13v tytöllä vain poikia kavereina, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiallista kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asiallista kiitos! Näkökulmia on tullut ihan kivasti, mutta kuuluuko tänne todellakin hyökkääminen eri tavalla ajttelia kohtaan. Mieluiten kykenee ottamaan vastaan hyvillä perusteluilla asiallista keskustelua. Mutta että haukutaan ja tyrmätään, tuo on ase siihen, että asenteet jääkin sinne 50-luvulle, sori!!

Odotin muuta.

Noh, keksutelupalstoilla ylipäänsä kommentit saattavat olla kärkkäitä ja minusta tässä ketjussa ne ovat olleet vielä aika kesystä päästä;) Mutta tällaistahan tämä näillä palstoilla on.

Mut siis onhan se nyt aivan ilmeistä, että ongelma on nyt sinun päässäsi, varsinkin kun kerroit taustoistasi. Kyllä minullekin tuli mieleen, että miten 50-luvulta voi suhtautuminen ollakaan, ja tämä ei ollut haukkumista, vain vertaus.

Jätetään nyt se juoruilu pois, mut mä en voi ymmärtää, miksi ihmeessä poikien kanssa kaveeraamisesta pitää olla huolissaan? Mikä siinä on outoa? Enpä olisi itse ikinä tullut ajatelleeksi tuolla tavalla.

Mitä sinä pelkäät? Yritä ymmärtää, että sinä taidat olla tässä nyt se omituinen, ei sen tytön käytös.

Kuka tässä pelkää ja kuka on naiivi? Sinä käytät sanaa omituinen en minä. Minä olen lähinnä kiinnostunut MIKSI? Mä pitäisin omaani silmällä. Kaveeraaminen on aivan eri juttu, kuin se että tytöllä ei ole ainoataan tyttökaveria. Onsetaasniinvaikeeta.

Meillä tyttö vietti aikaansa lähinnä vain poikien kanssa aikaisemmin.
Oli ihan hyvissä väleissä myös tyttöjen kanssa mutta ei viihtynyt heidän kanssaan, koska koki muiden tyttöjen olevan jotenkin rasittavia ja lapsellisia eikä ollut samantyyppisiä kiinnostuksen kohteita.

Nyt yläasteikäisenä on tutustunut itseään vanhempiin tyttöihin, joten tällä hetkellä kaveripiirissä on tasapuolisesti tyttöjä ja poikia. Mutta siis tytöt ovat häntä 2-5v vanhempia, kun taas pojat voi olla samanikäisiä tai nuorempiakin.

Minä myös ihmettelen, mikä on tuo tuollainen "tarina" jota tytöstä levitellään. Aikuisilta ihmisiltä melkoisen typerää juoruta lapsesta ja varmaan ei kuitenkaan kovin hyvässä hengessä..

Alkuperäinen kirjoittaja päässäsi;26027203:
Noh, keksutelupalstoilla ylipäänsä kommentit saattavat olla kärkkäitä ja minusta tässä ketjussa ne ovat olleet vielä aika kesystä päästä;) Mutta tällaistahan tämä näillä palstoilla on.

Mut siis onhan se nyt aivan ilmeistä, että ongelma on nyt sinun päässäsi, varsinkin kun kerroit taustoistasi. Kyllä minullekin tuli mieleen, että miten 50-luvulta voi suhtautuminen ollakaan, ja tämä ei ollut haukkumista, vain vertaus.

Hmm. Korjaan vielä, jos joku sai väärän käsityksen. Tyttö on kiva ja hyvää seuraa pojille, omallenikin. Ja en estä ystävyyttä, ennemminkin olen tukenut.

Heräsi otsikon kaltainen kysymys mieleeni ja sitä mitä ilmeisimmin ei olisi saanut ääneen lausua, saatikka aloittaa keskustelua. Minusta se, jos jokin on suvaitsemattomuutta. Se, että ei saa ajatella kuten ajattelee ja olen valmis muuttamaan ajatukseni, jos jollakin hyvä perustelu ilman mustavalkoisuutta tulee. Harmi vaan, että ne kirjoitukset on harvassa. Siis se, että kukin näkee ainoastaan oikeaksi oman näkökulman.
Hei, mä yritin keskustella, jotta ajatukset selkiytyvät ja saisin näkökulmia asiaan. Mutta tää on niin tätä. Täytyypä hetki ajatella.

Hmm. Korjaan vielä, jos joku sai väärän käsityksen. Tyttö on kiva ja hyvää seuraa pojille, omallenikin. Ja en estä ystävyyttä, ennemminkin olen tukenut.

Heräsi otsikon kaltainen kysymys mieleeni ja sitä mitä ilmeisimmin ei olisi saanut ääneen lausua, saatikka aloittaa keskustelua. Minusta se, jos jokin on suvaitsemattomuutta. Se, että ei saa ajatella kuten ajattelee ja olen valmis muuttamaan ajatukseni, jos jollakin hyvä perustelu ilman mustavalkoisuutta tulee. Harmi vaan, että ne kirjoitukset on harvassa. Siis se, että kukin näkee ainoastaan oikeaksi oman näkökulman.
Hei, mä yritin keskustella, jotta ajatukset selkiytyvät ja saisin näkökulmia asiaan. Mutta tää on niin tätä. Täytyypä hetki ajatella.

Mielestäsi on siis hyvä juttu, että pojallasi on ystävänä myös tyttö eikä pelkästään poikia.

