Voihan vittujen vittu! Juuri rakennettu unelmatalo juuri meidän perheelle ja nyt yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
justjoo
[QUOTE="a p";26710155]Kun huone on niin pieni niin eipä sitä isommaksikaan tuosta vaan saa. Ja minä olen elänyt ikäni samassa huoneessa vanhempien kanssa ja se oli KAMALAA! Hävetti niin ettei voinut edes kavereita kotiin tuoda kun ei ollut koskaan omaa huonetta, edes sisaruksen kanssa.

Ei talo olisi ainoa abortin syy tietenkään...[/QUOTE]

No sitten vanhemmat olohuoneeseen nukkumaan siinä vaiheessa kun nuorin tarvitsee omaa huonetta.
Ei alle kouluikäinen omaa huonetta ainakaan vielä tartte. Ja jos teillä on kerran pitkät ikäerot lapsilla niin eiköhän siinä käy niin että esikoinen muuttaa kohtapian jo kotoa pois ja se 4 makkarin tarve on loppujen lopuksi tosi lyhyt. Edelleenkin, oikealla asenteela ei mitään ongelmaa!! Ja kavereita voi tuoda kotiin vaikkei ole omaa huonetta. Ei meilläkään ole kahdella isoimmalla omaa huonetta vaan yhteinen ja hyvin ne kaverit sinne mahtuu.

• Tykkää
Reactions: Katylina
"a p"
Koska mä en missään nimessä halua toista lasta. Tai kolmatta tai neljättä. Mulla on yksi ja näin on hyvä. Mä sairastuin ensin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, josta se muuntui sitten keskivaikeaksi masennukseksi. Mä en muista tytön parista ensimmäisestä vuodesta oikeastaan yhtään mitään. En jaksa sen pitemmin tässä selittää, mutta siis mielenterveydelliset syyt on yksi. Toinen on se, että mä en jaksaisi enää uudelleen vauva- ja taaperoaikoja. Nyt kun tyttö on jo kohta ekaluokkalainen, elämä on huomattavasti helpompaa. Kolmas on raha. Hyvä kun nyt tullaan toimeen, toinen lapsi ja siitä seuraavat äitiyslomat ja vanhempainvapaat veis meidät varmaan konkurssiin. Neljäs olis asunnonvaihtorumba. Asutaan nyt kolmiossa, joka riittää kolmelle mainiosti. Neljäs huone olisi vähän pakko saada, mun mielestäni koululainen tarvitsee oman huoneen, etenkin kun se sisarus olisi niin paljon pienempi.

Joten siinä nyt ensimmäiseksi mieleen tulevat syyt.
Niin mutta kun sanoit että minun tilanteessani varaisit heti ajan niin mikä tekstissäni sai siihen tulokseen? Kokonaisuus vai juuri esim. mielenterveyssyyt?

[QUOTE="vieras";26710175]Mä en ajattelisikaan ketään tappaa sen takia että sille ei ole omaa huonetta. Entäpä jos teidän tupa vaikka palaa, listit sitten loputkin kun ei ole omaa huonetta. Teiltä loppuu työt, talo menee alta ja sä laitat lapset pois kun niille ei ole omaa huonetta. Voiko joku oikeasti edes ajatella nuon pinnallisesti???

No, tuo oli kyllä jo liioiteltelua.:O

[/QUOTE].

"a p"
[QUOTE="vieras";26710175]Mä en ajattelisikaan ketään tappaa sen takia että sille ei ole omaa huonetta. Entäpä jos teidän tupa vaikka palaa, listit sitten loputkin kun ei ole omaa huonetta. Teiltä loppuu työt, talo menee alta ja sä laitat lapset pois kun niille ei ole omaa huonetta. Voiko joku oikeasti edes ajatella nuon pinnallisesti???[/QUOTE]

No en tietenkään tapa. Jos tupa palaa niin vakuutus korvaa ja uusi talo pystyyn. Jos työt menee niin lainan voimme hoitaa. Jos korot nousee lainan voimme hoitaa. Jos toinen kuolee voimme lainan hoitaa jne. Kyllä, mä olen hirviö ja ajattelen mm. sitä että talo käy pieneksi ja lapsi vie rahaa.

Saraldo
[QUOTE="a p";26710192]Niin mutta kun sanoit että minun tilanteessani varaisit heti ajan niin mikä tekstissäni sai siihen tulokseen? Kokonaisuus vai juuri esim. mielenterveyssyyt?[/QUOTE]

Sekä että. Mielenterveyssyyt on iso juttu. Mun psyyke ei kestäisi toista lasta enkä usko että kohtelisin häntä hänen ansaitsemallaan tavalla. Mä en tiedä, millaisia psyykkisiä ongelmia sulla on ollut, mutta jos kyse on jaksamisesta, aggressiivisuudesta, masennuksesta, niin ne on aika isoja juttuja. Sen lisäksi ihan kokonaisuuden vuoksi. Samoin kuin teillä, mun elämä on nyt just sellaista kuin sen haluaisinkin olevan. Paitsi että rahaa on aina liian vähän. Eli samoin kuin teilläkin, meidänkään talous ei oikein kestäisi lisälapsia. Ja sun viestiä kun luin, niin ainoastaan yksi lause antoi susta sellaisen kuvan, että lapsi voisi olla ihan ok. En tiedä kannattaisko niin heppoisin perustein lähteä kasvattamaan perhettä.

