{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Tää ilmoittautuis muutaman kuukauden sivusta seurailun jälkeen mukaan porukkaan.

Ikää on nyt 24 ja toinen ois tulossa. La 29.08. synnytyssairaala on NKL Esikoinen syntyi 28.12.2010 viikoilla 40+0, saa nähdä onko toinen yhtä täsmällinen :). poikaa on lupaitu, säännöllisesti on käyty ultrissa nyt ä-polilla kun rakenneuässä totesivat että vauvan toinen munuaisallas ja virtsajohdin on laajentuneet.
 
Kesämasulle tsemppiä ja tervetuloa uusille!

mä tääl ähkin ja puhkun... Voimat ihan lopussa vaiks en mitään teekään. Mulla kanssa olo että olen tosi tylsää seuraa miehelleni, mutta toisaalta, helpommalla noi ukot täs pääsee kuin me naiset! Ihana kuulla että myös muilla tulee paha mieli miehen riennoista. Uskon että seuran kaipuu johtuu paljon just omasta kykenemättömyydestä tehdä oikein mitään, ja toisaalta mulla ainakin osittain siitä, että toivoisin miehen valmistautuvan vauva-arkeen, joka on aika kotikeskeistä.
Surusilmät tervetuloa meidän närästelijöiden joukkoon....
Sukkapuikkokivut tulee samantien kun lähden ovesta ulos. Tietääkö kukaan kertooko ne jostain???
Veikkaan että syntyy 12 vauvaa heinäkuussa :)

Uusiäippä ja vaaveli 33+1
 
Uusiäippä: Kiitos!, vaikka siinä onkin kerho johon en mielelläni liity :)
Sukkapuikkokivut näitä käskettiin neuvolassa seuraamaan, voivat olla merkki siiitä että kohdunsuu alkaa pehmenemään ja avautumaan. Jos näitä on paljon, suositeltiin menoa lekurille tarkastuttamaan tilanne.
Voivat myös olla ilmeisesti ihan vaarattomia liitoskipujakin?

Tulee muilla supistuksista kipua tuonne nivusiin ja häpykummun alueelle?
Kipu ei ole menkkamaista mutta tekee kuitenkin kipeää.
Lisäksi tulee kummallinen paineen tunne peräsuolen aluelle, suoraan sanottuna kuin pitäisi kakkoselle lähteä. :confused: Tänään alkoi töiden jälkeen tämmöiset, liekkö vain rasituksesta..

Kesämasulle täältäkin tsempit ja tervetuloa uusille!
 
Onko muilla alkanut kova nälkä vaivaamaan loppuraskaudesta? Tähän asti kaikki meni ihan ok ja suht normaalilla ruokavaliolla ja painoa kertyi 8 kg. Nyt parin viikon aikana on ollut kokoajan nälkä ja kaikenlaista mielihalua, painoakin tullut melkein 2kg lisää parissa viikossa. Äippälomalla on tietty aikaa syödäkin enemmän kun ei käy töissä.
ja eikun taas jääkaapille hakemaan hiukopalaa..

Penni ja pikkunen 34+1
 
Onkos kuin moni jo pakannut sairaalakassin valmiiksi ? Itse ajattelin kohta puolin alkaa vähän miettimään sen sisältöä ja käydä ostamassa sinne dödön, shampoon, hammasharjan... yms. Pakko ostaa kaikki tollaset arkipäiväset jutut sinne laukkuun erikseen, kun muutenhan ne unohtuis kotiin kaikki.

Ja kauheen hankala miettii et mitkä vaatteet pakkaa vauvalle mukaan. :D Ois niin paljon kivoja mut eihän sille tarvi kun yhdet sitten kun kotiin lähdetään sairaalasta. Vai onko se vauva siellä sairaalassa omissa vai sairaalan vaatteissa ?

Ja sitte vielä niinkin hölmö kysymys että onko sairaalassa käytössä föönejä vai pitääkö muistaa ottaa oma sitten matkaan kun lähtö tulee ? :D Koska fööni on ihan ehdoton suihkun jälkeen, kun on otsatukka niin muuten se sojottaa mihin sattuu jos ei föönaa sitä ojennukseen.

Iski kauhee paniikki tänään kun luin neuvolasta saatuja vihkosia... tajusin että lähtö voi oikeesti olla lähellä. Ja on joka tapauksessa miun mielestä ihan liian lähellä vaikka menis vielä se 7 viikkoakin :D

Tii ja masukki 35+0 !!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Voihan paniikki ja pelot...

