Löydettäisiinköhän Kadonneet-sarjassa henkilö näillä tiedoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nettitutun kaipaaja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nettitutun kaipaaja.

Vieras
- Kyseinen henkilö on suomen kansalainen tai ainakin oli silloin kun minä hänet tunsin. Jos hän ei enää olisi suomen kansalainen, niin ainakin hän on syntynyt suomessa, ollut suomen kansalainen ja elänyt täällä vielä reilut 5 vuotta sitten.

-Etunimi ja sukupuoli

- Ala, jolla kyseinen henkilö on ainakin työskennellyt, tarkkaa ammattia ei ole tiedossa

- Ikä suunnilleen noin 1-2 vuoden heitolla suuntaan tai toiseen

- Kyseisen ihmisen todennäköinen asuinkaupunki silloin reilu visi vuotta sitten

. Kyseinen henkilö haki seurustelukumppania eräältä netin seuranhakupalvelusta silloin kun tutustuin häneen netissä

- Se, että kyseinen henkilö seurustelu ennen minuun tutustumistaan itseään selvästi nuoremman (noin 10-15 vuotta nuoremman) henkilön kanssa, mutta masentui vakavasti kun seurustelu loppui

Tuskin lähtisin kyseistä henkilöä Kadonneet-sarjan kautta hakemaan, mutta tulin vain mieleen, että löytyisikö hän sen ohjelman kautta näillä tiedoilla, entä voisinko itse löytää hänet näillä tiedoilla esim. internetissä? Kadonneet-sarjassa ei taideta pelkkää nettituttavuutta olla mahdollista hakea, sillä ainakin ne jaksot, jotka olen itse katsonut, niin niissä on etsitty esim. sisarusta tai omaa, biologista vanhempaa. Minulle tuo henkilö jäi kuitenkin vaivaamaan, johon tutustuin netissä. Haluaisin saada ainakin vastaukset muutamaan kysymykseen, esim. siihen, miksi hän yllättäen lopetti yhteydenpidon ja onko hän oikeasti sellainen ihminen, minkä antoi ymmärtää

Periaattessa noilla tiedoilla voi olla mahdollista löytää. Mutta ei tuollaisessa ohjelmassa mitään nettituttuja lähdettäisi etsimään, olikohan koko ihmistä edes olemassa.

Jos ihminen ei ole paljastanut sinulle henkilöllisyyttään niin ei etsittäisi. Sillä perusteella että joku on lopettanut nettituttavuuden ei todellakaan etsitä! Ei tietenkään. :D
Noilla tiedoilla et löydä muutenkaan.

Jos muistat nettinikin, niin googlaa sillä, moni käyttää samaa nikkiä.
Kokeile laittaa etsintäkuulutus-ilmoitus sille deittipalstalle, missä aikanaan häneen tutustuit.
Itse löysin yhden nettitutun tuollaisella etsintäkuulutuksella :)

Minkähän takia muuten siinä ohjelmassa haetaan aina vaan sisaruksia tai vanhempia? Mietin vaan sillä kun mä haluaisin löytää yhden lapsuuden kaverin itse. En ehkä lähtisi tuohon ohjelmaan mutta noin kuitenkin. Eikö vanhan ystävän löytäminen sitten ole tarpeeksi tunteita herättävä? Ei saada katsojakuntaa niiskuttamaan kun ei ole kyse verisukulaisesta.. Facebookinkaan kautta en ole tätä omaa ystävääni löytänyt.

Minkähän takia muuten siinä ohjelmassa haetaan aina vaan sisaruksia tai vanhempia? Mietin vaan sillä kun mä haluaisin löytää yhden lapsuuden kaverin itse. En ehkä lähtisi tuohon ohjelmaan mutta noin kuitenkin. Eikö vanhan ystävän löytäminen sitten ole tarpeeksi tunteita herättävä? Ei saada katsojakuntaa niiskuttamaan kun ei ole kyse verisukulaisesta.. Facebookinkaan kautta en ole tätä omaa ystävääni löytänyt.

Liian helppo. Suomessa ihminen löytyy muutamalla puhelinsoitolla.

On ollut myös muita kun sukulaisten etsintää. Ensimmäisen kauden jaksoissa yksi nainen etsi tshekkiläistä ystäväänsä, johon oli tutustunut ollessaan au pairina Englannissa, yhdessä jaksossa Bosniassa rauhanturvaajana ollut Antti etsi siellä silloin asuneita tuttuja. Lisäksi oli se Esko, joka etsi kasvattiperhettään.

Mietin vaan sillä kun mä haluaisin löytää yhden lapsuuden kaverin itse.

Oletko kokeillut väestörekisterikeskuksen osoitepalvelua, jos kyseessä on suomalainen henkilö? Jos tiedät kaverin etu- ja sukunimen lapsuuden ajalta, niin mitä todennäköisimmin löytyy, kun pystyt hieman lisätietoja antamaan (mahdollinen entinen osoite tai ainakin paikkakunta, ikä yms.). Aina tietenkin on mahdollista, että kyseinen henkilö on kieltänyt tietojensa luovuttamisen.