, jonka mielestä se on väärin ja joka ei sitä osaa, mutta jota on pakko tehdä isoissa määrin, että voi elättää itsensä ja perheensä. Ei varmasti hyvää tee mielenterveydelle sekään.

Varmasti monia "miellyttää ajatus" siitä, että kaikki olisi ilmaista, senkun menet ja haet vs. itsensä myyminen ties kenelle pakosta.

"vieras"
Samaa mieltä tytsin ja Lunaticin kanssa tässä ketjussa. Ja ihmettelen myös sitä, miksi vrs alkoi säksättämään tytsille gallupista. Ovat kai sentään joskus olleet ystäviäkin ja kai täällä saa tehdä gallupin mistä tykkää. Ihmettelen monen melko liberaalia mielipidettä asiaan. Voisi olla ilme toinen, kun oikeasti joutuisi myymään itseään ja asiakkaina olisi ties mitä heeboja. Ollaan nyt onnellisia, että asutaan Suomessa, missä ei tarvitse naisen myydä itseään. Monessa köyhässä maassa se on naiselle arkipäivää ja olisivat varmasti onnellisia, jos saisivat tehdä muuta työtä. Ja alkuperäiseen kysymykseen, niin varastaisin. Minä en koskaan voisi myydä itseäni.Siinä menee ihmisyys ja sielu. Rakastelu on kaunis asia miehen ja naisen välillä ja prostituutiossa siitä on tehty likainen asia. Lisäksi en haluaisi olla rikkomassa toisten avioliittoja, moni asiakashan on naimisissa. Lisäksi tautiriskit, pahoinpitelyn uhriksi joutuminen jne jne. Olen onnellinen, että Suomessa on naisella tasa-arvo, äänioikeus ja mahdollisuus kouluttautua kunnon ammattiin!

*avaa sateenvarjon*

"vieras"
Tämä oli tosi typerä kommentti. Mitä tekemistä tavallisella seksillä ja itsensä myymisellä on keskenään? Miten tuo neitsyyskään liityi aiheeseen? Seksiä pitää liian pyhänä, jos ei halua myydä kroppaansa kenenkään käytettäväksi? Kai olet sitten jo myynyt itseäsi? Palstalla ei ikinä ole mitään välimuotoja näiden ääripäiden välillä. Jos ei myy itseään niin on verrattavissa tyyliin nunnaan.
No mutta vertaathan sinäkin niitä sanomalla, että ihminen, joka harrastaa yhden illan juttuja voi ihan hyvin sitten otttaa siitä rahaakin, kun on kerran saanut valita asiakkaansa.

[QUOTE="vieras";26810576]No mutta vertaathan sinäkin niitä sanomalla, että ihminen, joka harrastaa yhden illan juttuja voi ihan hyvin sitten otttaa siitä rahaakin, kun on kerran saanut valita asiakkaansa.[/QUOTE]

Tarkoitin, että se olisi liian lähellä sellaista, jos saisi ihan vapaasti valita asiakkaansa ja ääritapauksissa itseään miellyttäviä. Totta sekin on, että osa itseään myyvistä saa siitä seksuaalista nautintoa itsekin, etenkin jos voi valita itseään säväyttäviä asiakkaita. Tiedän kyllä, että yhden illan jutut ja prostituutio ovat aivan eri asia. Ei mua se rahanvaihto siinä järkytä vaan se, että joutuu olemaan toisen tyydyttäjänä/tyydytyksen kohteena maksua vastaan. Etenkin, jos kyseessä on vastenmielinen tyyppi.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
no mun mielestä ei ollut typerä kommentti alkuunkaan, vaan aika kiteyttävä näinkin typerään gallupiin, jossa vaihtelet jatkuvasti sitä, mistä tässä on kysymys, sen mukaan, mitä kukakin sanoo, etkä myöskään hyväksy edes perusteluita toisten valinnoille.

