Käsilaukku g!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Montako käsilaukkua omistat?
Käytätkö niitä kaikkia?
Minkä hintainen oli kallein laukku?
Paljonko olet keskimäärin valmis maksamaan käsilaukusta?
Onko sinulla suosikkimerkkiä?
Jos saisit valita ilmaiseksi minkä tahansa laukun, minkä ottaisit?

:)

8taitaa nyt olla. En käytä kaikkia, olen hankkiutumassa muutamasta eroon. Kallein on ollut varmaan 50€. Voisin maksaa alle 100€ käsilaukusta. Ei ole suosikkimerkkiä. En osaa päättää, laukkuja on ihan liian monta,.

Montako käsilaukkua omistat? Varmaan n. 20
Käytätkö niitä kaikkia? Vaihdellen kyllä.
Minkä hintainen oli kallein laukku? n. 100€
Paljonko olet keskimäärin valmis maksamaan käsilaukusta? 30€
Onko sinulla suosikkimerkkiä? Ei, riittää että ulkonäkö miellyttää.
Jos saisit valita ilmaiseksi minkä tahansa laukun, minkä ottaisit? Joko Guccin tai Ivana Helsingin laukun.

Mulla on käytössä yksi laukku kerrallaan. Kun se alkaa olla epäsiistin näköinen, ostan uuden. Musta peruslaukku, viimeisimmän hinta oli jotain 50 euron tietämillä varmaan. En kovin paljoa enempää viitsi laukusta maksaa.

Yksi laukku kerrallaan, sillä en jaksa siirrellä rojujani laukusta toiseen.

Montako käsilaukkua omistat? 2
Käytätkö niitä kaikkia? Kylä
Minkä hintainen oli kallein laukku? 50€
Paljonko olet keskimäärin valmis maksamaan käsilaukusta? Riippuu miten paljon sen haluaisin, ehkä 200€ ois maksimi
Onko sinulla suosikkimerkkiä? Ei, en tunne laukkumerkkejä
Jos saisit valita ilmaiseksi minkä tahansa laukun, minkä ottaisit? Sen mikä mulla nyt on

En tiedä paljonko niitä on yhteensä, jos lasketaan kaikki tollaset pikkulaukut mukaan.

Yhtä isoa mustaa kultasomisteista ja isoa oranssia "birkin"kopiota (40-50e maksaneet) oon nyt käyttänyt eniten. Noita pikkulaukkuja on hamstrattu sitten kirppareilta. Mulla on myös yksi suuri beige, kultaniittinen Friis&Co:n laukku josta meni festareilla kantohihna rikki vuosi sitten, ja on siitä asti odottanut että saisin aikaiseksi metsästää uuden.

Friis&Co:n laukut miellyttävät eniten silmääni ja Paul's Boutiquessa oon vieraillut ahkeraan viimeaikoina. MiuMiun ja Michael Korsin laukkuja on tullut myös silmäiltyä ja ihan Elloksella, Aleksi13 jne. on näkynyt myös kivoja yksilöitä.

Tällä hetkellä metsästä elinikäistä mustaa, kultasomisteista kumppania, olen valmis maksamaan enintään 1000e.
Haluaisin myös ainakin ruskean, oranssin, keltaisen ns. puolilaadukkaan (eli satunnaiskäytössä vuosia vuosia kestävän), joista olisin valmis maksamaan enintään 200-300e/kpl.
Ja aion jatkaa noiden "kertakäyttölaukkujen" hamstraamista kirpparilta :)

Mielenkiintoista, näyttää ainakin tämän pienen otannan perusteella siltä, että ne (varsinkin miesten viljelemät) puheet naisten miljoonista käsilaukuista ja niihin tuhlaamisesta on ihan tuulesta temmattuja :D

Kiinnostaisi vielä tietää, että mitkä seikat vaikuttavat ostopäätökseen laukkukaupassa? Riittääkö pelkästään miellyttävä ulkonäkö vai onko materiaalilla väliä jne. :)

Mielenkiintoista, näyttää ainakin tämän pienen otannan perusteella siltä, että ne (varsinkin miesten viljelemät) puheet naisten miljoonista käsilaukuista ja niihin tuhlaamisesta on ihan tuulesta temmattuja :D

Kiinnostaisi vielä tietää, että mitkä seikat vaikuttavat ostopäätökseen laukkukaupassa? Riittääkö pelkästään miellyttävä ulkonäkö vai onko materiaalilla väliä jne. :)

Mun mies ainakin valittaa lähinnä tosta mun Vagabondin kenkäkokoelmasta :D Taitaa lähinnä kengät ajaa laukkujen ohi.. Suomessa ei muutenkaan mielestäni niin kovin panosteta laatuun ja klassisuuteen, tuohon elinikäiseen kumppanuuteen vaan sellaseen H&M vuoden-parin kestävään matskuun.

