{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Mä oon varmaan jotenkin outo viimeisillään raskaana oleva kun mä nautin noista helteistä. Oon siitä onnellisessa asemassa että edes noi helteet ei saa turvotusta aikaan. Olo on siis vallan mainio. Koko kesän kaikki sanoneet että oon varmaan ilonen kun ei oo helteitä ollut tänä kesänä. No en todellakaan oo ollut. Kesän pitää olla kuuma. Eilenkin mittari näytti 26-27'c ja siivosin pari tuntia tuossa pihalla autoja. Hiki virtasi kun könysin imuroida niitä läpi mutta mitään muuta se ei aikaan saanu ku tuon hien. Ei supistuksia, ei turvotuksia, ei mitään! Harmittavasti täällä tämä päivä näyttää olevan vaan viimenen hellepäivä tähän palaan. loppuviikolle lupaa taas sateita ja kylmää joten nyt ei valiteta vaan nautitaan.

Sanle ja masukki 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
kesämasu jaksamisia käynnistykseen :)

uaah silmät on ihan ristissä vielä, vois mennä takaisin nukkumaan. koko kroppa on ihan lukossa, nukuttiin koko yö niin että tuuletin laulo täysillä "mun puolella" ja viel et ei ollut peittoa päällä tietenkään niin nyt siitä kylmästä kroppa tuntuu kohmealta, kuin vanha mummos henkilö joka ei jaksa kunnolla jäseniään liikuttaa :D no ainaki takas sen että tuli nukuttua yöllä, kohta vähän teetä koneeseen niin johan sitä virkoaa sitten.

sanle joo kyllä mäki oon noita helteitä odotellut ! vaikka sitä hikoileeki ku pieni sika niin silti on ihanaa, ollut välillä turhanki viileetä. nyt on kuitenki kesä ja siltä haluanki että tuntuu, kuitenki taas pitkä kylmä talvi edessä niin kyllä näitä helteitä sitten lämmöllä muistelee. aika vähästä tää mun turvotus ollut ettei se häiritse mitään puuhailua juurikaan. ja mäkin oon kuullut tota samaa virttä, että onneks ei oo ollut niin kuuma niin sunki ollut mukava olla. pyh!

surusilmät en tiedä mikä nyt olis "paras" mut ekaks kaikki tuntuu ostavan sitä NAN merkkistä. esikoinen meillä joi ekaks sitä, sitten semperiä ja välillä tutteliaki. että eikai sillä niin väliä. toi semper oli kai kaikista halvinta niin siks ostettiin sitä yhdessä vaiheessa kun sitä maitoa meni kuitenki niin paljon ja ei viel muuta "syönyt" kuin maitoa. pitäis itsekin ostaa muutama kotiin varmuuden vuoks mut toivon et meille ei tulis pullovauvaa, tietää taas hirveetä rahanmenoa ku jos niitä korvikkeita joutuu ostamaan. noissa vaipoissa itsessään kuitenki rahanmenoa.. hauskaa kampaajareissua!

toistaseks ulkona näyttää hyvältä, eli aurinkoa piisaa. pitäis siel neuvolan psykolle varatulle ajalle mennä, en kyl tasan mitään lääkityksiä ota nyt vastaan koska sit varmasti imetys olis pois suljettu. mies puhu että pääsis aikasemmin töistä niin tiedä nyt sitten, jotain kivaa vois puuhailla. tosin tossa omalla pihalla on helppo nauttia auringosta, pojalle siihen vaan vesileikki piste niin kyllä siinä viihtyy kauan :) jospa nyt sitä teetä, taitaa olla jo aika pois suljettua takasin lepäämään meno, samuki jo hereillä.

samunäiti&alex 37+6
 
Onnea Mammako! :heart: Tulispa meidänkin pikkuinen jo pian... :D

Tsemppiä kesämasulle käynnistykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

Eilen oltiin koko päivä kaupoilla naapurikaupungissa, 80 km päässä. Monta tuntia kierreltiin eikä se aiheuttanut MITÄÄN tuntemuksia, ei muuta kuin särkevät jalat! :D Perkule. No, kai se vauva tosiaan tulee sitten kun on sen aika. :) Eipä sinne masuun kukaan ole vielä jäänyt... On vaan ihan huikea vauvakuume jo, saispa sen oman pikkuisen jo syliin.

