{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Nipelle paljon onnea :flower:

Ja uusille tietysti tervetuloa ! Kiva että vielä löytyy elokuun odottajia. Meitähän onkin aika monta jo :)

ON: Jotenkin täällä taas tuntuu masussa liikkeet siltä, että vauveli olisi taas perätilassa. :| Mulla on neuvolalääkäri ens viikon perjantaina, jolloin tarjonta katsotaan, eli aikaa vielä kääntyä miten päin vain... Toivottavasti ei siihen ulkoiseenkääntöön tartte mennä, mutta nlatäti kyllä kovasti puolusti toimenpidettä ja vakuutti että he samalla ja jälkeenpäin tarkkailevat vauvaa ja äitiä tarkasti.

Ninzi & Tyllerö 34+4 (38 pv LA:han !!! :O IHANAA !!)
 
Täälläpä jäi imetysliivit ostamatta, vaan vieläpä tässä on aikaa kaupoille pyörähtää. :)

Ensimmäistä kertaa tuli myös eritteet pöksyistä läpi, luultavasti hajun perusteella oli vain ihan perus valkkaria, todella vetelää sellaista. Täällä harkitaan sidettä pöksyyn, vaan eipä tee mieli käyskennellä helteessä vaipat housuissa. :D Pysytään kotona ja annetaan lorahtaa!

Huomenna olisi iltapäivästä neuvola, pitäisi jaksaa sinne raahautua. |O
Jotenkin on hyvin ärtynyt ja väsynyt ja pahantuulinen olotila.

Nyt sohvalle makaamaan!

ss ja poju 32+2
 
:flower:kiva kun otetaan iloisesti vastaan !:flower:

Nipelle paljon iloisia hetkiä :)

Itse on ole sairaalakassia vielä ehtinyt pohtimaankaan, taidan jättää sen viimetippaan ettei tule turhaan kassia ladattua ja purettua ja laladattua... En kuitenkaan osaa päättää missä vaatteissa vauvan olisi hyvä kotiin tulla !

veikkaisin että 10 pientä syntyisi tässä kuussa, nyt jännitetään kovasti !

minä: Huomenna olisi neuvola ja hieman jännittää meno. Itselläni ollut sf-mitan kanssa ongelmia kun ei tahdo nousta ollenkaan. Neuvolantäti viimeksi antoi 2viikkoa aikaa että jos ei ole noussut niin joutuu käydä lääkärillä näyttämässä itseäni. Toivotaan että käyrät nousisi !

Myös toivottomat mielialanvaihtelut painaa suhdetta ja kiristää omia hermoja. Tämä lapsi on ensimmäinen joten toivon että olisi sallittua panikoida pienistäkin asioista turhaan. Esimerkiksi vauvan hikka oli ensimmäisenä kova pala kun itkin että nyt se hukkuu ! Kaverillani oli kova selittäminen että ei niin voi käydä..

Toivon kaikille rauhallista odotusta ja ymmärtäväisiä isiä äitejä kohtaan.
 
Happygirl vau! Ihailtavaa että jaksat tunnin vetäistä crossarilla! Mun liikunta on nyt "sukkisten" takia jäänyt kokonaan. Tuntuu että 15 minuutin kävelykin uuvuttaa mut ihan loppuun. Ja vaikka painoa tullut vaan 10 kg ja painoindeksikin edelleen normipainon rajoissa :D niin tuntuu ettei mun nivelet jaksa tätä ruhoa kannatella.
Nippe onnea!
Emilien ja Kesämasu aika jännät paikat teillä jo. Mä varmaan olisin tuossa vaiheessa jo vaan jännityksestä jäykkänä pötkölläni :D
Nälästä mullakaan ei oikein ole nälkä. Jotenkin niin ähky olo koko ajan, että alas menee vain pieniä annoksia kerralla.
Mielialoista mua hieman harmittaa, kun tuntuu että en osaa nauttia tästä kesästä ollenkaan. Jotenkin olen äkäinen ja väsynyt ja olo hankala, ja ajatukset keskittyy jo synnytykseen. Ärsyttää itseänikin tää pahantulisuus ja voimattomuus kauhean paljon. Millaisia mielialoja teillä muilla on? Vieläkö voitte helposti "unohtaa" raskauden ja elää hetkessä?

Uusiäippä ja vaaveli 33+2
 
Heippa ja hyvää heinäkuuta!

[B]Nippe onnea hurjan paljon vauvoista koko perheelle ja tsemppiä tulevaan! [/B] :flower:

Veikkaus heinäkuussa syntyvistä vauvoista olis 6!

Sairaalakassi mietinnässä on, mutta taidan vielä sen pari viikkoa odotella että pakkailen.. Hankala toi elokuu kun ei voi tietää onko kylmää vai hellettä vai mitä ja miettiä ne omat ja vauvan vaatteet molempiin vaihtoehtoihin..

