Voihan vittujen vittu! Juuri rakennettu unelmatalo juuri meidän perheelle ja nyt yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmmmmm"
No jos teidän vanhin lapsi on jo 10-vuotias, niin sehän muuttaa kotoa pois siinä vaiheessa kun tämä kolmas tarvitsee kunnolla omaa tilaa ja huoneen. Siihen asti varmaan löytyy tilan kannalta jokin ratkaisu.
Suurimpana ongelmana on ne mielenterveysongelmat. Millaisia ne on? Kaiketi on parempi, että jo olemassa olevilla lapsilla ja perheellä on täyspäinen äiti. Tosin jos niihin mitenkään pystyy varautumaan, niin voisko niistä selvitä tällä kertaa?
Mitä mies on mieltä?
Raha-asiat kyllä järjestyy aina jotenkin.

"a p"
sairastuin masennukseen nelisen vuotta sitten, kävin todella pohjalla. kaikki sen suhteen ok, mutta ajoittain vaikeaa ahdistushäiriötä vaikean traumataustan vuoksi. käyn terapiassa ja vointi tasoittunut mutta vasta muutamien kuukausien ajan. Ollaan oltu tosi kovilla jaksamisen kanssa molemmat ja nyt elämä helpottunut kun lapset isompia. Olen ollut ihan sairaalahoidossakin muutama vuosi sitten jne.

En osaa sanoa tarkasti viikkoja koska jälkiehkäisyn jälkeen oli vuotoa mutta veikkaisin n. 6+, ei ainakaan enempää pitäisi olla. tänään vasta testattu joten mitään en ehtinyt tekemään, lääkäreitä tms enkä halua kellekään puhua ainakaan vielä...

tuutis
Meillä neljä makuuhuonetta, mutta en tiedä, haluaisinko tosiaankaan toista lasta. Nyt yksi. Pientä vauvakuumetta on, mutta se on se JÄRKI, joka sanoo, että ei. Nytkin maksetaan vain puolet talolainasta hoitovapaani ajan, kun ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa enempää - silti joudutaan maksamaan joka sentti. Kyllä ymmärrän sinua tuossa raha-asiassa.
Lapset OIKEASTI vie rahaa. Vauvaiässä joutuu sumplimaan pankkilainojen kanssa ja häpeissään ilmoitella pankille, että ei ole maksukykyinen PARIIN VUOTEEN. Kahden lapsen kanssa neljään vuoteen, kolmen lapsen kanssa kuuteen vuoteen. Voi luoja. Tarhaiässä rahaa vievät tarhamaksut ihan helvetisti.
Kyllähän sitä lapsia haluaisi toisenkin, mutta ei ole yksinkertaisesti varaa - ellei halua laittaa 9kk ikäistä lasta tarhaan 10 tunniksi :mad:

"..."
mä en ymmärrä nykyajattelua talonrakennukses. Lapseton pari teki 2mh:n talon ja nyt 3. Lapsi tulossa. Miksi, jos kerta talon rakentaa, ei voinut tehdä 4mh:n taloa alun alkaen. ? Eipä tarttis TALON takia aborttia tehdä...

"a p"
[QUOTE="...";26711367]mä en ymmärrä nykyajattelua talonrakennukses. Lapseton pari teki 2mh:n talon ja nyt 3. Lapsi tulossa. Miksi, jos kerta talon rakentaa, ei voinut tehdä 4mh:n taloa alun alkaen. ? Eipä tarttis TALON takia aborttia tehdä...[/QUOTE]

Ihan siksi että meillä on pienet tulot ja talobudjetti oli jo valmiiksi vedetty niin tiukille että yhtään neliötä ei voinut lisätä.

"joku vaan"
Miksi? Adoptiossahan etsitään lapselle parhaat mahdolliset vanhemmat, eikä vanhemmille lasta. :) Ja lapsi saa elämän lahjan. Itse ainakin olen ikuisesti kiitollinen lapseni bio äidille joka antoi meille suurimman lahjan mikä maan päällään kantaa.
Pakko tähän kommentoida.. Meillä on yksi lapsi ja suurin syy miksen toista halua, on se etten enää ikinä halua kokea raskautta ja synnytystä. Niinpä en todellakaan edes harkitsisi adoptiota jos raskaaksi tulisin, joten abortti olisi ainoa vaihtoehto...

Monet täällä ehdottelevat, että vanhemmat voisivat nukkua olohuoneessa ja hieman syyllistävät aloittajaa koska tämä haluaa kaikille omat huoneet. Tulee ottaa huomioon, että ihmisiä ja perheitä on monenlaisia. Me asutaan tällä hetkellä kolmiossa ja tämäkin tuntuu ahdistavan pieneltä kolmelle hengelle. Tulevassa omakotitalossamme tulee olemaan vähintään 3 makuuhuonetta, koska haluamme myös vierashuoneen. En ikimaailmassa voisi nukkua pysyvästi olohuoneessa...