Tänään oltiin miehen sukulaisen syntymäpäivillä ja tuli sitten syötyä lohileipiä kaksi palaa. Kunnes taas tajusin mitä tuli tehtyä.. Nyt on kamalan huono omatunto kun olin niin huoleton ja en tajunnut tekemääni virhettä :headwall:

Kala kyllä oli tiskistä, eli ei ainakaan vakuumipakattua, mutta SILTI !!! :'(

APUA !!!

Panikoiva Ninzi & Tyllerö 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Kotio pääsin,heikko plussa ja tulehdusarvot ok,mutta lämpöä 37.4
kotona nyt tarkkailua ja sit takaisin tai neuvolaan jos kuume vielä nousee ym..
Pikkumies painaa 2670g :heart: sellaista menoa ja vilskettä ollut kaverilla koko päivän että kyllä nyt uni maittaa kummallekin ;)

mutta tarkkailu pohjalla mennään=)
 
eijuk & Tai-a Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan!:)

Kesämasu-12 Kiitokset kuulumisista! :) Tsemppiä tarkkailuun. Oli varmasti mukavaa saada pikkuisesta kokoarvio.:)

Tii En tietenkään tiedä, mikä on föönitilanne muissa sairaaloissa, mutta ainakin sillä osastolla, jossa itse olin ennen juhannusta, oli fööni odottajien käytössä suihkun jälkeen aivan talon puolesta. Eli mahdollista se on.

Nälästä Minulla on ollut vaihteleva näläntilanne: on päiviä, jolloin nälkää ei pahemmin tunne (mutta syön normaalisti, jotta tulee syötyä aamupala, lounas, päivällinen ja pientä välipalaa) ja sitten tulee niitä päiviä, jolloin herään siihen aamulla, että on karmea nälkä.

Huomenna testaan kropan kestävyyttä, kun suuntaamme neuvolaan ja hoitamaan samalla pari pientä hankintaa vauvalle.:)
 
huomenta vain ! onpas tollaset päivän reissut rankkoja nykyään, jalat ihan hellinä, ei onneks turvonneet kuitenkaan. poika ekan alkujärkytyksen jälkeen tajus juoksemis mahdollisuutensa ja viuhto muumimaailmassa villinä, kävi vähän nykimässä pikku myytä helmasta ja kiipes muumitalossa muumipeikon kammariin asti. ja sieltä pirun muumishopista olis voinnu ostaa kaiken..

sairaalakassiin oon tosiaan pakannut seuraavat;
-vauvalle puolpotkarit ja body
-itselle imetysliivit, liivinsuojia muutamat, toppi+hame
-matkakokoa shampoo+hoitoaine
-tutti
-pieni hiuslakka (välttämättömyys lyhyillä hiuksilla)

ja mitä siellä vielä ei ole mutta lähdön tullessa mukaan
-muutama perusmeikki
-kamera
-neuvolakortti
-naamanpesuaineet+rasvat
-dödö
-maksuvälineet

sit en tiedä pitäiskö ottaa noit rintakumeja mukaan, ku siel sairaalas niit kuitenki on mut toivon kyl vähän et ilman sitä vekotinta sujuis imetys.. jotkuthan pakkaa jotain tyyliin luumuja(?) mukaan että vatsa sit toimii mut ittel kyl viimekski ilman mitään poppakonstei toimi normaalisti ja kirjan viimeks taisin ottaa mukaan kans mut en ees avannut sitä kertaakaan. enemmän tuli jotain lehtiä selailtua ja nukuttua jos vauvaki nukku, uskoisin et nyt menee samoilla kaavoilla (luotan nyt näköjään vahvasti siihen että synnytys olis normaali ettei mitään erikoisuuksia tapahtuis :D )

tii ei noi nyt mitään tyhmiä kysymyksiä ollut, ymmärrän esim ton fööni jutun erittäin hyvin.. en vaan nyt kuollaksenikaan muista että oliko kätilöopistolla sellasta vai ei :O jos kotoolta löytyy valmiiks matkakokoinen sellanen niin mukaan vaan :) ja vauva ainaki kätilöopistolla saa vaatteet käyttöönsä sairaalassa olon ajaks, sellasia valkoisia pehmoisia froteisia. mutta kyllä jotkut silti toi omat vaatteet mukanaan, mikä ei musta oo mikään huonojuttu sekään mutta välttyy ehkä turhalta tavaran kanniskelulta kun tyytyy sairaalaan kuteisiin.

muutama uusikin vielä ilmoittautunut, tervetuloa ! :wave:

kesämasu no katotaas ootko sä ensimmäinen heinäkuussa synnyttävä, pääseekö veto jo käyntiin niin sanotusti. aika hurja toi kuume juttu tosin, toivottavasti ei mitään vakavaa.. tsemppareita!