Tänään neuvolassa vauva majaili ekaa kertaa raivotarjonnassa :) Toivon mukaan pysyiskin sillain. Hb oli onneks alkanut nousta, samoin paino ja kaikki kunnossa muutenkin. Sf oli 32, edelleen mennään täsmälleen samoissa lukemissa kuin esikoisesta! Vatsa tuntuu ihan mielettömän suurelta, on se hassua kuinka eka odotti että vatsa alkais näkyä ja nyt sit ahdistaa tää valaana oleminen :D Parin viikon päästä saan sit jonkinlaisen kokoarvion vauvasta kun mua pelottaa kuinka iso tää on..

Lauantaina kaasoilemaan serkun häihin, ihanaa kyllä että ne on sitten ohi ja saa keskittyä oikeesti tähän omaan napaan! Oon jo nähnyt kauhukuvat siitä, että lapsivedet tulee kirkon käytävälle, mutta josko nyt ei vielä kumminkaan...:whistle:

Koitetaanhan jaksella alkavat helteet, ei tarvii enää kärvistellä hirveen kauaa! :D

Kiuku ja Palleroinen 33+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä olisi taas uusi tulokas Elokuun Epeleihin =) Odotan esikoistani, la 21.8. Synnytyssairaala on KYS. MahaAsukkaani on kauan odotettu. Pikkuhiljaa alan uskoa todeksi hänen tulonsa.
Olen lueskellut silloin tällöin tarinoitanne. Jäätyäni lomalle on ollut enemmän aikaa netissä olemiselle.
Jaksamista kaikille heinäkuun lämpimiin päiviin!
Haituliina ja Takku 33+0
 
Veikkaukseni: Heinäkuussa ulos tulee 7 pienokaista. :heart:

Täälläkin on potkuissa sen verran voimaa, että kylkiluut on kovilla. En voi enää istua kunnolla noiden kipujen takia. Pitää maata ja tai silleen ihmeellisesti könöttää puoli istuvassa asennossa. :D

Tervetuloa uudet! :wave:

nippe82: Onnea pienokaisista ja tsemppiä tulevaan!

(.) Mulla on niin tukala olo, että voisin lähtä jo synnyttämään. Tosin viikkoja ei vielä ole kasassa riittävästi, joten toivottavasti vauva pysyy masussa vielä. Kyllä minä kestän! Oon taas oksennellu ja tänään mulla oli tosi kipeitä supistuksia. Ne meni kyllä sitten onneksi ohi.. Taidan soitella aamulla neuvolaan, että saanko tulla käväseen ku tuntuu, että housuun lurahtelee jtn.. Haluan varmistaa, ettei ole lapsivettä. Pitää varmaan kokeilla tuota talouspaperihommaa nyt, etten turhan takia soittele.. En edes tiennyt, että sitä voi tuolleen testata.

Mesikämmen ja masukki 33+5
 
Kaks:ssa on pakko olla ainakin se 2vrk syntymästä ennen ku kotiin pääsee. Lastenlääkäri ei suostu vauvaa tarkistamaan ennen ku 2vrk ikää täynnä. Jos syntyy illalla/yöllä niin se tarkoittaa että menee sit ainakin se 3yötä sairaalassa. Eli ei toiveita mistään poliklinikka synnytyksestä.

Onnittelut Nipelle pojasta ja tytöstä!!!

Mä oon pessimisti noitten syntyneitten suhteen. Muistaakseni aikanaan kun odotin toista ja laskettuaika oli joulukuussa 09 niin yhtään vauvaa ei marraskuussa syntynyt siinä pinossa. Lokakuussa syntyi joku mutta tosiaan kaikki muut pysyi kasassa joulukuulle ja niinku minä jopa tammikuulle asti. Mutta kun tässä vielä on yks kaksosodottaja "kasassa" ja muutamia joilla suppailee niin sanoisin että 5 vauvaa syntyy tämän kuun puolella. Useinhan se menee niin että ne joilla kovasti supistelee ennen aikojaan ja joutuvat lepäilemään niin sitten kun ne supistukset loppuu niin ne kans loppuu. Ja sitten kärvistellään viikolle 42 ja käynnistyksen kautta synnyttämään. Toivon toki ettei kenenkään kohdalla noin menis mutta niin paljon juttua kuullut noista että jos varsinkin sairaalassa makoilee ja saa supistuksen estoon lääkettä niin sitten niitä supistuksia saa odotella vaikka viikot ois jo täynnäkin.

Täällä ei olossa ihmeitä. Suonenvedot meinaa hieman täälläkin vaivata. Yks aamu heräsin megalomaaniseen suonenvetoon, jalkateräkin vääntyi ihan ihme asentoon. Vieläkin on pohje hellänä sen jäljiltä. Ja pari päivää sitten käytiin veneilemässä ja sen verran vedessä olin että nilkkoja myöten seisoin niin heti rupes varvasta vetämään suonella. Vesi tosin on vielä älyttömän kylmää mutta ei taida tarvita haaveilla että uimassa tänä kesänä kävis. Liitokset on vaivannu taas hieman enemmän. Monta viikkoa oli hyvänä, huomasi selvästi että kun ei töissä oo niin on kivut paljon vähempinä. Mut kävin viime perjantaina kaupungissa ostoksilla ja tuli talsittua tavallista enemmän niin heti sen huomas että alapää kiittää!

