{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU




Elokuun Epelit


LASKETTU AIKA

katso liitettä 16496

29.7.
Devil ~ 35v ~ ? ~ toinen Tyttölupaus
Maygory ~ 26v ~ JS ~ ensimmäinen
Tyttöolo/Poikalupaus

Innukka~?~LKS~neljäs~
Emppuli77~34~TYKS~neljäs~
katso liitettä 16497
30.7
KuuttiPieni - 27v. - OYS - kolmas
katso liitettä 16497
31.7
unna_~~~~Tyttöolo
amidala~?~?~ensimmäinen~
Jenny90 ~ 22v ~ HYS ~ toinen Poikaolo
katso liitettä 16497
1.8.
Tikruliini68~43~K-HKS~kolmas~ Tyttölupaus
Vanella ~ 27v ~ TAYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
Verita667 ~ 30v ~ TYKS ~ neljäs
Takiainen~?~?~viides~
Piukke ~ 26v ~ PHKS ~ ensimmäinen Poikalupaus

katso liitettä 16497
2.8.
mammako~28~KOKS~kolmas~
Jensku90 ~ 21v ~ PHKS ~ toinen Poikalupaus
lupu80 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen
Manuli~?~K-PKS~ensimmäinen~
Jaanel ~ 21v ~ OYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus

katso liitettä 16497
3.8.
Ansukka ~ 32v ~ MKS ~ kolmas Poikalupaus
~Mimmu~ ~ 28 ~ ?KOS~ ensimmäinen
mirkku76 ~ 35v ~ SATKS ~ kolmas
Ihmemamma ~ 32v ~ OYS ~ kolmas
Nepo ~ 22v ~ KOKS ~ toinen Poikalupaus
Annubella ~ 27v ~ K-HKS ~ toinen Tyttölupaus

katso liitettä 16497
4.8.
pampulainen87 ~ 24v ~ KOKS ~ ensimmäinen
HappyGirl~22~TAYS~Toinen~Poikalupaus
bona_~19~TAYS~Ensimmäinen~ Poikalupaus
Kata 72 ~ 39v ~ TAYS ~ ?
jonskuuh ~ 26v ~ PHKS ~ toinen Tyttölupaus
hattarapupu ~ 20v ~ PS ~ ensimmäinen Poikalupaus

kesämasu-12~29~TAYS~kuudes~ Poikalupaus
katso liitettä 16497
5.8.
Numbatti~32~OYS~Kolmas~
elomamma83~29~JS~ensimmäinen~
Nedja~23~K-SKS~neljäs~ Poikalupaus
Myyryläinen~?~TYKS~Toinen~ Poikalupaus
Kisuliina~35~NKL~KOLMOSET (2-4)~
mirkku78~34~K-SKS~ensimmäinen~
Sulo-Sylvia ~ 35v ~ ? ~ kolmas Tyttölupaus
Shadowy ~ 25v ~ HYS ~ toinen Tyttöolo/Tyttölupaus
minea_~ 21v ~ K-PKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Poikalupaus
Tii* ~ 22v ~ EKKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus

katso liitettä 16497
6.8.
Pioni78~34~NKL~ensimmäinen
Tanya~ 23v ~KOS~Ensimmäinen~ Poikalupaus
celia81~31~Naistenklinikka~toinen~
-pansku- ~ 24v ~ OYS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus
Smurffiina ~ 27v ~ TYKS ~ toinen
Linnu85 ~ 26v ~ SEKS ~ ensimmäinen

katso liitettä 16497
7.8.
Fleur05~36~TYKS~Kolmas~
mimski~?~KOS~ensimmäinen~
Viimatar84 ~ 27v ~ KYS ~ toinen Poikalupaus
runttipulla ~ ? ~ KOS ~ kolmas
ekaa odottamassa ~ 23 ~ ? ~ ensimmäinen
-Salla- ~ 24v ~ HYS ~ ensimmäinen
Nippe82 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen x2 Poikalupaus/Tyttölupaus
öluokka~19v.~NKL~toinen

katso liitettä 16497
8.8.
Silwan-81~?~HYS~toinen~
odottaja12 ~ 28v ~ ? ~ neljäs
miumau84 ~ 27 ~ OYS ~ ensimmäinen Poikalupaus

Anskü~22~K-SKS~ensimmäinen~
katso liitettä 16497
9.8.
Höpsyli~32~K-SKS~Kolmas~
Anile83 ~ 29 ~ SeKS ~ toinen Poikalupaus
Lutu87 ~ 24v ~ TYKS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
emilien ~ 22v ~TAYS/VAS ~ toinen
Lumi-Helmi~32~OAS/OYS~viides~

elokuussa2012 ~ 32v ~ koks ~ ensimmäinen
Ninzi ~ 27v ~ KOKS ~ ensimmäinen Poikaolo/Tyttölupaus