tänään ei tosiaan mikään lepopäivä sitten ole vaikka vähän tekis mieli kömpiä takas sängyn pohjalle ja nukkua satavuotta. pääsee vihdoin vähän järkkäilee kun tosiaan tulee esikoiselle uus sänky ja pinnis siirtyy meidän huoneeseen, pääsee petaamaan sinne vauvalle uudet lakanat ja muuta pientä sisustusjuttua vielä siihen kylkeen niin on varmaan taattu ettei lepotaukoja tälle päivälle synny :D jos nyt tähän väliin teetä niin sais silmät ja ajatukset kulkemaan kunnolla.

samunäiti&alex 33+6

nippe onneks olkoon ! mun turhien rustailujen aikana oli tullut ihana tieto :) jaksamisia tehoiluun :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia ja lepposta heinäkuuta!

Onnea Nippe ja poppoo!


Sairaalakassista
: Mulla ei ole valmiina, eikä mulla kyllä ole mitään matkakokoista =) Otan sitten vaan kamalan ison sairaalakassin :p Viimeksi mulla oli kaikki niin valmiina jo hyvissä ajoin ja vartavasten ostettuna. Kumma kun tämä toinen ei oo nyt vaan iskostunut vieläkään tuonne tajuntaan, että vois pikkuhiljaa alkaa jo tekemään jotain. Toki ne tavarat on valmiina täällä oottelemassa mutta totta sitä tarvii sairaalaankin jotain mukaan. Ainoat ostoasiat sinne on vaaville vaatteet =)

Nälästä: Mulla on viimein helpottanut edes vähäsen... Syömistähän se tämä raskaus on muutoin ollut. Melko tuska päästä yli 20kg eroon, mutta aion olla rantakunnossa 2013 kesällä =)

Ja kylkiluut on täälläkin menokelekassa. Musta tuntuu välillä että tämä tyvär tullee kurkusta ulos, se on jotenki niin ylhäällä tai jottain että istuminen on kamalan vaikeaa. Ollaan käyty kesäkuun aikana kaks pitempää suomen sisällä reissua ja ei musta oo ku ajajaksi. Missään muussa penkissä ei vaan tuu istumisesta mitään...

Voi voi, tänään on siivouspäivä. Viimeksi imuroin akvaariokalan, luulin sitä tomaatiksi... :ashamed: Mitähän tälläkertaa.

Siispä niihin hommiin nyt vain, morjensta!

Ansku + Elsa 32+1
 
Onnea Nipelle pikkuisista! Jaksamista koko perheelle tulevaan. :)

Nälästä Täällä on nälkä. Vaikka syön, niin maha tyyliin kurnii tyhjyyttään tunnin parin sisään. Ihan kuin en olisi syönyt viikkoon. Painoa on tullut sellaiset 9-10kg alkupainoon nähden, riippuu mihin aikaan käy puntarilla. Jos vaakalukemiin tulee vielä viitisen kiloa lisää, ja pysähtyy kiitos siihen, olisin ihan tyytyväinen. :)
Eilen huomasin että enhän minä ole muuten kasvanut/levinnyt kuin tuosta massusta vain. Edelleen mennään omilla vaatteilla, äippävaatteet jää kauppaan. :)

Sairaalakassia täällä ei edes ole katsottuna, varmaan joku laukku tai vanha reppu saa kelvata tähän hommaan :D Varmaan pakkaillaan tämä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa.

Tänään lähden katselemaan imetysliivejä, jotenkin tuntuu ettei vielä uskalla ostaa. Vaan onhan ne hyvä olla jo sitten kun lähtö tulee..
 
Nippe82 Onnittelut, ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Sairaalakassi Pakattu on kameraa ja miehen eväitä lukuunottamatta, viime perjantaina sain sen tehtyä. Vauvalle on vaatetta, joskin pitää varmaan kevyemmät pöksyt vielä ottaa, jos onkin tosi lämmin. Rintakumi, pari harsoa, tutti, nännirasvaa, itelle imetysliivejä ja liivinsuojia parit sekä imetyspaita kotiinlähtöä ajatellen. Ja perushygienia yms. Paremmin olen tällä kertaa varustautunut kuin ekalla kerralla, jolloin unohtui hammastahna, kosteusvoide yms.

Nälkä Välillä on enemmän ja välillä pitää muistaa syödä. Mutta painoa ei ole tähän mennessä tullut kuin 6,5 kg, tosin nyt loppuvaiheessa sitä kertyy enemmän sitten kyllä.