"vieras"
[QUOTE="a p";26710241]No en tietenkään tapa. Jos tupa palaa niin vakuutus korvaa ja uusi talo pystyyn. Jos työt menee niin lainan voimme hoitaa. Jos korot nousee lainan voimme hoitaa. Jos toinen kuolee voimme lainan hoitaa jne. Kyllä, mä olen hirviö ja ajattelen mm. sitä että talo käy pieneksi ja lapsi vie rahaa.[/QUOTE]

No pienipä teillä laina on, luulisi rahojen riittävän kolmeen lapseen, ilman että ketään tarvii tappamaan ruveta.

"a p"
[QUOTE="vieras";26710228]Liioittelua? Miltä luulet tästä kolmannesta lapsesta tuntua kun tulevaisuudessa on joko taivaassa tai sitten kuulee miten äiti on miettinyt hänen tappamistaan sen takia kun hänelle ei ollut omaa huonetta. Mutta lopulta me olimme kaikki pikkuruisessa kaksiossa sulassa sovussa, kun ei ollut rahaa enää niihin kolmeenkaan makkariin.[/QUOTE]

Niin, mitähän se abortoimani vauva miettii siellä taivaassa...en tiedä. Huone ei tietenkään ole ainoa syy.

Se on totta että että vanhimpaan on iso ikäero ja periaatteessa sen huone voi jossakin vaiheessa vapautua. Mutta sitten on jaksaminen, mt-ongelmat, raha ja halu saada lapsi....

"..."
Liioittelua? Miltä luulet tästä kolmannesta lapsesta tuntua kun tulevaisuudessa on joko taivaassa tai sitten kuulee miten äiti on miettinyt hänen tappamistaan sen takia kun hänelle ei ollut omaa huonetta. Mutta lopulta me olimme kaikki pikkuruisessa kaksiossa sulassa sovussa, kun ei ollut rahaa enää niihin kolmeenkaan makkariin.

Teitä jeesustelijoita sit löytyy joka nurkasta. Jos pidät aborttia noin julmana niin oo itte tekemättä niitä mut anna muille rauha valita itse! mikähän uskovainen säkin oikeen olet..

Mäkin olen abortin kannalla, sulla on perustellut syyt olla haluamatta uutta vauvaa. mt-ongelmat ovat niitä tosi painavia syitä myös. Toivon että elätte onnellisina uudessa talossanne. Tsemppiä päätöksiin!

[QUOTE="a p";26710185]Luitko edes aloitustani kokonaan? Mainitsin siellä mielenterveydelliset syyt+ sen etten haluaisi kolmatta senkään takia että vievät rahaa. Meillä kohtuu pienet tulot eikä ne tästä tule nousemaan ja haluan kuitenkin elää sellaista elämää ettei koko ajan tarvi miettiä rahaa.

Luin kyllä..kirjoitit kumminhin ensimmäisenä syynä..kun ekana mietin että liian pieni talo kolmelle...lähinnä mietihin noita siulla olleita mielenterveysongelmia..
[/QUOTE].

Viimeksi muokattu:
"a p"
[QUOTE="vieras";26710251]No pienipä teillä laina on, luulisi rahojen riittävän kolmeen lapseen, ilman että ketään tarvii tappamaan ruveta.[/QUOTE]

Vakuutukset on olemassa ;) Pienillä tuloilla lainaa 170000 euroa juuri otettuna, enpä sanoisi vähäksi mutta vähällä pärjäisi jos on PAKKO. Mutta en haluaisi.

[QUOTE="vieras";26710228]Liioittelua? Miltä luulet tästä kolmannesta lapsesta tuntua kun tulevaisuudessa on joko taivaassa tai sitten kuulee miten äiti on miettinyt hänen tappamistaan sen takia kun hänelle ei ollut omaa huonetta. Mutta lopulta me olimme kaikki pikkuruisessa kaksiossa sulassa sovussa, kun ei ollut rahaa enää niihin kolmeenkaan makkariin.

En ala väittelemään.
:)
[/QUOTE].

"vieras"
[QUOTE="a p";26710269]Vakuutukset on olemassa ;) Pienillä tuloilla lainaa 170000 euroa juuri otettuna, enpä sanoisi vähäksi mutta vähällä pärjäisi jos on PAKKO. Mutta en haluaisi.[/QUOTE]

Ja olet jokerran abortin tehnyt, luulisi siitä jotain oppineen.