neitsyys liittyy aiheeseen siten, että ennen kuin seksiä on harrastanut voi luulla sen olevan jotain todella erikoista, eikä sen takia voi kuvitella myyvänsä itseään. kun sitä on harrastanut tietää realiteetit ja sen, ettei se ole sen kummempaa kuin seksiä. sä olet tuonut toistuvasti esiin itse neitsyytesi, joten on ihan typerää olettaa, ettei ihmiset koeta sulle siitä täällä sanoa, että jos sulla olisi kokemusta niin et paasaisi niin varmana noita mielipiteitäsi. yhtäkkiä voitkin huomata seksiä joskus harrastettuasi, että itsensä myyminen olisi ihan ok, esimerkiksi tässä sun kuvitelmatilanteessa.

astrolabe sanoi, että varastaminen on rikos, itsensä myyminen ei. miksi se ei kelpaa sulle perusteluksi? sehän täysin selvä syy monen meistä valinnalle.

[QUOTE="vieras";26810610]no mun mielestä ei ollut typerä kommentti alkuunkaan, vaan aika kiteyttävä näinkin typerään gallupiin, jossa vaihtelet jatkuvasti sitä, mistä tässä on kysymys, sen mukaan, mitä kukakin sanoo, etkä myöskään hyväksy edes perusteluita toisten valinnoille.

neitsyys liittyy aiheeseen siten, että ennen kuin seksiä on harrastanut voi luulla sen olevan jotain todella erikoista, eikä sen takia voi kuvitella myyvänsä itseään. kun sitä on harrastanut tietää realiteetit ja sen, ettei se ole sen kummempaa kuin seksiä. sä olet tuonut toistuvasti esiin itse neitsyytesi, joten on ihan typerää olettaa, ettei ihmiset koeta sulle siitä täällä sanoa, että jos sulla olisi kokemusta niin et paasaisi niin varmana noita mielipiteitäsi. yhtäkkiä voitkin huomata seksiä joskus harrastettuasi, että itsensä myyminen olisi ihan ok, esimerkiksi tässä sun kuvitelmatilanteessa.

astrolabe sanoi, että varastaminen on rikos, itsensä myyminen ei. miksi se ei kelpaa sulle perusteluksi? sehän täysin selvä syy monen meistä valinnalle.[/QUOTE]

Sinusta siis itsensä myyminen todella on sama asia kuin vaikka irtosuhteet tai parisuhdeseksi? Onko niissäkin sinulla kyse seksistä, jossa olet toisen käytettävänä, et ehkä tunne edes seksuaalista halua ja tyyppikin voi inhottaa?

"vieras"
Sinusta siis itsensä myyminen todella on sama asia kuin vaikka irtosuhteet tai parisuhdeseksi? Onko niissäkin sinulla kyse seksistä, joissa olet toisen käytettävänä, et ehkä tunne edes seksuaalista halua ja tyyppikin voi inhottaa?
en sanonut, että on sama asia! sanoin, että seksi on seksiä. ei ole mitään niin kummallista tai erikoista, että se olisi mahdottomuus jonkun muunkin kuin oman aviomiehen kanssa. seksiä se olisi myös tuossa tilanteessa, vaikka minua ei huvittaisi. miksipäs se siitä muuttuisi. onko sun vaikea uskoa, että olen tätä mieltä?

"vierailija"
[QUOTE="vieras";26810639]Kuinka moni 50v. nainen sanoisi sukujuhlissa tyttärestään 25 v. että : tässä on meidän Liisa, hän on ammatiltaan huora?[/QUOTE]

Kuinka moni sanoisi saman mutta että on myymälävaras?

[QUOTE="vieras";26810610]no mun mielestä ei ollut typerä kommentti alkuunkaan, vaan aika kiteyttävä näinkin typerään gallupiin, jossa vaihtelet jatkuvasti sitä, mistä tässä on kysymys, sen mukaan, mitä kukakin sanoo, etkä myöskään hyväksy edes perusteluita toisten valinnoille.

astrolabe sanoi, että varastaminen on rikos, itsensä myyminen ei. miksi se ei kelpaa sulle perusteluksi? sehän täysin selvä syy monen meistä valinnalle.[/QUOTE]

Täytyy vielä kommentoida, etten kyllä tiedä kovinkaan montaa ihmistä, jolla neitsyys olisi vaikuttanut mielipiteeseen itsensä myymisestä. Seksi on useimmille pääosin molemminpuolista nautintoa. Harva haluaa itseään myydä vaikka valtaosa ihmisistä irtosuhteitakin harrastaa.