Omaa napaa taas vähäsen. Pitkästä aikaa nukuin todella hyvin paria herätystä lukuunottamatta. On todella levännyt olo, oikein mukavaa vaihtelua. Kiva kun esikoinenkin on kotona, vaikka tokaisi että haluaisi kaverin kanssa leikkimään. 3-vuotiaalle on jo kaverit tosi tärkeitä näköjään, mutta hoitokaveri on lomailemassa myös joten joutuu tyytymään nyt äidin seuraan. Pitää vähän askarrella jotakin. Eilen käytiin maauimalassa kun oli niin ihanan lämmin päivä. Vaikka oli kuuma niin itse nautin ainakin vielä tuosta kesäisestä säästä todella paljon.

Vointeja mammat, ja nauttikaahan auringosta kun se välillä aina pilkottaa pilvien takaa.
 
ONNEA nipelle kaksinkerroin. :flower::heart: Ja voimia tehojaksolle.

Heinäkuun syntyvistä veikkaukseni on 12. Itse en usko lukeutuvani synnyttäjien joukkoon ja ei yhtään haittaa.

Mulla omalta kohdaltani olis sellanen kutina, että syntyy rv 39 tienoilla eli siinä 21.8. Ja koska tiedän alkavani odottamaan synnytystä sitten kun rv on tasan 37, niin olen sitten siitä lähtien todella stressaantunut. :D Ja jos menee yli, niin aijai..

Ninzi: Itsellenikin on käynyt muutaman kerran juustojen kans näin. Ts. olen syönyt jotain voileipäkakkua ja tajunnut vasta jälkeenpäin, että tuorejuustojahan niissä käytetään, joten listeriavaara on jääny sitten kytemään mieleen. Mutta syöty mikä syöty. Todella moni raskaana oleva kuitenkaan ei vältä systemaattisesti näitä riskiruokia ja siltikin tartunta on tilastollisesti harvinainen raskaana olevalle. Ja aina voidaan yrittää hoitaa. Olotilan seurantaa vain. Infektion oireita jos pukkaa niin heti vaan soitto sairaalaan, koska hoito aloitetaan jo epäilyn perusteella ja mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Ilman oireita ei huolta kannata kantaa, toki helpommin sanottu kuin tehty.

Nälkä kö, mulla vaan on jatkuvasti sellanen olo, että olen aivan ähkyssä pienimmästäkin annoksesta. Joten ei pääse yllättämään.

Minä en löydä hyviä imetysliivejä. Budjetti ei anna myöden näille 60e liiveille ja toisaalta sitten kuppikoko ei näissä hm:n halpaliiveissä riitä.

Föönin
ottaisin itse matkaan, koska sitä ei kyllä ihan välttämättä löydy kaikista sairaaloista.

Sairaalakassissa:
-Vauvalle body ja puolipotkarit, sukat ja pikkutumput sekä collegehaalari. (vauvat pitävät sairaalassa siis talon vaatteita, joten ei tarvitse sen myötä pakata kuin kotiintulovaatteet Tii* )
-imetysliivit ja liivinsuojat + alushousut.
-itselle lökäpöksyt ja paita, koska meillä pitkä kotimatka, joten mahdollisimman vähän saa puristaa vaatteet.
-oon ostanu jo valmiiksi sinne erikseen dödön, pikkupullo shampoota ja hiuslakan ja kamman, hammastahnan ja -harjan. Nää kuitenkin on kulutustuotteita, joten ei ne hukkaan mene, vaikka on ylimääräsinä ostettu laukkuun odottamaan valmiiksi.
-puhelimen ja kameran laturit
-nlakortti on kassissa nyt valmiina odottelemassa.
-mp3-soitin

Vielä pitäs joku kirja hankkia, jotta osastolla ollessa sitte voi halutessaan myös kirjaa lukea.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on ollut osastolla olostanne?

rv 32 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Nipelle ja perheelle paljon onnea ja voimia! :hug:

Uusille tervetuloa joukkoon!=)

heinäkuussa luulisin että syntyy 10 :p itselle on alkanu tulee supisteluja aika useasti, kipeitäkin.. ja on kyllä moni veikannu et heinäkuun lopulla tai elokuun ihan alussa syntyis :)

Tässä aamutuimaan käyty verikokeissa ja viety taas virtsanäytteitä monta pulloo.. teki aika tiukkaa toi 12h paasto, nälkä tosiaan on koko ajan! viikko voi kuulemma mennä siinä veren kuvassa? aika kauan saa ootella tuloksia :s

Eilen oli yhet rippijuhlat niin kyl oli aika olo illalla kun vihdoin pääs kotiin.. 6h autossa, kirkossa pari tuntia ja juhlissa kolmisen tuntia.. kyl ei tienny miten päin ois yön ollu ku joka paikkaan sattu :S

Huomenna taas neuvolaan :)

jepatin ja poju 34+2
 
Oijoi! Paljon onnea Nippe pienestä tytöstä ja pojasta!
Pikkuisille voimia sairaala-ajalle! Ja vanhemmille myös.

