{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Painouteluista Oma äitini on ainoa oikeastaan joka kyselee paljonko painoa on tullut. Millään pahalla hän ei kysele eikä sillä mitään tarkoita mutta kun ei voi käsittää miten joillain (siis minulla) ei sitä painoa tule samalla tavalla kuin hänellä :LOL: Varoitteli kun kuuli lapsihaaveista että lihon ja paisun kun pullataikina, niinkuin hän aikoinaan.
Pyörittelee vain silmiään kun musta ei kuulemma edes huomaa muutakuin vatsasta että olen raskaana. Takaapäin ei näy maha kuulemma ollenkaan.
Hänellä tuli kiloja hyvästikin joka ikisestä lapsesta.
Minun aikanani söi mariannekarkki pusseja oikeasti kilotolkulla, myrkytti mut jo masussa ollessani sillä en voi sietää kyseisiä karkkeja, jäätelöitä enkä mitään mikä maistuu tai haisee vähänkin marianneilta :LOL:
Kaikista huvittavinta on että toinen nimenikin sattuu olemaan Marianne. :D

Iik, nyt alkaa jännittämään, lähden asuntokatselmukseen! :cool:
 
^ Luulen vähän, että toi painosta kommentointi omalla kohdallani on osin myös sitä, että ennen raskautta olin tosi timmissä kunnossa ja nyt osalla porukasta nousee vahingonilo pintaan kun näin ei enää ole :D
eikö olekin jännä että ihmiset eivät osaa tai eivät halua edes peitellä "vahingoniloaan" vai mikskä sitä pitäis kutsua? ekan kerran ajattelin että ittellä hormoonit heittelee että luulen vaan että tulee ivan sulostamaa kommenttia mutta ei kyllä ne tosissaan niitä viljelee.
 
ruokavaliosta: oon syöny ihan normaalisti niinku muulloinki, eli ruis-/täysjyvävilja tuotteita. Ja yritän monipuolisesti muutenki syödä, joskus joku salaatti yms jää vähä vähemmälle ja toki välillä tulee rasvasempaa ruokaaki syötyä. Paino on noussu jonku päälle 13kg raskauden aikana.

tää mamma täällä ahkeroi äsken imurin kanssa ja pyykit on pesulla, kyllä tarkenee, huhhuh! täälläkin sormet ja varpaat turpoilee kuumalla säällä, yleensä aamuisin ja iltaisin ja näin kun touhuaa jotain nii turpoaa. Onneks ei mitenkään pahasti, pientä turvotusta, mutta silti tuntuu epämiellyttävältä.

supistukset mulla on vieläki ollu kivuttomia, ihan muutaman kerran on ollut kuukautiskipumaista jomotusta. Alapää vihloo välillä, tuntuu et vaavi työntää itteesä alaspäin (jokohan ois haluja tulla pois masusta :DD ).

surusilmät: tsemppiä asunnon etsimiseen, toivottavasti sopiva löytyy!! :)

painoutelua on tullu varsinkin anopilta, hän nyt muutenkin utelee joka asiasta. On hälle ensimmäinen lapsenlapsi ja hänestä on mukavaa vertailla omiin raskauksiin tätä mun raskautta. :D Ja toki joidenkin ystävien kanssa, ketkä ovat olleet raskaana lähiaikoina, on ollut painosta puhetta. Ja eipä mua painoutelu haittaa, eriasia jos tyyliin kaikki kyselis et paljos sitä painoo on tullut.