Nyt pitää lähteä koiran kanssa ulos ja valmistautumaan neuvolaan lähtöön. Lisää myöhemmin!

Minea ja maha-asukki 39+1
 
kesämasu-12 Paljon tsemppiä käynnistykseen! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja joutuisasti.

Maria*** Aivan mahtavaa, että olet pystynyt yhä joogaamaan. Joogasin ahkerasti vielä raskauden alussa, mutta raskausjoogasta keho ei yhtään tykännyt ja sen jälkeen olen tehnyt asanoita vain pari kertaa kun kroppa ei pitänyt niistä jostakin syystä. Aion palata hiljalleen joogan pariin taas, kun se tuntuu hyvältä synnytyksen jälkeen.

Helteistä Minua ne eivät ole tässä kodissa pahemmin haitanneet, sillä kotimme on edellistä viileämpi. Vain la ja eilen su helle tuntui täälläkin ja pidimmekin hyvin puutarhan ja parvekkeen ovia auki. Useampikin kamu ja sukulainen on kyllä olettanut, että olen läkähtymässä, mutta toistaiseksi niin ei ole käynyt ja hyvä niin.

Äidinmaidonkorveikkeista Aion imettää parhaani mukaan, mutta silti aion ostaa muutaman purkin korvikkeita varalle. Kuinka monta pakettia niitä kannattaisi olla varalla alkutilanteessa? Tässä vaiheessa meillä on siis vain yksi, jonka ostin isyyspakkaukseen.

Ihanaa uutta viikkoa kaikille ja voimia jokaiselle tarpeen mukaan! :)

Luckygirl & Vintiö 38+2
 
Äidinmaidonkorvikkeesta: Sitä ei tartte kun 1-2 purkkia varalle alussa, koska ne määrät mitä vauva syö, on niin pieniä ja avattunahan se purkki säilyy jääkaapissa vuorokauden, että kyllä siinä kerkee sit hakea lisää jos näyttää siltä:) Itse ostan tuttelia ja boikotoin nannia, koska Nestle on markkinoinut kehitysmaihin jauhemuodossa olevaa äidinmaidonkorviketta sen helppouden takia, jolloin sitä sekoitettiin likaiseen juomaveteen ja hirveästi vauvoja kuoli sen takia. Neste on muutenkin tosi kyseenalainen yritys, mm. lapsityövoimaa jne. En saarnaa, infosin vaan!! :DD

Minäkin nautin helteistä! Ihana ilma oli eilen, ainoana huonona pidän kauheeta määrää paarmoja.. Lapioin miehen kanssa tonnin hiekkaa mummolassa hiekkalaatikkoon ja sitte lähin möksälle ottamaan aurinkoa ja saunoinki vielä :D Lisää tämmösiä.. Niin ja mitään tuntemuksia ei oo ollu!
 
Liikunnasta piti kommentoimani. Että itse olen käynyt salilla 2-4 x /vko, enkä ajatellut harventaa kuin pakon edessä. On se kumma, että kävely tuottaa vaikeuksia, mutta salilla on montaa muuta, mitä voi tehdä ihan kivuitta, ja tulee toosi hyvä olo:) Ihan kunnon hien tykkään saada pintaan. Välillä oon miettinyt mikä on turvallista, mutta kait se oma vointi sen kertoo. Sykkeen yritän pitää alempana kuin yleensä kuitenkin...
 
huhhuh. eilen tuli neljän tunnin ajan semmosia supistuksia, että oli toooooodella tuskanen olo! sattu niin perhanasti lantioon, ja tonne jonnekin häntäluun ja alaselän alueelle! mut ne sit laantu sen neljän tunnin jälkeen, ja niitä tuli epäsäännöllisesti 1-8 min välein. ja tänä aamuna irtoili taas limatulppaa.. (ei kyllä vieläkään yhtään verta joukossa) tässä toiveikkaana, josko ne alkais tänään taas jossain vaiheessa, ni pääsis tosi toimiin :) oli kyl todella tuskaset 4 tuntia :D pyörin tos ihan tuskissani ja nojailin puuskuttaen pöydän kulmaan.. noh. toivotaan. :)

emilien ja pikkunen 38+4 :heart:
 
Heipä hei!