Laillisuus-kommenttiin taas...kunhan huomautin, ettei mulla ainakaan laki ja moraali kulje aina käsi kädessä. En pidä lapsityövoimalla tuotettujen tuotteidenkaan ostamista eettisenä vaikka se on laillista. Toisaalta onneksi prostituutioon pakottaminen/painostaminen on sekin laitonta.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tarkoitin, että se olisi liian lähellä sellaista, jos saisi ihan vapaasti valita asiakkaansa ja ääritapauksissa itseään miellyttäviä. Totta sekin on, että osa itseään myyvistä saa siitä seksuaalista nautintoa itsekin, etenkin jos voi valita itseään säväyttäviä asiakkaita. Tiedän kyllä, että yhden illan jutut ja prostituutio ovat aivan eri asia. Ei mua se rahanvaihto siinä järkytä vaan se, että joutuu olemaan toisen tyydyttäjänä/tyydytyksen kohteena maksua vastaan. Etenkin, jos kyseessä on vastenmielinen tyyppi.
Eli vertaat seksiä ja itsensä myymistä. Pata kattilaa.. Ja ei, se ei ole ollenkaan sama asia. Jos sinulla olisi puoliso, jota rakastat ja jonka kanssa nautit seksistä, sinua ei kuvottaisi, jos hän jättäisi sinulle rahaa aina seksin jälkeen?

[QUOTE="vieras";26810642]en sanonut, että on sama asia! sanoin, että seksi on seksiä. ei ole mitään niin kummallista tai erikoista, että se olisi mahdottomuus jonkun muunkin kuin oman aviomiehen kanssa. seksiä se olisi myös tuossa tilanteessa, vaikka minua ei huvittaisi. miksipäs se siitä muuttuisi. onko sun vaikea uskoa, että olen tätä mieltä?[/QUOTE]

Sun kohdalla ehkä. Mun kohdalla se olisi ihmiskauppaa.

Outoa. Nytkö se itsensä myyminen ei olekaan teille työ muiden joukossa? :O Miksei sitä voisi tehdä bordellissa määrättyinä työaikoina, sattumanvaraisten asiakkaiden kanssa (ei pahoinpitelijä-rikollisten), jos se kerran on vain työtä ja seksiä? Miksei asiakkaaksi kelpaisi nälkäkuoleman partaalla vähän epähygieenisemmät ja epämiellyttävämmätkin tyypit?

"Rainbow"
Yhteiskunnan tehtävä on huolehtia kaikista. Siksi en edes jaksaisi tuntea sellaisessa tilanteessa syyllisyyttä varastamisesta. En ole sen vähempiarvoisempi kuin muutkaan. Mä ymmärtäisin ihmistä, joka varastaisi multa pysyäkseen hengissä.

Toki sitä perheensä elättääkseen ja hengissä pysyäkseen tekee kaikkensa. Länsimaalaisilla ei mielestäni ole oikeutta tuomita sellaisia, jotka varastamalla elättävät itsensä.
Tällaista tekstiä on helppo kirjoittaa, jos ei itse ole joutunut varkauden uhriksi. Veikkaan, että sinunkin mielipiteesi hieman muuttuu, jos sinulle jonain päivänä käy niin kuin minun isälleni. Häneltä varastettiin iso kasa kalastusvälineitä muutama vuosi sitten. Osa oli ehkä korvattavissa, mutta niihin varastettuihin tavaroihin lukeutuivat myös isäni itse tekemät vaaput. Niitä oli sellainen reilut viitisensataa kappaletta ja isäni oli käyttänyt niiden tekemiseen vuosikausia. Ei niiden varastaminen meidän perhettämme mihinkään taloudelliseen ahdinkoon ajanut, mutta tunnearvo niillä oli kyllä suunnaton.

