Aina kannattaa valittaa vol...no aika mones (reklamaatioketju)

ammattivalittaja
Teen usein reklamaatioita. Viimeksi homehtuneista susette-vanukkaista. Tällä viikolla valitin Valion Kippari pippurinen sulatejuustoviipaleista, jotka irtoilivat vain pieninä muruina.
 
Mulla oli kerran sellainen kolmen pakkaus sloggi-alkkareita. Nepä menivät päreiksi kaikki ekalla käyttökerralla, eli joku lanka alkoi purkautumaan tms. Reklamoin kolmansien kohdalla. Olisivat halunneet ne tutkittaviksi!! :O Eli en saanut korvauksia kun en lähettänyt käytettyjä alkkareitani heille (pestynäkään). ;)
 
ok
Viimeksi valitin muumivaipoista, niissä oli jotain vikaa, mutta pystyi silti käyttämään. Saatiin kuitenkin uusi paketti lisäksi. :) Terveyssiteistä olen valittanut useamman kerran, siiveke on liimaantunut sideosaan kiinni eikä irtoa hajottamatta sidettä. Leivästä olen valittanut (en muista enää miksi) ja jogurtista, marjajogurtista puuttui marjat. Neulepaidasta joka kutistui pesussa liikaa, rahat takaisin...
Paras hyvitys oli nuorena pahvilaatikollinen sipsejä, kun sipsipussin sivusauma oli auki :)


Sain hyvät naurut tuosta saunatuoksujutusta, vaativa kuluttaja, hyvä! :) Meilläkin on se koivuntuoksu, itse kyllä ihan tykkään.
 
vieras myöskin
Viestin 25 kassamyyjä : itse oon kaupassa myös töissä (kassavastaavan hommissa) ja meillä ainakin on tapana kirjottaa tommoset tuotepuutteet/ihmettelyt/kysymykset/kommentit lapuille ja ne päätyy sit ihan pomojen luettavaksi. Niin voi hyvin selvittää onko just se kyseinen vaippapaketti poistettu vaan myymälän valikoimista vai lopetettu valmistus kokonaan, ja mikäli vielä valmistetaan niin voidaan harkita että otetaan takaisin valikoimaan. Asiakaskysyntää jos on, niin yleensä kyllä otetaankin.
 
"vieras"
Valitin kerran ABC:lle kun ostin sieltä saarioisten karjalanpiirakoita ja niiden viimeinen käyttöpäivä oli mennyt vanhaksi jo kolme päivää sitten. Sain hyvitykseksi lahjakortin :)
 
No mä valitin jokunen kk sitten, kun jäi lastenateriasta Heseltä ranskalaiset pois, (olin jo kotona kun huomasin), niin se myyjä sanoi, että saatte seuraavan kerran sitte isommat, tuplana tai jotain, en muista tarkemmin enään.
Mutta MITEN tuon todistaa?
En mä ainakaan viitti mennä kassalle sanoo, että mulle on SANOTTU näin :whistle::rolleyes:

Ai joo ja mä voisin valittaa kans siitä, että kk kesti punainen paprika hyvänä jääkaapissa.
Mutta en tiiä silti, uskaltaako sitä syödä... :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain Vaasan leipomolta lahjakortin jolla sain vaikka ja mitä leivistä pakasteisiin. Ostin pieni pyöree näkkileipää joka oli reunoilta täysin kärähtänyttä. Pyysivät laittaa paketin leipomoon ja sen laitoin. Sain vastauksen parissa päivässä ja pahoittelut ja lupasivat huomauttaa ettei sellaista enää pääse tapahtumaan toiste vaan leipomossa tarkkailevat paremmin paistolämpötiloja. Varmaan on tapahtunut kärähtämistä muillekin senkin jälkeen, mutta ei mulle :)
 
"hip"
Ostin kolmeen otteeseen kuukauden sisään saman "kukkapuljun" ruusuja, jotka aina kestivät vain pari kolme päivää hengissä. Laitoin asiallista palautetta kuvan kanssa menemään, sain selityksen ihmetykselleni ja sen lisäksi 20 €:n lahjakortin tietyn ketjun kukkakauppaan. Oikeesti tuli niin hyvä mieli, että kehuin vielä uusiksi niitten palveluhenkisyyttä. :D
 