Ehkäpä kysymyksen asettelusi oli huono... tyyliin Normaalia? Tarina kertoo...

Tarinaksi meidän perhe puhuu perheen kesken puhuttuja asioita, soriii...Siis poikani kertomaa on tarina.

Huono ilmaus. Mitään juoruja ei siis ole kuullut, muuta kuin yhden toisen äidin kanssa ollaan puhuttu vähän ja ainoastaan tyyliin "pekka ja kalle" meni "elsalle" ja jotain muuta hyvinkin yleistä. Ei siis tästä otsikoinnin aiheesta yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26027224:
Meillä tyttö vietti aikaansa lähinnä vain poikien kanssa aikaisemmin.
Oli ihan hyvissä väleissä myös tyttöjen kanssa mutta ei viihtynyt heidän kanssaan, koska koki muiden tyttöjen olevan jotenkin rasittavia ja lapsellisia eikä ollut samantyyppisiä kiinnostuksen kohteita.

Nyt yläasteikäisenä on tutustunut itseään vanhempiin tyttöihin, joten tällä hetkellä kaveripiirissä on tasapuolisesti tyttöjä ja poikia. Mutta siis tytöt ovat häntä 2-5v vanhempia, kun taas pojat voi olla samanikäisiä tai nuorempiakin.

Tässä voi olla jotain totuutta. Kiitos tästä! On kyllä aika fiksun oloinen tyttö ja ehkä sellainen poikatyttömäinenkin. Oman ikäiset tytöt on selkeästi enemmän sellaisia anteeksi-ilmaus-mutta-parempaakaan-en-keksi-tähän pissis tyyppisiä tyttöjä.

Mä en edelleenkään ymmärrä mitä kamalaa tai silmälläpidettävää on siinä, että ei ole vaikka sitten ainoatakaan samaa sukupuolta olevaa kaveria? Jos se tyttö nyt vaan viihtyy paremmin poikaseurassa.

Tuon ikäisten tyttöjen kiinnostuksenkohteet voivat pahimmillaan pyöriä vain meikkien, vaatteiden, juoruilun, jne. ympärillä ja jos itse ei ole sellainen, niin ei sitä juuri kiinnosta sellaisten seurassa aikaansa viettää. Jos ei vaan ole löytynyt sopivaa tyttöpuolista kaveria. MIten tämä tosiaan voi olla näin vaikeaa. Voi olla ihan vaan sattumusten summa.

[QUOTE="vieras";26027277]Mielestäsi on siis hyvä juttu, että pojallasi on ystävänä myös tyttö eikä pelkästään poikia.

Ehkäpä kysymyksen asettelusi oli huono... tyyliin Normaalia? Tarina kertoo...[/QUOTE]

Kyllä, olet oikeassa. Tyttökaveri on ollut hyväksi. On niitä kavereita tyttöjä muutenkin perhetuttujen kesken, mutta on ehkä hieman eri asia se, kun vauvasta asti on kavereina olleet ja silleen =).

No kyllä tuosta pitää olla huolissan sen tyttön turvallisuuten tähden! Ettei ne äijät raiska! sitä!!! Ei sais viettä aikaa ilman valvonta! Pitää sun olla huoli siitä tyttöstä ja estää tuo kimppailu!

[QUOTE="hmm";26027302]Mä en edelleenkään ymmärrä mitä kamalaa tai silmälläpidettävää on siinä, että ei ole vaikka sitten ainoatakaan samaa sukupuolta olevaa kaveria? Jos se tyttö nyt vaan viihtyy paremmin poikaseurassa.

Tuon ikäisten tyttöjen kiinnostuksenkohteet voivat pahimmillaan pyöriä vain meikkien, vaatteiden, juoruilun, jne. ympärillä ja jos itse ei ole sellainen, niin ei sitä juuri kiinnosta sellaisten seurassa aikaansa viettää. Jos ei vaan ole löytynyt sopivaa tyttöpuolista kaveria. MIten tämä tosiaan voi olla näin vaikeaa. Voi olla ihan vaan sattumusten summa.[/QUOTE]

Ei tään näin pitäny mennä, vaikeeksi!!
Kun aidon oikeesti vaan ihmettelin. Jos luit ketjun, huomasit, että itse olen pitäytynyt tyttöjen seurassa lapsena, joten lieneekö se sitten syy siihen, että tällainen ajatus juolahti mieleeni. Asia on ok, jos se sellaisena pysyy myös lasten keskuudessa. Kuten joku aiemmin toi esiin, voi olla eri tilanne myöhemmin, kun hormoonit alkaa pojilla hyrräämään. Mutta ehkä ei siinäkään lainkaan ongelmaa ole. Kavereiden kesken siis, jos kavereina yhä tuolloin ovat.

normaalia. Ei kaikkia voi kiinnostaa vaatteet tai/ja meikit. Tytöt voi tykätä myös autoista, moottoreista tai ehkä tyttö pitää itseään enemmän hyvänä jätkänä kuin tyttömuottiin ahdettuna tyttönä.

itse valitsin mievaltaisen ammatin ja en todellakaan siksi että jotkut luulevat että tykkään olla "helppo ja imevän munaa" :) Pidän itseäni yhtä tärkeänä kuin miehetkin itseään. Mulla on enemmän munaa kuin naapurin juoruavalla kertulla ;)

Yhteistyössä