"a p"
[QUOTE="Hiphei";26715311]Puhuitko lääkärissä ongelmistasi päättää mitä teet?
Tsemppiä :)[/QUOTE]

Joo sanoin jo ajanvarauksessa niin siksi sain ajan heti ja vielä tk:n puolelle. Lääkäri onnitteli, hän tietää taustani ihan täydellisesti mutta painotti sitä että päätös on meidän ja tehtävä piakkoin....

hohhhoh
Mun ajatusmaailma on niiin kaukana alottajan ajauksista. Tollasta se kai on, kun kaiken pystyy olevinaan suunittelemaan viimeisen päälle. Ja hups, kun ei niin käykkään.. "juuri meidän perheelle" Entäpä, jos juuri teidän perheestä mies kuolee yllättäen?

hohhhoh
[QUOTE="a p";26711471]Ihan siksi että meillä on pienet tulot ja talobudjetti oli jo valmiiksi vedetty niin tiukille että yhtään neliötä ei voinut lisätä.[/QUOTE]

Ja edelleen, mikään ei takaa niitä elämän yllätyksiä

"a p"
Mun ajatusmaailma on niiin kaukana alottajan ajauksista. Tollasta se kai on, kun kaiken pystyy olevinaan suunittelemaan viimeisen päälle. Ja hups, kun ei niin käykkään.. "juuri meidän perheelle" Entäpä, jos juuri teidän perheestä mies kuolee yllättäen?
No sitten se kuolee, eihän tuollaiselle mitään mahda. Mitä se edes liittyy tähän? Olemme kokeneet paljon menetyksiä, talous on romahdellut, terveys on romahdellut, läheisiä on mennyt roppakaupalla jne joten meidän elämä on kaukana siitä mitä se olisi jos olisimme saaneet suunnitella kaiken. Mutta kyllä, tällä hetkellä olemme pyrkineet elämäämme niin että teemme siitä mieluisan ja pyrimme parempaan. Tokihan olisin voinut jäädä kotiin makaamaan, olla syömättä lääkkeitä, olla käymättä terapiassa, olisimme voineet jäädä asumaan pienempään asuntoon, olisin voinut jättää työt tekemättä, voisin vaan ajatella että kyllä sossu maksaa ja puskea tämän vauvan pihalle. Voisin ajatella että kyllä yhteiskunta hoitaa jos emme itse jaksakaan jne mutta olet oikeassa siinä että meidän ajatusmaailma on hyvin kaukana tuollaisesta ajattelusta.

ultrassa en voinut katsoa vauvaa vaan katsoin eri suuntaan...en halua sen vaikuttavan siihen mitä teemme.

"Maria"
Mutta mulla on ainakin sellanen periaate, että jokainen lapsi synnytetään tähän maailmaan, kuka on terve eikä vaikeasti vammainen ja jos terveys ei ole vaarassa, eli kroppa kestää vaan raskauden.

Aborttiin mä en lähde. Se on kenties terveen, ihanan, lapsen tappamista. Lapsi ei oo kuitenkaan ikinä syyllinen siihen, et hän on saanu alkunsa. Eli oikeus ois elää.

Ymmärrän tosta kaikesta et jos teillä on lapsi luku täynnä ja kaikki niinku nyt tälleen ookoosti, että siihen ei muuta muutosta enää kaivata. Se on teidän elämä ja teidän täytyy myös elää sitä, näin se menee ja jos ei ajatuksena sovi OIKEASTI se että uusi lapsi tulisi perheeseen, niin sillon täytyy miettiä suuremman kaavan mukaan, ei vaan silleen että mikä minulle on hyvä. Pitää miettiä myös että sun vatsassa on kasvamassa tällä hetkellä toinen ihminen ja hänellä on kaikki ihmisarvot mitä muillakin jo varsinaisesti pallon päällä elävillä ihmisillä....

Joten se mitä minä sinulle nyt suosittelen: Synnytät sen lapsen ja annat adoptioon.

Näin te kaikki osapuolet saatte haluamanne, te saatte pitää sen nykyisen elämänne mikä tuntuu teistä nyt hyvältä ja tämä tuleva lapsi saa hyvän perheen ja rakastavat vanhemmat myöskin muualla. Sitten se on vähän niinkuin että everybody is happy. :)

Tätä kannattaa todella miettiä!!!! Suosittelen adoptiota jos vauvan otto omaan perheeseen/tilanteeseen ei enää käy :) :) :)

"a p"
Adoptio ei ole missään nimessä vaihtoehto. Perustelin jo aiemmin. Jos yleisesti ajatellaan niin olen ehdottomasti sitä mieltä että abortti on hyvä asia. Maailmassa olisi/on valtavasti lapsia jotka elävät sellaisissa oloissa että syntymästä tuskin voidaan edes sanoa oikeus syntyä. Mutta se on sitten tietenkin jo eri juttu meihin verrattuna.

• Tykkää
Reactions: fortunate
"Maria"
Eiköhän tuo minun mielipide ollu just järkevästi sanottu. Siinä kaikki osapuolet sais haluamansa/toivomansa ratkaisun.

Jos se nyt siitä tarraa kiinni että musta ei ois vammasen lapsen äidiks, niin voivoi. Eipähän takerruta taas lillukan varsiin vaan yritetään auttaa yhdessä tätä kyseistä henkilöä.

Niin phoebe , oisko sulla sit tarjolla parempia ratkaisuja? abortti? :)

"Maria"
Just. Siinä tapauksessa mä en kyllä enempää osallistu tähän keskusteluun.

On se kumma että jos kyseessä on aikuinen ihminen, ei oo tullu mistään raiskauksesta raskaaksi tms. Niin ei sitten voi kantaa edes 9kk verran vastuuta siitä nussimisestaan milloin tämä pieni lapsi on saanut alkunsa ja sitten antaa penikan muualle. On katsos lapséttomia ihmisiä, eli ne jotka saisi sinun lapsen, tulisivat luultavasti olemaan hyvin,hyvin,hyvin onnellisia.

Tapa sit pentus, itsekäs narttu!

Yhteistyössä