Eikun hyvää viikonloppua kaikille, koitetaan jaksaa vaikka on melko lämmin päivä tulossa. :D

nansku: ja kullannuppu 38+1 :heart: (eilen oli tasan kaks viikkoo laskettuun aikaan :eek:) kohta saadaan nähdä meidän pikkunen. :)
 
Ihana päivä tänään, kerranki pääseen aurinkoon ja iltapäivällä aateltiin grillailla näin kauniin päivän kunniaksi :)

Turvotusta ilmaantunu täällä myös käsiin ja jalkoihin ja eilen viety pissanäyte protskujen takia, ettei vaan olis raskausmyrkytys kehittymässä ku parilla neuvola käynnillä ollu proteiinia pissassa ja turvotusta ja painoki noussu 1kg/vko, mut toivottavasti ei mitään ilmaannu näin loppumetreillä :ashamed:

Kovasti täällä jo odotellaan milloin saa pikkuisen tähän maailmaan, öisin on ollu kivuliaita supistuksia, mutta päivisin ei yhtään mitn :) Mut pitää vaan aatella ett se syntyy sit ku on valmis :)

Vauvan vaatteista Kuinka paljon teill muill on vauvan pieniä vaatteita jo valmiita? Meinaan että kuinka paljon tarvii olla tommosta 50-56 kokosta jos aatellaan et saa "normipainoisen" vauvan eli n.3,5kg. Itse tääl omii vaatteita katselin ja tajusin ett melkein kaikki vauvan vaatteet on 60-62..

Syömisestä/painosta Itsellä kävi sellaine "tuuri" tän raskauden aikan että en voi sietää mitään tosi makeita herkkuja, ennen raskautta olin suklaa/karkkiaddikti, mutta nyt 9 kk:n aikana ei ole voinu syödä ku muutaman palan tulee niin huono olo, jätskiä on kyllä senki edestä syöty, mut muuten ihan normi ruokavaliolla olllu, painoa tullu sellaset 12kg ja monet sanoo ettei takaapäin edes huomaa ett olisin raskaana et aika hyvin kaikki kilot tullu eteen. Silti kyl kriiseilen tän painonnousun kanssa kun aina niin tarkka ollu mitä vaaka saa näyttää..

Mut jaksamisia mammojen loppumetreille!

mimski ja maha-asukki 38+4
 
Heipsan mammat:wave:

ei tullut lähtöä viime yönä ei:) Kampaajalle matka taittui aamulla ruohonleikkuun jälkeen. Illalla oli vähän supisteluja ja yöllä alakerta oli ihan tulessa, mut nyt taas olo mitä mainioin. Eikä aiheuttanut ruohonleikkuukaan minkään näköisiä tuntemuksia. Taitaa tää mamma olla täällä vielä 42+..ei vaan meinaa pää kestää kun koko aika pelkään, et jotain vielä käy. Inhottava tunne...

vaatteista:itekin tuossa huomasin et ihan hirveesti meillä ei ole mitään kokoja, mutta eniten on 56cm vaatteita. Ihan alkumetreille on muutamat bodyt ja housut 50, koska haluan et vaatteeet on just eikä melkein sopivia vaaville. En vaan tykkää jos vauva hukkuu vaatteisiin tai joutuu niitä kääntelee.En itekään käytä mitää jättisuuria vaatteita:) Kuitenkin suurimmalle osalle normaalipainoisista vauveleista nuo 50 ja 56 menee ainakin sen kuukauden ja musta sekin on jo pitkä aika. Ja mul on viel muutama bodyn jatkopalakin ni menee vähän pitempäänkin jos nyt ei hihat sit vaan oo hirmu lyhyet. Voi kun pääsisi jo pukemaan nuita ihanuuksia pikkuisen päälle:heart:

Ruokavalio:
Täällä paino lähtenyt nyt jostain syystä tippumaan. Tän aamuse lukeman mukaan kiloja on nyt tullu 9. Ei paha kun ekasta tuli sen 25:kieh: ja tosiaan ihan kaikki ei kerinny lähtemään enne tätä raskautta, joten hyvä, ettei oo ihan hirmuisasti tullut. Ja sormuksetkin menee taas sormeen mikä on kyllä ihanaa. On niin outoa kuljeskella ilman nuita killuttimia:)