Tosta hormonikierukasta. Mulla oli se esikoisen jälkeen ja aijon ottaa ehdottomasti uudestaan. Pillerit ei sovi mulle, ja oon niin halamielinenkin ettei niitä jokapäivä tulis kuitenkaan otettua. ;) Kaikkein parasta tossa kierukassa oli se, että mulle ei tullut sen kanssa menkkoja lähes ollenkaan. Ehkä parin kuukauden välein yhtenä päivänä pientä tuhrua ja se oli siinä. Ja se tulee paljon halvemmaksikin kun esim pillerit. Oisko ollu 96 euroo ja menee sit sen viis vuotta. ;)

Ainiin uusiakin oli vielä tullut, hienoa! Tervetuloa Eijuk ja Tai-a. :)

Nepo ja Pirpana 35+3
 
Pitkästä aikaa kirjottelen tänne, kun vihdoin saatu tietokone toimimaan..
Nipelle tuplaonnea pikkuisista & voimia tulevaan!

Huhhuh.. Eilen juuri tajusin, että meidän masuasukkihan oikeesti syntyy jo ens kuussa, tai voi olla että jo tän kuun puolella, jos on malttamaton!! ;) JÄNNÄÄ!!!
Eikä meillä ole edes vielä pinnasänkyä.. Noh, asia korjaantunee ensi viikonloppuna kun ukko pääsee vihdoin kokonaan pois armeijasta, niin päästään kunnolla rakentamaan yhteistä kotia & prinsessalle ostelemaan kaikkea ihanaa..<3

Keskiviikkona ois kättärin haikaranpesässä se synnytysvalmennus, kurjaa kun ei tuo ukko näin vikalla viikolla pääse lomille, niin ei pääse sinne mukaan.. :p Ja torstaina sitten neuvola, hui punnitusta "kauhulla" odotellessa..

..Huh hellettä, turvotusta riittää, ja melkoista ähinää & puhinaa alkaa tämä pelkkä oleminenkin jo olemaan..
Mutta tosiaan, eihän tätä enää pitkään kestä, ja lopulta kaikki "vaivat" palkitaan maailman ihanimmalla ja kalleimmalla aarteella.<3

Aurinkoista viikkoa kaikille!!

KapuH & Bona 32+5
 
mooi kaikille :wave:

Onnea Nipelle, ja tervetuloa uusille! :)

Touhuilin tossa viikonlopun esikoisen synttäreitä, ja eilen ja tänään taas valunu hyytelömäistä keltaista limaa, eli limatulppaa.. kuinka pirusti sitä voi tuolta oikein tulla!? :confused: oon vuotanu sitä jo varmaan kahden kananmunan verran, ja aivan satavarmasti on limatulppaa eikä valkovuotoa, kun esikoiseltakin sen limatulpan sillon bongasin. :O
eilen sitten oli vähän vatta kipeenä, ja noi harjoitussupistukset on muuttunu sen verran taas astetta voimakkaammiks, että tuntuu kun alapää turpois aina supistuksesta, ja meinais revetä. yh. on tää raskausaika sitten hienoo!! :LOL:

hmm.. ja jos mä heittäisin ihan randomilla että 10 vauvaa syntyy tässä kuussa. (toivon myös olevani tossa ryhmässä.. jos vaikka heinäkuun viimesillä päivillä syntyis :D)

nyt on alkanu vaivaamaan suonenvedot. ei tartte kun pikkusen venyttää jalkoja, ni meinaa heti alkaa vetään suonta pohkeista. inhottavaa. :(

ja mies kuittaili et mä oon nyt jo parisen viikkoo kuorsannu ihan törkeesti :D hahhah. mies parka :LOL:

ja eipä tässä taas sitten muuta. :)

emilien ja pikkunen 34+4 :heart:
 
Paljon onnea Nipelle kaksosista! :flower: :)

Täällä ei mitään muutosta mihinkään suuntaan... :headwall: Turvotukset kiusaavat, ainoat kengät jotka jalkaan mahtuu on crocsit ja nekin puristaa. Mitään ei kykene tekemään, kun tuo vatsa on niin järkyttävän iso ja tiellä. Viimeksi neuvolassa Sf-mitta oli 41cm! :O (viikkoja tuolloin 33+4)
No torstaina olisi se seuraava Tyksin reissu edessä. Jännätään miten päin pikkuiset ovat ja jospa sillon päätettäisiin jotain synnytystavasta..

Sinful89 ja tupla-Pampulat 34+4
 
Oikein paljon ONNEA Nipelle!