Luultavasti ne kalastusvälineet varastettiin myyntitarkoituksessa. Ehkä joku tosiaan tarvitsi niin kovasti rahaa elääkseen tai maksaakseen kaverilleen jotain velkoja, tms. Suoraan sanottuna ei voisi kuitenkaan vittua vähempää kiinnostaa. Tapahtuneesta on jo vuosia aikaa, mutta vieläkin harmittaa isäni puolesta. Jos ne varkaat todella olisivat halunneet, niin aivan varmasti he olisivat keksineet jonkun muunkin keinon pärjätä elämässään kuin viedä isäni omaisuus. Joten kyllä heidät saa ihan vapaasti tuomita.

Kaikki riippuu kaikesta. Varastamaan musta ei kyllä olis, ku tarpeeksi pitkälle pohtii. Myös seksin myyminen näin parisuhteessa elävänä tuntuu ikävältä vaihtoehdolta. Mutta jos olis oikeasti pakko, niin onhan seksiä jo vaikka runkkaaminen toiselta? :D Olis ainaki tarjota happy ending ilman sitä hierontaa. Ku sitä vaan, että seksiäkihhän voi ostaa monenlaista. Vien tän ehkä hiukan liian yksityiskohtaiseksi, mutta kun kaikkeen ei välttämättä pysty, kun ns. "tavallisen" seksin lisäksi on muitakin variaatioita. Mutta ääni meni prostituutiolle tässä tapauksessa. Onneksi todellisuus on toinen. :)

Mitä järkeä tässä gallupissa nyt ihan oikeasti olisi, jos saisi harjoittaa prostituutiota ihan millä tavalla tahansa. Nälkäkuoleman partaalla (jos en siis varastelisi) varmaan sitten pyytelisin niin isoja hintoja kuin onnistuisin, valikoisin fyysisesti ja olemukseltaan/käytökseltään miellyttävimmät tyypit ja pyrkisin löytämään asiakkaita, jotka haluaisivat minunkin nauttivan jne. En sano, että kyse olisi tuossa irtosuhteista, mutta varmasti suurin osa tuon valitsisi?

"vierailija"
Tytsi hei suosittelen rekkautumista sexworkin sivuille,entinen sihteeriopisto. Saattaisit oppia jotain suomen prostituoitujen oloista. Tienaavat hyvin,ottavat asiakkaita juuri silloin kun heille sopii ja useimmat asiakkaat ovat perussiistejä ja jokainen asiakas käy suihkussa ennen hommia.

Itsekin aikoinaan myymistä harrastaneena sanon että sinulla on todella outo käsitys kyseisestä hommasta.

toinen huara
"Minua ei häiritse, jos tytsi haluaa säästellä neitsyyttään vaikka viisikymppiseksi asti" Tämä liittyy aloitukseen miten? Jos jätettäisiin ne henkilökohtaisuudet väliin. Monella on juurikin vähän romantisoitu kuva itsensä myymisestä työnä, jossa voi valita, milloin ja kenen kanssa harrastaa seksiä ja vaikka kelpuuttaa vain ne, jotka ovat fyysisesti viehättäviä tai edes suht "taviksia". Ajatuksena oli nyt, että asiakkaana voisi olla myös niitä vähemmän viehättäviä ihmisiä.
Hei sinä! Täällä yksi jolla on ihan KOKEMUSTA prostituoituna toimimisesta. Kyllä mä olen aika hyvin voinut valita asiakkaani, tosin en minä jätä asiakasta väliin vain siksi, että hän on "ruma". Minusta jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista jossakin. Kun teen työtä niin teen työtä, en harrasta seksiä. Aivan kuten ammattitaitoinen hieroja tai gynekologi kohtaa sellaisen "ruman" asiakkaan, osaan minäkin kohdata asiakkaan ja pyrkiä tyydyttämään hänet, vaikka hän olisikin vähemmän viehättävä. Siitä olen tarkka, että hygienia on kunnossa - mutta eipä ole kukaan vielä kieltäytynyt käymästä suihkussa jos olen sitä ehdottanut.