Täälä on synnytys alkanut pelottaa tai oikeastaan se et kestääkö tuo mun sektio haava, kun tosiaan viime viikon lauantaina tuli leikkauksesta vuosi täyteen, joten aikas rajoilla mennään alatiesynnytyksen kanssa. Mutta kai se on luottaminen lääkäreihin, ettei ne antais mun alakautta yrittää jos siinä joku hirmuinen riski olis..toivottavasti:(

Annubella, jolla olis nyt tukkakin nättinä synnytystä varten ja tänään hieman hiljaisempi asukki onni-Ilona 39+1:heart:
 
Kysymys:

Onko kellään jatkuvaa vatsakipua? Mulla ollu nyt jonkun aikaa ja mietityttää pitäiskö soittaa polille ja kysästä. Vauva liikkuu, mut liikkeetkin tekee kipeää vatsan seudulla.
Onko normaalia?

Ninzi & Tyllerö 38+2
 
Painonnoususta/utelusta: Mullehan ei oo tullut ku n.8kg koko aikana. Esikoista odottaessa tuli koko aikana n.12kg ja toista odottaessa 8kg joten aika samoihin menee, hiemanhan se kerkiää vielä nousta. Ei oo pahemmin kommentteja tullut, edellisissä raskauksissa tais jotku sanoa että ei oo vissiin hirveesti paino noussut. Syönyt en oo mitenkään erityisesti. Alkuraskaudessahan mulla aina häviää makeanhimo ja syön mieluummin kaikkea suolasta ja rasvasta. Nyt loppua kohden on sit makeanhimokin palannut. Meillä kaikki pastat, riisit ja leivät on täysjyvää ja niiden syöntiä olen muutenkin yrittänyt hillitä etten ihan hillittömästi ahmisi. Nyt alkaa mahalaukkukin olla niin ahtaalla ettei kovin isoja annoksia voikaan syödä kun tulee huono olo. Turvotusta mulla ei oo ikinä ollut raskausaikana eikä oo nytkään. Sehän äkkiä nostaa sitä painoa joten ehkä tuo minun vähäinen painonnousu johtuu siitäkin ja onhan tuota painoa muutenkin hitusen liikaan niin ei tarviikaan enempää tulla. Kunhan vauva on syntynyt ja imetys ohi niin alkas painon pudotusurakka. Ainakin 10kg pitäs pudottaa noitten vauvakilojen lisäksi. Mut toivon että ekat 5-6kg häviää jo laitokselle.

Vauvanvaatteista: Meillä esikoinen oli syntyessään 3.3kg ja 50cm ja toinen 3,7kg ja 51cm, 56cm vaatteita käytettiin molempien kohdalla ehkä viikko tai kaksi, eli minun mielestä niitä ei niin älyttömästi kannata meille hankkia. Meillä pojat on aika reipaskasvuisia olleet ekat kuukaudet. Esikoinen kasvoi ekana kuukautena 6cm pituutta ja toisena 3cm joten oli jo 2kk iässä sen 60cm pitkä ja alettiin siirtyä jo 68cm kokoon. Meillä tietty kestovaipatkin vie sitä tilaa vaatteissa enemmän ku kertsit. Mutta siis vaatteiden sopiminenhan on kiinni ihan kasvuvauhdista. Toiset kasvaa hitaammin ja sirompina joten ne pienetkin koot mahtuu pitempään, mutta itse en ole koskaan edes ostanut 50cm vaatteita, 56 ollut ihan sopiva alusta asti. Meille nytkin povattiin syntymäpainoksi 3,8-4kg jos syntyy lasketunajan tietämillä tai menee hieman yli lasketusta niin ei meille mitään pikkuriikkistä oo tulossa. Tietty jos saa painoarviosta ennusteen että on siro ja pieni vauva niin sittenhän niitä tarvii enemmän niitä pieniä vaatteita.
 
Nyt on pakko tulla vain kommentoimaan, asunto oli ihana:heart:
Huomenna saadaan tietää saadaanko se vai ei, pitäkää kaikki peukut ja varpaat pystyssä!