Onnea mammako ja onnea myös kesämasulle käynnistykseen! :) Tsempit myös muille, jotka jo vauvaa kaipailee syliin! Itse kuulun myös heihin.

Korvikkeista ostaisin Valion korvikkeita, jos niitä sattuisi tarvitsemaan. Vellit ja puurot sitten ainakin. Syynä se, että mies on valion maidontuottaja ja siinä myös tuleva ammattini ja elämäntyö, joten suosi kotimaista ja omaa! :D Muuten ei kai mitään väliä. Toki itsekin ostaisin vain sitten jotain tuttelia tai muuta mitä näitä nyt on, mutta mieluiten aina kotimaista. Tärkeintä on se, että se passaa vauvalle.

Täällä on siis myös erittäin valmis mamma synnyttämään! Ei jaksais enää yhtään, kun ahistaa vaan :( Joka paikkaa särkee ja kipeitä supistuksia tulee aina välillä, vaan mitään ei tapahdu! Alamaha on ihan hullun kipeä välillä ja vauva painaa päätä alaspäin, jolloin tuntuu että alapää repeää ihan just! Yöllä ei voi nukkua ollenkaan ja päivät sitten vain menee väsymyksessä. Yritän nyt nukkua myös päivisin pienet päikyt, jotta ei olisi ihan poikki jo valmiiksi, kun aika tulee vauvaa lähteä hakemaan..
Torstaina taas neuvola, joka siis viiminen ennen LA:ta. Aion valittaa sitten ihan kunnolla, että nyt kyllä on viikon aikana päivä päivältä vain paskempi olo, ja ihan kypsä koko touhuun! Onneksi tähän asti on ollut suht mukavaa osotusta vaan silti en erityisemmin välittäis olla raskaana näin kauaa! Olisi kiva jos odotus kestäisi puolet vähemmän aikaa :D
Tuossa viimeyönä kärvistellessä jo päätin, että kyllä sen vuojen ootetaan, ennen kuin aletaan pikkukakkosta yrittään. Ei raskaanaoleminen olekaan ihan sellaista, mitä olen aina kuvitellut. Ihanaa toisinaan, mutta jos minun jokaisen raskauden aikana täytyy alkaa jo puolestavälistä odotusta nämä viheliäiset supistelut, niin ei siitä voi nauttia! Raskausaika on vain välttämätön paha, jotta saisimme ne toivomamme 4 lasta... Ei siis auta valittaa vaan ei jaksasi kyllä enää!

Jep. Hyvää viikon jatkoa teille vaan! :D Kiitos ja anteeksi.

-pansku- ja bubutyttönen 39+0 POKS POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Vähänkö on huono olo kun ei saa syödä mitään :/ 12.30 ois se labra-aika niihin hepatoosi verikokeisiin ja 12 h syömättä ennen sitä... voisin oksentaa. Pitää varata laukkuun pari aprikoosibonaa ja lusikka :D Ja päätäkin alkaa jo särkemään. No nyt ei muuta kun koiran kaa tonne helteeseen kävelee, jos sen verran tolpilla pysyis vielä.

Tii ja masukki 39+1
 
Hei kaikki!
Jippii, nyt vauvoja alkaa tulla tupsahdella. Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville. Huih, tulis jo meillekin :)

Ihanan aktiivista porukkaa täällä. Mä en vois kuvitellakaan jaksavani enää siivoilla tai saunoa tai oikein tehdä mitään muutakaan. Mistä te saatte sen energian???? Kuntosalin lopetin viime viikolla kun alkoi tulla vain paha olo sen hyvän sijaan.