Sinful89 ~ 23v ~ TYKS ~ Kaksoset (2-3) Poikalupaus
katso liitettä 16497
10.8.
Yasmin2012~?~HYS~ensimmäinen~ Tyttölupaus
NP~?~?~toinen~
Tessu77~34~?~toinen~
lumikide ~ 25v ~ SeKs ~ toinen Poikalupaus
hipsuk~26~OYS~ensimmäinen~ Poikaolo
nansku:~~PKSSK~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Callisto ~ 33v ~ PS ~ ensimmäinen
Scarlett89 ~ 23v ~ KOS~ ensimmäinen Tyttölupaus
Jenni* ~ 25v ~ KOKS ~ ensimmäinen Poikalupaus

katso liitettä 16497
11.8.
Maria *** ~ ? ~ ? ~ toinen Poikalupaus
Penni79~32~HYS~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Jepatin~21~EKKS~ensimmäinen~ Poikalupaus
Marsulainen~26~?~kolmas~ Poikalupaus
luckygirl ~ 32v ~ NKL ~ ensimmäinen Tyttölupaus

katso liitettä 16497
12.8
Taiteilijatar~29~NKL~Esikoinen~ Poikaveikkaus
Eka2~?~KOS~toinen~
katso liitettä 16497
13.8.
Kiu~?~?~toinen~
eveliina~25~KYS~toinen~

katso liitettä 16497
14.8.
Elsaliina~?~Jorvi~ensimmäinen~
Samuelinäiti~22~KOS~Toinen~ Poikalupaus
ElinaMaria ~ 28v ~ PHKS ~ toinen
miau4fun ~ 40v ~ NKL ~ toinen

katso liitettä 16497
15.8.
Wiwi ~ 21v ~ ? ~ ?
paulina~26~K-HKS~toinen~
katso liitettä 16497
16.8.
Wiwi~22~?~ensimmäinen~Tyttölupaus
Mesikämmen ~ 21v ~ OYS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
Dolma72~40~PHKS~kuudes~ Tyttölupaus
RouvaS~32~TAYS~toinen~ Poikalupaus
Hemami~20~OYS~Ensimmäinen~ Tyttölupaus
pikkuvitonen_83 ~ 28v ~ VKS ~ viides
Sanle ~ 28v ~ KAKS ~ kolmas Poikalupaus

katso liitettä 16497
17.8.
Pikkunen<3 ~ 23v ~ PKSSK ~ ensimmäinen
Karhuntassu86 ~ ? ~ ? ~ ensimmäinen

katso liitettä 16497
18.8.
kultahippu12~19~K-HKS~ensimmäinen~Poikalupaus
Uusiäippä78~?~KOS~esikoinen~
CornflakeGirl ~ 29v ~ SKS ~ toinen
katso liitettä 16497
19.8.
mennikkö~?~NKL~ensimmäinen~
emmin ~ 29v ~ EKKS ~ kolmas
Kiuku~26~TAYS~toinen~ Tyttölupaus
j_enna~23~TYKS~ensimmäinen~ Poikalupaus
katso liitettä 16497
20.8.
ruuth81 ~ ? ~ ? ~ kolmas
Luigi ~ 32v ~ HYS ~ kolmas

katso liitettä 16497
21.8
Haituliina~?~KYS~ensimmäinen~
katso liitettä 16497
22.8
DoubleM~18~KOKS~ensimmäinen~Tyttölupaus
-Noelle-~34~TAYS~Kolmas~ Tyttölupaus
KapuH ~ 19v ~ JS ~ ensimmäinen Tyttölupaus
haaveilija90~22~PKSSK~ensimmäinen~
sekopo~28~k-hks~ Tyttölupaus
katso liitettä 16497
23.8.
Annukka-81~30~SATKS/TYKS~kolmas~ Tyttölupaus
KapuH ~ 19v ~ JS ~ ensimmäinen
Kloko2012 ~ 15v ~ PHKS ~ ensimmäinen
Vanilja 87~24~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 16497
24.8.
Saraella~?~Kättäri~ensimmäinen~Tyttölupaus
Jande~23~OYS~ensimmäinen~ Tyttölupaus
Kinkula- ~ 22v ~ SatKS ~ toinen
Coco-85~26v~OYS~ensimmäinen~
katso liitettä 16497
25.8.
Iiva~~~~
nöpsä ~ 25v ~ K-HKS ~ toinen
Saraella ~ 28v ~ KOS ~ ensimmäinen
Onnellinen-75 ~ 37v ~ NKL tai Kättäri ~ esikoinen
Punainen lintu~?~?~kolmas~

katso liitettä 16497
26.8.
AnskuliBanskuli~25~OYS~Toinen~Tyttölupaus
Pumppa~26~?~Kolmas~ Tyttölupaus
Minuli ~ 30v ~ HYS ~ ensimmäinen
Marde79~~TAYS~Toinen~
katso liitettä 16497
27.8.
Paloma75~37~LS~ensimmäinen ~
Aracia ~ 39 v ~ TaYS ~ toinen Tyttölupaus
petite~24v.~K-PKS~ neljäs Poikalupaus
Jonsu123 ~ 27v ~ VKS ~ toinen
inieh ~ 24v ~ PHKS ~ ensimmäinen Poikalupaus
Jemilia~20~PKKS~toinen~
Mariaana ~ 35v ~ ? ~ toinen

