Oikein paljon ONNEA Nipelle!
Ja sitten jos tuon oman veikkauksen heittäis niin se vois olla että 12 putkahtaa tässä kuussa maailmaan. Mä niin toivon että ite olisin yks niistä jotka jo pallostansa eroon pääsee tämän kuun puolella.
Paljon oli tekstiä tullu kun reissussa oltiin ja taas ois torstaina reissuun lähtö kun miehen porukat tulee kyläilemään mun mutsin luokse kun niillä häät ovat viereisessä pitäjässä. Onhan tässä koko kesä mentykin joka viikonloppu jossakin, kyllä mä sit ootan että jossain vaiheessa pääsee ihan vaan rauhottumaan kotiin perheen kanssa (se sitten viimestään kun poitsu on sylissä).
Nälästä mulla ei oikeestaan enään juurikaan nälkä ole eikä ruoka oikein tahdo maistua mutta pakko se on jotain syödä, paitsi sitten tuo gluteeniton näkkäri! Se sitten on niin hirmuista herkkua nykyään kun voi olla, sitä menis ihan noin vaan paketti päivässä
Ja toinen on kurkku. Niitäpä sitä tuleekin sitten vedettyä oikeen urakalla jos vaan sattuu kotoa löytymään. Johtuukohan sitten lie siitä "nälättömyydestä" se että painoakaan ei oo onneks paljon tässä raskaudessa tullut toisin kun ekassa, nyt menee edelleen hienosti omat vaatteet päälle ja housujen koko on pudonnut jopa yhdellä koolla... Eli ainoo mikä mulla paisuu on tuo masu, nyt on viikkoja jotain hienosti päälle 30 (oiskohan tyyliin 34 tai 35, pysyppä noissa sitten perässä kun se joka kerta ultrassa muuttuu -.-) ja sf-mitta oli nyt kun mitattiin se niin jo 38 ja risat :snotty: Jotenkin se itestä kuulostaa ihan huimalta kun esikossa se jäi siihen 34 cm tienoille kun sitä synnyttämään lähin... Ja meille kun on vaan yks tulossa ja oon muuten pieni kokonen niin tää alkaa jo näyttää aika surkuhupaisalta tää mun olemus
Sairaalakassia en oo miettiny enkä ajatellu sitten yhtään, saatika sitten sen sisältöä... Mulle varmaan käy niin että siinä vaiheessa kun lähtö tulee niin alan sitten vasta pakkaamaan ja miettimään mitä sinne isken... Mies on oikeestaan meillä enemmän sisäistäny sen että se lähtö voi olla koska vaan ja minä taas oon sillä asenteella että onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka että mikäs kiire tässä on...
Sukkapuikkokivut on jotain ihan kamalaa, täällä niistä on nyt kärsitty parin päivän ajan :stick: Ja toinen inha vaiva on se kun koitat nousta ylös niin johan tuntuu että taju lähtee kun "paineaalto" ja vihlova kipu iskee alapäähän sellasella voimalla että tuntuu että tuo alakerta repee kahtia. Kyllä on itku silmässä muutamaan kertaan lähdetty liikkeelle kun kivut ja tuntemukset on ollu niin kamalia. Supistuksiakin tulee oikeestaan joka päivä levossa ja liikkeellä.
Joku tais täällä mainita jotain
rasvoista ja niiden hankinnasta. Meilläkin vielä kaikki raskat ja kempparit vauvalle hankkimatta mutta itse ainakin hankin ne vasta kun junnu on syntyny, sitten nään mitä tarviin ja mitä en. Niillä kun ei niin kiire ole kun ne ei oo niitä välttämättömiä juttuja heti olla olemassa. Suolatipoistakaan mulle ei ollu mitään hajua kun vasta nyt kun täällä niistä luin kun esikolle niitä ei tosiaan tarvinnu niin ei sillon tullu edes ajateltua niitä, saatika myöskään minkäänlaista niistäjää. Eli nekin tämä mamma hankkii vasta kun näkee tarviiko tämänkään kanssa niitä.