Mä olen korvikkeeksi ostanut valiota. Onniko se on? Tajusin just että en tiedä miten sitä käytetään. Säilyvän jääkaapissa kun meillä on niin kuuma. Miten se ja minkälämpöiseksi lämmitetään? Jos sterilisoin tuttipullot nyt kotona, niin pitääkö ne sterilisoida vielä sairaalassa? Yleensäkin, pitääkö se sterilisointi tehdä aina just ennen syöttöä?

Apua, mä en tiedä näistä maitoasioista mitään :D

Uusiäippä ja vaaveli 37+2
 
Täällä jännitellään josko nyt alkaisi syntymään! Supistuksia tullut eilisaamusta lähtien vaihtuvalla tahdilla ja tänään aamuyöstä jo 5-15 min välein. Vielä ei tarvii sairaalaan lähteä kun saattavathan ne tosta vielä loppua. Toivottavasti ei ja lähtisi nyt luonnollisella tavalla syntymään. Huomenna olisi todennäköinen käynnistys kuitenkin jos vaan paikat on sen verran auki. Ottaa jo aikas kipeetä, erityisesti selän puolelle, mutta onneksi on noita lepotaukoja niin jaksaa. Unet jäi kyllä hyvin niukaksi viime yönä supistusten välillä..

Penni ja pikkunen 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90 ja nansku:
Neuvolassa tuli taas käytyä. Kaikki ok, pissa puhdas, ei turvotuksia ja paino noussut viime viikosta vähän reilu kilon, jes! Eli siis kokonaiset 5kg tullut painoa tähän mennessä... :D Vielä sais enemmänkin tulla imetyksen kannalta.
Vauva oli laskeutunut ja ehkä jopa kiinnittynyt, niinkuin arvelinkin. Lauantaina se on tainnut tapahtua, koska sillon tuntu painetta alhaalla ja kävely muuttui hankalammaksi. Pikkuinen oli myös ovelasti vaihtanut asentoa, selkä on nyt oikealla puolella ja raajat vasemmalla. :D Terkka arvioi kuitenkin, että vielä ens viikolla nähdään, uus aika on maanantaille 6.8, päivä LA:n jälkeen...
Kyllä nyt toivoisin, että ei tarvis enää ens viikolla mennä! Jotenkin oon nyt viikonlopun aikana ollu niin kypsä, lähinnä vaan mielialan takia, en muuten ku ei mitään vaivojakaan ole. Sanoinkin neuvolassa että on ollut niin sulkeutunut olo muutamien viime päivien aikana, ei kiinnostais hirveesti muiden ihmisten jutut eikä jaksais nähdä ketään. Terkka sanoi, että se on hyvä, että kerään henkistä voimaa synnytystä varten, on tarkoituskin rauhoittua. Onneks saa siis olla päivät koiran kanssa kotona, jos ei muu huvita. :D

Eipä tässä muuta, jos rupeis hiukan siivoilemaan. Jospa sillä tää yleinen vitutuskin vähän helpottais. Hyvää alkuviikkoa kaikille mammoille! :)

Minea ja maha-asukki 39+1
 
Uusiäippä Eihän ne mun käsittääkseni mitään korviketta sairaalassa vauvalle anna, vaan luovutettua äidinmaitoa. Näin mä oon (myöskin uutena äitinä) käsittänyt enkä kyl mitään pulloja ota ees mukaan.

Täällä tänään POKS 36+0 ja ajattelin et vielä kolme viikkoa ja sit mä oon kypsä :D Menkää te muut vaan synnyttämään ja tulkaa sit kertomaan et oliko ihan hirveetä :stick:

inieh ja tyyppi 36+0 tosiaan vasta :headwall:
 
Onnea mammako ja tsemppiä kesämasulle synnärille!