Surusilmät~23~OYS~Esikoinen~ Poikalupaus
katso liitettä 16497
28.8.
Inffis86~26~KYS~Toinen~ Tyttöolo/Tyttölupaus
Rautahammas~31~OYS~kolmas~
Alviira ~ ? ~ ? ~ ?
Sissi_81 ~ 30v ~ K-PKS ~ ensimmäinen
HeviS ~ ~ ~ toinen
rooroo~20~TAYS~ensimmäinen~

katso liitettä 16497
29.8.
AEA88~23~LPKS~toinen~Tyttölupaus
Tai-a~24~NKL~toinen~Poikalupaus
Murmis ~ 25v ~ KOS ~ toinen Poikalupaus
katso liitettä 16497
30.8
eijuk~22~?~ensimmäinen~
Heisim~?~K-SKS~ensimmäinen~
katso liitettä 16497
31.8
Kertomus~ 27v ~ TYKS ~ ensimmäinen ~ Poikalupaus
mustikka10~30~JS~toinen~
katso liitettä 16497
1.9.
ReiMaRi77 ~ 34v ~ HYS ~ neljäs Poikalupaus

katso liitettä 16497
3.9
nereida ~ 23v ~ NKL ~ kolmas
katso liitettä 16497
katso liitettä 16497
katso liitettä 16497
katso liitettä 16497



katso liitettä 16498

katso liitettä 16497

Syntyneet:
15.4 Kisuliina Rv. 24+0 Pojat 575g, 620g ja 550g
22.5 Annukka-81 Rv. 26+5 Tyttö 850g 30 cm
30.6 KuuttiPieni Rv. 35 Tyttö 46cm 2660g.
Nippe Tyttö ja Poika
6.7 Sinful89 Rv.35+1 Pojat 2305g ja 2430g
9.7 Maygory Rv.37+1 Poika 2750g ja 48cm
11.7 Dolma72 tyttö, 2250g ja 46 cm
16.7 mirkku76 Rv.37+3 Poika 3160g, 47,5cm
19.7 Nepo Poika 2880g ja 48cm
21.7 tammiska Rv. 35+1 Poika 2780gr ja 49
27.7 mammako Tyttö 3740g / 53cm
Eka2 Rv. 37+5 Tyttö 46cm 2785g
31.7 sekopo Rv. 36+6 Tyttö 47cm, 2565g


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Edelliset pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2062887-elokuun-epelit-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077646-elokuun-epelit-2012-tammikuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091180-elokuun-epelit-2012-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2104300-elokuun-epelit-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2118974-elokuun-epelit-2012-huhtikuussa-3-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133307-3elokuun-epelit-2012-3-toukokuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146697-elokuun-epelit-kesakuussa/#post26371532

Sydämmissä Kilu87 ja pieni poika
katso liitettä 16499




Päivitykset punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NP
Tässä yhteydessä tehty myös päivitykset, mm. Tii onnea tyttölupauksesta ja tervetuloa Iiva:)

Vau huomenna voin sanoa jo että "tässä kuussa mulla on laskettu aika!"

Kuinkakohan monta saadaan ulos heinäkuussa?
Kaikilta halutaan veikkaus!
Itse veikkaan 9
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Veikkaan että heinäkuussa ulos tulee 6 :)

(.) Täällä mies lähti humputtelemaan möksälle työkavereidensa kanssa. Jotenkin orpo olo, vaikka oonhan mä just ollu ma-pe yöt yksin kun se on ollu töissä, mut nytpä se ei tuukaan aamulla 6-7 kotiin :( Noooh, nyt saa rellestää sielunsa kyllyydestä mut kyllä mä vähän loukkaannun jos ei ees soita koko iltana. Eilen "vähän" otettiin taas yhteen kun herra ilmaisi mielipiteitään, kuinka nykyään ei koskaan saa mennä baariin tms.. Ja mä vähän muistuttelin sitä että onhan se ollut, ei vaan muista. Kyllä olikin suoraan sanottuna paska ilta sitten :(

Täällä tyyppi saanu tosiaan VOIMAA potkuihinsa :O Milloin kantapäät hipoo kylkiluita ja milloin tuntuu et nyt se kaivautuu kyllä navasta läpi.. :D Pitää ottaa videopätkää kunhan taas jumppa alkaa :) Muuten olo on suht normaali, kävely sattuu oikeaan nivuseen tai johonki sinne päin mut pitkälle mä pääsinkin ilman valituksen aihetta :D

Nyt tää mamma lähtee saunaan nauttimaan olostaan :)

Jennylle taas kiitos pinosta :)

inieh ja muru 31+5
 
Kiitos Jenny uudesta pinosta :)
Huh huh se on jo sitten melkein elokuu :O

Veikkaus: Mie veikkaan että saadaan heinäkuussa 7 vauvelia maailmaan :heart:

Ninzi & Tyllerö 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Jenny90 Lämmin kiitos uudesta pinosta jälleen kerran! :)

Inieh Ymmärrän tunteesi miehen menoista hyvin. Minulle on tällä viikolla iskenyt mieletön tarve olla miehen kanssa, vaikka tiedänkin, että on tärkeää rempata uusi koti kuntoon. Silti kaipaisin yhteistä aikaa ja toivon, että mies soittaisi jossakin vaiheessa kotiin. Minä taas olen "häirinnyt" (tosin remppaan liittyvällä) soitolla jo kerran ja mieli on tehnyt soittaa toistekin. Tämä kotona möllötys on tehnyt sen tunteen, olen aivan varma siitä. Kun liikuin sinne, tänne ja hoidin asioita, niin ei siinä mitään, mutta nyt kun olen ollut pääosin levossa, niin seuran tarve on noussut turhankin korkealle. Onneksi mieskin tuumi ihan itse eilen, että mitäs jos jättäisi joksikin aikaa rempan ja lomailisi.:)

