G: Jos vaihtoehtona olisi elää varastaen tai itseään myyden, kumman valitsisit?

Elättäisitkö itsesi/perheesi ennemmin varastamalla vai ryhtymällä prostituoiduksi?

• Varastaisin

Ääniä: 19 43,2%
  • Ryhtyisin prostituoiduksi

Ääniä: 26 59,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    44
"vieras"
Siis ihan poliisikin on haastatteluissa, ohjelmissa yms. kertonut, että esim. rikolliset moottoripyöräjengit saavat rahansa prostituutiosta, huumeista ja rahanpesusta. Lunis on ihan oikeassa.

[QUOTE="vieras";26809163]Siis ihan poliisikin on haastatteluissa, ohjelmissa yms. kertonut, että esim. rikolliset moottoripyöräjengit saavat rahansa prostituutiosta, huumeista ja rahanpesusta. Lunis on ihan oikeassa.[/QUOTE]

Selvä juttu. Varmaankin on näin, jos kerran ihan poliisi on asiasta infonnut. Poistun siis huomaamatta takavasemmalle ja jätän areenan asiat paremmin tunteville! :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26809163]Siis ihan poliisikin on haastatteluissa, ohjelmissa yms. kertonut, että esim. rikolliset moottoripyöräjengit saavat rahansa prostituutiosta, huumeista ja rahanpesusta. Lunis on ihan oikeassa.[/QUOTE]

Niin saavatkin mutta tosiaan niiden omien tyyppien prostituutiosta. Ei niin, että he käyvät hakemassa rahat niiltä jotka tekevät töitä itsenäisesti. Aivan kuten ne ei myöskään käy jokaikisen kannabiksen kotikasvattajan kimppuun vaan hoitaa ne hommat ihan itse tuomalla huumeita ulkomailta.

Lunatic

Mutta minähän vaan kuvittelen ja elän Sopranos-maailmassa. :popcorn:

Varmasti olen vaan fantasioinut rikolliset jotka ajelee limusiineilla pitkin kylää ja poliisit jotka hajottaa niiden seinän tankilla etsiessään aseita ja huumeita.
Saati tapetut niihin piireihin kuuluvat.

Juu, ihan fantasiaa kaikki. Ei rikollisia ole olemassa, ei ainakaan Suomessa. ;)

Mutta minähän vaan kuvittelen ja elän Sopranos-maailmassa. :popcorn:

Varmasti olen vaan fantasioinut rikolliset jotka ajelee limusiineilla pitkin kylää ja poliisit jotka hajottaa niiden seinän tankilla etsiessään aseita ja huumeita.
Saati tapetut niihin piireihin kuuluvat.

Juu, ihan fantasiaa kaikki. Ei rikollisia ole olemassa, ei ainakaan Suomessa. ;)
Ei tsiisus täähän menee villiksi! Jos tuo yllä kuvaamasi vastaa käsitystäsi suomalaisen ammatti- ja taparikollisuuden arjesta, niin millä selität sen, että ihan joka jumalan kerta, kun poliisi niitä armeijan Paseja (ei siis "tankkeja") lainaa, niin homma ylittää iltapäiväläyhäkkeiden uutiskynnyksen?

Jäitä hattuun nyt, oikeasti! Totta h-vetissä Suomessa on rikollisia, jotka (ainakin jonkin aikaa) onnistuvat elättämään itsensä pelkästään rikollisella toiminnalla, mutta tämä on ihan eri asia, kuin väittää, että atarit ovat ovella justiinsa, kun opiskelijatyttö päättää ruveta pillunmyyntihommiin.

"vieras"
Mun käsityksen mukaan (käsitys muodostunut eri ohjelmista, lehtijutuista yms), ihmiskauppa Suomessa on lähinnä ulkomaalaisten käsissä. Siis niin, että (lähinnä) virolaiset ja venäläiset ovat jakaneet keskenään alueita Suomessa, missä toimivat. Naiset tuodaan Virosta ja Venäjältä. Varmasti joku jossain on joskus yrittänyt painostaa suomalaisiakin itsenäisiä ammatinharjoittajia rinkiinsä, mutta epäilen, että ei hyvällä menestyksellä. Suomessa siihen ei ole pakko kenenkään ryhtyä.