"vieras"
Mä kyllä valitan, kun aihetta on. Yleensä tulee joku hyvitys, pariin en ole saanut vastausta.
Tässä pari mitä uistuu mieleen:
-Valmissalaattipakkauksessa oli väärää salaattia sisällä
-suihkusaippuan tuoksua muutettu
-eyelinerista riitti väriä vain kahteen käyttökertaan
-kaupan irtomyyntitiskiltä ostettu salaatti vanhaa
-suklaavanukas homeessa, päiväystä kuukausia jäljellä
-leipä homehtui ennen parasta ennen -päiväystä
-pakasteriisipiirakoissa jotain mustaa (kone?) öljyä (tähän ei vastattu..)
ja monia muita reklamaatioita tehty ...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26684923]Mä kyllä valitan, kun aihetta on. Yleensä tulee joku hyvitys, pariin en ole saanut vastausta.
Tässä pari mitä uistuu mieleen:
-Valmissalaattipakkauksessa oli väärää salaattia sisällä
-suihkusaippuan tuoksua muutettu
-eyelinerista riitti väriä vain kahteen käyttökertaan
-kaupan irtomyyntitiskiltä ostettu salaatti vanhaa
-suklaavanukas homeessa, päiväystä kuukausia jäljellä
-leipä homehtui ennen parasta ennen -päiväystä
-pakasteriisipiirakoissa jotain mustaa (kone?) öljyä (tähän ei vastattu..)
ja monia muita reklamaatioita tehty ...[/QUOTE]

"-suihkusaippuan tuoksua muutettu"

Ei tää oo mikään tuotevirhe!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26684932]"-suihkusaippuan tuoksua muutettu"

Ei tää oo mikään tuotevirhe![/QUOTE]
Niinpä. Mutta kiittelivät palautteesta ja sain tuotenäytteitä. Olin vuosia käyttänyt ko. saippuaa sen ihanan tuoksun takia ja kyllä harmitti, kun tuoksu oli muutettu ihan paskaksi.
 
"hehe"
joskus aikoinani valitin tälläisestä 12pack kissna ruuasta niissä annostus pusseissa, kissa oksens noin 2-3ekasta pussista loppuihin ei suostunut koskemaan, laitoin palautteen ikinä edes saanut vastausta.

sitten erään ison valmistajan herne-maissi-paprika pussista valitin kun siinä olikin chiliä, suu kärventy :(. sain asiallisen kertomuksen miksi näin on käynnyt ja 5€ setelin samassa kuoressa.

ostettiin miehen kanssa parisänky joka oli ns:maanantai/perjantai kappale :D eli osa rei-istä jäänyt poraamatta(huom itse kun kootaan olisi kiva ettei itse tarvi iniitä reikiä sitten porata puu tapeille perkele!) myös joku lakka virhe tuossa, lupasivat että ihan tulevat kotiin vaihtamaan (vaikka eka sanoivat että tuokaa tänne takas, ai jaa yli 30km päähän ja pitäis sänky purkaa, ei kiitos!)eipä ole kuulunut aisasta yhtään mitään, siitä jaksan miehelle sanoa mutta mies sanoo vaa et antaa sit olla (miehen ostama sänky) :D

yleensä vanhalla päivänmäärällä varustetut tuetteet sitten viennyt suoraan takas kauppaan , saa hyvitykseksi voi anteeks!!!! ja saman tuotteen tuoreempana :D

hämärästi takaraivossa joku muisti kuva että olisin jostain fazer/paulig tuotteesta valittnaut mutta ikinä mitään vastausta saanut siksi itseltänikin asia unohtunut.. no joo :D valitan asioista jos ne ei tuota itselle liikaa harmia , en ihan pienistä asioista minäkään valita mutta jos olen jostain masanut ja tuote ei ole sitä mitä pitäis olla kyllä valitan.(en siis vlaita kun 100pakkauksen tee-pakkauksessa on vain 99 kpl, mutta kyllä mä sen sijaan vlaittaisin jos sämpylä pussukassa yks sämpylä olisi kolikon kokoinen)
 
"luppis"
Olen valittanut Kopparbergille jälkikäyneistä siidereistä. Kahesta tölkistä tuli 20€ tilille hyvitystä.
Eihän se uutta vuotta pelastanut, mutta mieltä se kuitenkin lämmitti sitten tammikuussa. :)
 
"vieras"
Vaasan taikaruis leivästä mies löysi oikein kunnollisen,terävän muovin palasen. Piti se palanen oikein säilyttää, et saa lähettää sen vaasalle, mutta minäpä vahingossahuitasin sen pöydältä johonkin. Reklamaation tein kuitenkin, saatiin hakea kaupasta 5 leipäpakettia ja pullapitko.
 