Jos nyt hyvä tuuri käy niin muutto asuu just LA tienoille, nyt oikeastaan toivon jos asunto saadaan että vaavi päättääkin mennä yliajalle niin että ropse käy! :LOL:

Täälläkin ollaan menossa kampaajalle maanantaina! :wave:
Mies lupasi kustantaa kyseisen hemmottelun, olempa sitten puoliksi siistityn näköinen synnärillä, vaikken tukkaan niitä raitoja saakkaan. :)
 
Ei jaksais yhtään kävellä tai mitään ! :/ Toi häpyluu on niiiiiiiiiiin kipeenä. Ihan tuskaa koiranki kanssa käppäillä tuolla ja äsken kävin ruokakaupassa vielä... argh. Ei kiva.

Surusilmät, vähäks oon kade kun siun mies maksaa kampaajakäynnin. Itelläni ois tiistai aamuna ja senhän tietää että taas on 90 e selällään kun sinne menee. Mutta pakko mikä pakko.

En tykkää yhtään kun tuli tällänen helle pitkästä aikaa. Jalat on ihan turvoksissa ja sellaset läpsykkäät ei mee ees jalkaan. Ja on niin kuuma ettei jaksa tehä mittää. Ei kyl oo mitä tekemistäkään mut silti turhauttaa olla tekemättä mitäään :D Vaikkakin pitäis ottaa ilo irti nyt kun voi vaan olla tekemättä ei mitään.

Painoa on nyt siis tullu 20 kg... saman verran kun miun äitillä tuli molemmista raskauksista... ja kuulemma 10 kg jäi. :D apuaaaa... Toivottavasti saisin hyvin painon tippumaan sitte.

Miulla ei oo kyllä mikään kiire vieläkään saada tätä lasta tähän maailmaan. Pelkään sitä synnytystä niin paljon... ihan kuin tää odotus muuttais sitä tosi asiaa mikä on edessä päin.. :D

Vaatteista sen verran, että meillä on niitä ihan liikaa :D koska miulla on ollu nyt liikaa aikaa niin oon käyny shoppailemassa lähestulkoon päivittäin jotai vauvan vaatteita.. Voi olla että suurin osa jää käyttämättä kun se vauva kasvaa niin nopeesti. Ja tosiaan se talvihaalarikin tuli jo hommattua... :D Ja yks aivan ihana leopardikuvioinen collegehaalari lindexiltä ! kokoa 56. Aattelin että jos kotiutumispäivänä on viileä keli niin voi sen pukea sitten vauvalle.

Saatiin eilen ne koevedokset, kun sillon käytiin siellä valokuvaamossa ottamassa niitä raskauskuvia. Pitäis nyt vaan alkaa noista valikoimaan sitte parhaat.

No eipä tässä muuta :D en ees muista mitä miun piti tänne kirjottaakkaan taas...

kutiseva Tii ja masukki 38+6
 
Surusilmät Todella ihanaa, että asunto oli kiva. Pidän peukkuja, että se on teidän.:)

Painouteluista Kukaan ei ole minun painoani udellut. Olen kuullut kommentteja, että "ompas masu kasvanut". Äitini oli kyllä sitä mieltä, että olen lihonut liian vähän ja oli asiasta huolissaan, mutta eipä ole enää, kun tertsikään ei viimeksi asiasta ollut huolissaan.

Synnytys On yhä enemmän ja enemmän mielessä. Eniten se kivun määrä mietityttää, että miten sen kestää. Muunlaista kipua on ollut ja niiden kanssa on pärjätty, mutta se ei kerro mitään siitä, miten synnytyskivun kestän. Miehen kanssa oli asiasta puhetta illalla.

ON Äiti kertoi, että itse asiassa olenkin syntynyt 38+2, joka koittaisi maanantaina eikä tätä päivää vastaavalla rv:llä 38+0.
 