Ei tässä olekaan päätä eikä häntää. :D Eikä ole tarkoituskaan olla. Eihän tämmöstä tilannetta Suomessa ihan lähipäivinä kellekään ole tulossa. :whistle: Aika kiivaita reaktioita aiheuttaa ihmisissä pelkkä hypoteettinen gallup. Musta tää gallup olis aika turha, jos vaihtoehtona olis tuo, mitä monet opiskelijat tekevät täysin vapaaehtoisesti ihan vaan saadakseen lisätienestiä. Jos toimii prostituoituna myyden itseään valitsemanaan ajankohtana, valitsemilleen ihmisille jne, ei se eroaisi paljon aina mistään yhden illan jutuista. Valinnanvaraa saattaisi olla paljonkin. Jos pitäisi ottaa vastaan itselleen ei-niin-miellyttäviä asikkaitakin, olisi kyseessä jo aivan erilainen työ. Siis esim. työskennellen bordellissa ihan normipituisia päiviä, ottaen käytännössä kaikki maksavat asiakkaat vastaan.

Viimeksi muokattu:
Siis mitä vittua, oikeesti?! Täähän on täysin järjetön keskustelu, tässä ei oo päätä eikä häntää!

Etkä sä, anteeks vaan, oo alkuunkaan oikee ihminen arvioimaan mitä seksi ja/tai itsensä myyminen on tai ei ole, varsinkaan muille ku itselles.

Menin vastaamaan tähän, ennenku luin ketjua. Jos huorana ei sais valita asiakkaitaan, miks sitte sais valita mitä/missä/milloin varastaa? TIETYSTI huora valitsee asiakkaansa, pakkohan sen on. Lyhyeks jäis ura muuten.

Mä en vaan voi käsittää, missä ulottuvuudessa varastaminen, toisen oman ottaminen, rikoksen tekeminen on parempi vaihtoehto, kuin rehellinen työ? Vai pitäiskö varastaminen ehkä vaan sitte laillistaa? Laittaa kauppanki hintalappujen alle merkintä "maksa, jos jaksat"?

Kävipä ärsyttämään nyt ihan olan takaa...
"Mä en vaan voi käsittää, missä ulottuvuudessa varastaminen, toisen oman ottaminen, rikoksen tekeminen on parempi vaihtoehto, kuin rehellinen työ? "Vai pitäiskö varastaminen ehkä vaan sitte laillistaa?"

Kuka nyt on puhunut siitä, mikä on parempi vaihtoehto? Kyseessähän ei alkuunkaan olis mikään ideaalitilanne, jos joutuisi käyttämään äärikeinoja itsensä elättämiseen. Ei, varastamista ei pitäisi laillistaa. Eikä ketään pitäisi jättää yhteiskunnassa siihen tilanteeseen, että nuo olisi ainoat vaihtoehdot. Ihmiselle, joka ei edes pystyisi kuvittelemaan myyvänsä itseään, on prostituutio ihan verrattavissa ihmiskauppaan, kun sitä ei kerran olisi halukas/kykenevä tekemään. Todellakin varastaisinkin ennemmin. Sitten pitäisi harkita uudelleen, jos todellakin saisin päättää, kenet otan asiakkaaksi, milloin tekisin ko. hommaa ja mitä siihen sisältyisi, millä hinnoilla jne. Varastaen olisi aika vaikeaa loppuelämää elää.