Meijän pitäs tällä viikolla saada pojille kerrossänky niin saadaan tuo nuorimmainen siirrettyä pois meijän makkarista. Sitten vois pinnasängyn laittoakin jo suunnitella. Mitään en oo edelleenkään noitten laatikoon viikattujen vaatteiden lisäksi tehny.

Sanle ja masukki 33+5
 
Heips mammat ja tervetuloa uusille:wave:

Nippe: Oikei paljon onnea koko teitin perheelle:flower:TOivottavasti kaikki on hyvin ja pääsisitte pian kotiin!

Veikkaus: Voisin heittää että 8 ja toivoisin, että itse kuuluisin kanssa yhteen noista.Voi olla kyllä turha toivo, mutta jos ei nyt kuitenkaan hirveesti siitä elokuun 3. menis ohitte.

Sairaalakassi: en oo viel pakkaillu. Hoitolaukkuun laitan kaikki vauvan jutskat. Haluan käyttää neidillä omia vaatteita siel sairaalassa. Esikoisellakin käytin ja oli kiva kun ne oli oman näkösiä ja siistejä. Välillä ne sairaalavaatteet on aikas nukkasia ja kulahtaneita(turhamaisuutta..tiedän:) ) Esikoisen kanssa en omaa slaukkua saanu aikaseks pakattua ja ihan hienosti mies sitten seuraavana päivänä toi pyytämiä tavaroita. Mutta jospa tälläkertaa vähän panostaisin siihenkin. TOivottavasti tällä kertaa siellä ei tarttis niin kauheen kauaa viettää..toiveissa olis max 4 päivää ku viimeks oltiin puoltoistviikkoo.

Kylkiluut on täälläkin todella kovilla tai oikeastaan nuo oikeanpuoleiset. Ei pysty enää autolla ajamaan kun toisen kantapää painaa 24/7. Ja on muuten tosi kipiä sitten kun sille päälle sattuu. Elokuvissa oltiin perjantaina niin ihan ihme vinos asennossa piti makoilla, ettei olis niin paljon sattunu. No, toisaalta pieni vaiva onneks.

ON: Täällä nyt pari päivää supistellu aikas kiitettävästi mutta ei onneksi mitenkään hirmu kipeesti. Sunnuntaina pestiin miehen kanssa ikkunoita ja siivottiin koti katosta lattiaan ja eilen tuli kanssa jatkettua touhuilua, joten se tais kostautua. Mutta eiks se oo ihan hyvä et noita tulee. Mulle kävi esikoisesta just noin ku Sanle sano, et 25 viikoilta 32 viikolle sairaalassa esteltiin supistuksia kaikenmaailman piikeillä ja tableteilla ja sit niitä ei näkyny eikä kuulunu sitten loppuraskaudessa. Et nyt en estele yhtään..taidanpa jopa kohta lähteä lenkille:)

Annubella, joka toivottelee kaikille ihanaa aurinkoista viikkoa ja rakkauspakkaus onni-Ilona 35+4:heart:
 
moikka mammat! :)

Ja paljon onnea Nipelle ja koko perheelle!:flower:

Tänään kävin tutustumass KOS:lle ja ihan kivalta paikalta vaikutti, nyt on sit "valmiimpi" menemään synnytykseen ja sai kaiken tarvittavan tiedon, kun emme ole perhevalmennukseen osallistunu. :) Pitäs pikkuhiljaa ostaa shampoot yms sairaalakassiin ja ettii joku sopiva laukkukin, mut ajattelee et onhan tätä aikaa vielä.

Veikkaus: Veikkaan et 9syntyy heinäkuus ja toivottavasti itse olen yksi niistä, mut jos en nii toivottavasti ei mene päivääkään yli 7.8 :) Alkaa pikkuhiljaa olla jo täynnä näitä kipuiluja ja närästystä

Huomenn aamull olen menoss sokerirasitukseen, ku kaks kertaa ollu glukoosi 1+ neuvolassa, mut toivottavasti on normilukemat.

Suikkapuikkokivut ym kivut: Itsellä sukkapuikkokipuja on aika paljon muiden vihlaisujen ja supistelujen lisäksi. Välillä tuntuu ett pikkune tunkee itteesä väkisin ulos. Välillä myös sattuu koko alapäähän, onko muilla tällaista?

Aurinkoisia kesäpäiviä mammoille!

mimski ja pikkuinen 35+0
 
Neuvolakuulumisia

Verenpaineet matalalla niinkuin aina ennenkin.
Liikkeet ja sykkeet ok. Hemoglobiini oli noussut 101-->106, eli rautaa jatketaan.
Painoa oli tullut hiukan liikaa, eli käskettiin tarkkailemaan herkkujen syöntiä. :) Tosin,
SF mitta oli yläkäyrän yläpuolella 32,5cm, eli joudun ensi viikolla kontrolliin siitä.
Jos vielä kasvaa niin ultraan laittavat lähetteen ja sitten katsotaan miltä tulevaisuus näyttää. Millaisia mittoja muilla on/oli näillä viikoilla?