Täällä oli eilen aivan kauhian tukahduttava ilma ulkona, kävi ukkonenkin välillä ja sitten sama saunamainen ilma taas jatkui. No, siivoilin tuossa helteessä ja sitten vielä kävin kävlemässäkin reippaan lenkin. Sit kun ei ollut tarpeeksi saanut kuumaa piti vielä illalla saunoakin. Välittikö masukki mitään... NO EI!! Siellä se vaan tyytyväisenä posottaa ja jumppailee :headwall:

Ei näytä tosiaan noi mitkään häätökonstit vaikuttaan jos ei se halua vielä ulos. Noh, nouseepahan itsellä ainakin kunto sitä yrittäessä :D

Korvikkeista meillä on käytetty NAN merkkiä jos on tarvinnut. Muista merkeistä meni vauvalla masu ihan sekaisin. Mut toihan on ihan yksilöllistä ja sopiva löytyy kokeilemalla. Pullot ja tutit on desinfioitu keittämällä ja laitettu sitten ihan vaan kaappiin kuivamaan. Ei niitä tarvii ennen käyttöä enää alkaa keitteleen.

Sitä mie en nyt itse muista että pitikö täysimetyksellä olevalle vauvalle antaa joskus lisäksi vettä pullosta? On niin pitkä aika viime imetyksestä..

Mieki varasin nyt uhmalla ajan kampaamoon huomisaamuksi. Ja varmasti pääsen ku ei niin yhtään mitään kivuliaita suppareita ole tullut :)

Pitää sitten vissiin varailla vielä neuvola-aikaakin tälle viikolle :(

Numbatti ja masukki 39+1
 
NP
Alkuperäinen kirjoittaja Uusiäippä78;26794094:
Säilyvän jääkaapissa kun meillä on niin kuuma. Miten se ja minkälämpöiseksi lämmitetään?
Avaamaton huoneenlämmössä (kuten ne kaupassakin ovat) ja avattuna jääkaapissa vrk:n. Itse oon lämmittänyt "vesihauteessa": tuttipulloon korviketta (alussa tosi vähän per syöttö, jotain 20 ml annoin Ykköselle aluksi), tuttipullo isoon mukiin ja sinne mukiin pohjalle kuumaa vettä. Sit pari tippaa korviketta käsivarrelle zekkaukseksi ennen tarjoilua, ettei oo liian kuumaa.

Uusiäippä Eihän ne mun käsittääkseni mitään korviketta sairaalassa vauvalle anna, vaan luovutettua äidinmaitoa. Näin mä oon (myöskin uutena äitinä) käsittänyt enkä kyl mitään pulloja ota ees mukaan.
Eiks vain keskosille anneta luovutettua äidinmaitoa? Mun mielestä Ykkönen sai NANia tmv korviketta sairaalassa. Ja ihan sairaalan pulloilla mentiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kesämasulle tsemppiä käynnistykseen!

Veden antamisesta Ei nykyään, tai ainakaan 3-vuotta sitten, suositeltu veden antoa täysimetyksen lisäksi. Ei edes kesäkuumalla, koska tarvittavan nesteen vauva saa äidinmaidosta.

Ihana tuuli tänään, ulkolämpötilakin on pudonnut jo alle 23. Tänään pyrin tekemään kaikkeni saadakseni supistuksia aikaan! Aamupäivällä kävin kaupoilla + kirppiksella, äsken kävelin lyhyen lenkin koiran kanssa (piti kääntyä kun häpyluuhun alkoi vihloa sen verran) ja nyt ajattelin keräillä viinimarjoja vähän ja keittää ensimmäiset mehut. Mies tulee myöhemmin vasta kotiin ja esikoinen on siellä risteilemässä, joten nyt on hyvä touhuilla ihan rauhassa. Illaksi sitten sauna vielä päälle kun nyt on viileämpi. En elättele suuria toiveita, mutta pitää kokeilla kuitenkin :)
 
NP No PHKS:sa on ainakin luovutettu äidinmaito lisämaitona..

"Mitä maitoa annetaan vauvalle tarvittaessa lisäruuaksi?
Tarvittaessa lisämaidoksi annamme luovutettua rintamaitoa."
Kopsasin ton usein kysytyistä kysymyksistä.
 
Anskü
Onnea Mammako! Ja tsemppiä niille joilla synnytys on aivan lähellä!