ON: Soittelin sitten polille ja käskivät ottaa Panadolia 1g ja sitten saa mennä näytille jos ei helpota. Käytiin sitten näytilläkin jo, kun ei kipuilu helpottanut. Käyrillä oltiin ½ tuntia ja kaikki kunnossa, supistuksia ei ollut. Kipuilun takia lääkäri sitten vielä tutki ultralla kohdunsuun tilanteen ja vauvan + istukan tilanteen. Kaikki kunnossa. Tytöllä (saatiin samalla varmistus :heart:) kaikki kunnossa ja istukassa kaikki hyvin. Rt:ssä oltiin ja lääkäri veikkasin vauvan pään liikeiden tms aiheuttavan tuon kipuilun tuonne alavatsalle... Ei ollut laskeutunut ja kohdunkaula kiinni ja vielä jäljellä reilusti. Eli ei meillä ainakaan ajoissa synnytä.
Painoarvio oli tytöllä oli 3,5kg. Helpottipa tietää että kaikki kunnossa.
Kätilöltä utelin ja kyselin elokuun tilannetta, niin kertoi että elokuussa on 150 laskettuaikaa, eli ruuhkaa tulee olemaan. Sanoikin, että nyt olisi ollut rauhallista jäädä synnyttämään...

painosta: Täälläkin tullut se 20kg lähtöpainosta. Onneksi kuitenkin kuulee kommentteja, että eihän sulle ole tullut kuin maha yms...

Ninzi & Tyllerö 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Ninzi Mulla on myös tänään ollut tota vatsakipua. Tosin hieman aaltomaista, ja osa on selkeästi kivuliaita suppareita, koska masu menee kovaksi niiden aikana. Sitten on joukossa myös kivuttomia supistuksia, ja kipua, joka ei liity supistuksiin. Vauva on myös pyöriskellyt kovasti masussa tänään ja sekin osin sattuu. Ajoittain noita kivulaita suppareita on jo niin paljon, että voisi kellottaa, mutta sitten hiipuvat. Kohdunkaulalla ei tänään muutoksia. Nyt pelottaa, että mitä jos viimeiset 4 viikkoa onkin tällaista?? Vai ennakoisikohan sitä, että vaavi tulisi ajoissa ulos?

Saraella + masu 36+1
 
Tervetuloa uudet :flower:

onnittelut mammako :heart:

painoutelu sitä ei oo ollu,paitsi jutellu asiasta miehen kanssa

Joko?? niitä kyselyitä faceen ja tekstereilla satelee :stick:

(.) eilen supisteli ja kunnolla ja monta tuntia noh sain nukahdettua ja heräsin taas supisteluihin ja kesti pitemmän aikaa ja sain taas nukahdettua,nyt taas tuntuu alkavan supistelut ja eilen ja tänään maha tyhjentyny kunnolla..jos sitä maanantaiksi valmistellaan:)

kesämasu-12 & vauhdikas 39+0 (poks poks) :heart:
 
Ajattelin nyt liittyä tähän ryhmään viime hetkillä.LA 10.8,tyttölupaus,synnytyssairaala HYS,ensimmäinen lapsi. Kaikki on mennyt hienosti tähän asti, nyt ei vaan enää liikkuminen onnistu niin helposti. Ja kun on tottunut liikkumaan paljon, niin voi tätä tylsistymisen määrää.

Nyt ois rv 38+2. Ja voisin ottaa nyytin jo vastaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitten mitään kivuliaampia supisteluja aiheuttanut se kääntämishommeli vaikka niin kovasti varoittelivat kun kotia päästivät että sitten heti takas tänne jos alkaa tulemaan napakampia suppareita. Ja pyh.. Tää tyyppi menee varmaan yliajalle viel.. Huaah! Vois jo syntyä. Tahtoo nyytin jo syliin :heart:

Painoa tullu tähän mennessä 10kg. Vähemmän ois varmaan tullu mut ku kaks kuukautta sitten lääkärineuvolassa kielsivät lenkkeilyn ja muun rasittavan liikunnan ettei vaan synny liian aikasten. Ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Kohta on due date menny jo! Painonnnoususta ei ole kukaan kyselly :)