Massu on kuulemma sen mallinen, joka puolelta kiinteä ja pyöreä etteivät osaa edelleenkään sanoa mitenpäin vauva siellä on. Synnytystapa-arvio on tämän kuun lopussa ja jossei sielläkään saada tietää pikkuisen sijaintia, päästään ultraan katsomaan asukkia..:)
 
Nipelle ja koko perheelle oikein paljon onnea!

Uusille tervetuloa! En muista olinko jo toivotellut.

Imetysliivejä olet parit hommannut. Ostin netistä Bravadon body silk liivit ja tuntuu oikein mukavilta päällä. Lisäksi hyvä kun niissä on ns kasvunvaraa.

Sukkapuikko kipuja on jonkin verran ollut. Esikoisesta oli jo aikaisemmin ja ei ne mitään kyllä saanu aikaan. Olo on aika tukala välillä. Eilen taas tuntui että vauva olis istuma asennossa mahassa kun potkut tuntui nivusessa, mut tänään taas toisin päin. Katotaan nyt mitä neuvolassa lekuri sanoo torstaina. Toivon tosiaan että syntyis tässä heinäkuulla....

Ruoka ei oikein tahdo maistua. Varsinkaan mikään liha, yöks. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja voisin vaan syödä. Tätä ollu jo pari viikkoa. Ei kyllä toisaalta haittaa kun tuota painoa tullut jo ihan riittävästi.

Nyt taidan istahtaa hetkeksi telkkaria katsomaan ja mansikoita ja kirsikoita syömään!

Devil+pyöriäinen 36+2
 
Onnea Nippe teidän koko perheelle ja jaksamisia! :heart:

Sairaalakassia en oo pakannut, en edes tiedä minkä kassin otan synnärille :D Ajattelin että kun äitiyspäivärahat tulee,ostan jonku kivan hoitolaukun jos löydän ja pakkaan tavarat siihen. :)

imetysliivejä oon käynyt pariin otteeseen eri kaupoista kattelemassa. Kyllä ne vaan on mun mielestä jotenkin niin kamalan näköisiä, ainakin just ne halvimmat. Turhamainen taidan olla! :ashamed: Kokeilinkin yksiä liivejä, mutta ne oli niin kireet ympärymitaltaan, luulen että voisivat kyllä sopia sitten, kun vauva lakkaa painamasta kylkiluita :D No ehkäpä saan hankittua nekin tässä pian.

mielialoista joku kysyi. Oon huomannut, että olo on välillä aika sisäänpäinkääntynyt mutta samalla myös seurankaipuu on tosi suuri. Hassu tilanne. :D Ja välillä oon tosi väsynyt ja silloin on tietty vähän alakuloisempi olokin. Pirteänä pysyn kun nään ihmisiä, käyn ulkoilemassa ja puuhastelen kotona. :) Epävarmuuden tunteita ja pientä pelkoa tulee välillä, jotenkin tuntuu että aika käy pitkäksi ja toisaalta taas menee liian nopeasti!

Mammaloma alkoi mulla tosiaan eilen! Enkä edes ite muistanut sitä, varmaan siks ku en mennyt töihin koulun loppumisen jälkeen. :D Nyt tuntuu, että vaikka oli tuo rasittava muutto ja kaikkea, niin olis ehkä kannattanut mennä hetkeks töihin ennen mammalomaa. Vanhaan työpaikkaan oisin varmasti päässytkin, mutta eipä auta enää. Kylläpä niitä töitä varmasti saa tehdä hamaan hautaan asti. :D

Sydänääniä ohjelmaa katon tässä ja aina tuo vauvan syntymän näkeminen saa mut itkemään. Itkenköhän sitte kun meidän rakas syntyy? :heart:

Nyt en muista enää mitä muuta piti kommentoida, menin ihan sekasin tosta ohjelmasta. :D Myöhemmin lisää! Hyviä vointeja kaikille mammoille!

Minea ja maha-asukki 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Heipps.

Meillä oli tänään se synnytysvalmennus. Oli oikein mielenkiintoinen, eikä ollenkaan niin puuduttava kun oltiin luultu. Kätilö kertoi siellä juttuja power point esityksen kanssa ja sen jälkeen kierrettiin synnytysosasto läpi ja päästiin kattomaan synnytyssalia ja ammehuonetta.

Mies oli oikein tyytyväinen valmennukseen, vaikka eka oli niin naama nyrpeenä sinne lähdössä :D Sanoin sen valmennuksen jälkeen, että hänelle tuli oikein helpottunut olo ja sellanen varmempi olo.