Pidän nahasta tai "nahasta" ja kultaisista yksityiskohdista. Mun mielestä kangas näyttää hyvältä lähes ainoastaan isoissa viikonloppulaukuissa. Ulkonäön lisäksi laukun ostopäätökseen vaikuttaa yksinkertaisesti se fiilis. Paskan laukun tunnistaa heti kun sitä hipelöi ja kopeloi, huonon ja helposti rapisevan tekonahankin tajuaa aika vikkelään. Ja se hinta tietty kertoo usein jotain siitä laadusta..

Montako käsilaukkua omistat? Monta, heitin n. vuosi sitten jätesäkillisen pois ja taitaa niitä vielä parin jätesäkin verran olla

Käytätkö niitä kaikkia?
En jatkuvasti, mut vaihdellen vuodenajan ja muiden vaatteiden mukaan

300€ vissiin

Riippuu mihin tarkotukseen tulee ja kuinka paljon sitä himoitsen. 100-200€

Ei

En osaa sanoa äkkiseltään

Varsinaisia käsilaukkuja on kaksi, toinen ilmainen kaupanpäällinen, mitä ei ole koskaan tullut käytettyä, toinen on oikea juhlalaukku, alesta sen ostin varmaan kolmella kympillä, oli juuri juhlakenkiin sopiva yksilö ja sinne saa rahat ja avaimet.

Joku voi luokitella olkalaukkuni myös käsilaukuiksi, en ole niistäkään hirveitä maksellut. Useamman satasen voisin laittaa, kun löytyisi se oikea korvaamaan rähjääntyneen olkalaukkuni. Mutta sitä oikeaa ei ole vielä vastaan tullut, vaikka laukkukaupoissa käyn aina väliin katselemassa.

Montako käsilaukkua omistat? Mulla on muutamia laukkuja.
Käytätkö niitä kaikkia? Kahta käytän.
Minkä hintainen oli kallein laukku? Noin 300 €
Paljonko olet keskimäärin valmis maksamaan käsilaukusta? +-300 €
Onko sinulla suosikkimerkkiä? Ei ole, mä en ole "laukkuihmisiä". Tiedän ja tunnistan vain muutamia merkkejä.
Jos saisit valita ilmaiseksi minkä tahansa laukun, minkä ottaisit? Jonkun ihanan :D

- 3 päiväkäytössä (kesä-, talvi- ja kauppalaukku) + 2 iltalaukkua

Käytätkö niitä kaikkia?
- iltalaukkuja tod. harvoin, muita kyllä

- n. 50e

- 35e

- suosikkikauppa Aleksi 13

- jonkun joka miellyttää silmää ja vaikuttaa kestävältä, etsin erityisen tilavaa laukkua työpapereiden kuljetukseen. Merkki ei saa olla erityisen esillä vaan mallin on oltava kiva, erityisiä läpällisiä luukkuja en tarvitse.

Laukkuni kestävät päivittäiskäytössä yleensä vuosia nuhriintumatta. Nykyinen työlaukkuni on ollut jo 6 vuotta menossa mukana, keinonahkainen O.I.S. Sitä edeltänyt suosikkilaukkuni oli Anttilasta ostettu keinonahkainen, joka kesti opiskelukirjojen painon ja bussin/junan lattialla nuhjaantumisen moitteetta vuosia myös.

Minun käytölläni "kalliit" laukut menisivät hukkaan, kun saan saman hyödyn halvemmallakin. Sitten kun laukku alkaa näyttää kuluneelta, olenkin jo niin kyltynyt että on aika vaihtaa toisenlaiseen malliin ja väriin. Ex-laukkuni on tyttäreni käytössä.

Jaa, eikös käsilaukussa olekaan tärkein ominaisuus se, että sitä on hyvä kantaa JA että siihen mahtuu kaikki tarpeelliset tavarat. Sitten tulee ne muut ominaisuudet...

Tai no, nykyinen käsilaukkumuoti aiheuttaa kyllä sen, että yhtäkään laukkua ei tunnu voivan kantaa kunnolla olalla vaan niitä pitää ärsyttävän tanttamaisesti roikottaa kädessä.