Ja sitten jos tuon oman veikkauksen heittäis niin se vois olla että 12 putkahtaa tässä kuussa maailmaan. Mä niin toivon että ite olisin yks niistä jotka jo pallostansa eroon pääsee tämän kuun puolella.

Paljon oli tekstiä tullu kun reissussa oltiin ja taas ois torstaina reissuun lähtö kun miehen porukat tulee kyläilemään mun mutsin luokse kun niillä häät ovat viereisessä pitäjässä. Onhan tässä koko kesä mentykin joka viikonloppu jossakin, kyllä mä sit ootan että jossain vaiheessa pääsee ihan vaan rauhottumaan kotiin perheen kanssa (se sitten viimestään kun poitsu on sylissä).

Nälästä mulla ei oikeestaan enään juurikaan nälkä ole eikä ruoka oikein tahdo maistua mutta pakko se on jotain syödä, paitsi sitten tuo gluteeniton näkkäri! Se sitten on niin hirmuista herkkua nykyään kun voi olla, sitä menis ihan noin vaan paketti päivässä :D Ja toinen on kurkku. Niitäpä sitä tuleekin sitten vedettyä oikeen urakalla jos vaan sattuu kotoa löytymään. Johtuukohan sitten lie siitä "nälättömyydestä" se että painoakaan ei oo onneks paljon tässä raskaudessa tullut toisin kun ekassa, nyt menee edelleen hienosti omat vaatteet päälle ja housujen koko on pudonnut jopa yhdellä koolla... Eli ainoo mikä mulla paisuu on tuo masu, nyt on viikkoja jotain hienosti päälle 30 (oiskohan tyyliin 34 tai 35, pysyppä noissa sitten perässä kun se joka kerta ultrassa muuttuu -.-) ja sf-mitta oli nyt kun mitattiin se niin jo 38 ja risat :snotty: Jotenkin se itestä kuulostaa ihan huimalta kun esikossa se jäi siihen 34 cm tienoille kun sitä synnyttämään lähin... Ja meille kun on vaan yks tulossa ja oon muuten pieni kokonen niin tää alkaa jo näyttää aika surkuhupaisalta tää mun olemus :D

Sairaalakassia en oo miettiny enkä ajatellu sitten yhtään, saatika sitten sen sisältöä... Mulle varmaan käy niin että siinä vaiheessa kun lähtö tulee niin alan sitten vasta pakkaamaan ja miettimään mitä sinne isken... Mies on oikeestaan meillä enemmän sisäistäny sen että se lähtö voi olla koska vaan ja minä taas oon sillä asenteella että onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka että mikäs kiire tässä on...

Sukkapuikkokivut on jotain ihan kamalaa, täällä niistä on nyt kärsitty parin päivän ajan :stick: Ja toinen inha vaiva on se kun koitat nousta ylös niin johan tuntuu että taju lähtee kun "paineaalto" ja vihlova kipu iskee alapäähän sellasella voimalla että tuntuu että tuo alakerta repee kahtia. Kyllä on itku silmässä muutamaan kertaan lähdetty liikkeelle kun kivut ja tuntemukset on ollu niin kamalia. Supistuksiakin tulee oikeestaan joka päivä levossa ja liikkeellä.

Joku tais täällä mainita jotain rasvoista ja niiden hankinnasta. Meilläkin vielä kaikki raskat ja kempparit vauvalle hankkimatta mutta itse ainakin hankin ne vasta kun junnu on syntyny, sitten nään mitä tarviin ja mitä en. Niillä kun ei niin kiire ole kun ne ei oo niitä välttämättömiä juttuja heti olla olemassa. Suolatipoistakaan mulle ei ollu mitään hajua kun vasta nyt kun täällä niistä luin kun esikolle niitä ei tosiaan tarvinnu niin ei sillon tullu edes ajateltua niitä, saatika myöskään minkäänlaista niistäjää. Eli nekin tämä mamma hankkii vasta kun näkee tarviiko tämänkään kanssa niitä.

Olikos se Ninzi jolle oli ne pelot ja paniikki iskeny päälle kun oli jotain leipiä syöny... Niin täällä kanssa ilmottautuu toinen jolle kalan kanssa käyny noin mutta sitten taas kun miettii kuin pienet mahollisuudet se on saada niin ihan rauhallisin mielin oon ollu. Oloa vaan seuraillu ja heti jos jotain on niin hoitoa saamaan vaan. Ja oon kyllä juhlissakin tuota voileipäkakkua vedelly, vaikkakin siinä sitä tuorejuustoa on. En ihan niin orjallisesti noita "ruokarajotuksia" oo tuijottanu. Mutta inhottavaahan se mielensopukoissa jylläävä ajatus/tunne siitä tiedosta on että däääm mitä tuli tehtyä ja tuleekohan siitä nyt sit jotain vai ei.