Vauvanvaatteista mieki hoksasin että vähiten oli niitä 56cm. Onneks on ehtiny viel kierrellä kirppareita. Tänäänkin viimeksi. Se on niin mukavan rentouttavaa puuhaa kun saa ilman muksuja kierrellä ihan rauhassa. Me on ostettu nyt kaikki vaatteet sinne kokoon 68cm asti käytettyinä joko tutuilta tai kirppareilta. Noita ihan pieniä kun tosiaan ehtii niin vähän käyttää niin ihan turhaan alkaa uusista maksaan kun samankuntoisia saa käytettynäkin. Yhen yöpuvun ostin stokkan hulluilta päiviltä ihan uutena :D Sit niitä kuiten tulee lahjoina ihan uusia kuteita.

Saa nähä käykö taas niin että sitä vaihtelee ensin vauvalle monta kertaa päivässä eri asukokonaisuuden päälle :D Kun kaikkia on pakko ehtiä pitää :) Sitten jossain vaiheessa se into laantuu. Onhan noi pienet vaatteet niin ihquja!!

On kyllä monta laskettua aikaa ens viikolle :D Kuinka moni on tulossa OYSiin?

Numbatti ja masukki 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Haituliina
Painouteluihin ollaan täälläki törmätty. Äiti ja sisko jaksaa aina kysellä, vaikkei kuullu niille tippaakaa. Mulla on painoa tullu ihan normaalisti vaikka alkuraskaues oli niin paha pahoinvointi, joka keskiraskaues tuli takas ja olin tiputukses yms sen takia, ko laukas migreeniä. Ne kait kuvittelee, et mullekki kuuluis tulla se 20kg, koska niille on tullu. Lisäks ne kuvittelee ja varottelee, et ne kilot jää, koska niille on käyny niin. Tosi rasittavaa, koska ihmiset on erilaisia. Mulla lähtötilanne oli 47kg (bmi 18 tai 19) ja nyt on 60kg paukkunu rikki ja sais jäädä 55kg ja olisin siltikin normaalipainonen. Mulla on aina ollut nopea aineenvaihdunta, joka on vaikuttanu tuohon että oon ollu hoikka ja oisin nyt ikionnellinen, jos pysyy 50kg päällä.

Vaatteita löytyy 80cm asti, ko oon aina alesta ja kirppiksiltä ostellu jos on kivoja tullu vastaan. Pienempiäki meillä on reilusti, varmaan joku 10 vaatekertaa. Meillä on synnytyspainoksi reilu 3kg luvattu, niin haluan pukian vauvan sopiviin vaatteisiin. Ja jos ne ei meniskään, niin ei niihin niin hirveesti oo tuhlattu, että haittais kun jäi meillä käyttämättä. Ainahan ne voi myydä eteenpäin.

Surusilmät: Meki käytiin eilen kattomassa yhtä kivaa asuntoa. Ite "ihastuin" siihen, mutta yritän lievittää alkuintoa, kun mies ei niin innostunut. Kuitenkin eka oma asunto, niin aina se ostaminen hirvittää. Siinä ois potentiaalia vaikka mihin, heti piti mm. selailla sisustusjuttuja mitä ostaisin yms. Harmittaa, kun mies ei kokenut niin ahaa elämystä, varsinkin kun hintaki oli musta niin alhainen ton vertaiseksi asunnoksi.

Synnytystä jänskäillää täälläki. Oireettomana toivoo, että oireita olisi ja pääsisi heti tosi toimiin. Sitten kun niitä on niin iskee pienimuotonen paniikki, että nytkö se tapahtuu. Sitä kuvittelee, että oma kipukynnys on korkee, mutta ei yhtään osaa ajatellakkaa kuin kipeetä se synnytys voi käydä. Joidenkin mielestä se on niin tuskaa koko aika ja toiset on hädin tuskin kerennyt sairaalaa synnyttää, kun kipu ei ole tuntunut niin kovalta.