Harmi vaan kun itselläni ei tullut sellaista oloa. Alkoi kauhistuttaa kahta kauheemmin tuleva synnytys, varsinkin kun näki ne sairaalavempaimet ja sen synnytyssängyn... Ja sitten tieto siitä, että pitäis jonkun tuntemattoman ja hänen vauvan kanssa asua samassa huoneessa ei helpota olo yhtään !

Eli sektio ja joku yksityishuone tänne kiitos ! :D Harmi kun ei taida ihan niin helposti onnistua noi asiat... mutta aion kyllä yrittää saada tahtoni läpi.

Ajatus siitä kivusta ja repeämisistä ja sellasista kauhistuttaa.

Muuten tänne ei mitään uuttaihmeellistä. Huomenna lähdetään mökkeilemään. Saas nähdä kuinka kauan siellä viihdytään, kun ollaan niin kaupunki-ihmisiä niin voi olla että se tekemisen puute ja alkeelliset olosuhteet siellä ajaa meidät takas kotiiin aika äkkiä :D

Tii ja masukki 35+2
 
Tuplaonnea Nippe!!!

Vinkkinä imetysliivejä hankkiville: Bebes:in verkkokaupassa (ja joissainmuissakin nettikaupoissa) on nyt alessa hyviä liivejä hyvään hintaan. Saa palauttaa, jos ei sovi. Tilasin tuolta parit ja toivon, että sopii. Vanhat alkaa olla jo niin käytettyjä, ettei kehtaa päälle laittaa...

Vauvan kotiintulovaatteita onkin hankala miettiä, kun säästä ei tiedä yhtään. Sen kyllä opin viime kerrasta, että on hyvä olla kaksi vaatekertaa. Juuri, kun meidän piti lähteä, poika teki järkyttävät niskakakat ja piti aloittaa pesut ja pukemiset uudestaan. Onneksi mieheni oli vahingossa ottanut mukaan myös "väärät" vaatteet ja voitiin vaihtaa puhtaat päälle:) Ei muuten silloin naurattanut, kun halusi vaan päästä äkkiä kotiin.

SF-mitta on mulla mennyt jo kahdessa edellisessä raskaudessa yläkäyrällä ja niin on nytkin. Se ei aina tarkoita isoa vauvaa, mutta mulla valitettavasti on...Tyttö 52cm, 3950g ja poika 56cm, 4560g (mä itse 158cm, joten maha näyttää todellakin rantapallolta tässä varressa). Huomenna on neuvola ja saan kuulla uudet mahamitat. Musta tuntuu, että parissa viikossa maha on räjähtänyt ja olo käynyt tosi tukalaksi. Perjantaina on TYKSissä synnytystapa-arvio, mutta saa nähdä. Painoarviot edellisistä meni ihan metsään, poikakin arvioitiin 3700g painoiseksi kolme päivää ennen synnytystä! Ei oikein osaa luottaa noihin ultriin enää, enkä kyllä tiedä, mikä olisi pahin: normaali synnytys, käynnistys vai leikkaus, joten katsotaan, mitä lääkäri sanoo.

Kivuista...Varsinkin iltaisin tuntuu koko kropassa, että raskaana ollaan. Lasten kanssa tulee liikuttua ja touhuttua kuitenkin päivällä, eikä oikein pysty lepäilemään. Selkä on tosi kipeä (ollut jo monta kuukautta) ja kun nousee sohvalta, on oikeasti aika raihnainen olo:( Mulla on just iltaisin alapäässä (häpyluussa) jomotusta, supistuksia ei juurikaan.

Mä muuten veikkaan, että 5 syntyy heinäkuussa Mun laskettu on siis 2.8. (tämän mukaan menee viikot, 7.8. Kelan paperit) ja olisin kyllä ikionnellinen, jos vauva syntyisi vähän aiemmin. En kyllä usko siihen, mulla ei ole tapahtunut yhtään mitään kohdunsuulla etukäteen, joten ennemmin menee varmaan yli. Lähisuvussa on synttäreitä elokuun 1. , 3. ja 6., joten siihen olisi hyvä syntyä, niin saisi kaikki juhlittua samalla viikolla:)

TYKSissä on monesti aika ahdasta huoneissa, mutta musta on kuitenkin ollut kiva, kun on ollut juttuseuraa. Varsinkin esikoisen aikaan siitä oli apua, kun oli kaksi yhtä tietämätöntä yhdessä ja sitten koitettiin pähkäillä molemmat, miten joku juttu menee. Tai jos on käynyt vessassa tai suihkussa, on huonekaveri voinut katsoa omaakin vauvaa.

Fleur ja pikkukukka 35+4 (tänään eka virallinen äitiyslomapäivä!)
 
heipähei :)

meilläkin oli eilen tuo synnytysvalmennus, että siellä siis Tii*
varmaan nähtiin :LOL:

Sitä ennen oli taas neuvola, oli jo veri ja virtsa tulokset tulleet.. no nyt ootellaan lääkärin soittoa kun oliki verta ollu virtsassa.. Mutta niissä kunnon veri testeissä olikin HB sit JO 116 et ihan huippu lukema pitkään aikaan =)
Paino oli 200g tippunut ja vauva alkanut laskeutumaan :O

Nyt tuli sit pienoinen paniikki sairaala laukun pakkaamisesta, tai edes miettimisestä :LOL: jos täs parin viikon sisään pakkais :p

ei nyt taas muuta :)

jepatin ja muru 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tii* ja Ninzi
Hello.