"vieras"
Ei tässä olekaan päätä eikä häntää. :D Eikä ole tarkoituskaan olla. Eihän tämmöstä tilannetta Suomessa ihan lähipäivinä kellekään ole tulossa. :whistle: Aika kiivaita reaktioita aiheuttaa ihmisissä pelkkä hypoteettinen gallup. Musta tää gallup olis aika turha, jos vaihtoehtona olis tuo, mitä monet opiskelijat tekevät täysin vapaaehtoisesti ihan vaan saadakseen lisätienestiä. Jos toimii prostituoituna myyden itseään valitsemanaan ajankohtana, valitsemilleen ihmisille jne, ei se eroaisi paljon aina mistään yhden illan jutuista. Valinnanvaraa saattaisi olla paljonkin. Jos pitäisi ottaa vastaan itselleen ei-niin-miellyttäviä asikkaitakin, olisi kyseessä jo aivan erilainen työ. Siis esim. työskennellen bordellissa ihan normipituisia päiviä, ottaen käytännössä kaikki maksavat asiakkaat vastaan.
No mutta kun Suomessa tilanne on se, että myyjä voi varmasti aika pitkälle valita asiakkaansa. Ei se siitä silti miellyttävää tee, eikä ole verrattavissa mitenkään yhden illan panoihin. Siis niille, jotka myisivät itseään vain pakon edessä.

Miten tuo varastaminen, kuinka toimisit ja mitä ja keneltä varastaisit, kun kuukausittain joutuisit hankkimaan rahat vuokraan ja muihin asumiskuluihin, laskuihin, ruokaan, vaatteisiin..niistä kertyy aika iso summa. Sanotaan vaikka 800e/kk, mistä varastaisit ja mitä?

Olisit sitten laittanut gallupin että olisitko mieluummin ihmiskaupan uhri vai varas...
Ei se silti olisi ihmiskauppaa. Tarkoitin esim. laillistettuja bordelleja, joissa pitäisi ottaa häiriköitä lukuunottamatta kaikki asiakkaat vastaan, kuten monissa muissakin töissä. Myös sellaisia, jotka saattaisi kokea vastenmielisiksi. Mä kokisin sen kyllä siinä vaiheessa ihan ihmiskauppaan verrattavaksi, jos yhteiskunnalta ei saisi mitään tukea vaan pitäisi joko varastaa tai ryhtyä tuohon hommaan.

Se voisi olla työ töiden joukossa. Ei kaikista ole teurastajaksikaan, mutta moni ostaa lihaa kuitenkin. Kuitenkin suurin kynnys siihen miksi se ei ole työ töiden joukossa on se, että ihmiset arvottavat alan niin matalalle, että varkaanakin on moraalisesti korkeammalla.
Miten se eroaisi ihmiskaupasta siinä tapauksessa? Jos siihen joutuisi vastentahtoisesti työttömänä ollessaan. Teurastajaksikaan ei käsittääkseni ketään pakoteta. Et kai ole sitä mieltä, ettei sossuta pitäisi tippua rahaa, jos ei työttömänä suostuisi ottamaan tuollaista työtä vastaan? Itsensä myyminen ei koskaan ole verrattavissa muuhun työhön, silloin, kun se ei ole vapaaehtoista ja omista päätöksistä lähtevää.

Viimeksi muokattu:
Miten se eroaisi ihmiskaupasta siinä tapauksessa? Jos siihen joutuisi vastentahtoisesti työttömänä ollessaan. Teurastajaksikaan ei käsittääkseni ketään pakoteta.
Mutta esimerkiksi auton varaosamyyjäksi pakotetaan. :) Tai ainakin eräs puolituttu "pakotettiin" - karenssin uhalla siis - ottamaan vastaan varaosamyyjän työ. Tää yksityisautoilun vastaisessa kansalaisliikkeessäkin toiminut tyyppi vihasi kuulemma jokaista asiakasta "sydämensä pohjasta", mutta joutui myymään niitä pakoputkia ja virranjakajan kansia niin kauan, että onnistui itse hankkimaan itselleen muuta työtä.

vrs
Ei tässä olekaan päätä eikä häntää. :D Eikä ole tarkoituskaan olla.
Ja mitä iloa tästä sitten on? Vois jopa olla mielenkiintonen aihe, ellei alettais jälkikäteen saivartelemaan outoja sääntöjä ja väännöksiä.