"vieras"
Nii juu ja enne joulua ostin airam:in 3 kehyksen valojutun ikkunaan. Siitä ei sitten toiminut se muuntaja. Laitoin sähköpostia ja seuraavana päivänä oli laatikossa uusi toimina. :)
 
Viimeksi olen varmaan valittanut Ikeaan kun GU10 kantainen lamppu räjähti pitkin keittiötä :| sirpaleet poltti pöytään pilkkuja ja huonosti ois käyny jos joku olis alla ollut. Hyvitykseksi saimme 2*ilmaiset ruokailut koko perheelle ja 20e hyvitys lahjakortin. Tukesin sivuilta löysin tiedon, että tuonmallisissa lampuissa on paljon tuota vikaa(vaikka olisivat eri valmistajan) kun lamppu tulee käyttöikänsä päähän se sattaa räjähtää.

sit kengät: ostin cklick kenkämyymälästä 60e maksaneet kengät, käytin 2 viikkoa ja kantapäähän tuli reikä- sain vaihtaa ne, otin erilaiset kengät. No niitä uusia kenkiä käytin kuukauden ja niistä halkeili kengän pohja ja alkoi murenemaan. Vein takaisin liikkeeseen ja otin rahat tililleni. Enää yksiäkään kenkiä en kyseisestä liikkeestä osta. Marssin Aleksi 13:sta ja ostin sieltä 60e maksaneet kengät, jotka on kestänyt ja tulee varmasti vielä kestämäänkin...
 
Mieti vähän
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26685280:
Viimeksi olen varmaan valittanut Ikeaan kun GU10 kantainen lamppu räjähti pitkin keittiötä :| sirpaleet poltti pöytään pilkkuja ja huonosti ois käyny jos joku olis alla ollut. Hyvitykseksi saimme 2*ilmaiset ruokailut koko perheelle ja 20e hyvitys lahjakortin. Tukesin sivuilta löysin tiedon, että tuonmallisissa lampuissa on paljon tuota vikaa(vaikka olisivat eri valmistajan) kun lamppu tulee käyttöikänsä päähän se sattaa räjähtää.

sit kengät: ostin cklick kenkämyymälästä 60e maksaneet kengät, käytin 2 viikkoa ja kantapäähän tuli reikä- sain vaihtaa ne, otin erilaiset kengät. No niitä uusia kenkiä käytin kuukauden ja niistä halkeili kengän pohja ja alkoi murenemaan. Vein takaisin liikkeeseen ja otin rahat tililleni. Enää yksiäkään kenkiä en kyseisestä liikkeestä osta. Marssin Aleksi 13:sta ja ostin sieltä 60e maksaneet kengät, jotka on kestänyt ja tulee varmasti vielä kestämäänkin...
Syyhän kengissä ei ole myyntiliikkeen vaan valmistajan. Turha syyttää myyjää ja liikettä siitä.
 
Onhan noita reklamaatioita tullut jokunen tehty vuosien varrella.
Niin vaipoista kuin karkista joskus ja jugurtista josta puuttui se makuaine.

Kaikista on tulllut ihan kohtalaiset korvaukset.

Ai niin kerran valitin Piltistä / Bonasta kun siinä vauvan ruuassa oli selllaisia pieniä mustia hippusia, jotka eivät kuulemaan olleet vaarallisia, enään en muista mitä ne muka oli. Tuolta sain kanssa jotain hyvitystä muistaakseni.

Kerran on jäänyt valittamatta makkarasta josta löyti muovin kappaleita, mutta se oli aikana ennen nettiä, oli muka liian vaivalloista alkaa tekemään tuota reklamaatiota.

Muistui vielä mieleeni, kerran kun ostetiin keittiön pöytä pöytälevyssä oli pinnoite viallinen ja olikohan se sitten kolmas pöytä joka oli vihdoin kunnollinen, toki sekään ei kestänyt pitkään hyvänä.

Emmiinan muisti palailee pätkittäin... Viime elokuussa tein reklamaation muuten yksistä housista. Laioin housut ensimmäistä kertaa jalkaan kun ne hajosivat päälle, ei , ei saumasta vaan ihan kangas ratkesi. Siinäpä sitä sitten hetken mietin että öö mitäs nyt sitten laitan juhlavaatteeksi päälleni. ( Juhlat olivat alkamassa tunnin sisällä ) Vein sittten arkipäivänä housut ostoliikeeseen takaisin ja mulle hyvitettiin sitten lahjakorttina tuo housujen summa.
 