(.) Minä oon aatellu ottaa kaiken irti tästä loppuraskaudesta, enkä ole viihtynyt paljon kotona, ja koneella. Viime viikolla pari shoppailupäivää, päivä tivolissa ystävän ja hänen lasten kans sekä kavereiden häät vietetty. Oli kyllä ohjelmaa kerrakseen ja käveltyäkin tuli iha kunnolla, mutta eipä tää tilanne tästä oo mihinkää muuttunu. Supistuksia toki tulee, mutta ei kipeitä. Ja nyt on liitoskivutkin tunnistettu, mutta ei nekään mitenkään hirveiltä tuntunu. :)

Tänään sitten oli neuvola, ja mies kun on reissuhommissa, ja nyt joutui lähtemään omalla autolla niin jouduin kävelemään neuvolaan ja kaupunkiin. Hidastahan se oli ja sen jälkeen supisteli jonkun verran mutta luulen että tässä mennään lähemmäks 42 viikkoa kun ei tunnu missään. :( Mä haluaisin jo lähteä synnyttään että sais tän mahan pois.. Nooh, tässä ois vielä muutto tällä viikolla eessä joten pakkailua riittää ja sitten uudessa asunnossa saunomaan ni josko se lähtis syntymään. :D

Viime viikon aikana olitte kirjotellu niin paljon etten muista puoliakaan ja mulla meni monta tuntia että pääsin takas ajantasalle. :) Korvikkeista ootte keskustellu, minä itte en aio kyllä ostaa valmiiks. Jos synnärillä näyttää siltä ettei maitoa tuu niin passitan miehen kauppaan.

Jotenkin niin kiva lukee ku niin moni on jo ihan lähellä synnytystä, pitää käydä nyt lukeen useammin josko ois vauvauutisia tullut. Itte en osaa ajatella synnytyksen olevan niin lähellä (no ainakaan tällä viikolla vaikka vauva on kiinnittynyt ja melko alhaalla)..

Ihanaa helteistä kesäpäivää kaikille!

anskü ja pikkuinen 38+5 (Hui, mihin nää viikot onkaa menny :O )
 
Tuttipulloista: Joo niitä ei tosiaan tartte ottaa mukaan sairaalaan, vaan siellä on ihan valmiina pullot ;) Ja itse ostin valmiiksi "koliikkipulloja" ja tavan pullojan varmaan 20 kpl, mutta arvatkaas mikä on ollu tähän asti paras!? Juuri se mihin kaikkein skeptisimmin suhtauduin... eli se matkapullo, josta vaan tarttee joka kerta tuttiosa pestä (ja niitä kun on ostanu reilun tusinan), niin ei ei tartte keitellä ihan joka syötön jälkeen. Toki ei tää tietty ekologisin ehkä oo, kun joka kerta siihen kuoren sisään menee se muovipussi, mutta kaikkein nopein lämmittää ;) Ja kun kaiken tekee vielä tuplana... toistaiseksi siis tavan pullot ja koliikkipullot olleet kaapissa käyttämättöminä... Mutta nämä on taas niitä juttuja, minkä tietää vasta käytännön myötä sopivan itselle parhaiten...

Korvikkeista: Meille sairaalassa suositeltiin Nannia tai Tuttelia, mutta ei kai niissä nyt isoja eroja oo. Ja hintaerot noissa on niin pienet, että ei nekään ohjaile ostopäätöstä... Korviketta tosiaan kannattaa varata joitakin purkkeja valmiiksi ja niitä kannattaa aloittaa vähitellen oman maidon sekaan antamaan, jos mahdollista. Meillä vauvat syö osittain omaa maitoa ja osittain Nannia. Ja toisaalta ne korvikkeet säilyy avaamattomina tosi pitkään, joten ei ne pilalle mene ihan heti. Mieluummin ostaa reilummin kuin sitten loppuu kesken ;)

Vaipoista: Täällä alkaa tuntua, ettei mikään vaippamäärä riitä ;) Meillä rytmi menee vielä 3 tunnin sykleissä ja aina ekaksi alkaa tuo vaipan vaihdolla ja sitten syönti perään. Toki jos välissä tulee löysät housuun niin vielä vaihdetaan vaippaa välissä, mutta melkein paketillinen tuplilla päivässä noita vaippoja menee ;) Neuvolasta sanoivat, ettei muka pelkkää pissavaippaa tartteis vaihtaa joka kerta uuteen, mutta kuullostaa kyllä oudolle, että annettas olla märässä vaipassa... Ja onneksi nuo vaipat nyt ei niin hirveen kalliita oo, etteikö niitä raaskis vaihtaa ;)

Onnea kaikille synnytykseen ja yritän välillä ennättää katsomaan kuulumisianne!
 