Kysymys: Kun tässä nyt ekaa odottlen niin on aika tietämätön asioista... Onko kellään sellaista tunnetta tuolla alapäässä kun olisi virtsatieinfektio? Mulla on näytteet olleet aina puhtaat mut nyt tänä aamuna tuntuu juurikin siltä kun olisi se ns. kusitauti... Onko normaalia?
Kysymys2: Eräänä iltana oli tuossa jonkin aikaa mahassa sellaista kuukautisjomotusta, onko ne niitä harkkareita vai? Se jomotus kesti jonkin aikaa...

Huomenna se alkaa... mammaloma siis :)

Ninzi & Tyllerö 34+6
 
Ninzi jos sun vauva painaa virtsarakkoa, niin varmaan johtuu siitä. Mullakin tuntuu kuin olis vti aina välillä ja ravaan vessassa ja aikaansaatu lopputulos on naurettava vaiks just tuntui siltä että räjähdän. Tietty testissä käynti voisi kuitenkin olla hyvä juttu. Mulla ollut kerran tulehdus joka ei näkynyt neuvoksi tikkutestissä vaan vasta bakteeriviljelyssä.

Uusiäippä + vaaveli 33+4
 
Haituliina Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan! :)

Minea Meillä on ainakin pohdittu, että kukahan perheestä itkee eniten synnytyksen jälkeen; minä, mieheni vai vauva? Minäkin olen herkistynyt lähes joka kerta kun olen nähnyt telkkarissa vauvan syntymän. Mies ei usein itke, mutta voisin kuvitella, että oman pienokaisen näkeminen ekaa kertaa herkistää myös rakkaani.

Kyljet ovat viime päivinä kokeneet kovia, kun pikkuinen venyttelee. Selvästi massussa on jo ahtaampaa, kun liikkeet tuntuvat aika lailla samoissa kohdissa.

Kirjoitin synnytystoivelistaan vastaukseni ja laitoin sen sairaalakassiin odottelemaan tässä vaiheessa. Oli mukavaa huomata, että suhtaudun yhä synnytykseen hyvin rauhallisella ja luottavaisella mielellä. Nyt lähinnä murehdin sitä, että osaanko hoitaa pikkuista ja muistanhan tukea vauvan päätä.

Ihanaa, että lähestymme kovaa vauhtia sitä aikaa, kun vauvat syntyvät.:) Toivottavasti nekin äidit, jotka nyt kirjoittelevat lähinnä Facebookin puolella, jaksaisivat sitten kertoa pikkuistensa saapumisesta tälläkin puolella.:)

Aurinkoista päivää ja jaksamista kaikille! :)

Luckygirl & Vintiö 34+4
 
Viimeksi muokattu:
Ninzi: Mä kanssa viime viikolla epäilin et oisko virtsatietulehdus kun on sellasta painetta, ja kokoajan pitää juosta vessassa vaikka sieltä tulee vain pieni liru. Otettiin viljelyt sun muut ja kaikki oli puhtaat. Lääkäri sanoi että vauva on jo sen verran painava ja pää alaspäin, eli on normaalia että tulee tällaisia tuntemuksia.

SF-mitta:Mulla se oli 28 viime viikolla (rv33+) ja on alakäyrällä. Siltikin kun pituutta on 158 cm, näyttää tuo massu aikamoiselta pallolta sivustapäin! Ja vauvan paino-arvio viime viikolla oli 2200 g.

Täällä hepatoosi lääkkeet ovat ilmeisesti tehonneet koska sekä maksa- että sappiarvot olivat laskeneet. Huh! Tarkassa seurannassa kuitenkin ollaan loppuaika, toivottavasti kotoa käsin nyt kun tilanne on parempi.

Penni ja pikkunen 34+4
 
Keskiviikkoa kaikille!!

Niin ihana päivä,että otinpas läppärin pihalle ja asetuin tähän lasten leikkiessä.täällä vointi on suht.koht samanlaisena pysynyt:) Sain eilen taysin paperitkin kotio ja siinä oli teksti että on ulkosuu sormelle auki,sisäsuu pehmeä,mutta kanavaa 2-3cm jäljellä..tiputtelu pysynyt ihan minimissä :O

Kisuliini mitäs hänelle ja pojille kuuluu??
facebook ryhmä mun mielestä olisi mukava että kävisivät täälläkin kertomassa kuulumiset ;)
virtsatieinfektio joskus teininä ollut,mutta välillä on sellaista paineen tuntua tuolla haaravälissä että,pisut tulee housuun just kohta.
syntyneiden määrä heinäkuussa mä veikkaan että 6

