Voihan vittujen vittu! Juuri rakennettu unelmatalo juuri meidän perheelle ja nyt yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
reilu peli on perseestä
[QUOTE="a p";26710383]Sori,. mutta en tajua teidän kaltaisiannekaan. Ei se ole teiltä pois jos me teemme abortin tai annamme vauvan pois. Katkeruus ja paska asenne tuskin ainakaan auttaa siinä lapsen saannissa....ikävästi sanottu mutta totta.[/QUOTE]

Niinkö väitin? Jos niin kovin vituttaa kun niitä lapsia tulee niin mukavahan se niille itselleen olisi jos niitä ei tulisi. Ja toisinpäin, minua vituttaa kun ei tule niin olisi kiva jos minulle lapsi suotaisiin. Ihan tätä jostain suuremmasta voimasta johtuvaa elämän tasapuolisuutta ihmettelen, en ketään soimaa.

reilu peli on perseestä
..ja samoja tuntemuksia voi olla toisinkin päin. Jos tulee raskaaksi vaikka sitä ei niin tahtoisi niin voi tulla sellainen tunne että miksi itselle lapsia vielä tulee, miksi ei niille ketkä niitä kovasti tahtoisi..

Sitä varmaan shokissa ja hämmentyneenä ja vittuuntuneena tilanteeseen tulee mietittyä kaikenlaista, sitäkin että taloon ei mahdu enempää lapsia. Ihan inhimillistä.

Tsemppiä ap:lle vaikeisiin päätöksiin.

huhei
Entäs jos itse ei lasta pysty elättämään ja huolehtimaan, antaisitkin lapselle elämän lahjan ja antaisit heti syntymän jälkeen adoptoitavaksi, ota yhteys Pelastakaa lapset ry:hyn ja kysy miten toimia asian kanssa. Tekisit lapsettonman avioparin onnelliseksi ja lapsi saisi varmasti hyvän rakastavan kodin. :) Bio äidillä on 8 viikon harkinta aika lapsen syntymän jälkeen. Lapsia haluvia ja odottavia perheitä on paljon.

[QUOTE="a p";26710593]Meillä on jo yksi poika :)

Ja adoptio ei tule kysymykseenkään. Ei, ei ja ei. Ei ihan senkään takia että raskauteni ovat olleet niin järkyttävän rankkoja että "huvikseni" en siihen ryhdy ja muutenkaan en sitä kestäisi, niin itsekästä kuin se onkin.[/QUOTE]

Ei sellaista kenenkään tarvitse kestää.

"susu"
hmm,eipä se lapsi ensimmäisinä vuosina kulu ta muuten kun sen minkä syö(ja ensimmäiset 6kk syö ilmaiseksi).Jos oot ollut kaukaa viisas,sulta löytyy vaunut,turvakaukalot,vaatteita ja muuta tarviketta..

"a p"
[QUOTE="susu";26710736]hmm,eipä se lapsi ensimmäisinä vuosina kulu ta muuten kun sen minkä syö(ja ensimmäiset 6kk syö ilmaiseksi).Jos oot ollut kaukaa viisas,sulta löytyy vaunut,turvakaukalot,vaatteita ja muuta tarviketta..[/QUOTE]

Ei ole mitään vauvan tavaroita ja vauvan vaatteita kun ei enää vauvaa haluttu. Ja olet oikeassa että vauva tai pieni lapsi ei kuluta mutta tuo 10-vuotias kuluttaa jo ihan eri tavalla ja päiväkoti-ikäisen päivähoitomaksuun ei edes lapsilisä riitä...

Saraldo
[QUOTE="susu";26710736]hmm,eipä se lapsi ensimmäisinä vuosina kulu ta muuten kun sen minkä syö(ja ensimmäiset 6kk syö ilmaiseksi).Jos oot ollut kaukaa viisas,sulta löytyy vaunut,turvakaukalot,vaatteita ja muuta tarviketta..[/QUOTE]

Anteeks mut millä lailla kaukaa viisas? Meinaatko että ihminen, joka on päättänyt että lisää lapsia ei tule, säästäisi kaikkea tuota tavaraa vuositolkulla ihan vaan siltä varalta, että jos vaikka ehkäisy pettäisi? Meillä on lähtenyt kaikki kiertoon sitä mukaa kun ovat käyneet tarpeettomiksi juurikin siksi, että meille ei lisää lapsia tule. Ja jos nyt jostain ihmeen kumman syystä joskus joku iltatähti tulisi, sitten ne vaan ostettais uudelleen. Mä ymmärrän erittäin hyvin tuon varastoinnin, jos oikeasti on tarkoitus tehdä lisää lapsia. En muuten.

Miksi? Adoptiossahan etsitään lapselle parhaat mahdolliset vanhemmat, eikä vanhemmille lasta. :) Ja lapsi saa elämän lahjan. Itse ainakin olen ikuisesti kiitollinen lapseni bio äidille joka antoi meille suurimman lahjan mikä maan päällään kantaa.
Siksi ei, että se on raskas prosessi äidille ja raskasta se saattaa olla myös lapselle. En edes mieti mitään adoptiovanhempia vaan äitiä ja lasta sitä, mitä molemmat joutuvat käymään läpi.

"a p"
[QUOTE="a p";26711014]En halua sanaa tarkasti mutta vähän alle 30...[/QUOTE]

Tai sanotaanko näin että jotain 25-30 väliltä ja lasten tarkkaa ikää en halua sanoa, 10 vuotta sinne päin

"sini"
Mitä mieltä sun miehes on tilanteesta? :( kurja tilanne, meitin poika on vähän reilu puolivuotias ja mun odotusaika oli kamala, oksensin koko raskausajan, 7 kertaa tiputuksessa :/ vielä ei edes ajatus uusiks raskaaksi tulemisesta lämmitä, saa nähdä pääsenkö koskaan yli siitä, että uskaltaako tässä ees yrittää toista.. :/

"a p"
[QUOTE="sini";26711045]Mitä mieltä sun miehes on tilanteesta? :( kurja tilanne, meitin poika on vähän reilu puolivuotias ja mun odotusaika oli kamala, oksensin koko raskausajan, 7 kertaa tiputuksessa :/ vielä ei edes ajatus uusiks raskaaksi tulemisesta lämmitä, saa nähdä pääsenkö koskaan yli siitä, että uskaltaako tässä ees yrittää toista.. :/[/QUOTE]

Haluaisi keskeytyksen periaatteessa mutta huomaan ettei hänkään täysin varma ole. Olen oksentanut kaikissa kolmessa raskaudessa, ollut saikulla ennenaikaisten supistusten takia, raskausdiabetes, lantio löystynyt liitoskipujen takia jne jne paskaa.

Yhteistyössä