Nepo Kiitokset. Rv 34 tuntuu saavutukselta sairaalareissun jälkeen. Seuraava tavoite on maanantai ja neuvola.:)

Veikkaus Minun veikkaukseni olkoon 8 vauvaa. :)

Onko lähipiirissänne heitetty arvioita pikkuisen syntymäpäivästä? Täällä mies ja äitini heittivät omat arvauksensa tänään: mies veikkaa Vintiön saapuvan laskettuna aikana, äitini toivoi, että pikkuinen saisi saman syntymäpäivän kuin edesmennyt isäni eli 29.7.:)

ON Kyllä huomaa, että keho on ollut tänään kipeämpi. Painetta on tuntunut ja pientä nipistelyä, mutta ilokseni myös paljon pikkuisen liikkeitä. Ja kyllä, Vintiön liikkeissä on myös havaittavissa enemmän voimaa - odotan mielenkiinnolla, että kuinka tilanne etenee.

Hyviä vointeja kaikille! :)
T: Luckygirl & Vintiö 34+0
 
Viimeksi muokattu:
jaa että veikkausta. nyt pitäis yrittää muistaa ketkä kaikki tai siis kuinka moni on puhunut supisteluista että vois laskeskella.. veikkaisin 9:sää :p vähän kans toivon e ttä ite voisin kuulua tohon lukuun, en nimittäin millään enään jaksais tätä masun kanniskelua! kiitos pinosta muuten jenny!

miehen menemisistä kauheaa sanoa tätä mutta "ihanaa" ettei mun mies oo ainut joka ei oikein osaa ajatella muutaku laskettua aikaa ja sit menotki näkyy sen mukaan.. hankintojahan ei enään tartte hoidella tai ainakaan sellasia mihin miehen kantoapua tarvisin jne. nyt tosin lähti autolla kaveria moikkaamaan espooseen joten ei tunnu niin pahalta kuin jos tietäis että se ryyppäämään olis lähteny. vähän toivon että osais nyt rauhottua ja tajuta ettei se aina mee sen lasketun mukaan vaikka viimeks menikin. ärsyttää kyllä itteä kun tuntuu että "roikun" miehessä kun viimesessä oljenkorjessa, että tarvitsemis taso on noussut mutta luulen sen johtuvan tästä masennuksesta ja alhasesta hemoglobiinista joka vetää uniseks. mahdan kyllä olla järkyttävän tylsää seuraa kun nuokun joka ilta vaan tossa sohvan kupeessa ja yritän pysyä jutuissa mukana :D siinä mielessä en ihmettele että haluaa muuta elämää viikonloppuisin. en vaan ymmärrä miksi sen pitäis aina liittyä jotenkin alkoholiin.

arvioita mukulan syntymäpäivästä on tullut jo aikoja sitten, oma isäni on syntynyt 8.8 ja miehen isä muistaakseni 6/7(?).8 ja sisko sanoi ettei saa syntyä ainakaan 21päivä koska hänen kuopuksen synttärit on silloin :D sitten mummini puhui jostakin päivästä että olis hyvä päivä syntyä mutten muista kuollaksenikaan mikähän päivä se sitten olis ollut. isänihän pakahtuisi onnesta jos poika syntyis hänen päivänään, on muutenkin selvästi todella mielissään kun nyt toinen poika meille tulossa, siskon eka muksuhan on poika ja sen jälkeen vaan tyttöjä tullut sukuun niin nyt nämä meidän pojat ovat "spesiaali" asemassa lievästi. ei kyllä tosin tyttöjä olla mitenkään sen huonommin kohdeltu, päin vastoin, molemmat oikeita ukin kultia :) anoppi eilen sanoi että tää mun maha on niin kauhean kokoinen että varmasti syntyy aikasemmin (ihanku se mahan koko mitään tollasta osviittaa antais) mutta haluun kans vähän ite uskoa siihen tai sitten jos laskettuna syntyis/alkais syntymään mielummin ku että yliaikaseks menis.

nyt pitäs pakkailla loput huomiset reissu tamineet säkkiin ja koittaa sheivailla näitä sääriä ettei muumien tartte huomenna pelästyä karvaturri äitiä ;) vointeja kaikille!

samunäiti&alex 33+4
 
Ainakin 1 syntyy heinäkuussa, nimittäin meidän :wave: , mutta veikkaan, että oikea luku on kuitenkin 11 , hyvä me! :D

Mie en ole edes antanut ajatuksille mahdollisuutta, että odotus venyis elokuun puolelle, joten auttakaa armias, jos menee sinne asti :LOL:
Mullahan LA on 2.8, joten toive heinäkuussa syntymiselle ei lienee liian kova..
Meilläkin synttäreitä on elokuussa jo vinopino eikä heinäkuussa ketään, niin saisi sitten tulokas ihan "oman kuun" suvussa kun syntyis heinäkuussa *jankkaa tätä mantraa mahalleen joka ilta ;) *