Jaahas jos lähtis rattailla liikenteeseen ja kävis illemmalla vielä uimassa :)

Kesämasu-12 & riehakas poitsu 35+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nipelle onnea. :flower:

Tervetuloa uusille! Mukavempi isommalla porukalla jännäillä yhdessä h-hetkeä. =)

Sairaalakassia täällä on pakkailtu. Omat vaatteet, pesuaineet ja ristikoita sieltä löytyy. Kaapissa on valmiiksi ostettu evästä mukaan (lähinnä miehelle). Vauvan vaatteet oottaa kaukalossa, jotka mies tuo hakureissulla vasta. Oli pakko varuilta pakata neutraalitki vaatteet mukaan tytön vaatteiden lisäksi.

Nälkä täälläki kiusaa jatkuvasti. Tuntuu saavat muutaman tunnin välein jotain napostella esim. eilen illalla pyörin tunnin sängyssä, nii oli pakko nousta syömään sen jälkeen keskellä yötä. :x

Mulla on palannut loppuraskauden pahoinvointi. Neuvolassa epäiltiin jo raskausmyrkytystä, kun oli muitakin oireita mm. verenpaineet koholla, mutta pissa ollu aina puhdas. Lääkäri oli sitä mieltä, et se on vaa migreeniä, josta ennen raskautta en ollut yli vuoteen kärsinyt. Inhottavaa, kun vaivaa tosiaa päivittäin. Ainoa mikä auttaa on särkylääke, jos sen kerkee ottaa ja sekään ei aina kerkeä vaikuttaa. Ei huvittais päivittäin napsia, kun miettii että vaikuttaa vauvaanki. :(

Veikkaan heinäkuussa syntyvän 12. Oon lueskellu huvikseen viime vuoden elokuisten pinoa, jolloin heinäkuussa syntyi "kiitettävästi" vauvoja, joten siitä tuo veikkaus.

Mieliala täälläkin heittelee päivän aikana laidasta laitaan. Eniten harmittaa, kun tää on ainut "vapaa" kesä pitkään aikaan ja tulee olemaankin, niin odottaa vaa millon pikkunen syntyy. Tuntuu kuin kesä vaa lipuis ohi. :( Lisäksi välillä oottaa malttamattomana päästä tositoimiin, mutta toisena hetkenä iskeeki pakokauhu ettei halua vielä pitkää aikaa. Toisinaa itkettää ja toisinaa naurattaa. Kohta ollaan miehen kanssa vastuussa niin pienestä ihmeestä, että mitä sen kanssa osaa tehdäkkää. Päässä pyörii kummallaki mitä ihmeellisimpiä kysymyksiä. Kait tää kuuluu tähän vanhemmuuteen kasvamiseen/valmistautumiseen. : /

Multa puuttuu kokonaa imetysliivit. Jotenki ne hm:n "lörppänät" ei iske muhun. Lindexilla oli paremman näkösiä, mutten niihinkää ihastunut. Ehkä huomenna pitäis käydä koettelee ja saaha jotkut ostetuksi.

ON Viime viikko oltii täällä lepomääräyksessä, koska paikat pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt. Eilen oli synnytystapa arviointi ja 35+5 vauva vasta n.2,5kg. Sf- mitta oli viime viikolla 29, että ei kovin isoa vauvaa tule. :) Lääkäriltä tuli lupa ruveta jo touhuamaan, kun ollaan jo hyvillä viikoilla ja on vaa ajan kysymys millon rupeaa tapahtumaan, tai sit ei ja mennää yliajalle. :D

Meillä on heinäkuu kiireistä aikaa, joten hirvittää jos vauva tupsahtaa maailmaan vähän huonolla hetkellä. Ei haittaa yhtää vaikka mentäs yliajalle. Oon käsittäny et heinäkuu ois Oys:saki ruuhkakuukausi, joten ei huvittais senkää takia joutua vielä synnyttää. Mutta vauvahan ei kysele millon tulee, joten saapa nähdä.

Huomenna ollaan menossa Ouluu viimeistä kertaa shoppailemaan. Käydään viimeiset puuttuvat tavarat ostaan ja ehkä alennusmyynneissä (vauva tosin ei tarvitsisi enää yhtää vaatetta, ainakaan pienimpiä kokoja). Lisäksi tarkoitus ois käydä syömässä jossain ja viettää viimeistä kertaa laatuaikaa kahden kesken. :)

Jaanel ja pikkunen 35+6
 
Ihana päivä tänään! :)

Aamulla oli sokerirasitus ja onneks tulokset oli normaalit! Voi hyvillä mielin jäätelöä syödä näin lämpiminä päivinä, mikä on myös ollu mun "pakkomielle" koko raskausajan :)

Imetysliiveistä: Itse en ole vielä hankkinu, kun mistään ei tunnu löytyvän hyvännäköisiä ja sellaisia ett tuntus hyvältä myös päällä, joten jos joku tietäs pääkaupunkiseudulta mistä sais hyviä, tukevia imetysliivejä? Kuitenki mieluummin maksan hyvästä, ku hankin halvat ja huonot.. Turhamainen olen :)

Rintapumppu: Kannattaako sellaista hankkia ennenkuin saa vauvan ja tietää tarvitseeko sitä? :confused:

Uiminen: Mun neuvolatäti sano ettei suosittele uimista 4vkoa ennen laskettua aikaa tulehdusriskien tms. vuoksi, Onko muut saanu tällaista tietoa? :O Ihmettelen vaan kovasti, ku eikös useat mammat ui aika loppumetreille asti jos vaan kuntoa on, näin mä oon kuvitellu..