Uusiäippä maito lämmitetään ruumiinlämpöseks, eli saman lämpöseks ku rintamaito:) Ja mä oon lämmittäny ihan kyllä mikrossa, tulee nopeesti. Ja jos haluut tuttipullon olevan steriili niin se pitää kyllä ennen käyttöä just sterilisoida, mutta ite en aio sterilisoida kun sillon tällön, pari kertaa viikossa. Ei oo allergioita meidän tytöllä kun ei oo kaikki niin steriiliä;) Ja sairaalaan ei tosiaan tartte tuttipulloja mukaan!
 
Huhhui tätä hellettä. Ukkonen mennä paukku täälläkin ohi äsken.
Tulipa oltua koko päivä liikenteessä ja kyllä tuntuu jaloissa :stick:
Ihan kun teini-iän kasvukivut ois päällä :LOL:

Kampaajalla oli ihanaa, sai päähieronnat ja kaikki. Tukastakin tuli kiva! :)
Sittenkun saa tämän kuontalon vielä vaaleammaksi niin avot!

Tuttien ja pullojen sterilisointi Tätä olenkin miettinyt kuinka neuroottisesti niitä pitää oikein putsata ja pestä? Onko se vaarallista jos ei joka kerta sitä pulloa keitä?
Jos vaan kuumalla vedellä huuhtelee?

Nyt menen uittamaan jalkojani kylmään soikkoon, ne on nimittäin jokseenkin tulessa.

Tsemppiä Synnyttäjille! :popcorn:
 
Onnea mammako :flower: (hatara pää, joten voi olla että tuli toiseen kertaan :D)

Ja voimanpuserrus synnyttäjille ja ennakkosupistelijoille.

Ei niitä pulloja tarvi kokoajan steriloida, mullekin riittää kerran viikkoon. Eri asia jos ollaan kipeitä. Kuuma vesi pelkästään ei ole muuta kuin huuhtelua, että ehkä kannattaa ennemmin siis pestä pullot, kuin pelkästään vain huuhdella. Eli pulloja siis kannattaa olla useampi, jos pullot on käytössä. Käytännöt kyllä löytyy omiksi kun testailee.

Minäkin olen maidon aina lämmittänyt mikrossa ja saanut sitten ihan hyvän lämmön maitoon. Vesihaude on tällaiselle malttamattomalle liian hidasta :D

Kertisvaipat on minun mielestä niin imukykyisiä, että sitä yhtä pissaa sielä vaipassa ei edes juuri huomaa vastasyntyneellä. Joten siis joka pissan jälkeen ei edes tule tod. näk. vaihdettua sitä vaippaa, vaan se menee ihan luonnostaan niin, että sitten kun tuntuu täydeltä, niin se vaippa vaihdetaan. Mutta itse ainakaan en öisin vaihtele vaippoja, muuten kun kakan tai sitten niin, että se tosiaan vaivaa vauvaa.

Äidinmaitoa annetaan ainakin siellä sairaalassa missä itse harjoittelin niin korvikkeena ja ainoastaan niille annettiin äidinmaitoa, jonka oma äiti oli lypsänyt. Siis ihan keskosillekkin, mutta ihan pikkukeskosia sielä ei hoidettukaan. Eli käytännöt vaihtuu. En tiedä onko kyse rahasta, koska äidinmaito hinnaltaan on melkein kuin nestemäinen kulta =)

Itsellä supistelee, mutta ei kovin kipeästi. Ihan vain silleen napakan sutjakkaasti. Vielä sais olla ainakin sen 2 vkoa, että alan hermoilemaan.

36+1
 

Yhteistyössä