Samunäiti: meillä alkaa ihan sama homma, nimittäin tuon nuorimman siirto isojen sänkyyn.. että sekoillaan sitten yhdessä täällä ja haahuillaan yöt lonkat tulessa huoneiden väliä ja päiviksi tungetaan tikut silmien tueksi :wave:

Tää taitais lähteä nyt värjäämään hiuksia ja kulmia+ripset sekä jos kans noita -kauniita-pökkelö-sääriä- vähän siistis ... :D

-mammako ja heinäkuun maha-asukki ;) 35+3-
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Iltaa mammat! :)

Siis apua tää kesäkuu on kyllä mennyt tosiaan ohi ennenku ees tajusin että se alkoi :D Eletään jänniä aikoja kyllä kaikki! ;) Veikkaan, että heinäkuun aikana syntyy 6 vauvaa. Jännää!

inieh ja muut miehensä kanssa tuskailevat, ymmärrän tunteen. Täälläkin mies on nyt rellestänyt eilen ja tänäänkin on vielä menossa (ihan luvan kanssa kylläkin), tämän viikonlopun jälkeen omien sanojensa mukaan ei ota alkoholia. Eikä mies kyllä edes ole viime aikoina ollut menossa juuri lainkaan. Jotenkin mua kuitenkin aina hiukan ahdistaa, kun mies on jossain ja mä oon esim. kotona yksin. En edes tiedä, mistä tuo johtuu, koska luotan kyllä mieheeni jne... Ehkä edellisen "miehen" kanssa koettu pettymys on jättänyt jälkensä, tai varmasti onkin. Tämä edellinen kun petti mua tosi törkeesti ja onnistui vielä salaamaan sitä melkein puoli vuotta... Siitä opin ainakin sen, että jopa sellaiset ihmiset, kenestä ei ikinä uskois, tekee virheitä ja että useimmat salatut asiat tulee ennemmin tai myöhemmin jotain kautta julki.
No nyt mun ajatus lähti taas harhaileen, mutta anyway :D Jotenkin tuossa miehen menemisessä jännittää se, että malttaako hän olla kotona sitten vauvan synnyttyä. Uskoisin, että malttaa ja haluaa olla meidän kanssa ja varmasti kunnioittaa minun toiveitani myös. Ikävää siinä olisi vaan se, että toinen haluaisi mennä mutta "joutuu" olemaan kotona...

Oli kuitenkin mukava ilta, kun mun yks paras lapsuudenkaveri oli meillä kylässä. Vasta äsken lähti. :)

Supistuksista en oo ihan varma, mutta epäilen, että mulla on muutama iltana/yönä ollut supistuksia. Kolmena iltana on tuntunut suht lievää, menkkamaista kipua n. 20-30 sekunnin ajan ja maha ollut kireä. Max. kaksi supistusta illassa oon tuntenut ja ei tosiaan oo ollut ku lievästi jomottavia. Kyllä se kohtu rupee näillä viikoilla jo varmaankin treenaamaan tulevaa ;)

Hitsi kun telkkarista ei tuu mitään hyvää, en kuitenkaan vielä hetkeen saa unta! No pitää yrittää vaikka lukea jotain jos rupeis väsyttää :D Ois kiva kuitenkin saada vähän unta palloon ennenkuin mies tulee kotiin.

Minea ja maha-asukki 34+6 (kohta poksuu 35+0) :heart:
 
NP
NP veti pohjat tähän mennessä veikkauksille! Mutta toisaalta meitä on yli 100 odottajaa, joten ei mikään mahdottomuus;)
Kai tässä arvauskisassa on hyvät palkinnot? :D Kodinhoitaja vuodeksi tai jotain? :D

Mä olisin kyllä valmis synnyttämään vaikka heti. Vaikka mun raskaudet on varmasti olleet tosi helppoja, en vaan tykkää olla raskaana, ei oo mun juttu. Mä niin odotan sitä, että pääsen vatsasta eroon ja pystyn taas taipumaan. :D

Tämä on mun viimeinen raskaus, se on niin varmaa kun vaan olla voi. Tuplaehkäisy tulee käyttöön heti jälkitarkastuksen jälkeen siihen asti, että saadaan päätettyä lopullinen mahdollisimman vaivaton ja varma ehkäisytapa.

Hyvää heinäkuuta meille kaikille! :heart:

NP & Vatsakas 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
POKS 36+0!!!
Huimaa tosiaan että jo tässä kuussa laskettu aika :p Tosin vakaasti uskon että elokuun puolelle täällä mennään mut sen näkee sitten. Olisin jo ihan valmis synnyttämään...

Jenny iso kiitos uudesta pinosta.

Ja minun veikkaus heinäkuussa syntyvistä on 7

Edelleen mietin tuota ehkäisy asiaa. Onko millaisia kokemuksia siitä hormoonikierukasta? Kun sitä neuvola täti ennemmin suositteli ku sterilisaatiota. Itse olin ajatellut tuota sterilisaatiota. Yhdistelmäpillereitä en voi käyttää migreenin takia ja nuo ns minipillerit teki minusta hirviön ja kaikki halut kyllä katos.... Pitää nyt miettiä.
 