Sitten jos heittäs pienet omanapailut...
Tilasin äsken aivan ihania puolipotkareita ja vaatteita tinttu.comista junnulle ja toki sitten sisaruksille yhteen natsaavat hatut. Mä niin tykkään noista tinttu.comin vaatteista. Ja nyt sit tulee mm. se peikkopuku ja peikko puolipotkarit sieltä junnulle kun aina välillä tuota isäntää kiusaan sanomalla sitä piekkopojaks kun toisella joskus hieman hiukset sojottaa kun peikolla niin onhan se peikko poika juniorillekin saatava peikkotavaraa ;) Ja tulihan sitä sitten tilattua muutamat aika makeet kuviodut/värilliset harsot kun ite inhoon noita perusvalkosia.
Ikean reissu olis vielä jossain vaiheessa heitettävä kun sieltä meinasin käydä hakemassa niitä muotoon ommeltuja lakanoita pinnikseen ja voi olla että katon samalla uuden petarinkin sieltä samalla mukaan. Saapahan samalla kätevästi katteltua uusia valaisimia kotiin ;)
Kohta alkais olemaan halotkin halottu ja seuraavan pitäs ruveta pinoamaan niitä tuonne liiterin räystäiden alle kuivumaan niin ois taas sit joskus lisää kuivaa puuta mitä takkaan heittää. Mutta jotenkin tuntuu että taidan jättää isännälle tuon pinoamisen kun ite ei enään kumartumaan tän megamasun kanssa pääse vaan mä sit hoidan ton kuntoilun pelkästään jokapäiväsellä tunnin cross trainer sessiolla ja jumpalla. Mä kun oon tähdänny siihen että vaikka kipuja ja vaivoja on niin kuntoilla pyrin jotenkin joka päivä niin ei ihan tuo raato rapistuis ja ois sitä helpompi jatkaa kovempaa kuntoilua synnytyksen jälkeen.

Onko kellään muuten kokemuksia tuolta TAYSsin osastolla olosta? Mulla siis tavotteena on polikliininen synnytys mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä käy ja kuin se synnytys sit loppujen lopuks menee niin jotain kokemuksia kaipaisin ylipäätään tuohon osastoaikaan kun esikosta ei oo tosiaan osastolta kokemuksia kun samana päivänä jo kotiin pääsi. Ja kun tuo TAYS on muutenkin uus paikka niin miten siellä yleensä menetellään minkäkin kanssa ja millanen paikka se yli päätään on. Esikko tosiaan Jyväskylässä synty ja siitä sairaalasta ei oo kun huonoja kokemuksia.
Mutta nyt tämä taitaa painua nauttimaan hiekkalaatikkoleikeistä neidin kanssa, vaikkakin kokoajan tässä terassilla korituolissa keleistä nautin läppärin kanssa, täällä kun on ihanan lämmintä, aurinkoista ja tuulee mukavasti niin ei oo edes ötökät kiusana ei siis vaan voinu olla sisällä :)

Ainiin, tervetuloa uusille! :)
 
Moikkelis :wave:
Nipelle onnittelut pienokaisista :flower:

Mä veikkaan et heinäkuussa syntyy 9 vauvelia :)

Sairaalakassia en oo edelleenkään saanut pakattua vaikka olen aikonut jo kauan..nimittäin lähtö voi tulla milloin vain kun paikat jo pehmentyneet ja sitä limatulppaa tullut ja supistuksiakin ollut ihan Kiitettävästi.. Hui ku alkaa jännittää.:)

Täällä neuvolassa käyty tänään, siellä kaikki ok, lukuunottamatta pientä määrää proteiinia mitä oli pissassa mut kuulemma niin vähän ettei tarvi huolestua. Painoakin oli taas tullut 500g/viikkoa kohden. Sf mitta 31 ja verenpaineet hyvät.

Nyt tarvii taas mennä, kommentoin taas enemmän kunhan kerkeän! Ihanaa kesää kaikille ja koitetaan vielä jaksaa :p

Hemami & Pikkuinen 33+4
 
Nippe Oikein paljon onnea!:) Paljon myös voimia ja jaksamista, toivon, että kaikki menee hyvin molemmilla pikkuisilla ja saatte molemmat piakkoin kotiin.:)

Terveisiä neuvolasta. Siellä käytiin läpi sairaalavisiittiä, synnytykseen liittyviä asioita kun emme päässeet kahteen viimeiseen perhevalmennukseen. Kaikki arvot olivat normaaleja, sf oli 33. Painoni on noussut koko aikana 5kg, joten terkka kysyi, että olenhan muistanut syödä ja olenhan minä, tuntuu välillä, etten muuta teekään...
Vintiö oli sentään Vintiö ja oli sellaisessa asennossa, ettei terkka osannut sanoa, että mitenpäin pikkuinen on ja haki toisen terkan avuksi. Vintiö oli raivotarjonnassa, polvi kohti vasenta kylkeäni. Verenpaine oli 121/86, joka oli outoa, koska aamulla kotona lukema oli 106/74 ja olen päivittäin seurannut verenpainetta ja noin korkeaa alapainelukemaa ei ollut edes silloin kun päätäni särki.:| Tosin ennen neuvolaa olin liikkunut enemmän kuin moneen viikkoon, ehkä se vaikutti asiaan.

