Huoh.
Se mitä salaliittoteorioiden vs.todellisuuden väliin jää, on oma järki ja päättelykyky. Se pelastaa meidät kaikki näissä asioissa.
Lisäksi jokainen salaliittoväite pitää tutkia tapauskohtaisesti:
- WTC-tornit:ehkä aseteollisuuden/USA:n salaliitto.
- pallon muotoinen maa: ei salaliitto.
Ja se vaatii sitä, että pitää lukea SEKÄ puoltajien että vastapuolen näkemys.
Ap ei edes halua ajatella toisin kuin salaliittoteoreetikot sanovat, ja ottaa asioista selvää vaikka googlella.
No, otinpa selvää:
Sen takia satelliitit pystyvät olemaan ylhäällä termosfäärissä (vaikka siellä voi olla +2000 astetta), kun se aine on harvaa: termosfääri ei tunnu yhtään lämpimältä.
Ja juu, säähavaintopallojakin nähdään paljon yötaivaalla ja niissä on se pallo kiinni. MUTTA alimmat satelliitit (kas kun niitä on monessa kerroksessa!) on nähtävissä myös paljain silmin.
Ei kukaan ole väittänytkään että kaikki satelliitir näkyisivät paljaalla silmällä.
Pitääkö mun googletella ap:n puolesta vielä lisää?
Kuules echo, Raamattu kertoo selvästi,että maa on liikkumaton paikallaan pysyvä tasanko jolla on perustukset ja reunamuuri, ja maanpiirin yli kaareutuu taivaankansi jonka yläpuolella on vettä.. Uskotko Jumalan sanaa vai vapaamuurareiden satuja "pyörivästä maapallosta"? Sinä voit itse nähdä ja tuntea, että maa on liikkumaton tasanko.
Raamattu 1933/1938;
Jesaja 40:22 - ” Hän istuu korkealla maanpiirin päällä, kuin heinäsirkkoja ovat sen asukkaat; hän levittää taivaan niinkuin harson, pingoittaa sen niinkuin teltan asuttavaksi. ”
Jesaja 11:12 - ”Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. ”
Jesaja 44:24 - ”Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? ”
Jesaja 24:18 - ”Joka pakenee kauhun ääntä, se putoaa kuoppaan, ja joka kuopasta nousee, se puuttuu paulaan. Sillä korkeuden akkunat aukenevat ja maan perustukset järkkyvät. ”
Jesaja 13:13 - ”Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä ”
Johanneksen ilmestys 7:1- ”Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun ”
Johanneksen ilmestys 20:8 - ”ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.”
1.Aikakirja 16:30 - ”Vaviskaa hänen kasvojensa edessä, kaikki maa. Maan piiri pysyy lujana, se ei horju.”
Psalmit 96:10 - ”Sanokaa pakanain seassa: "Herra on kuningas". Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansat oikeuden mukaan.”
Psalmit 93:1 - ”Herra on kuningas. Hän on pukenut itsensä korkeudella. Herra on
pukeutunut, vyöttäytynyt voimaan. Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju.”
Psalmit 75:4 - ”Vaikka maa kaikkine asukkaineen menehtyy pelkoon, pidän minä pystyssä sen patsaat." Sela. ”
Psalmit 18:10 - ”Hän notkisti taivaat ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.”
Psalmit 18:15 - ”Silloin vetten syvyydet tulivat näkyviin, ja maanpiirin perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi, Herra, sinun vihasi hengen puuskauksesta.”
Psalmit 50:12 - ”Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.”
1.Samuelien kirja 2:8 - ”Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin.”
2.Samuelin kirja 22:10 - ”Hän notkisti taivaan ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla. ”
2. Samuelin kirja 22:16 - ”Silloin meren syvyydet tulivat näkyviin, maanpiirin perustukset paljastuivat Herran nuhtelusta, hänen vihansa hengen puuskauksesta.”
Job 9:6 - ”hän järkyttää maan paikaltaan, ja sen patsaat vapisevat ”
Job 34:13 - ”Kuka on pannut hänet vallitsemaan maata, ja kuka on perustanut koko maanpiirin? ”
Job 11:8 - ”Se on korkea kuin taivas - mitä voit tehdä, syvempi kuin tuonela - mitä voit ymmärtää? ”
Job 11:9 - ”Se on pitempi kuin maa ja laveampi kuin meri. ”
1.Mooses 1:6 - ”Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä". ”