Huomenta!

Yöllä herätty siihen että vasenta jalkaa veti ihan älyttömästi ja mies kiltisti hakee särkylääkettä..aamusta herätty klo 8 ja jotain lorahdellu housuihin..Soittelin synnärille ja nyt mennään pari tuntia talouspaperi/side linjalla ja jos menee talouspaprun läpitte taysiin näytille...Masussa on sellainen meno ja vilske,että ja välillä tuntuu että pikkumies tulee haaravälistä läpitte...katsotaan miten käy..:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Huomenta,

Jenny - kiitos uudesta pinosta!

Mun veikkaus Heinäkuussa syntyville on 11. Omani mukaan lukien loppukuusta. Saas nähä!

Vaatteiden pesu: Meinaatteko pestä KAIKKI vaatteet, ulkovaatteet, makuupussit, harsot jne äippäpakkauksesta ja mitä muuten ootte uutena hankkineet , vaiko vain bodyt ym jotka suoraan ihokosketuksessa? Aattelin tällä viikolla saada kaikki kamat paikoilleen ja pakata sairaalakassinkin.

Mies ja laskettu aika: Täällä oltiin kanssa sen mukaan menossa; "onhan tässä aikaa vielä Elokuun puoliväliin.." ja että "voihan tässä vielä pieniä illanviettoja ja muita olla kun vasta Elokuussa vauva tulee". Nyt vasta kun tuli tää hepatoosi ja lääkäri mainitsi että saatetaan hyvinkin käynnistää synnytys jo viikolla 38, eikä ainakaan anneta mennä yli lasketun ajan - niin mieskin ymmärtää että täähän saattaa tulla täältä aika piankin ulos. Eli nyt on onneksi itse tajunnut että ei enää reissuja kovin kauas, ja juominen minimiin. Töitä tekee nyt kovasti jotta sitten voisi olla kotona rauhassa muutaman viikon kun vauva tulee.

Kesämasu: kerrohan miten tilanne etenee! Miten tuo nyt testattiinkaan että voiko lorahtelu olla lapsivettä vaiko ihan valkovuotoa tai jopa pissaa? Itse heräsin kanssa hiukan märissä housuissa eilen aamulla mutta ei sitten jatkunut niin en huolestunut.

Penni ja pikkunen 34+1
 
Veikkaukseen osallistuisin luvulla 10. Meidän vauva on sitten toinen varma syntyjä noista heinävauvoista joten muutama viikko vielä...

Kiitos Jenny90 pinosta!!

Kesämasu: toivottavasti nyt on vaiva ihan viaton ja vauvalla kaikki hyvin. Itsellä ainakin lorahtelee (ja olen olettanut et ihan pissaa) yskiessä, nauraessa jne...

Penni: Itse pesin kyllä ne toppavaatteetkin ja peitot, meni samalla koneellisella. Jatkossa tuskin tälläistä pesuneuroosia ulkovaatteiden kohdalla esiintyy, mutta nyt oli aikaa pestä...

Onko kellään muulla kylkiluut kovilla?? Itsellä ei tahdo makuuasennosta tulla enää mitään ja istuakkin täytyy jotenkin ihme asennossa ettei tuo taapero paina rintalastaan/kylkiluihin. Kipu on välillä ihan sietämätöntä :ashamed:

Lupasivat sitten helteitä tuleville viikoille vihdoin. Saadaan kaikki lyllertää sitten viime viikot lämpimissä keleissä :LOL:.

:flower: Voimia kaikille heinäkuulle :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Oo, jo heinäkuu. Kiitos Jenny90 tästä uudesta ketjusta.

Veikkaus Viisi vauvaa heinäkuun puolella.

Kotona makoilu kyllästyttää nyt urakalla. Pitäisi keksiä jotakin tekemistä tälle päivälle. Mutta kun tämä olo rajoittaa pahasti, kun ei jaksa juuri kävellä yms. Rannalle olisin vienyt esikoisen, mutta aika pilvistä on joten tuskinpa sinne tänään kannattaa lähteä.
Joten turhauttaa kovastikin tämä mahaelämä, saisin omasta puolestani olla heinäkuun synnyttäjä mutta tuskinpa käy sellaista tuuria. Viime yönäkin tuli valvottua vähän väliä pitkiä pätkiä särkyjen kanssa.

Kesämasu Tulehan kertomaan miten kävi.

Vaatteiden pesu Kyllä meillä on pesty kaikki, vaikka ne on jo käytettyjäkin kerran olleet esikoisella. Tiedän yhden vauvan joka sai ihottumaa pesemättömästä makuupussista, joten suosittelen pesuja kyllä. Vaunujen tekstiilit pitäisi vielä pestä tässä, kun ovat olleet pölyisessä varastossa käyttämättöminä pitkään.
 
Heinäkuu se tulla tupsahti! :)
Vajaa pari kk enää.

Syntymäpäivästä on heitetty arvauksia, mieheni mummo kovasti toivoo että syntyisi 31.8, kun tällöin on hänen syntymäpäivänsä ja haluaisi mahtavan lahjan. Minähän en sinne asti raskaana sinnittele. Toivoisin vaavin tulevan hiukan aikasemmin. :D Muutoin kaikki tuumiskelevat elokuussa olevan jännät paikat.
Heinäkuu kun tästä hurahtaa niin alkaa varmaan itseäkin jännittää.