Suomessa etenkin suomenkielisellä suomen kansalaisella on todella hyvät edellytykset valita omat asiakkaansa. Toisin kuin yleisesti luullaan, monet prostituoidut ovat jo 30-50 vuoden ikäisiä ja silti kelpaa ihan hyvin. Asiakkaat ovat pääsääntöisesti tavallisia miehiä, osa perheellisiä, osa sinkkuja. Iältään usein hieman vanhempia, sellaisia, jotka eivät jaksa hillua baarintiskillä ilmaisen (ja usein monimutkaisen) seksin perässä. Joskus jotkut kertovat tarinaa, että vaimon kanssa ei kamalan hyvin mene, mutta eihän sitä nyt vuosikymmenien liittoa pistetä paloiksi pikkuasioiden takia, useimmat eivät tahdo kertoa mitään taustoistaan.

[QUOTE="Rainbow";26810698]Tällaista tekstiä on helppo kirjoittaa, jos ei itse ole joutunut varkauden uhriksi. Veikkaan, että sinunkin mielipiteesi hieman muuttuu, jos sinulle jonain päivänä käy niin kuin minun isälleni. Häneltä varastettiin iso kasa kalastusvälineitä muutama vuosi sitten. Osa oli ehkä korvattavissa, mutta niihin varastettuihin tavaroihin lukeutuivat myös isäni itse tekemät vaaput. Niitä oli sellainen reilut viitisensataa kappaletta ja isäni oli käyttänyt niiden tekemiseen vuosikausia. Ei niiden varastaminen meidän perhettämme mihinkään taloudelliseen ahdinkoon ajanut, mutta tunnearvo niillä oli kyllä suunnaton.

Luultavasti ne kalastusvälineet varastettiin myyntitarkoituksessa. Ehkä joku tosiaan tarvitsi niin kovasti rahaa elääkseen tai maksaakseen kaverilleen jotain velkoja, tms. Suoraan sanottuna ei voisi kuitenkaan vittua vähempää kiinnostaa. Tapahtuneesta on jo vuosia aikaa, mutta vieläkin harmittaa isäni puolesta. Jos ne varkaat todella olisivat halunneet, niin aivan varmasti he olisivat keksineet jonkun muunkin keinon pärjätä elämässään kuin viedä isäni omaisuus. Joten kyllä heidät saa ihan vapaasti tuomita.[/QUOTE]

En tainnut missään kohtaa sanoa, ettei varastaminen aiheuttaisi vahinkoa. Harvalle se varmaan kuitenkaan aiheuttaa mielenterveysongelmia tai ajaa itsemurhan partaalle? Moni varmasti ajautuisi, jos joutuisi itseään pakon edessä myymään.

toinen huara
Mitä järkeä tässä gallupissa nyt ihan oikeasti olisi, jos saisi harjoittaa prostituutiota ihan millä tavalla tahansa. Nälkäkuoleman partaalla (jos en siis varastelisi) varmaan sitten pyytelisin niin isoja hintoja kuin onnistuisin, valikoisin fyysisesti ja olemukseltaan/käytökseltään miellyttävimmät tyypit ja pyrkisin löytämään asiakkaita, jotka haluaisivat minunkin nauttivan jne. En sano, että kyse olisi tuossa irtosuhteista, mutta varmasti suurin osa tuon valitsisi?
No aika idiootti olisit jos ET pyytäisi mahdollisimman suurta hintaa ja valitsisi mieleisiä asiakkaita... Miksi kukaan itseään alihintaan möisi? (Tosin fyysisen olemuksen sijaan sitä kyllä oppii arvostamaan ihmisen sisintä tämmöisessä työssä) Koska kyse ei varsinaisesti ole seksistä työntekijän puolelta niin en ymmärrä tuota vaatimusta, että asiakas pyrkisi saada minutkin nauttimaan. Kun teen työtä niin nautin siitä, että toinen nauttii. Tuntuisi vähän omituiselta ja liian intiimiltä pyytää asiakasta fyysisesti tyydyttämään minua. En halua sellaista suhdetta asiakkaisiin.

Yhteistyössä