[QUOTE="vieras";26306872]
Laukkuni kestävät päivittäiskäytössä yleensä vuosia nuhriintumatta. Nykyinen työlaukkuni on ollut jo 6 vuotta menossa mukana, keinonahkainen O.I.S.[/QUOTE]

Aika hyvin kestänyt! :O Mulla on keinonahkaiset laukut hajonneet keskimäärin kolmessa vuodessa, joten enää en osta kun nahkaisia. Mä kiinnyn laukkuihini ja ostan vain "aarteita", joten harmittaa älyttömästi kun täydellinen laukku rapistuu ja hajoaa, kun sitä vielä haluaisi käyttää. Mulla nuo keinonahkaiset eivät ole varsinaisesti edes kuluneet, vaan aikansa näyttivät hyvältä ja yhtäkkiä pinta lähti hilseilemään pois tai tuli jotain törkeitä halkeamia ja viiltoja.

[QUOTE="eeee";26306893]Jaa, eikös käsilaukussa olekaan tärkein ominaisuus se, että sitä on hyvä kantaa JA että siihen mahtuu kaikki tarpeelliset tavarat. Sitten tulee ne muut ominaisuudet...

Tai no, nykyinen käsilaukkumuoti aiheuttaa kyllä sen, että yhtäkään laukkua ei tunnu voivan kantaa kunnolla olalla vaan niitä pitää ärsyttävän tanttamaisesti roikottaa kädessä.[/QUOTE]

Mulle laukun ulkonäkö on samalla viivalla sopivan koon ja käytännöllisen mallin kanssa, nykyään on tarjolla niin paljon vaihtoehtoja ettei tarvitse tinkiä kummastakaan :)

Mulla ei ole yhtään sellaista kädessä roikotettavaa laukkua, koen ne epäkäytännöllisiksi ja mun mielestä sellaisen kädessä roikottaminen näyttää vähän hassulta, ehkä just siksi että sen mukana kuljettaminen näyttää epämukavalta, kun on itse tottunut siihen että pitää pystyä kantamaan ostoskasseja ja lastakin.

- ehkä noin 30
Käytätkö niitä kaikkia?
-en, vaihtelen sesonkien mukaan
-800eur
-n. 300-500eur
-monta
-ottaisin Miss Diorin kiiltavänä valkoisena tai mustana tai Pradan mustan ison kassin jota olen himoinnut

Omistan 4 laukkua.
Kallein maksoi 900e.
Kaikkia käytän, olen valmis maksamaan laadukkaasta laukusta, sehän on ikuinen.
Suosikkimerkkini on Mulberry.
Liisää en tarvitse, loppuelämän laukut on hankittu ;)

- 15-20?
Käytätkö niitä kaikkia?
- en
- n. 1400€
- riippuu laukusta mutta muutamasta satasesta aina suunnilleen tonniin saakka
- ei ole
- hih hih.. ehkä Hermèsin Birkin tai sitten Celinen Luggage bag :D

Laukkuja on joku n.10kpl, varmaan jokunen mitä en käytä. Yleensä ostan laukkuni kirpparilta/muualta käytettyinä, joten suht halvalla oon päässyt eikä oo mitenkään merkistä kiinni. 0-15e on mahtaneet nuo laukut maksaa /kpl, en mielellään kovin paljoa enempää maksaiskaan.
Ei ole suosikkimerkkiä, tällä hetkellä tosin kuolaan Anya Hindmarchin "Not a plastic bag"ia.

*veikkaan, että niitä on parikymmentä
Käytätkö niitä kaikkia?
*kyllähän laukkua tulee vaihdeltua välillä, toisia käytän enemmän, toisia vähän vähemmän mutta jokaista joskus
*viitisenkymppiä
*Keskimäärin pari-kolmekymppiä, viisikymppiä on ihan maksimi
*Ei, mutta sattuneesta syystä omani ovat enimmäkseen Avonilta tilattuja
*sellaisen, jossa on kunnolla tilaa, näyttää silmiini kivalta ja joka on käytännöllinen (esim. ei hihnoja sellaisilla soljilla, jotka aukeilevat itsekseen); plussaa on, jos sisällä on lokeroita, jotta koko omaisuus on helposti saatavilla ja löydettävissä, eikä sekamelskana

laukkuja hmm..noin 10?
uusin ja kallein on 50€ ..se on "käsilaukun" ja olkakoululaukun sekoitus.
Löytyy ruskeeta, mustaa, beigee ja sama pinkkinä, vihreetä jne
Käytän aina tilanteen mukaan vaihdellen :D ja asun mukaan.

Mää kyl himoitsisin yhtä Guessin pinkkiä tai viininpunaista laukkua.
Harmittaa kun en laivalla älynnyt ostaa sitä. En kato sitä merkkiä vaan laukun muotoa.