Omat ajatukset on ihmeen tasaiset olleet nyt. Ei ole ollut niin hirveetä hinkua saada vauva tänne, vaikka laskettu lähestyy. Vointi on hyvä ja vauva liikkuu niin tietää ettei mikään ole hätänä yms. Vaikka kyllähän sitä oottaa välillä, et pääsee ihastelemaan omaa rakkauspakkausta. En vaa haluais, että menee kovin yliajalle. Ainoastaa sen takia, että tila rupiaa loppumaan ja riskit kasvaa mitä kauemmin mahassa on mm. lapsiveteen kakkaaminen ja tästä seuraava tulehdusriski yms. Samoten pelottaa, jos lapsivesi on jostain syystä vähentynyt ja mahdollinen käynnistyminen. Ainahan ne omat supistukset on parempia ko käynnistyksestä seuraavat jne. Lisäksi haluaisin niin kokea alatiesynnytyksen ja sen puolesta pelottaa, että vauva on liian iso alakautta synnytettäväksi, jollon joutuis sektioon.

Numbatti: Täällä yks Ouluun tuleva, joten voidaan sopia treffit synnärille ;) Toivottavasti tää meijän epeli tulis sopivaan väliin, ettei olis hirveetä ruuhkaa siellä.

Jaanel ja pikkunen 39+2
 
Pelottavaa Haituliina jos sulla tulee läheltä piti tilanteita liikenteessä väsymyksen takia. Onneksi olen voinut itse minimoida ajamisen, ei uskalla riskejä ottaa. On meillä tuuletin, mutta vaikka pelkillä alusvaatteilla nukkuu ilman peittoa, tulee tuskan hiki :(

Täällä myös pahat turvotukset, kengät ei mahdu ja jalka särky aivan mahdotonta iltaisin. Olen ajatellut että raajojen puutuminen, pistely ja tunnottomuus johtuisi turvotuksista. Välillä ei saa sormia koukkuunkaan kun nakit muuttuneet makkaran kokoisiksi. Nipistämistä en tunne käsissä ja jaloissa iltaisin ollenkaan.
 
moikka kaikille..

äh. mulla meinaa kyl oikeesti hermot pettää. mies temppuilee nyt sitten minkä kerkee.. on pois kotoo koko ajan, ja asenne on aivan perseestä. taas vietti yönsä jossain muualla. huoh. :ashamed: supistelee ja sattuu joka pirun paikkaan, ja hermot on tosi kireellä esikoisen ihme kiukku kohtauksien, ja ton miehen käytöksen takia. mä en edes tiedä enää haluanko koko ukkoo sinne synnytykseen mukaan, ku asenne on tommonen. laitoin sille kyllä aamusta kiukuissani viestin, ku huomasin ettei se oo kotona, että jos sen asenne on tommonen, eikä sitä v*ttuakaan kiinnosta, ni meen sinne synnytykseen yksin, tai otan äitini mukaan. alkaa niin oleen pinna täynnä. onneks miehen äiti tulee taas mun seuraks tänne vissiin tossa keskiviikkona, ni mun ei tartte ainakaan yksin olla. ei niinkun oikeesti jaksaisi kaikkien näiden kipujen päälle enää tota miestä.

mä olisin niiiiiiiiiiiiiiiiiin valmis synnyttään, mutta ei tässä taida lähtöö kyllä ainakaan ennen laskettua tulla.

mun piti taas kirjottaa vaikka ja mitä, mutta alko taas nakertaan niin paljon, että pääs ny lipsuun mielestä kaikki.. :ashamed:

emilien ja pikkunen 38+3 :heart:
 
NP
emilien :hug: Ehkä se miehen tipauttaminen pois synnytyksestä ei olis huono idea. Tai mulle ei ainakaan tule mieleen muutakaan konstia, jolla hänet sais vielä jotenkin pysäytettyä miettimään omaan käytöstään. On todella törkeää kohdella viimeisillään raskaana olevaa tuolla tavalla. Ihan kuin sulla ei olisi jo muutenkin vaikea olla.