Ihan sama ois stte kysyä, et hyppisitkö mieluummin oikeella vai vasemmalla jalalla ja lisätä jälkikäteen, että siinä oikeessa jalassa on sitten kahdeksan naulaa ja varpaat irti. :headwall:

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26809328:
Ei tsiisus täähän menee villiksi! Jos tuo yllä kuvaamasi vastaa käsitystäsi suomalaisen ammatti- ja taparikollisuuden arjesta, niin millä selität sen, että ihan joka jumalan kerta, kun poliisi niitä armeijan Paseja (ei siis "tankkeja") lainaa, niin homma ylittää iltapäiväläyhäkkeiden uutiskynnyksen?

Jäitä hattuun nyt, oikeasti! Totta h-vetissä Suomessa on rikollisia, jotka (ainakin jonkin aikaa) onnistuvat elättämään itsensä pelkästään rikollisella toiminnalla, mutta tämä on ihan eri asia, kuin väittää, että atarit ovat ovella justiinsa, kun opiskelijatyttö päättää ruveta pillunmyyntihommiin.
Missä mä olen väittäny että rikolliset on opiskelijoiden ovella.
Vähän eri asia noin sinkkuopiskelijana rahottaa elämäänsä satunnaisesti myymällä pimpulaa, kuin olla perheellinen nainen joka elättää perheensä seksillä.

Ja mitä taas iltapäivälehtiin tulee, ne eivät liity tähän asiaan mitenkään.
Vai kuvitteletko, että kaikki rikollinen toiminta löytyy lehtien sivuilta.:D

"Nainen"
Oon kyllä ihan tosissani. Toki voit itse kokeilla ja alkaa pyörittää bordellia kotonasi 24/7, katsotaan kuka siitä lopulta kiinnostuu.:whistle:

Ihan eri asia myydä vaikka kerran viikossa baari-illan päätteeksi, tai joskus ja jouluna. Pitää myydä joka pv ja monta kertaa, niin saa sen oman parittajan.

Tämä tulee sulle nyt varmaan kauheana shokkina, mutta alamaailma saa rahansa juuri prostituutiolla, huumeilla ja aseilla.
Itse olen myynyt seksiä ihan viikoittain ja omassa hupakointikämpässä jo kymmenen vuotta putkeen. Kertaakaan ei ole tullut "mafia" tai "bandiitit" mun ovelle osinkoja kyselemään, eikä muidenkaan tuntemieni tyttöjen. Mitäpä jos et pätis asioilla joista et oikeesti tiiä mitään. On totta että rikollisjärjestöt ovat osallisia myös prostituutioon, mutta ei se sitä tarkoita että jokainen hupakko ois jonkun parittajan alaisuudessa, ei todellakaan. SUomessa muuten ei taida täll' bhetkellä btoimia yhtäkään varsinaista bordellia, parittaminen kun on laissa kiellettyä, itsensä myyminen ei.

Lunatic
[QUOTE="Nainen";26809944]Itse olen myynyt seksiä ihan viikoittain ja omassa hupakointikämpässä jo kymmenen vuotta putkeen. Kertaakaan ei ole tullut "mafia" tai "bandiitit" mun ovelle osinkoja kyselemään, eikä muidenkaan tuntemieni tyttöjen. Mitäpä jos et pätis asioilla joista et oikeesti tiiä mitään. On totta että rikollisjärjestöt ovat osallisia myös prostituutioon, mutta ei se sitä tarkoita että jokainen hupakko ois jonkun parittajan alaisuudessa, ei todellakaan. SUomessa muuten ei taida täll' bhetkellä btoimia yhtäkään varsinaista bordellia, parittaminen kun on laissa kiellettyä, itsensä myyminen ei.[/QUOTE]

Kyllä minä kutsun bordelliksi asuntoa, johon on suljettu 5 naista myymään seksiä, ja autoja lappaa pihaan vuoronperään. En sitten tiedä miksi tollanen harrastelijahoro sitä kutsuu.

Yhteistyössä