Pinnasänky saapuu uuteen kotiin ehkä jo illalla, jos miehen veli muistaa ottaa sen mukaan. Jee!:)

Kyselyt ovat alkaneet, sillä tänä aamuna 2 kaveria tekstasi kysyäkseen, että joko vauva on syntynyt... Olin hieman ihmeissäni ajiutuksesta, vaikka toki tiedän, että lähtö voi tulla koska vain. Lupasin molemmille, että ilmoitan kyllä, kun vaaveli on syntynyt.

Nyt on todellakin pakko ottaa iisisti loppupäivä. Istuminen ei todellakaan tuntunut mukavalta...

Ihanaa uutta viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille!

Suuren suuret onnittelut Nipelle ja koko perheelle! :flower:

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

(.)

Vointi on tällä hetkellä ihan kohtalainen..Nyt on turvotusta jonkin verran,mutta pikkumies liikkuu kovasti eikä uutta vuotoa oikeestaan ole kuin aamulla hiukan,lämpökin on jo tasaantunut ja oon jaksanu tänään kaupassa kävästä.

Sairaalakassi sekä oma että pikkumiehen kassi on pinniksesssä pakattuna,niin mies tietää mitä ottaa mukaansa,vaateita olen pakannut erilaisia mukaan kerta säästä ei osaa yhtään sanoa.Laitoin jopa sellaisen kevyen peiton hoitolaukkuun =)

Mutta silti itsellä on sellainen olo että jotain omasta laukusta puuttuu,mutta en hokaa mikä se voisi olla:O

Pinnis on valmiina odottaa pientä tuhisijaa sinne nukkumaan :heart:

Taysissa olosta,olen siellä kolme synnyttänyt vuosina 2002,2003,2004 ja ihan hyvät tunnelmat silloin jäi,silloin ei vielä se poliklinikkasynnytys ollut kyseessä.Olin ekasta 1vk,tokasta 3pvä ja kolmannesta 3pvä ja viihdyin ihan hyvin.Ekks olen sitten 2006 synnyttänyt sillain että tyttö synty 12pvä illalla ja me oltiin kotona jo 13.pvä 123 mennessä ja nuorimman kanssa oltiin 2pvä Ekks,mutta ihan ok fiilikset sieltä.Nyt haluaisin poliklinikkasynnytyksen,mutta meidän kohtaalla se ei tule kyseeseen joten me ollaan siellä se 3-4pvä: /

Mutta nyt huilimaan välillä..=)

Kesämasu-12 & poitsu 35+2 :heart::heart:
 
Kivaa kun uusiakin vielä tulee mukaan, tervetuloa!! :)

Paljon onnea nipelle ja koko perheelle !! <3

Sairaalakassia en vielä ole pakannut, ajattelin kyllä ensiviikon aikana aloitella. Tällä viikolla olisi tarkoitus pestä nuo pienimmät vauvanvaatteet+petivaatteet. Vielä on ostettava itelle pesuaineet+muut hygieniatarvikkeet. Ja minäki tarviin tähän tukkaan fööniä, joten se on muistettava ottaa mukaan! :D Imetysliivejä en oo vielä hommannu, joten neki ois hommattava. Taidampa huomenna käydä ettimässä liivit!

Nälkä vierailee täälläkin aika usein. Pitäs opetella syömään pienempiä annoksia, koska kohta kuitenkin ''joutuu'' syömään uudelleen. Mutta välillä tuntuu et ei oo ollenkaan nälkä, on sellanen ähky olo..

Veikkaisin heinäkuussa syntyvän 13. :)

Me tosiaan oltiin lauantaina synnytysvalmennuksessa. Jotenki ei enää niin paljoo pelota, kun pääsi näkemään paikkoja yms. Vaikka siltikin pelottaa synnytys ja tosiaan jo ens kuussa meillä on pieni nyytti. <3 Toki eihän sitä tiedä vaikka syntyisi jo heinäkuun puolella, mutta jotenkin epäilen sitä.

nansku: ja murunen 34+4
 

Yhteistyössä