Joillakin miehillä tuntuu olevan vielä se käsitys, että he voi tehdä mitä vaan eikä sillä ole vaikutusta mihinkään, koska naiset aina korjaa heidän jäljet. Omassa elämässäni en ole miesten kanssa joutunut tuohon tilanteeseen, mutta omalle äidilleni piti vetää tiukat rajat yhdessä asiassa ennen kuin oppi läksynsä. Ei ollut kivaa, mutta oli pakko.
 
Viimeksi muokattu:
TASAN viikko laskettuun aikaan! :heart: Mihin nää viikot oikeesti menee?? :D

Malttamattomina täällä taas ollaan, varsinkin kun oltiin eilen kattomassa kaverin 2 vkoa vanhaa vauvaa... ai ihanuus :) Supistuksia on päivittäin, mutta ei mitenkään kovin kipeitä. Se kyllä sattuu, kun vauva puskee päätään tuonne alas ja eilen luulin, että se kiinnittyi kun oli niin kova paineen tunne ja vaikea kävellä. Tiedä tuota sitten. :)

Nyt pitää käyttää koira ulkona, lähdetään sitten miehen porukoiden kans vähän ostoksille naapurikaupunkiin. Onneks sieltä ei oo kovin pitkä matka kotiin jos jotain tapahtuu ;)

emilien jaksamisia sinne! :hug: Tosi kurjaa, kun mies käyttäytyy noin eikä ole tukenasi kun sitä eniten tarvitset. Koita jaksaa itse uskoa, että kaikki varmasti kääntyy vielä parhain päin, vaikkei siltä tuntuiskaan! Kohta saat vauvan syliisi. :)

Minea ja maha-asukki 39+0 POKS :heart:
 
Alkaa pikkuhiljaa jännittää... Vedet meni viime yönä, mutta ei supistele ollenkaan. Sairaalasta käskivät odotella 12h että alkaako tapahtumaan mitään, ja sitten päivystykseen. Ja eihän täällä mitän tapahdu, muuta kun vähän väliä lurahtelee tota vettä. Eli pikkuhiljaa kimpsut ja kampsut pakettiin ja kohti sairaalaa, katotaan siellä sitten että mikä tilanne, jäädäänkö sinne vai lähettävätkö vielä toiseksi 12 tunniksi kotiin lepäilemään, jonka jälkeen käynnistys. Elikkä heinäkuinen nyt sitten taitaa meillekkin tulla, vaikka olin aivan varma että tämä kaveri ei ajallaan ulos tule, kun ei tosiaan oo mitään ennakoivia merkkejä ollut :D

-Tanya~ ja pikkupoika 38+6
 
joo, ja nyt sitten herra saapu kotio, juoneena. perkele soikoon. mä olisin niiiiin halunnu päästä nukkumaan päikkärit, mutta ei tuu ny sitte päikyistä mitään, ku jonkun tarttee esikoista vahtia ja toi ukko vetäyty itte nukkumaan. huoh. ei oo kivaa. vattaan sattuu ja vitutus on niin korkeella ettei mitään järkee. juu ei oo mukaan tulossa toi mies, ellei asenne ala muuttumaan ennen sitä.
 
Yasmin2012 Lämpimästi tervetuloa mukaan keskustelemaan! :)

emilien Olen hyvin pahoillani puolestasi, ettei miehesi tue sinua juuri nyt vaan käyttäytyy huonosti. Minusta sinulla on täysi oikeus sanoa miehellesi, ettei hän ole synnytykseen tervetullut. Silloin jos koskaan tarvitaan mukaan ihminen, jonka tukeen voi luottaa.

Tanya Sinulla on jännät paikat. Paljon tsemppiä! Kiva kuulla kuulumisiasi, kun ehdit.:)

Luckygirl & Vintiö 38+1
 

Yhteistyössä