Taksilla synnyttämään/sairaalasta kotiin: Mua on alkanu mietityttää tällaine juttu, johon jos joku osais vastata. Mutta mä ja mieheni ei omisteta autoa eikä myös autokorttiakaan, joten taksilla on mentävä ja tultava sairaalasta pois, joten ottaahan taksit "synnyttävän" naisen kyytiin? Ja toisekseen saakohan taksin tilattua turvakaukalolla sit kun sairaalasta tulee pois, vai pitääkö sekin hankkia :whistle: Tietääkö joku?

mimski ja pikkuine 35+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oltiin kättärillä tutustumiskäynnillä ja ihan hyvältähän siellä näytti. Kun odoteltiin siinä että kierros alkaisi niin ohi meni sellainen tosi isokokoinen ja roteva täti ja katoin sitä kauhulla että toivottavasti en tota saa synnytykseen kätilöks (jos se nyt ees oli kätilö) oli nimitäin aika pelottavan näkönen :D Sit ku meille näytettiin et millanen se imukuppi on jolla saatetaan joutuu vauva ottaa pihalle nii mua rupes naurattaa, koska olin itse aina kuvitellu että se on sellanen saman näkönen mut imukuppi millä tukkeutuneita viemäreitä putsataan paitsi pienempi :LOL: Ei se oikea versio sit onneks niin pelottavan näkönen ollutkaa.. ;)

Nälkä ei vaivaa mutta kyllä tekis mieli syödä koko ajan jotain ja herkut on taas maistunu kiitettävästi.. En oo uskaltanu mennä vaalle ku on tullu vedetty jätskiä joka päivä :D

sairaalakassinaion pakata nyt kun tiedän et mitä siel sairaalassa on ja mitä pitää ite ottaa mukaan.

Meillä vauva majailee mahassa kokoajan samoin päin ku potkut tuntuu tonne oikeaan kylkeen. Onneks siis pysyny rt:ssä mut sanoin miehelle et onko se vauva niin iso ettei mahu enää kääntyilee ku on varmaa rv 30 asti ollu tossa samassa asennossa. Liikkeitä kyl tuntuu mut kai se on vaan nii kiva paikka sit :)

Uimisesta mun neuvola täti kyl sano et voi uida ellei lääkäri toisin määrää. Kun jos se kohdun suu oiski jo avautunu nii kuulemma joku sisempi kohdun suu(?) tai joku sellanen ei luultavasti ois avutunu eli infektio riskiä ei olis.

Miten teillä jotka ootte aikasemmin synnyttänyt:Onko aina ennen synnytystä ollu paljon kipeitä suppareita tai muita merkkejä? Mietin vaa et ku täälläki on paljon äitejä joilla on kipeitä suppareita ja muita vaivoja nii enteileekö se että heidän synnytys käynnistyy ajallaan tai jopa ennen? Itellä kun on vaan noita harjotus supparieta eikä mitään limatulppaakaan oo näkyny nii jotenki tuntuu vaan että yliaikaseks täs kai joutuu. Muutenkaan ei oo tukala olo et ei sinänsä haittaa vaikka en raskaana olemisesta kyllä mitenkään nautikkaan mielialan vaihteluiden ja hormooni höyryjen takia :D Äitini tosin sanoi että esikoista odottaesssa ei ollut tullut mitään suppareita tai muitakaan kipuja ja silti syntyi ihan ajallaan. Muutaman viikon saakin tosin vauva vielä mahassa kölliä kasvamassa :)

Scarlett ja sissi 34+5
 
Kuumaa keskiviikkoa!

Scarlett: Eikait se sitä meinaa että tulis ajallaan tai ennen jos on etukäteen tullu suppareita tai tulppaa. Itsellä ainaski eka raskaudessa oli kivuttomia harjotussuppareita ihan vähäsen rv 20-30 ja sitten rv 41+1 esikko tuli neljässä tunnissa maailmaan. Sanoivat sillon sairaalassa vauvan olevan sen oloinen, ettei ollut rv 40kään vielä täynnä. Eli ei nuo läheskään aina ilmottele itestään ennenku on oikeesti menoa :) Tai tämä nyt on vaan minun käsitys.

Jaanel: Joudutkos sää kaukaakin tulemaan Ouluun synnyttämään?


Ansku ja Elsa 32+3
 

Yhteistyössä