Meillä onneksi tuo mieskin on sillä tavalla asennoitunut että vauva voi tosiaan tulla ihan milloin vain, ei tarvitse onneksi patistaa ostoksille eikä muutenkaan. Hänkin haluaa että kaikki on kunnossa ennen pikkuisen tuloa. Kovasti odotellaan että nähdään poika...:)

Mulla on rasvat ja öljyt ostamatta, mitä niihin nänninpäihin suositeltiinkaan? Onko noilla vauvaöljyillä kauheasti eroa?
Itsellä on tuo atooppinen iho ja vauvana öljyttiin ahkerasti ja se piti kuulemma ihon kunnossa ihan hyvin..

Täällä on yksi jonka kylkiluut tuntuu siltä kuin mut ois hakattu. :LOL:
Varsinkin oikea puoli on se mistä vaavi tykkää puskea ja potkia itseään ulos.

Veikkaus 6 Vauvaa heinäkuun puolella. :)

Omaavointia Täällä kärsitään kuumista aalloista, päänsäryistä ja edelleen niistä valopilkuista näkökentässä. Lonkat on vieläkin hajalla ja valivalivali.
Olo on muutoin oikein mahtava. :) Verenpaineet sain mitattua eilen ja matalallahan ne oli edelleen, eli tuskimpa tässä mitään vakavampaa on.
Neuvolaan tiistaina!

Lisäksi närästys on tullut riesaksi, kestää liki koko päivän |O

Tänään olisi pieni työpäivä edessä, sitten vielä yksi sunnuntai ja pääsen vihdoin oikeasti lomalle. :D Nyt ei oikein ole siltä vielä tuntunut vaikka kesälomalla olenkin kun pitää töihin vielä mennä. Ihankuin olisin ollut pidennetyllä viikonlopulla, niinkuin monesti olenkin. :)

Mukavaa tulevaa viikkoa ja aurinkoista säätä!
 
Ensimmäinen side/talouspaperi (1kpl kaksin kerroin) oli tunnin päästä märkänä läpitte,toinen talouspaperi/side (2kpl nelin kerroin) on nyt ihan vähän mutta kuitenkin
läpitte asti,hiukan supistelee silloin tällöin ja kova meno masussa..
Teen nyt ruuan eka ja lähen käymään SVO:LLA..;)
 
Heipsan! Jenny kiitos jälleen uudesta pinosta!
Veikkaan minäkin että vaikka 15 syntyisi sitten tässä kuussa. Itsekin voin niiden joukossa olla, vaikka leikkuriaika varmaan annetaan elokuun ekoille päiville - sen verran tuntus olevan jo "tuloillaan" tämä vauva. Ensi viikolla alkaa äitiysloma ja toivon että muutaman viikon vielä mukana pysyisi, vaikka sitten kuitenkin 38+ viikoilla vähintään, niin pieniä nämä meidän lapset olleet syntyessään.

Kesämasu12, huh, jos sulla vedet on putkahtaneet niin kotios sit ei enää olekaan tulemista. Tsemppiä, jos menee synnytykseen niin tuplatsempit :)

Sitä nännirasvaa saa muuten synnärillä - pyytäävaan niin laittaavatte pieneen kippoon. Ja ainakin mulla se lampaan mikälie rasva ollu, on riittäny mainiosti niihin ekoihin viikkoihin kun sitä tarvii. Sit tissit on jo tottuneet imetykseen eikä ole tarvinnu..eli ei ehkä kannata sitä ostaa varuiksi jos sit saa sairaalasta, ainakin apteekissa se oli melko kallista se rasva.

Tänne ei siis ihmeitä, yksi yö meni kovissa supistuksissa ja oksensin kipujen takia jo, mutta sitten ne loppuivat ja sen jälkeen ollu aika rauhallista, semmosta harjottelua vaan. Vauva köllöttää poikittain, joten toivon ettei lähtis syntymään omine aikoineen, kun leikkuriin pitäisi kuitenkin mennä. Onneks tässä ei paljoa ehdi murehtimaan kun on niin menoa päivät täys, kahden pienen kanssa siis.

Mutta mä jatkan hommia, ensi viikolla taitaa sitten alkaa jo 36. vko kun se äippälomakin kerran alkaa.
eli runttis ja toukka 34+ jotakin
 
Mä veikkaan että 13 vauvaa syntyy heinäkuussa :) Tosin en usko että omani on siinä joukossa vaikka eihän sitä koskaan tiedä :D Mulla kun ei noita vaivoja niin hirveästi ole vaikka harjotus suppareita tuleekin päivittäin niin sehän on kai ihan normaalia tässä vaiheessa. Muilla kun näyttää olevan vaikka mitä kipuja ja vuotoja niin siihen verrattuna olen kyllä helpolla päässyt. Nukuttuakin saan kiitettävästi vaikka unen saannin kannsa on vähän ongelmia kun ei meinaa löytyä kunnon asentoa. Vauva pistää heti hirveen protestin käyntiin jos olen kyljellään sillai et maha osuu liikaa patjaan :D

Mies ja laskettu aika mä en oikein tiedä onko toi mies tajunnut että lapsi voi syntyä millon vaan. Nyt kyllä lupaili ettei enää alkoa ottais kun pidin siitä saarnan viime viikon juomingin jälkeen. Mä kun olen ollut niin hyvä vointinen ja vaikka jotain kolotusta ja suppareita oiskin niin en oo niistä miehelle hirveesti maininnut. Tärkeimmät hankinnat ollaan jo tehty ja ihan suosiolla mieskin ne osti jo. Ei tarvi sitten enää niistä stressata.