Viimeksi muokattu:
Mieti vähän
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26685306:
jos oon samasta liikkeestä saanu 2 paskat kengät eri valmistajilta, niin kyl jätän ostamatta kyseisestä liikkeestä.
Edelleen kenkämyyjä ei valmista kenkiä yleensä koskaan vaan välittää niitä eteenpäin. Ostat Alepasta Valion homeisen juuston, Alepa tietty sen juuston valmistanut eikö niin sun logiikalla eikä Valio?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vähän;26685317:
Edelleen kenkämyyjä ei valmista kenkiä yleensä koskaan vaan välittää niitä eteenpäin. Ostat Alepasta Valion homeisen juuston, Alepa tietty sen juuston valmistanut eikö niin sun logiikalla eikä Valio?
voi jumalauta. Mutta liike myy paskojen valmistajien kenkiä- joten ei kiitos! Myös äitini osti kyseisestä liikkeestä kengät ja paskat oli. Varmaan siellä myydään ihan ok kenkiäkin, mut mä en vaivaudu sieltä enää yksiäkään ostamaan ja kokeilemaan onneani.
 
Mieti vähän
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26685331:
voi jumalauta. Mutta liike myy paskojen valmistajien kenkiä- joten ei kiitos! Myös äitini osti kyseisestä liikkeestä kengät ja paskat oli. Varmaan siellä myydään ihan ok kenkiäkin, mut mä en vaivaudu sieltä enää yksiäkään ostamaan ja kokeilemaan onneani.
Joo kohta niitä paskoja kenkiä osti sun serkkus ja tätisikin ja seuraavassa viestissä sun entinen naapurisikin. Mikä voi jumalauta kun syytä voit hakea valmistajasta et myyjästä.
 
"leena"
- Saarioisten maksalaatikko oli monen sentin oksa. Hyvitykseksi 10€ lahjakortti. Selityksenä, että oli rypäleen/rusinan oksa.

- Muropaketissa oli kylkiäisenä vanhentunut myslipatukka. Hyvitykseksi 5€ tilille.

- Arkijuusto monta kertaa raakaa. Niin limaista, sitkeää ja pehmeää, ettei siihen kyennyt juustohöylä. Hyvitykseksi 17€ tilille. Kerran sen jälkeen ostin taas ja samaa huttua oli edelleen.

- Avaamattomassa jauhopussissa ötököitä. 5€ setelinä.

Valittamatta on jäänyt hernekeitossa ollut kova kukan nuppu, ehkä, en ihan varma ole siitä mikä se oli. Ja sämpylässä oli kova terävä muovinpalanen.

Ja näin kaupantätinä sanon, että aina kannattaa valittaa suoraan valmistajalle. Kaupasta saatte vain vastaavan tuotteen tilalle tai rahat takaisin. Kaupan työntekijöiden työskentelystä johtuvia virheitä saatetaankin hyvittää paremmin (esim. päiväys mennyt), mutta tuotteiden virheet eivät kuulu kaupalle. Meidän putiikissa oli tässä erään kerran veloitettu yksi tuote kahdesti asiakkaalta. Kiikutin kotimatkalla asiakkaan postilaatikkoon palautettavan summan, pahoittelukirjeen ja kahvipaketin.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti vähän;26685340:
Joo kohta niitä paskoja kenkiä osti sun serkkus ja tätisikin ja seuraavassa viestissä sun entinen naapurisikin. Mikä voi jumalauta kun syytä voit hakea valmistajasta et myyjästä.
Itseasiassa ei välttämättä mene näin. Tiesitkö että on olemassa kauppoja jotka ostavat ns. kakkoslaatua ja myyvät sitä normaalina tuotteena eteenpäin. Koska asiasta ei kerrota asiakkaalle on tällaisessa tapauksessa kyseessä liikken vika.
Ja lisäksi:

Kyllä liike on kuluttajalle vastuussa myymästään tuotteesta. Itseasiassa jo kuluttajansuojalaki velvoittaa tähän. Ihmiset vaan useimmiten valittavaat suoraan valmistajalle koska hyvitys on usein parempi kuin liikkeestä saatu rahat takaisin tai uusi tilalle korvaus.

En mäkään mene vaate-/kenkäkauppaan takaisin jos mulla on kaksi huonoa kokemusta kaupan myymistä tuotteista. Erikoisliikkeet ovat aina erikoisliikkeitä ja heidän vastuunsa myymistään tuotteista on tällöin suurempi
 

Yhteistyössä