• Tykkää
Reactions: Katylina
Mun lapsuuden kodissa oli 3 makuuhuonetta ja meitä lapsia neljä. Aina asuttiin kaksi samassa huoneessa, yhteen aikaan kun vanhin sisaruksistani tarvi opiskelurauhan, me 3 asuttiin yhdeesä huoneessa ja yksi omassa, enkä muista koskaan olleen mitään isompia ongelmia! :)

"a p"
[QUOTE="vieras";26710285]Ja olet jokerran abortin tehnyt, luulisi siitä jotain oppineen.[/QUOTE]

Mitä tarkoitat tällä? Ei, minä en jätä sekin harrastamista kokonaan siksi että voin raskautua. Meillä oli ehkäisy, joka petti ja otimme jälkiehkäisyn heti kun pystyimme eli teimme mitä voimme. Sen olen oppinut että kannan aborttia aina sydämessäni, vaikka eka kerralla ei yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa ollut. Nyt on ja siksi tämä onkin raskasta.

[QUOTE="vieras";26710285]Ja olet jokerran abortin tehnyt, luulisi siitä jotain oppineen.[/QUOTE]

Kuten mitä? Käyttämään ehkäisyä? JOS luit aloituksen, niin ap kertoi että kumi puhkesi ja otti jälkiehkäisynkin ja silti raskaana!

Vittu teitä jeesustelijoita! Mä en itse ehkä pystyisi aborttia tekemään, mutta jos on EHKÄISY PETTÄNYT niin jo se itsestään kertoo, että lapsi ei ole toivottu jos sitä kerran on yritetty ehkäistä ja ymmärrän ap:n ajatuksen täysin, en mä itsekään ole valmis aloittamaan yövalvomisia alusta ja miettimään raha- plus asumiskuvioita uusiksi. Fakta on, että 2 lapsen kanssa pääsee paljon helpommalla, mahtuu perhehuoneisiin ja saa perheliput (ne on usein just se 2+2), mahtuu tavalliseen autoon turvaistimineen... Ja se kolmaskin kuluttaa. Ruokaa, vaatteita...

"a p"
Musta ykskään lapsi ei ansaitse syntyä ei-toivottuna. Jos raskaus on ihan alussa, on se yks solumöykky, paljaalla silmällä ei räkäklimpistä erota.
En ole aborttia vastaan mutta mä en pysty oman kokemuksen takia enää ajattelemaan noin :( Ja se on ihan totta että jokainen lapsi ansaitsisi syntyä toivottuna. Tuntuu epäreilulta että aiemmat on olleet alusta asti rakastettuja ja toivottuja ja tämä ei :( Opitaanko rakastamaan, totutaanko, tuntuuko vauva omalta vai katkeroidummeko ja väsymmekö taas? Huoh...

"niin"
Myös adoptioon antaminen on mahdollista. Nyt sinulla on iso päätös tehtävänä. Vaikka abortin miten ajattelisi niin elämä siinä tapetaan, jos pystyt elämään sen kanssa niin se voi olla vaihtoehto, mutta jos et ole varma asiasta, sitä ei kannata tehdä! Todella monet myös katuvat aborttia ja kokevat siitä vuosien syyllisyyttä. Se päätös ei ole pieni, toisaalta sen varmasti tiedätkin kun olet sen kerran läpi käynyt.

Käykää tarkkaan miehen kanssa läpi vaihtoehdot ja yrittääkää molemmat kertoa avoimesti mitä haluatte ja mitä ne erilaiset vaihtoehdot tarkoittavat teidän elämässänne. Sitten päätätte asian siten, mikä on teidän perheen kannalta paras ratkaisu.

reilu peli on perseestä
Me kärsimme lapsettomuudesta, minkä vuoksi yleensä ei voi kuin kauhistella millä perustein toisinaan ihmiset tekevät abortteja. Mutta toisaalta, parempi kai se lapsellekin on niin kuin syntyä perheeseen jossa muut seikat ovat häntä tärkeämpiä. Elämä on epäreilua, toiset jotka ei lasta halua tulee tuosta vaan vahingossa raskaaksi ja toiset kärsii lapsettomuudesta. Reilu meininki..

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja reilu peli on perseestä;26710370:
Me kärsimme lapsettomuudesta, minkä vuoksi yleensä ei voi kuin kauhistella millä perustein toisinaan ihmiset tekevät abortteja. Mutta toisaalta, parempi kai se lapsellekin on niin kuin syntyä perheeseen jossa muut seikat ovat häntä tärkeämpiä. Elämä on epäreilua, toiset jotka ei lasta halua tulee tuosta vaan vahingossa raskaaksi ja toiset kärsii lapsettomuudesta. Reilu meininki..
Sori,. mutta en tajua teidän kaltaisiannekaan. Ei se ole teiltä pois jos me teemme abortin tai annamme vauvan pois. Katkeruus ja paska asenne tuskin ainakaan auttaa siinä lapsen saannissa....ikävästi sanottu mutta totta.

Yhteistyössä