Imetysliiveistä sain miehen siskolta sellaset ns. yhden koon liivit ja vaikka mulla on suht isot tissit niin ne kyl sopii mulle. Niissä ei siis oo kaaritukea vaan on sellaset toppi malliset. Ajattelin ostaa vielä sellaset toisetkin ja sit vasta kaarituelliset kun tietää mikä se koko on synnytyksen jälkeen. Imetyspaidan voisin kans ostaa yhden valmiiksi.

Outoa että nyt on jo heinäkuu! Musta tuntuu että vastahan se kesäkuu alko! Jos aika menee näin nopeasti heinäkuussakin niin kohtahan se vauva on jo sylissä :) Tosin mun tuurilla vauva syntyy pari viikkoa myöhässä ja saan sen vasta elokuun loppupolella.. :LOL:

Scarlett ja sissi 34+2
 
Kesämasu Oho :O Tsemppiä jos nyt ihan synnytykseen asti menette :)

Tää mamma heräs tänää aamulla 6 siihen että paita oli toisen tissin kohdalla ihan märkä ja tahmea.. Siinä unenpöpperössä hiukan mietin että mitä hel--? Ja sit tajusin et tissi vuotaa :D Onneks nukuin miehen puolella ni sen puolelle tuli lakanaan pieni läikkä :D

Ja mulla on nyt yks ruokahimo; vesimeloni! :heart: Eilen ja tänää meni 1,5kg pala ja koht lähetään kauppaan ostaa lisää :) Tosin mies on hiukan huonovointinen mökkireissunsa jäljiltä, et pelottaa yrjöääkö autoon.. Onneks on ilmastointi, kun tosiaan lämmintä näyttäis olevan, ja ens viikollakin! JEIJJ!

Pinniksen haen tiiistaina, sit enää vaunut ni kaikki on kasassa. Mäkin aloitan vaatteiden ym pesu-urakan ens viikolla ja aion kyllä pestä makuupusseja myöten kaiken. Kunhan saadaan vielä makkariin uus lipasto tyypin vaatteille, ja putkitv heivattua kaatikselle ni sit voi hengähtää :)

Tulipa sekavaa tekstiä sori napailu taas mut mul jotenki aivot ihan sekasin ja energiaa ku pienessä kylässä :)

inieh ja murunen 31+6
 
Kesämasulla onkin jo heti heinäkuun alkuun jännät paikat. :) Kerrohan kuulumisia, kun ehdit.

Samalla osastolla oli muutama äiti, joilla oli vedet menneet ja he ainakin kertoivat olevansa sairaalassa kunnes vauva syntyy.

Inieh Kun neuvolasta saadussa kirjassa mainittiin, että esimaitoa voi tulla, niin mies kysyi heti, että vuotaako minulla...:D Mutta nope, mitään ei ole tullut, mutta jos niin käy, olisin varmasti ensin myös ihmeissäni.

Pesemisestä Olen pessyt vauvan vaatteet toppapukua ja talvihattua lukuunottamatta. Pesin myös osan harsoista, ajattelin, että niillä pääsee mukavasti alkuun.

Mies ja hankinnat Meillä miehen vastuulla on pinnasängyn tilanteen selvittäminen veljeltään ja turvakaukalon hankinta. Ei ainakaan eilisellä soitolla muistanut veljeltään kysellä pinniksestä ja tietääkseni turvakaukalo odottaa kaupassa, tuskin rakkaani on ehtinyt asiaa edistää rempan ohella. Joten taitaapi mies vielä ajatella, että vaaveli syntyy oikestikin vasta elokuussa, vaikka luulisi sairaalajaksoni, vuodeleponi ja alakerran tilanteen vihjanneen, että oikeasti Vintiö saattaa saapua ihan milloin vain ja silloin se turvakaukalo olisi ihan hyvä juttu olla olemassa...

Imetyspaita on vielä hankkimatta, vaikka olen pari kivaa ennen vuodelepoani nähnyt. Kun tästä lähden enemmän liikkeelle, niin käyn kyllä pari ostamassa. Minulla on yhdet imetysliivit olemassa, sain ne käytettynä ja aion ostaa lisää.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 34+1
 
hei voisin liittyä ketjuun mukaan.. Täällä tätä pari kk luettu mutta nyt vasta sain iteni rekisteröityä tänne... :)

Eli olen 22v ja laskettuaika olisi 30.8, ensimmäisetä odottelen.

Raskausaika on mennyt hyvin, mitä kerran käyty rv18 sairaalassa tutkimassa tilanne kun älyttömät vatsakrampit oli.
 

Yhteistyössä