Mä olen laiska valittamaan, vaikka olisi valittamisen aihetta ollutkin, mutta ne vaan sitten unohtuu.
Eskimojäätelö paketissa oli kerran yksi jäätelö, jossa ei ollut jäätelö sisällä. Siis siinä kuoressa oli pelkkä tikku.
Mutta ajattelin, että sattuuhan sitä paremmissakin piireissä, enkä muistanut valittaa.
Ne joista olen valittanut.
Juusto, jossa näkyi outoa verkkomaista ainetta (hometta?) haisi myös pahalle, eikä kissatkaan suostuneet menemään lähellekkään sitä. Olisi pitänyt lähettää juusto tutkimuksiin. Ihan soitettiin sieltä tehtaalta minulle. Oli tarkoitus lähettääkkin, mutta unohdin sen. Soittivat uudestaan sitten, ja jouduin myöntämään, että unohdin postittaa. Halusivat kuitenkin hyvittää silti ja se oli juuri tuo 5e lappu.
Pilttipurkki. Syötin vauvaani suoraan purkista (tiedän, ettei näin saisi tehdä, vaan annostella lautaselle, mutten silloin pystynyt). Kun purkin pohjalta kaapaisin viimeiset, jokin raksahti, mutten tajunnut mikä. Olin jo antamassa sitä lusikallista vauvalle, mutta onneksi hoksasin, että siinä kimmeltää jotkain. Lasinsirpaleita!. Purkki oli siis poksahtanut käsissäni, pohjan pala oli sylissäni ja purkin sisällä pientä lasisilppua.
Tehtaalle sen lähetin kun pyydettiin. Tutkimuksissa selvisi, että purkki oli luultavasti kolahtanut johonkin kuljetuksessa ja lasiin muodostunut jännite, joka laukesi kun lusikka kolahti purkkiin ja siksi purkki poksahti rikki.
Sieltä tulikin sitten laatikollinen kaikkea mahdollista. Uusia keittoja, keittokuutioita,karkkia,lasten puuroja jne.. Todella ruhtinaallinen korvaus.
Pirkan amppari jätskeistä valitin, kun tuli paketillinen, josta tikut oli jääneet hiomatta?. Eli jäätelöä syödessä jäi tikkuja huuleen. Minäkun sellaista syödessäni vetäisin sen tikun suustani, niin kyllä teki kipeää. Siitäkin tuli 10e. Enkä ole ongelmaan sen jälkeen tikuissa törmännyt.
Rainbow jauhelihasta valitin, kun oli täysin harmaantunut vaikka päivämäärää oli vielä useampi päivä (sama ongelma tuntuu olevan ollut muillakin).
Sieltä lähetettiin anteeksipyyntökirje ja aikoivat tehdä ilmoituksen valmistajalle, ettei ongelma toistuisi. Siinä paperilapun välissä oli sitten 5e seteli. Ihan siis rahana.