Olikos se
Ninzi jolle oli ne pelot ja paniikki iskeny päälle kun oli jotain leipiä syöny... Niin täällä kanssa ilmottautuu toinen jolle kalan kanssa käyny noin mutta sitten taas kun miettii kuin pienet mahollisuudet se on saada niin ihan rauhallisin mielin oon ollu. Oloa vaan seuraillu ja heti jos jotain on niin hoitoa saamaan vaan. Ja oon kyllä juhlissakin tuota voileipäkakkua vedelly, vaikkakin siinä sitä tuorejuustoa on. En ihan niin orjallisesti noita "ruokarajotuksia" oo tuijottanu. Mutta inhottavaahan se mielensopukoissa jylläävä ajatus/tunne siitä tiedosta on että däääm mitä tuli tehtyä ja tuleekohan siitä nyt sit jotain vai ei.
Sitten jos heittäs pienet omanapailut...
Tilasin äsken aivan ihania puolipotkareita ja vaatteita tinttu.comista junnulle ja toki sitten sisaruksille yhteen natsaavat hatut. Mä niin tykkään noista tinttu.comin vaatteista. Ja nyt sit tulee mm. se peikkopuku ja peikko puolipotkarit sieltä junnulle kun aina välillä tuota isäntää kiusaan sanomalla sitä piekkopojaks kun toisella joskus hieman hiukset sojottaa kun peikolla niin onhan se peikko poika juniorillekin saatava peikkotavaraa
Ja tulihan sitä sitten tilattua muutamat aika makeet kuviodut/värilliset harsot kun ite inhoon noita perusvalkosia.
Ikean reissu olis vielä jossain vaiheessa heitettävä kun sieltä meinasin käydä hakemassa niitä muotoon ommeltuja lakanoita pinnikseen ja voi olla että katon samalla uuden petarinkin sieltä samalla mukaan. Saapahan samalla kätevästi katteltua uusia valaisimia kotiin
Kohta alkais olemaan halotkin halottu ja seuraavan pitäs ruveta pinoamaan niitä tuonne liiterin räystäiden alle kuivumaan niin ois taas sit joskus lisää kuivaa puuta mitä takkaan heittää. Mutta jotenkin tuntuu että taidan jättää isännälle tuon pinoamisen kun ite ei enään kumartumaan tän megamasun kanssa pääse vaan mä sit hoidan ton kuntoilun pelkästään jokapäiväsellä tunnin cross trainer sessiolla ja jumpalla. Mä kun oon tähdänny siihen että vaikka kipuja ja vaivoja on niin kuntoilla pyrin jotenkin joka päivä niin ei ihan tuo raato rapistuis ja ois sitä helpompi jatkaa kovempaa kuntoilua synnytyksen jälkeen.
Onko kellään muuten kokemuksia tuolta
TAYSsin osastolla olosta? Mulla siis tavotteena on polikliininen synnytys mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä käy ja kuin se synnytys sit loppujen lopuks menee niin jotain kokemuksia kaipaisin ylipäätään tuohon osastoaikaan kun esikosta ei oo tosiaan osastolta kokemuksia kun samana päivänä jo kotiin pääsi. Ja kun tuo TAYS on muutenkin uus paikka niin miten siellä yleensä menetellään minkäkin kanssa ja millanen paikka se yli päätään on. Esikko tosiaan Jyväskylässä synty ja siitä sairaalasta ei oo kun huonoja kokemuksia.
Mutta nyt tämä taitaa painua nauttimaan hiekkalaatikkoleikeistä neidin kanssa, vaikkakin kokoajan tässä terassilla korituolissa keleistä nautin läppärin kanssa, täällä kun on ihanan lämmintä, aurinkoista ja tuulee mukavasti niin ei oo edes ötökät kiusana ei siis vaan voinu olla sisällä
Ainiin,
tervetuloa uusille!